חיפוש - תגובות , חדשות , קטלוגים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , קש |1| - דף 8
לא מצאת? פשוט חפש.
-
למי שייך הרחוב?
13.06.11...אחורי בית הכנסת הגדול. הרחבה שתוכננה בשנות ה-30 ככיכר בסגנון איטלקי, נשכחה מהתודעה העירונית, והסיבה העיקרית לכך היא העובדה המצערת היא משמשת בעיקר כלי רכב.ה תמונה המצורפת כאן ומקורה בבלוג מציגה יפה מאד את הבעיה: רחבה נעימה עם קשתות שנועדו למסחר ובתי קפה ולבטח הייתה שוקקת אם הייתה זוכה לטיפול נכון יותר ולהרחקת המכוניות. ההעדפה האוטומטית שלנו לתנועת המכוניות על פני הולכי רגל ורחוב שוקק וחי ברורה. כולנו רוצים לחנות ממש מתחת לבית, אם היה אפשר - הי... -
התחדשות עירונית בחיפה?
5.10.11...מוזכר בכתבה כאזור שבו עשוי להתחולל אפקט "נווה צדק" - תהליך שבו שכונה מוזנחת עם אוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך נהפכת לפנינת נדל"ן. לדעת מהנדס העיר חיפה, האדריכל אריאל וטרמן, זה הזמן של ואדי סאליב: "נכון שהיזם הראשון נתקל בקשיים, אבל הוא גם ירוויח יותר. כשאני למדתי אדריכלות, חברים שלי קנו חושות בנווה צדק. כולם צחקו עליהם. נכון שהראשונים אוכלים אבנים, אבל בסוף הם ירוויחו יותר מכולם". אבל למרות שהעיריה רוצה בכך ומשפצת תשתיות, והיזמים משגיחים ומחפ... -
כנס - העיר כמנוע לצמיחה כלכלית
9.11.11...al Economic Development - LED) עבר להתמקד בערים עצמן. מומחי העולם כבר מכירים בכך שערים הן המנועים האמתיים לצמיחה כלכלית, ששגשוג כלכלי ברמה הלאומית תלוי בשגשוג הערים, ושכל אסטרטגיה המיועדת להשיג שגשוג כלכלי שלא מתמקדת בערים תתקשה מאוד להצליח. בישראל, לעומת זאת, פיתוח כלכלי נחשב סוגיה ארצית או אזורית. תעשיות וענפי תעשייה מסוימים מזוהים כמנועי הצמיחה העיקריים. טרם הוכר תפקידן החיוני של הערים ביצירת הצלחה כלכלית.כנס וסדנאות אשקלון־מרחב לפיתוח כלכלי ע... -
עירוניות חדשה בפרויקט הרובע ביפו
19.09.11יובל הכהן סוקר בבלוג "הרחובות שלנו" את פרויקט הרובע ביפו - "דוגמה יחידנית למרקם עירוני בר קיימא". פרויקט הרובע הממוקם ברחוב יפת ביפו וכשהחלו עבודות הבנייה ב-2003, הוצעו בו דירות במחירים נמוכים יחסית למיקומו המרכזי. בשונה מפרויקטים למגורים שנבנים כיום ביפו, הרובע לא תוכנן מעולם לאוכלוסייה עשירה. יובל מציג את המגרעות של המקום הבנוי כשיכון ציבורי אחד ולמרות הפגמים כותב "מדובר באחד הפרויקטים היחידים בגוש דן בפרט ובארץ בכלל שיתרונותיו בפירוש עולים... -
שבילי אופניים בעיר - זה לא כל כך פשוט
8.05.11עכשיו, כשעיריות הערים הגדולות מבינות סוף סוף את הנחיצות בשבילי אופניים כחלק מפתרון התחבורה, מתעוררים התושבים ומתנגדים למהלך. מי נגד מי, ולמה זה קורה - בכתבה הבאה. עיריית תל אביב ועיריית ירושלים הבינו שכדי לשחרר חלק מהעומס במרכזי הערים וכדי להפחית את זיהום האוויר צריך לאפשר לתושבים נתיבי נסיעה באופניים. בעיר הפקוקה יכולים האופניים להיות אלטרנטיבה זולה ומהירה יותר מהמכוניות. לכולם ברור היתרון בפתרון זה גם מבחינה סביבתית אבל השינוי הנדרש אינו קל... -
כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל
24.04.17כנס תאוצת הבינוי ועתיד התחבורה בישראל4 במאי 2017 | 10:00-13-30 | סינמטק, תל-אביבעד שנת 2040 יבנו בישראל 1.5 מליון יחידות דיור חדשות. אופי הבינוי והתאמתו לתשתיות התחבורה הציבורית, להליכה ברגל ולרכיבת אופניים, הוא שיקבע כיצד ייראה העתיד התחבורתי בדורות הבאים. מה יש לעשות כדיי לוודא, כבר היום, שעתיד זה יהיה בר קיימא? כנס זה שאורחו הראשי הוא שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, ידון בשאלות אלו במטרה להביא את הסוגיות התחבורתיות הבוערות לסדר היום של ה... -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12האדריכלים אשמים. האדריכלים לא יודעים לתכנן עיר כמו שצריך. את הטענות המוכרות האלה אפשר לשמוע בכל פינה. יובל כהן למשל בפוסט בבלוג של תנועת מרחב מאשים את "הפרברים" ומתגעגע לעיר הישנה של ילדותו שבה הנגרייה הייתה מעבר לרחוב.עיר טובה צריכה עירוב שימושים, שילוב של מגורים עם מסחר, מקומות בילוי עם תעסוקה זעירה לפחות. את זה כולנו יודעים, אלו הרחובות המועדפים עלינו בעיר. לא פרברי שינה שוממים מהולכי רגל, לא אזורי תעשייה ההופכים למפחידים בלילה, אנו מעדיפים את... -
עוד קצת על מיתוג עירוני
10.06.12... תגשים את עצמה. את הערכים האלה לא ניתן להשיג בעזרת מיתוג של משרד פרסום. הם דורשים עבודה בשטח, התעסקות בניקיון, ביוב, תשתיות, חינוך - הדברים הקטנים, המשעממים, האפורים, המייגעים וחסרי הייחוד שהם עיקר עבודתו של ראש עיר. זה מאבק קשה ומעייף במעלה ההר בשיא החום. ברור שהרבה יותר כיף ללכת ובמקום כל זה לשבת במזגן ולדון במיתוג צבעוני עם ניחוח של תל אביב. זה רק לא מחזיק מים.המיתוג העירוני האמיתי צריך להפסיק לחפש את הייחוד. אין באמת שום דבר מיוחד בכפר סבא או... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12תחת הכותרת "מחזירים את שדרות רוטשילד לתושבים", מקדמת עיריית תל אביב את פרויקט בו בכל סוף שבוע בקיץ הקרוב תיסגר השדרה לתנועת כלי רכב. סגירת רחובות מרכזיים נהוגה גם בערים אחרות בעולם אבל התושבים חושבים שבעירייה לא חשבו על המהלך עד הסוף.בכתבה ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה... -
כמה מילים על העיר באר שבע
17.04.11...מהבעיות. לדעתי הכיוון שלו נכון ובחלק מהמקרים אפילו ראוי להערצה (למשל בדחיית תרומות לפרויקטים שלדעתו לא ישרתו את היעד) אבל אני חלוק לגבי חשיבות התחבורה למרכז והמינוף האפשרי שיתקבל מצה"ל. ובכל זאת, מאד מעודד לגלות ראש עיר שמוכן למהלך ארוך וקשה, שיודע שיכול להיות שהמטרה תזוז וגם לוחות הזמנים ומסיים את הראיון בהצהרה "התוכנית היא לעשר שנים, אבל גם עם בעוד שלוש או ארבע שנים נאריך אותה - זה יהיה בסדר. גם 65% מתוך 100% זה הרבה יותר טוב מכלום." אני בעדו. -
שכונות מתארגנות לשינוי
2.03.11... של תושבי שכונת נווה צדק. בכתבה ב"כלכליסט" נכתב שתיקי הוצאה לפועל נפתחו כנגד עמותת "תושבים למען נווה צדק", שחבריה לא שילמו את 100 אלף השקלים שנפסקו לחובתם כהוצאות משפט לאחר שעתירתם נגד המגדל נדחתה. בנוסף, יזמי הפרויקט הגישו בקשה לבית המשפט, שלפיה אם תחליט העמותה לערער על החלטת השופט, יחויבו חבריה להפקיד 300 אלף שקל עירבון כתנאי לניהול הערעור. לחובתם של תושבי נווה צדק יש לומר שהם ניהלו את המאבק בזירה המשפטית בה יש יתרון מובהק ליזם. הכסף של היז... -
מודיעין נגד הירוקים
22.08.11"החברה להגנת הטבע ועיריית מודיעין נמצאות על מסלול התנגשות" כותב טל בניומי בכתבה ב Ynet. לאחר שהוועדה המחוזית קיבלה את טענות החברה להגנת הטבע בקשר לבניה הרוויה הנדרשת בעיר, ממשיך ראש העיריה לנסות להרחיב את העיר לשטחים הפתוחים. "אנשי החברה להגנת הטבע נמצאים בהיסטריה ולחץ כי הם מבינים שהחגיגה שלהם בוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה הסתיימה", אומר בכיר בעיריה ששמו לא הוזכר בכתבה. "הם זורים חול בעיני הציבור ויש להם חלק נכבד בתקיעת תוכניות בנייה בכל ה... -
השנה הגורלית של חיפה
28.01.13"ההחלטות שיילקחו במהלך השנה יקבעו אם העיר תהפוך לברצלונה, כפי שהצהירו ראשיה, או שתהפוך לעיר מגה-תעשייתית שבה התושבים ייאלצו לשוטט עם כיסויי פנים ברחובות", כך מזהירה האדריכלית עינת קליש בכתבתה של נעמה ריבה ב Xnet.פעם בחמישים שנה מקבלת עיר הזדמנות שנייה. חיפה עומדת עכשיו לאבד את ההזדמנות השנייה שלה. התכניות לחשמול / שיקוע / הזזת קו הרכבת, תכנית ההרחבה של בתי הזיקוק, תוכנית ההרחבה של הנמל המזרחי, כל אלה מאיימים להפוך את חיפה למחסן התשתית של ישראל. א... -
כרמיאל - עיר אמיתית או כפר גדול?
22.06.11... או מתכנן כזה או אחר. רצף הפארקים בהצעה שלי יאפשר לעבור ברגל דרך כל העיר, ויציע הרבה פעילות אינטראקטיבית לאורכו. זאת יכולה להיות התחלה גם לציפוף הבנייה מסביב לשטחים הפתוחים. זה אולי יעזור במשהו, אבל לא ירפא את היעדר העירוניות". אני רק אוסיף ואעיר שמי שחושב שהעיסוק בעיר קשור למיתוג ומביא אדריכל מחו"ל במקום להעסיק כוחות ישראלים מוכשרים לא פחות, הוא לא רק פרובינציאלי אלא גם אידיוט. תנחומי לתושבי כרמיאל שכספי הארנונה שלהם מוצאים על מהלכי סרק. -
תל אביב נגד חיפה ולהיפך
29.03.11יואב לרמן תוקף את ראש עריית חיפה בעקבות מאמר שפרסם יונה להב. "ריסוק הצפון והדרום הוא תוצר של מדיניות מכוונת של ממשלת ישראל. נדידת הצעירים לתל-אביב מרוקנת אותנו" טען ראש העיר במאמר ויואב משיב לו. במאמר "תחי מדינת תל אביב" מציג לרמן את דעתו על הפרויקטים שהוביל ראש עריית חיפה בשנים האחרונות. הטענה המרכזית בכתבה היא השקעת הכספים הגדולה שכוונה למנהרות הכרמל, לקמפוס הנמל ולמתחמים אחרים בעוד שהמתחם העיקרי שהוא לב העיר - הדר הכרמל נותר מוזנח: "הדר ה...







