חיפוש - תגובות , חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , פר |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחנה לא מרכזית
4.08.11...במרכז העיר? והשניה, איך צריך לשקם את המקומות שהוזנחו? האם שימור הוא הדרך? הכתבה המעניינת היא כתבתו של נועם דביר בגלובס. הכתבה מקוננת על שתי תחנות אוטובוס מרכזיות שהולכות להמחק בזמן הקרוב - התחנה באילת וזו שבטבריה. נועם מספר על ההסטוריה של כל אחת מהתחנות. שתיהן יועדו לגדולות, בשתיהן חשבו שהן והערים מסביבן יהפכו למוקדים גדולים בהרבה... ושתיהן התדרדרו להזנחה ומיועדות לההרס. תחנות תחבורה במרכז העיר או בצידה? בסיומה של הכתבה מציג נועם את התחנה ... -
8 טענות מופרכות לגבי משבר הדיור
10.08.11"משך מרבית שנות קיומה הייתה ישראל למעבדת ניסויים בתחום התכנון העירוני." כותב האדריכל פרופסור הלל שוקן בכתבה בכלכליסט. "אך שלא כמו ברפואה, בתחום התכנון לא נדרשים אישורים לניסויים בבני אדם. המשבר הנוכחי הוא עדות לכישלונם של כל הניסויים האורבניים בישראל ולצורך דחוף להחליף דיסקט." שוקן מציג 8 טענות המושמעות כעת ומפריך אותן אחת לאחת. חלק מהטענות פופוליסטיות ולא רציניות ("דפני ליף היא ילדה מפונקת מכפר שמריהו"), חלקן כבר הופרכו מזמן ("מאגר קרקע עצום... -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12...האפשרות ולרגע אפשר להציץ מעבר לכתף של שטייניץ ולראות איך תרגיל כלכלי פשוט לוקח כסף של כל האזרחים ומשמש לחיזוק העיר תל אביב... שוב.כתבה בכלכליסט מבשרת:"המדינה מחפשת מימון לחפירת הרכבת הקלה ברחוב באבן גבירול בת"א. אחת הדרישות בפרויקט הרכבת הינה הקמת מסילות בתווי ארוך ויקר של רחוב אבן גבירול שתכלול חפירות כדי להעביר את הרכבת תחת פני מפלס הרחוב. מחיר הפרויקט יגיע להערכת המדינה לכ-2 מיליארד שקל (...) המדינה מבקשת למכור קרקע למגורים במקום מתחם הרכבת הג... -
איכס! יש פה אנשים!
19.03.12... דעת ובלי כוונת זדון. היא מכשירה את הקרקע לג'נטריפיקציה חברתית ודיסינפיקציה אדריכלית של המדרחוב ומשחקת לידיהם של יזמי הנדל"ן הלוטשים אליו עין, כאמור בשיתוף פעולה עם סמוק עצמה, וכל זה במסווה של שימור ו'החזרת עטרה ליושנה'."אם נפרק ונפרוט את הטיעון של זנדברג נגיע לנקודה העיקרית עליה גם נכתב ב"זמן תל אביב" - באופן בלתי נמנע, האופי הייחודי של המתחם שממלא אותו כבר עשרות שנים, עתיד להשתנות. עלויות הבנייה והשימור יגררו עלייה חדה בשכר הדירה. סטודנטים יוח... -
נמל תל אביב - יותר קניות פחות תרבות
14.05.12צדיק אליקים, מי שהיה עד לפני שנה אדריכל נמל ת"א מבקר את ההנהלה החדשה של הנמל בכתבה בכלכליסט : "המתחם הפך לעמק האלכוהול... החזון של נמל תל אביב התחלף ב'בוא נעשה כסף'". ביקורתו של אליקים חשובה במיוחד לקראת הרחבתו של הנמל והתחלת פעילותו של אזור "יריד המזרח" ביולי.בכתבה מציג צדיק את הדרך בה הוא רואה את התפתחות נמל תל אביב: "בתחילה הכל שגשג, ההכנסות זינקו ומאות אלפי אנשים הגיעו לבקר, אבל ב־2008–2009 הכל התחיל לרדת. כיוונו לכך שהנמל יהיה פעיל 24 שעות ב... -
תכנית לנתיב תחבורה ציבורית על רכס הכרמל
28.10.12...יהנו מעדיפות ברמזורים. שני מקטעים מהציר יבוצעו במנהרות של כ 500 מטר בהם יסעו הרכבים הפרטיים כשהנת"צ עובר מעליהם.הכתבה סוקרת את הפרויקט ואת פתרונות החנייה שיוצעו לתושבים. תנועת הרכבים הפרטיים תואט עוד יותר משהיא כיום וההעדפה לתחבורה הציבורית בציר אמורה להיות משמעותית. יש לציין שבחיפה ציר הכרמל אמנם מרכזי אך השכונות "תלויות" עליו כמו ענבים על אשכול. יצירת תחבורה ציבורית מהירה לאורך הציר אינה מספיקה אם לא יסגרו גם "מעגלים קטנים" יעילים בתוך השכונות. -
פארק המסילה בירושלים לדוגמה
9.04.12פארק המסילה בירושלים יכול לשמש מקרה דוגמה לתהליכים ההולכים ומתגברים בזמן האחרון - מעורבות גבוהה של התושבים המקומיים בעיצוב סביבתם העירונית. בכתבה ב"הארץ" מציג נועם דביר את הפרויקט ומראיין את האדריכלים המתכננים, יאיר אביגדור ושלומי זאבי, אבל הצגה כזו מתחילה להיות ארכאית והיא אינה מספקת יותר את התמונה המלאה.שיתוף הציבור - מה קורה בשטח?פארק המסילה אמנם תוכנן על ידי האדריכלים והעירייה אבל הכוחות שפעלו ברקע הם כוחות חדשים - התושבים. מדברים לא מעט על ש... -
רכבת צעצוע ומייל התרבות בירושלים
24.10.12עם ההתקדמות בשיפוץ מתחם התחנה הירושלמי סוקרת קשת רוזנבלום את הפרויקט ב"הארץ". הפרויקט המתוכנן להסתיים באפריל 2013 מעלה כמה שאלות לגבי שימור מבנים וכן לגבי השתלבותו ותרומתו למתחמי התרבות הקרובים בעיר. המייל התרבותי"את המתחם החדש ממתגים היזמים כמפגש בין תרבות לקולינריה” מדווחת קשת, "הוא נמצא בתוך רצף עירוני המכונה בעירייה 'המייל התרבותי', שנמתח בין תיאטרון ירושלים, מתחם בית המצורעים האנסן, תיאטרון החאן, הסינמטק ומרכז שרובר לתרבות. בנוסף לכך סמוך את... -
שני צדדים של שימור
22.08.12איך קרה שבלוק אחד בתל אביב הפך לאתר בנייה גועש של פרויקטים לשימור? שואל מיכאל יעקובסון בXnet, כשבמתחם שמתפרש על פני כ-130 דונם, עשרות מבנים עוברים בעת ובעונה אחת תהליך חידוש. התשובה ברורה - הרבה כסף. לא רק המלונות הופכים באזור למלונות בוטיק, כל המתחם הופך לעיר בוטיק. מקום יקר לאנשים יקרים."המהפכה התחילה", כותב מיכאל "עם ההכרזה של אונסק"ו ב-2003 על מרכז תל אביב, 'העיר הלבנה', כאתר מורשת עולמית. כך החלה לעלות, משמעותית ובמהירות, המודעות לערכם האדרי... -
על שימור ומגורים בקופסת שימורים
5.06.11...מור בעלי כוונות טובות אך נאיביים לחלוטין, שבתשוקתם הלוהטת להגן על המורשת האדריכלית בעולם מדרדרים אותה בכך שהם יוצרים מראות יפים לעין לצרכנים נוחים. כמו כדי להוכיח את טענתו הצטרפה עיריית גבעתיים ומשרד השיכון והבינוי והכריזו מספר שיכונים כמקום לשימור. הטיעון הראשון מול אנשי השימור הוא טיעון סוציאלי: השימור מביא לשחזור יקר, הופך את המבנה למיועד לעשירים בלבד. התושבים המקוריים נמחקים ונדחקים החוצה. לדוגמה - בגבעתיים המתחם הנמצא בין הרחובות לביא ... -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12...י התוסס לזירה לוהטת לא פחות עבור סקטור נוסף: חברות סטארט־אפ".המשך הכתבה מתאר החלק השני של התהליך. "בניגוד לאזורי תעשייה מוכרים כמו הרצליה פיתוח או מת"ם בחיפה, הדירות שמציעה השדרה אינן מתאימות לחברות הזקוקות לגידול משמעותי במספר העובדים. כך, עזבו את האזור בשנים האחרונות Semantinet שממוקמת כיום ברמת החייל וחברת Contextin שעברה להרצליה פיתוח, וגם חברת Wix שגדלה בקצב מסחרר מתכננת מעבר להרצליה".האמת היא שהתהליך מורכב יותר. החלק בו מצטיינת תל אביב אינו... -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12... חשמול, בחיפה - הרכבת היא הבעיה.מה הפתרונות האפשריים?ישנן שלוש חלופות באופן עקרוני:1. השארת הקו הקיים וחשמולו.2. שיקוע הקו הקיים אל מתחת לפני הקרקע במיקומו הנוכחי.3. העברת הקו למנהרה מתחת לכרמל.למה לא לחשמל ולהשאיר מעל לקרקע?פרויקט חשמול הרכבת הוא הזדמנות פז שמגיעה פעם בחמישים שנה. אם הטעות ההיסטורית בניתוקה של העיר מהים לא תתוקן בהזדמנות הנוכחית, העיר התחתית בחיפה לא תתאושש עוד זמן רב.מה הבעיה בשיקוע הרכבת?מבצע שיקוע הרכבת בעיר חיפה עתיד להיתקל ... -
חיפה חיפה, עיר עם... עתיד?
23.03.11...רונים היה נדמה שמשהו קורה בחיפה. דברים זזים! עסקאות נחתמות! יש ביקוש!!! ... עד שראש העיר בלי כוונה פלט את האמת - מדינת תל אביב מייבשת את העיר חיפה. בשבועות האחרונים עלה מפלס הסיקור העיתונאי של העיר חיפה. בכלכליסט נכתב על פרויקט של חברת גב-ים שבונה שכונה בשם רמת הנשיא על פני כ־60 דונם במורדות המערביים של הכרמל, פרויקט קמפוס הנמל התניע סוף סוף, וראש העיר יונה יהב יצא בהכרזות: "מחירי הנדל"ן בעיר התחתית זינקו תוך שלוש שנים ב-500%" והוסיף "אני מתח... -
שכונה ריקה
19.02.13עילם טייכר חוזר לשכונת ילדותו בכרמיאל מגלה שכונה ריקה. בכתבה מרתקת ב Xnet הוא מתאר רחובות ללא אנשים, גני משחקים ללא ילדים, מרכז מסחרי עייף ומחירי נדל"ן נמוכים. שכונה אחת כמשל לישובי פריפריה של גגות אדומים."הרציונל העירוני מאחורי שכונות הווילות הישראליות" כותב עילם, "היה משיכת אוכלוסייה יהודית חזקה לערי השדה החלשות ושמירת התושבים המבוססים לבל ינטשו את הערים האלה. הנחת היסוד של קובעי המדיניות הייתה ועודנה: אם לא יינתנו לאזרחים האלה מרחב מספק ובתים ... -
הדיור הציבורי ותכנון ערים - הרצאות
14.08.11במסגרת התמיכה במאבק הדיור מתארגנות הרצאות נוספות מיום שני עד חמישי בשדירות רוטשילד בתל אביב.סניף הצעירים בעמותת האדריכלים בשיתוף התאחדות הסטודנטים מזמין את הציבור להרצאות ודיון פתוח בנושאי הדיור הציבורי ותכנון ערים. הדיון יתקיים במאהל הסטודנטים בפינת שדרות רוטשילד ורחוב שינקין, בימים ב-ה 15.8-18.8 בשעה 19:00. לוח זמנים להרצאות יום שני, 15 אוגוסט 2011, 19:00תכנון ערים ותכנון מגוריםאדר' פארה גולדמן יום שלישי, 16 אוגוסט 2011, 19:00 פינוי ...