חיפוש - פרטי בנין , סימבולים / בלוקים , חדשות , שונות , רכב |1| - דף 10
לא מצאת? פשוט חפש.
-
האם ניתן לשמר את מתחם כורזין?
22.01.14...ת חוקים משלה. המרכז, שהוא כמעט מתנ"ס שכונתי, שרד את הקרב וניצח במלחמה והוא עולה כפורח עם כל יום שעובר (בינתיים, הקניון הוא שאיבד מעט מזוהרו). בתי העסק שבו היו ועודם תמהיל קיצוני של שימושים לכל דורש ולכל כיס. מה אין שם? מוסכי רכב לצד מעדניות יין וגבינות, חנויות בסגנון "הכל בדולר" לצד מאפיות גורמה, בתי קפה מאולתרים, שווקי ירקות, איטליזים, בנק וסנדלריה ופיצוחייה ופרחים וכלי עבודה וחלפן כספים ושמונצעס, ומה לא".. אז מדוע מתכננים בעיריית גבעתיים לחסל א... -
הקרב על המדרכה
6.01.14... וכן עצים, פחים ותשתיות תקשורת, חשמל וניקוז. כל אלו - עוד לפני שמביאים בחשבון גורמים ניידים שמשתלטים על שטח הולכי הרגל עצמם, כמו כלי רכב החונים על המדרכה ושולחנות בתי קפה.""המלה 'נגישות' היא מלה רעה ולא נכונה. ברגע שאתה מדבר על שתי אוכלוסיות, אתה בדרך כלל מדיר אוכלוסייה אחת. עיצוב סביבת האדם באדריכלות מביא בחשבון רק מושג של אנשים 'נורמליים' – אך האחריות של האדריכלים היא גדולה יותר: אתם מחליטים אם אנשים נכנסים לחברה או יוצאים ממנה". (איקי בר-חיים) -
רכבת הפרברים
26.12.13לא אחת. יש צורך בתחבורה ציבורית כדי להימנע מהשימוש במכונית הפרטית. אבל מה קורה כשצריך מכונית פרטית כדי להגיע לתחבורה הציבורית??!תחנות הרכבת בארץ, מואשמות פעמים רבות שהן מרוחקות מלב העניינים. החכמה הגדולה היא לאו דווקא המרחקים עצמם.. אנחנו הרי מדינה קטנה סך-הכל. חכמה גדולה, גלומה במחברים האורבניים, או - התכנון מוכוון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.המחבר הוא סוד ההצלחה. מרחב עירוני מתפקד בעל קנה מידה נכון, ואסתטיקה נעימה לכל הפחות (אם לא יותר), הוא ההו... -
האל פוסטר, אמנות: אדריכלות, תסבוכת, ביקורת.
27.11.13...מן המניעים הללו, שמהווים את עמודי התווך בתרבות האורבנית והמודרנית בה אנו חיים. חוויית הקריאה עצמה בהחלט לא פשוטה עבור אנשים המגיעים מהתחום, שכן יותר מאשר פוסטר נחוש לשטוח בפנינו את תורתו, הוא מעוניין להציף את השאלות המורכבות, אלו שימשיכו להדהד בראשנו גם אחרי שנסיים את קריאת הספר. פוסטר עצמו אגב, לא זר לביקורת לגבי התרבות הפוסט- מודרנית. למעשה, הוא חקר את השפעותיה על עולם האדריכלות והאמנות במשך שנים, באמצעות ספרים קלאסיים כמו "עיצוב ופשע"... -
שני יישובים חדשים יוקמו בנגב - הפעם זה יעבוד?
15.11.13...ת כביש מספר 31 וכביש מספר 80. מדובר ביישוב עירוני שעל פי החלטת ממשלה מאפריל 2007 מיועד להיות עיר חרדית עם כ-60 אלף תושבים (כ-12 אלף יחידות דיור). הממשלה החליטה לזרז את הליכי התכנון של היישוב. בין השאר מתוכנן בסמוך לעיר קו רכבת ובניית אזורי תעסוקה לציבור החרדי ... היישוב חירן (במבואות ערד) מזרחית למיתר, מיועד לכלול 2,500 יחידות דיור". בעוד שרי הממשלה רואים בתכנית המשך דרכו של בן גוריון: "בלי יישוב הדרום והנגב לא ייתכן ביטחון המדינה ולא נגי... -
נוסעים במכונית הישנה...
11.11.13...נמשיך להיות מנוהלים ע"י כמויות מטורפות של רכבים פרטיים ופקקים אין קץ. אם קצב ריבוי המכוניות בארץ גדול מקצב ריבוי הכבישים, המשוואה פשוטה, מאוד. אמנם תמיד אפשר שתוסח דעתנו אל הפריפרייה המרווחת והמשופעת במקום חדש ומסודר לפקקים, אשר להם כבר אין מקום בערים הגדולות העולות על גדותיהן.. אבל בעצם, חייבים כבר עכשיו לשאול שאלות נוקבות. הרכבים הפרטיים הם אולי מלכי המסיבה היום, אך זה לא חייב להיות כך בעתיד. וכנראה גם לא רצוי..להמשך קריאה - בבלוג של יואב לרמן -
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13...פים על הכביש המהיר. בעיר אשר בה המבנים צומחים בעיקר לגובה, והכבישים לרוחב, עדיין אין וגם לא תהיה יכולת להדביק את הפער (שבין כמות המכוניות ההולכת וגדלה, לתשתיות המשמשות אותן). הפער נובע מהעובדה הפשוטה שתל אביב פשוט לא תוכננה לרכבים ארבע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קיימא מציג כתמונה פותחת רחוב סואן ומפויח שצולם אי-שם בשנות ה-70. התמונה מזכירה שהיו צריכים לעבור ארבעה עשורים של שימוש ח... -
פרס קרוון יוענק ל"מנעד"
11.07.13...ק בפעם ה-15 בלבד מאז היווסדו. הפרס מוענק על ידי קרן על שם אברהם קרוון, אדריכל הגנים והנוף של העיר ותיכנן בין היתר את גן מאיר וגן העצמאות בעיר. פארק המסילה. צילום: ויקיפדיהפארק המסילה ממוקם לאורך מסילת הרכבת הטורקית, והינו למעשה ציר ליניארי באורך 7 ק"מ, ממעלה נחל רפאים בואכה גבעת התנ"ך מזרח ועד לפארק ירושלים (עמק רפאים) במערב. היוזמה לבניית הפארק צמחה מתושבי השכונות בירושלים, בשנת 2009 התקבלה ההחלטה להקימו בוועדת התכנון והבנייה והקמתו החלה ב-2010. -
ספרי הנחיות לתכנון עירוני
30.06.13..., תנועת הולכי רגל, תנועת אופניים, תנועת הרכב המנועי, תנועה בצמתים.2. מדריך לתכנון גנים ציבוריים עפ"י סוגי יישוב, מגזר אוכלוסייה, אזור אקלימי וטופוגרפיה.3. מדריך לתכנון הבית המשותף.4. מדריך טיפוסי בינוי בטופוגרפיה משופעת.5. מדריך לתכנון בנייה משמרת נגר עילי.6. מדריך לתכנון, הקצאה ופריסה של שירותי מסחר בשכונות מגורים.איך מזמינים?לרשימת הספרים המלאה קליק כאן.ניתן לקבל את הספרים בדואר ע"י פנייה לאגף האדריכל הראשי במשרד הבינוי והשיכון, בפקס 02-5847073 -
העיר, העניים ושוק העבודה
18.06.13...חיפה או ירושלים. ובכן, השיקול של "זמן על הכביש", כלומר השיקול של נגישות לעבודה עמד על 13% בלבד.עכשיו בואו נסכם את כל זה ונחשוב בהגיון - לעובדי הייטק אין בעיה למצוא עבודה כמעט בכל מקום בארץ. המשכורות שלהם גבוהות יחסית, יש להם רכב פרטי, בדרך כלל שניים למשפחה. אין להם בעיה לנסוע בנוחות והם מוכנים גם לנסוע שעה לעבודה. עלות הנסיעה עבורם היא חלק קטן יחסית מהשכר ולכן ממש לא מפריע להם לבזבז דלק.והנה המסקנה - ככל שאתה יותר עשיר ומשכיל שיקולי הנגישות לעבוד... -
נפסלה זכייתו של רפי סגל לתכנון הספרייה הלאומית
16.12.12...הציבור כולו.וממשיך אדריכל אחר: "כשאדריכל עומל מכין פרוייקט קשה מורכב וזוכה במקום הראשון , זהו דבר קדוש!! זה חמור מאוד שלאחר זכיה בתחרות מנשלים מהאדריכל את הפרוייקט שבו זכה. זה קרה בתחרות בבצלאל, כאן בתחרות הספריה הלאומית ובעוד תחרויות. אדריכלים הוזהרו שלא להשתתף בתחרויות מהסוג הזה בו הארומה של עריפת ראשי אדריכלים עוד הידהדה בתחילת התחרות. על האדרילכים להתאחד למען המקצוע ,האתיקה התרבות והדרך ארץ ולהלחם נגד עריפת ראשים של אדריכלים הזוכים בתחרויות". -
שקרים ירוקים על העיר והפריפריה
12.11.12...ת חברו מהפרוורים? וגם אם נמדוד רק מכוניות, על חשבון מי בדיוק צריך לרשום את זיהום האוויר של המשאית המביאה ירקות ופירות לעיר? על חשבון תושב הכפר (היצרן) או על חשבון תושב העיר (הצרכן)?לא פלא שמחקרים מתקדמים יותר מגלים שהתמונה מורכבת ושכנראה הטענה מופרכת. אחת הבעיות הגדולות ביותר של ערים, במיוחד באקלים כמו בארץ, היא התופעה הנקראת "אי חום" (heat island). התופעה הזו גורמת לערים גדולות, מטרופולינים של בטון בעיקר, להיות חמים יותר במספר מעלות מאשר סביבתם.... -
רכבת צעצוע ומייל התרבות בירושלים
24.10.12...תחם שנמצא מחוץ לעיר העתיקה אך יכול ליצור מרכז עיר חדש. השם נראה שנבחר כדי לעודד תרומות מיהודי ארצות הברית אבל המרחב לא הצליח להתרומם. 'המייל התרבותי' פשוט ארוך מדי ואין בו פיתוח סביבתי שתומך בהליכה לאורכו. בתמונה כאן שמקורה מרכב הצילום של גוגל, ניתן לראות את קטע הדרך מתיאטרון החאן הסמוך אל אזור התחנה. רק 150 מטרים, זה הכל, אבל המדרכות צרות מדי, חשוכות מדי וחסרות פעילות תומכת כמו בתי קפה או אפילו מסחר. נראה שלמעט באירועים כמו פסטיבל הקולנוע הבינלא... -
איך להרוג את באר שבע ב 55 דקות
17.08.12...דול מדכא פעילות במרחב, בכל הטווח של מרחק הטירחה. ובניסוח עירוני : עיר גדולה מדכאת פעילות כלכלית בכל הערים שנמצאות במרחק טרחה סביר. ועכשיו לבאר שבע העיר הזו הייתה במרחק של 75 דקות מתל אביב. עכשיו עם כביש 6 והרכבת המהירה היא במרחק של 55 דקות בלבד. מה זה אומר? שלמעשה באר שבע נכנסה לשטח הדיכוי של תל אביב לכל המוצרים שמרחק הטרחה שלהם גדול מ 55 דקות! אם עבור קניית חולצה לילד מרחק הטרחה הוא 30 דקות, ברור שאף באר שבעי לא יסע ל... -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12... הייחודית שבה לא שפכה מספיק כסף פנימה. כל זה השתנה כשבשנות השמונים חלה התאוששות בתעשייה ומאז היא מובילה את תל אביב.שיעורי בית - נמק הסבר ותאר את עלייתה ונפילתה של דטרוייט תוך שימוש באורבניות ואדריכלות ומבלי להזכיר את תעשיית הרכב. מדוע דטרויט הייתה עיר מעולה ורצוייה כל כך במהלך שנות ה50 ואיך עם אותה ארכיטקטורה הפכה לכישלון בשנות ה90. מי שחושב שניתן לנתק ניתוח עירוני מניתוח הכלכלה העירונית מוזמן לענות. לתל אביב יש כלכלה עירונית ייחודית בארץ. ישנו ע...







