חיפוש - פרטי בנין , חדשות , רכב |1| - דף 9
לא מצאת? פשוט חפש.
-
עיר המתוכננת למכוניות
22.05.14קשת רוזנבלום בכתבה באתר "הארץ" על אזור התעשייה במעוין שורק, אשר בו מוקם מה שעתיד להיות מרכז הרכב של ישראל.קנה המידה הרחב (200 דונם) הוא מה שמשך לדעת רוזנבלום את יבואניות הרכב אל המגרשים, שכן מינהל מקרקעי ישראל שיווק אותם בפרוסות של 40 דונם כל אחת. לאחר אישור התכנית לאזור התעשייה התנהל מאבק ציבורי ומשפטי ממושך מול הזרוע הנדל"נית של איקאה, חברת "אירוס הגלבוע" שחכרה מהמנהל שטח כולל של כ100 דונם ופעלה למען אישור חורג בתב"ע של אזור התעשייה במטרה לבנות... -
ביומימיקרי - תכנון בהשראת הטבע
13.05.14...גרים העיצוביים והטכנולוגיים של ימינו על ידי למידה וחיקוי של צורות, עקרונות, ותהליכים אקולוגיים בטבע. תכנון בהשראת מערכות מן הטבע מקדם ומעמיק את השיח בין עיצוב, מדע וטכנולוגיה ומהווה כלי משמעותי בהתמודדות עם המשימות המורכבות המאפיינות את החיים המודרניים. העיסוק בארכיטקטורה מחייב אותנו לקיים כל העת דיון מתמיד על הקשר בין חומר לאומנות, ועל התלות ההדדית בין הרעיון האדריכלי, מאפייני החומר ודרך ייצורו, שיטת השימוש בו וצורת השתלבותו במרקם הבנוי ... -
גגות ירוקים - חקלאות וגנים על גגות
12.05.14...0 - פתיחה 9:20 - "גגות ירוקים" - כלי מסייע לחקלאות באמצעות הגברת שירותי האבקה של דבורים וחרקים - ד"ר גווינוויר קאדס, אוניברסיטת מזרח לונדון. 9:45 - חידושים במחקרים בנושא "גגות ירוקים" - ליאור בלנק 10:00 - השפעת הרכב קרקעות על מגוון הצמחים והמאביקים בגגות ירוקים- עמיאל וסל 10:10 - השקיית "גגות ירוקים" במים אפורים - אריאל סולודר 10:20 - השפעת קרינה ב"גג ירוק" על גידול ירקות - ד"ר נירית ברנשטיין 10:30 - הפסקה מושב... -
הנחת אבן הפינה להיכל הזיכרון החדש בהר הרצל
30.04.14...חתמו על מגילת אבן שתוטמן בקרקע שעליה ייבנה היכל הזיכרון.הפרויקט הוא שיתוף פעולה משרד "קימל אשכולות אדריכלים" ביחד עם "קלוש-צ'צ'יק אדריכלים". היכל הר-הרצל, שעלותו מוערכת בכ-40 מיליון שקלים, "צפוי להיות אחד המבנים המיוחדים והמורכבים בארץ, ובמשרד הביטחון צופים כי כשתושלם בנייתו הוא יארח את הטקסים הממלכתיים". בכתבה שפורסמה אמש ב-Ynet מספר א.מעולם, ראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון: "זה פרויקט היסטורי. כיום ההנצחה במדינת ישראל נעשית באמצעות 'אתרי הנ... -
האם הרכבת הקלה בירושלים היא אמנם הצלחה?
23.04.14כתבה בגלובס מציגה את הישגי הרכבת הקלה בירושלים, אבל האם הנתונים המוצגים על ידי פרנסי העיר הם אמנם התמונה כולה? "היום אין ירושלמי שלא מתרגש לראות את מרכז העיר שוקק ותוסס לאחר שנות דעיכה רבות" אומר ל"גלובס" ניר ברקת, "הלב של ירושלים חזר לפעום ואנחנו ממשיכים להשקיע בפיתוחו ובחיזוקו. אין לי ספק שבשנים הקרובות, יחד עם הרכבת המהירה מתל אביב, תהפוך ירושלים לעיר עם התחבורה הציבורית המתקדמת והיעילה ביותר בארץ"."הרכבת היא כישלון מהדהד ולא יעזור שום שקר שמ... -
הזוכה בתחרות לתכנון שער הכניסה לטכניון (סטודנטים)
1.04.14...ת של רכבים והולכי רגל לבין העובדה שמטבעו השער הינו "מקום" ובשל כך יש לו מאפייני שהייה. בתכנון זה אנו מציעים שתי שפות אדריכליות התומכות במתח זה ומשקפות אותו: האחד מאופיין בביתני השומרים המתכוננים כפריזמות אורתוגונאליות המקבילות לנתיבי התנועה, והשני הוא הקירוי המוצב במאונך לכיוון התנועה ומתקבל בחזיתו כאי רגולרי ומנוגד לסדר שבו מאופיינות הפריזמות. כמו כן, חיפוי תחתון רפלקטיבי מעצים את תחושת התנועה על יד שכפולה ובזכות הגאומטריה אליה הם מתחברים. -
להשתחרר מהמבט..
23.03.14...הה לייצוג תלת-מימדי שאינו תלוי נקודת מבטא ספציפית, הובילה לפיתוח של מספר שיטות שאינן מדוברות מספיק בעגה המקצועית. הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מדהים, מדובר בגילויים המשנים מציאות עבור מקצוע האדריכלות. היכולת ליצור מודל תלת מימדי מורכב- שהוא ממוחשב ומאפשר להוציא במהירות גדולה פרספקטיבות תכניות חתכים חזיתות, מדפסות תלת-מימדיות שידפיסו יום אחד בית שלם. מדובר במהפכות שמשנות את אופן העבודה היומיומי של משרדים. ואני מאמינה שזו רק ההתחלה.המוח האנושי החכם והמגל... -
אוניברסיטת באר שבע ותכנון רק בין הקווים
18.03.14... בהקשר זה. ריבה מדברת על "הפרדה היסטורית" בין צפון העיר לעיר עצמה. "את ההפרדה ההיסטורית הזו יצרה מסילת הרכבת, ששכונת רמות נמצאת מצפון לה והאוניברסיטה מדרום לה." התכנית החדשה מדברת על להתפרס צפונה, והיא מעניינת. אולי התכנון אף יצלח להיות כזה שיתחבר יותר לעיר. שהקמפוס ינשום קצת באר-שבע, ובאר שבע תנשום קמפוס. הפוטנציאל הטמון כאן הוא ענקי. והמפתח הוא בקנה מידה שיאפשר את הנוחות הספונטניות והגמישות של המשתמש. בין אם הוא סטודנט ובין אם לא. להמשך קריאה -
בחירות בעמותת האדריכלים
13.03.14סניף הצעירים פונה אליכם לקראת הבחירות לעמותת האדריכלים:--- אנו מזמינים את כולכם לקחת חלק ולהשפיע על הרכבו של הועד המנהל של העמותה, בין אם כבוחרים ובין אם כנבחרים במידה ואתם רוצים לקדם ולהשפיע מתוך המערכת בעצמכם על ידי הצעת מועמדותם לוועד.מספר נקודות טכניות וחשובות- כדי לבחור ולהיבחר יש כמובן להיות חברי עמותה. ככל שמספרנו כצעירים יגדל בעמותה, כך נוכל יותר להשפיע ולקדם את הנושאים הנוגעים לנו. תאריך אחרון להצטרפות לעמותה לטובת ההצבעה - 10.5.13.- הוע... -
הסינמה לצדק
2.03.14...יש אפס מחשבה על כך שירושלים היא אטרקציה בפני עצמה."על תרבות וקולנוע ישראלי: "19 אולמות שעוטפים שטחי מסחר עצומים, כתירוץ תרבותי לחגיגת צריכה של מותגים מקסטרו ועד לנדוור, ממוזס ועד סטימצקי. חנויות ירושלמיות קטנות לא נראה כאן."על מתחם הסינמה סיטי החדש בירושלים: "שמונה קומות, 20 אלף מטרים רבועים ו-19 אולמות קולנוע, המציעים לירושלמים 3,000 מושבים בסך הכל. המבקרים יוכלו לאכול ולקנות ב-54 מסעדות וחנויות, כש-2,000 מקומות חניה ממתינים לרכביהם."להמשך קריאה -
קיימות או נמות?
19.02.14... הארכיטקטוני המפואר "קורת גג". ובשל כך, הם דואגים לתת לו אינטרפרטציה ספציפית ומותאמת קונטקסט.הפליא לעשות זאת האדריכל היפני Shigeru Ban עוד ב-1995, לאחר אסון רעידת האדמה בעיר קוב שביפן. באן השתמש בחומרים זמינים ממוחזרים אשר הורכבו באתר. י.גלעד וג.שיף מביאות את התשובה העכשווית של האדריכלים היפנים, בהנהגתו של לא אחר מהאדריכל האמן טויו-איטו, לאחר אסון רעידת האדמה והצונמי שתקפו את יפן ב-2011.הן מגדירות פיתוח בר קיימא ככזה ה"עונה על צרכי ההווה בלי לפג... -
העיר השמחה
13.02.14...אילך כל המודלים שמתוכננים בישראל הם תלויי רכב פרטי. זה נכון שבשכונות שנבנו פה בשנות החמישים והשישים יש ערכים שאין לנו היום. הן אמנם מוזנחות מאוד, אבל היו בהן איכויות פיזיות ומרחביות שאין לנו בשום שכונה אחרת: קומפקטיות, שטחים משותפים בין הבניינים, מערכת שבילים שמקשרת בין כל חלקי השכונה, מרכזים מסחריים קטנים ובניינים בני שלוש־ארבע קומות - צפוף במידה, אבל בלי האנונימיות שמייצרים מגדלים רבי־קומות". להמשך קריאה של הכתבה המעניינת והחשובה הזו ב'כלכליסט' -
הצגת בוגרים - Mapping the Common
29.01.14...שמש קרקע לסטודיו היא ירושלים. בירושלים כ-450 גינות עירוניות, ללא רצף המחבר בין ה"מרחבים הירוקים". מתוך כלל הגינות נבחרו 5 אתרים. הקריטריונים לבחירה היו סוציאליים, כלכליים וסביבתיים. הסטודנטים התבקשו לתכנן ולעצב פתרון פשוט למורכבות החברתית, הסביבתית והקהילתית סביב כל אחד מהאתרים. זאת מתוך אמונה שעיצוב טוב ופשוט משפיע מיד ובאופן אינטואיטיבי על ההכרה של האדם באשר הוא אדם, וכן שהטיפול הנקודתי יוכל להוות קטליזאטור חברתי ולהשפיע על מעגלים נרחבים, ולקשר... -
האם ניתן לשמר את מתחם כורזין?
22.01.14...ת חוקים משלה. המרכז, שהוא כמעט מתנ"ס שכונתי, שרד את הקרב וניצח במלחמה והוא עולה כפורח עם כל יום שעובר (בינתיים, הקניון הוא שאיבד מעט מזוהרו). בתי העסק שבו היו ועודם תמהיל קיצוני של שימושים לכל דורש ולכל כיס. מה אין שם? מוסכי רכב לצד מעדניות יין וגבינות, חנויות בסגנון "הכל בדולר" לצד מאפיות גורמה, בתי קפה מאולתרים, שווקי ירקות, איטליזים, בנק וסנדלריה ופיצוחייה ופרחים וכלי עבודה וחלפן כספים ושמונצעס, ומה לא".. אז מדוע מתכננים בעיריית גבעתיים לחסל א... -
הקרב על המדרכה
6.01.14... וכן עצים, פחים ותשתיות תקשורת, חשמל וניקוז. כל אלו - עוד לפני שמביאים בחשבון גורמים ניידים שמשתלטים על שטח הולכי הרגל עצמם, כמו כלי רכב החונים על המדרכה ושולחנות בתי קפה.""המלה 'נגישות' היא מלה רעה ולא נכונה. ברגע שאתה מדבר על שתי אוכלוסיות, אתה בדרך כלל מדיר אוכלוסייה אחת. עיצוב סביבת האדם באדריכלות מביא בחשבון רק מושג של אנשים 'נורמליים' – אך האחריות של האדריכלים היא גדולה יותר: אתם מחליטים אם אנשים נכנסים לחברה או יוצאים ממנה". (איקי בר-חיים)







