חיפוש - תגובות , חדשות , משאבים , פרויקטים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , חלונות |1| - דף 8
לא מצאת? פשוט חפש.
-
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11.... הוא הציע מודל של בית צומח, שייבנה בתוך מעטפת בטון קיימת. הפרויקט הופסק במפתיע במאי 77, נמכר לאחים גידי והם שיווקו אותו. "גינדי היה חכם." אומר גודוביץ', "הוא קרא לזה גני סביון, הוריד את החזיתות שאני עשיתי ועשה במקומן טיח עם חלונות רגילים. על דירה שהיתה צריכה לעלות 100 אלף שקל לקחו שם פי חמישה" פוסט של ערן תמיר בבלוג ערסטקטורה משלים את התמונה בביקור במקום. תמיר כותב על הנסיון של הבניה הטורית. למרות שזהו פתרון נפוץ בעולם, בישראל הוא לא הצליח. ... -
אחד על אחד עם ענבל קרקו
31.01.17...עיצוב בית משפיע על נפש האדם ועל המרקם המשפחתי העדין. בני המשפחה נכנסו אט אט לתהליך ונדבקו בשמחת היצירה. הבית הותאם לצרכיהם החדשים (ילדים שעזבו את הבית וחוזרים עם נכדים), הוכנס בו המון צבע ושמחה, לבקשת הלקוחות. הוא הואר מחדש, חלונות חדשים נפתחו אל הנוף, ולסיום הוא רוהט ואובזר מחדש. הכל בבית הזה חדש, כך בדרך סימבולית, בחרו בני המשפחה בחיים והם משקמים את חייהם. היה מרגש במיוחד לצפות בבת המשפחה, בת 13, שבתחילת התהליך רצתה לעבור לחדר של האחות שנהרגה, ... -
על ממ"דים וחדרי מדרגות
22.11.12...אחד לא שאל לדעתם. מהנדסי פיקוד העורף השפיעו הרבה יותר, ללא ספק." בכתבה בוואלה מציין יונתן קנטי את הצד הציבורי של חדר המדרגות וכותב "הבניינים הזקנים התייחסו בכבוד לחדר המדרגות. הוא לא סתם מעבר אנכי עבורם. הוא מקום מפגש. יש בו חלונות, מדרגות רחבות ומעקות ברזל מעשה ידי אמן. זהו החלל הציבורי של הבניין, חלל שלא משתמשים רק בעתות מצוקה; זאת בניגוד גמור לחדרי המדרגות הצעירים, שהם בסך הכל מגדלי בטון אטומים שעושים הכל כדי שלא יעברו דרכם. חדרי המדרגות הללו ... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11... חזק יותר. תן לאנשים את האפשרות לגור בבית צמוד קרקע בקדימה, מגדל בתל אביב או בית בשדירות רוטשילד ורובם יבחרו במגדל וגם יהיו מוכנים לשלם על זה. לעירוניות הצפופה יש חסרונות לא מעטים שכל מי שגר בתל אביב מכיר - שני כיווני אוויר, חלונות שפונים לשכן במרחק חמישה מטרים. נכון, הרחובות הופכים טובים יותר וצפופים אבל זה על חשבון הדירות. בתל אביב אפשר לשווק ולמכור דירות גרועות ברחוב רוטשילד, בלוד זה לא ימכר. בתל אביב לרחוב יש משיכה עצומה שללוד אין ולא תהיה ל... -
שמלת בטון ומלט | על הקשר בין אדריכלות ומגדר
8.03.13...ל שאלות ותשובות, כדי להימנע מהכוונה, אלא ע"י הנחיה כללית בלבד של האדריכליות המרואיינות לספר למצלמה סיטואציה אישית שנוגעת לעניין הג'נדר והתכנון האדריכלי. במהלך העבודה על הסרט עלו קצוות של חוטים ונקודות השקה בין האדריכליות, 25 חלונות קטנים ל-25 מקרים פרטיים שמהם אפשר אולי לדמיין את קווי המתאר של המבנה כולו. הסרט בנוי מתשעה פרקים. כל פרק הוא סידרה של מונולוגים מצחיקים, מרגשים ולפעמים מרגיזים של מיטב האדריכליות בישראל וממוקד באחד מתשעה נושאים. האדריכ... -
מרכז הלב ע"ש סמי עופר
12.01.11...ל-אביבי – בגובה של שני מפלסים, תוכננה במקביל לכיכר ציבורית חדשה ורחבה הגובלת ברחוב ויצמן. בגלריה העירונית – מוקמו בתי קפה, שטחי מסחר, תיאטרון קטן, לרווחת המאושפזים ומבקריהם – מקום מפגש עם קהל המבקרים ה"בריאים" שברחוב. בחזית הזכוכית של המבנה – מוקמו כחדרי לב – חלונות אדומים שישמשו כ"לוג'יות" ויאפשרו למאושפזים קשר חיוני עם החוץ. גינות מרפא "Healing Gardens" יעטפו את המגדל וישולבו גם בחללי הפנים. הפרוייקט תוכנן בשיתוף עם רני זיס אדריכלים -
מבנה מסחר ותצוגה גוטשטיין
5.01.14...קונסטרוקציה המקורית וההחלטה העיצובית הראשונה הייתה לטפל בקיים ולהשאיר אותה כזיכרון להיסטוריה של המבנה ולמיקומו באזור תעשייה. בשלב שני דפנות המבנה הוגבהו כדי להסתיר את הגמלונים והמבנה כולה צופה בפח לבן מאיר עיניים ואלגנטי. חלונות סטריפ ארוכים נפתחו לאורך כל חזיתות המבנה כדי להחדיר שפע של אור טבעי פנימה, ולאחר תהליך בדיקה מדוקדק של זוויות השמש, תוכננו רפפות ברזל בכדי לאפשר לאור מסונן בלבד לעבור. גובה החלל המקורי אפשר להוסיף גלריה המפסלת בחלל ומ... -
טלי לוין
21.06.09...ופה. ברבות הימים, כאשר חברו הדרכים השונות זו אל זו, כל דרך קיבלה פונקציה אחרת במערך הכולל של הדרכים. בקנ"מ קטן יותר מתפתחים במקביל לשבילים חיי החמולות. החמולה הפלסטינית התחילה מחדר אחד אשר פתחו פנה לחצר מוקפת בגדר ללא חלונות. משקי בית חדשים שנוספו עם הזמן נספגו בתוכו על ידי הוספת חדרים בשולי חצר הבית, תוך שמירה על חצר פנימית משותפת. ב1948,הוחלפו החמולות הפלסטיניות על-ידי החמולות התימניות אשר התרבו וגדלו ונאלצו לבנות מבנים נוספים על חשבון ... -
עיצוב למעצבת - סטודיו גלית לוי
18.05.14.... אופי המבנה של חלל פתוח גדול עם קירות סיליקט גדולים המפרידים בין העסקים השונים וויטרינה גדולה אשר משמשת יציאה למרפסת הביאו אותנו לתכנן ולעצב את החלל כ"LOFT" גדול עם מינימום הפרדות (בין האזור הפרטי והציבורי) אשר גם בהם יש חלונות אשר דרכם ניתן לראות את כל תהליך היצור (במתפרה). האזור הציבורי מאכלס ריהוט אקלקטי, פינות ישיבה נמוכות וגבוהות, מתקני תליית שמלות ומתקני תצוגת אקססוריז מברזל שחור תעשייתי, מערכת מיזוג חשופה. גם חדרי הכלות וגם המשרד ש... -
ניר עוז ואני: פרויקט גמר של יפתח משל, סטודנט ולוחם
29.10.24...ניר עוז הפך לחלק ממנו. שם, בשעות הפנויות, הוא עבד על מה שהפך לפרויקט הגמר שלו בטכניון.בטקסט הפתיחה לפרויקט, תחת הכותרת "ניר עוז ואני", כותב משל: "במשך שלושה חודשים רצופים חייתי בקיבוץ החרב. בתים רבים נשרפו כליל, סימני ירי על חלונות הממ"ד, משפחות שלמות שנמחקו, חיים שנגדעו באבחה... בכל יום ובכל שיטוט גיליתי שכבות נוספות מסיפורו של הקיבוץ ורבדים הכרוכים במקום, בתושביו ובקורותיו. פגשתי שורדי טבח שהגיעו לאסוף את חפציהם, שוחחתי עם מקימי ניר עוז, פגשתי ... -
בטון חשוף וביקורת אדריכלות
2.04.13...שלו למבנה יהיה על פי הטעם שלו ולא שלנו. אם הוא ירגיש ששמו אותו בכלא, הוא יתייחס לבניין בהתאם.אני לא יודע למה, אבל אדריכלים רבים מתעלמים לחלוטין מהעובדה שהמבנים, החללים והחומרים בהם אנחנו משחקים מייצרים גם סוג של תקשורת. מקצב חלונות מסוים מרמז לנו על מבנה ציבורי, שימוש בלבנים חשופות משדר גסות כפרית וכן הלאה. איך שלא נסובב את הנושא, בכל העולם אבל בארץ במיוחד, המסר המועבר על ידי בטון אפור חשוף הוא מקלט, כלא, חומה...תיכון ליידי דייויס מציג דוגמה טובה... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...ם כמו "דרך" או "שורשיות" הם ביטויים של עדה כרמי עצמה, חלק מהשיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (.... -
בית ברמת מוצא
17.02.14... מפלס תחתון, אותו הקדשנו ליחידת אורחים (שני חדרי שינה, חדר רחצה ומטבחון), וגלריה לפסלים אותם מפסל בעל הבית. האיזור הציבורי בבית מתוכנן כתכנית פתוחה, ללא מחיצות בנויות, כך התאפשר הכנסת האור והנוף לכל הקומה תוך התבססות על פתחי חלונות קיימים בלבד ללא הוספת פתחים או שינוי גודלם. חומרי הגמר בפנים הבית שנבחרו גם הם חלק מהעיקרון של חיבור לסביבה, למבנה ולאופי המקום. נעשה שימוש באריח פנים וחוץ דמוי אבן טבעית בגדלים משתנים, ובפורניר אלון מולבן ששימש כחו... -
תכנון בית פרטי - וילה
29.03.16... שנמשכת ומתפתחת באופן ישיר מהפונקציה. בחלק הקדמי של הבית הצפון מערבי והפונה לרחוב נפתחו מעט מאוד חלונות כך יחד עם העובדה שהבית נמוך משמעותית מהכביש הוא יכול להנות מהאינטימיות של החצר והגן יחד עם חסימה לרוחות צפון מערביות חזקות מאוד באזור זה של הרי ירושלים. הפתיחה האינטנסיבית של החללים לגן יוצרת תחושה של מרחב שנמשך גם מעבר לדלתות ההזזה הגדולות, הבית כולו נשטף בשמש בוקר מהמזרח, ולדברי בעלת הבית " אני מרגישה כול יום כאילו אני קמה לצימר...".