חיפוש - חדשות , משאבים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , SAF , שנה טובה |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחרות - שטח צבאי [לא] סגור
3.11.11התחרות UNRESTRICTED ACCESS היא תחרות אדריכלות בינלאומית פתוחה לעיצוב מחדש של שטח צבאי שאינו פעיל. מארגני התחרות מזמינים את קהילת המעצבים העולמית לאתר מתקנים צבאיים שאינם בשימוש, ותוך שיתוף בעלי עניין מקומיים להשיב אותם אל הציבור לטובת פעילות חברתית, כלכלית וסביבתית טובה יותר. כללי: את הנוף העולמי מנקדים מתקנים צבאיים שהוצאו משירות ומשאירים את חותמם - סימנים של כאב, ניצחון, גאווה ותוצאות בלתי צפויות של פעילות צבאית. תשתיות אלה נבנו כדי להגן ע... -
שיתוף הציבור על אפה וחמתה של העיריה
17.10.11לאחר ביטול תוכנית ספדיה שלפיה עתידות היו להיבנות 20,000 יחידות דיור באיזור עמק הארזים בירושלים, הבינה העיריה שהדרך היחידה לגדול היא בציפוף השכונות הקיימות. לכאורה, פרויקטים של פינוי-בינוי והגדלת אחוזי בניה בשכונות אמורים לפעול לטובת התושבים, אז למה יש קולות של התנגדות? ירושלים כמשל לפרויקטים של ציפוף שכונות אדריכלים רבים ומתכנני ערים מציגים כל הזמן את נושא הצפיפות העירונית הנמוכה כבעיה. הפתרון לבעיה נראה פשוט מאד - לשפץ ולצופף. לכאורה אין מי שי... -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12האדריכלים אשמים. האדריכלים לא יודעים לתכנן עיר כמו שצריך. את הטענות המוכרות האלה אפשר לשמוע בכל פינה. יובל כהן למשל בפוסט בבלוג של תנועת מרחב מאשים את "הפרברים" ומתגעגע לעיר הישנה של ילדותו שבה הנגרייה הייתה מעבר לרחוב.עיר טובה צריכה עירוב שימושים, שילוב של מגורים עם מסחר, מקומות בילוי עם תעסוקה זעירה לפחות. את זה כולנו יודעים, אלו הרחובות המועדפים עלינו בעיר. לא פרברי שינה שוממים מהולכי רגל, לא אזורי תעשייה ההופכים למפחידים בלילה, אנו מעדיפים את... -
אירוטרופוליס - הדרך שבה נחיה בקרוב
18.05.11האם נמלי התעופה ייהפכו למרכזי הערים במאה ה-21? כתבה של נועם דביר ב"הארץ" מציגה ספר וראיון עם גרג לינדסי וג'ון קאסרדה. השניים חיברו ספר הטוען כי בעשורים הקרובים ייהפך נמל התעופה למרכז והעיר תיבנה מסביבו. "אירוטרופוליס" התפרסם אמנם רק לפני כשלושה חודשים אבל כבר הצליח להצית דיון סוער בקרב כלכלנים, סוציולוגים ומתכנני ערים. "השוק הבינלאומי דורש היום קשר הדוק בין עובדים, ספקים, מנהלים וסחורות", מסביר לינדסי בכתבה, "למה להרחיק את הנמל התעופה מהעיר כ... -
ביקורות על האגף החדש של סינמטק תל אביב
19.12.11מישהו כנראה הכאיב לזנדברג בנקודה רגישה, בדיוק בסינמטק. מרוב חרדה היא מזכירה "כיבוש", ו"התנחלויות" ואפילו מעבירה את שכונת גילה למזרח ירושלים... וכל זה רק בפיסקה הפותחת. בתיאום בלתי מתוכנן פורסמו שתי ביקורות אדריכליות על האדריכל סלו הרשמן וסינמטק תל אביב שתכנן - אסתר זנדברג הוציאה את התותחים הכבדים, יונתן קנטי היה שקול יותר אבל גם לו יש ביקורת לא מעטה. אחרי שמדלגים על הזעם בפיסקה הראשונה, זנברג כותבת גם ביקורת רצינית ובמספר דוגמאות היא מציגה תכ... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12תחת הכותרת "מחזירים את שדרות רוטשילד לתושבים", מקדמת עיריית תל אביב את פרויקט בו בכל סוף שבוע בקיץ הקרוב תיסגר השדרה לתנועת כלי רכב. סגירת רחובות מרכזיים נהוגה גם בערים אחרות בעולם אבל התושבים חושבים שבעירייה לא חשבו על המהלך עד הסוף.בכתבה ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה... -
מעשה בבניין לעקירה?
6.02.14מעשה בעירייה שלא עומדת מאחורי תכנית מתאר שהיא עצמה הציבה לעצמה.למקום זה בדיוק הגיעו עולי הרגל לארץ ישראל במשך מאות שנים. בהם אנשי העלייה הראשונה, השנייה והשלישית, ובחזית בניין זה הנושק למים, דרך לראשונה בנימין זאב הרצל, בבואו לארץ ישראל בשלהי אוקטובר 1898. מדובר אם כך, בשער הכניסה לארץ ישראל, מעין ה”אליס איילנד” הישראלי (מתוך: "פורטל יפו")"להרוס את המבנה יהיה פשע לדורות". ערכיו האדריכליים של המבנה נמדדים, בכמה מישורים מלבד זה ההיסטורי – הבנייה על... -
איך עושים את זה בלי להפוך לעוד קניון מצועצע?
24.06.13בית הספר החקלאי מקוה ישראל עומד לפני פרויקט התחדשות. 40 הדונמים של הכפר ההיסטורי ו־13 המבנים שבשטחם, הוגדרו כמבנים לשימור מחמיר בניסיון לשמור על אופי המקום אבל כל מגרש כזה בליבו של גוש דן מעורר את תיאבון היזמים.כתבתה של יונת נחמני בכלכליסט מציגה את השאלה החשובה ביותר בפרויקטים מסוג זה - השילוב בין שימור לשימוש והמרחק הדק שיש בין "שימוש במאפייני בנייה מקוריים" לבין בניית עוד קניון מצועצע."במשך 25 שנה אנחנו נלחמים בנדל"ניסטים שהיו להם רעיונות לגבי ... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11ראיון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות... -
השיפוץ מעורר המחלוקת של טיילת החוף בתל אביב
4.02.13נעמה ריבה מדווחת ב Xnet על שיפוץ טיילת החוף בתל אביב. הקיר התומך בין הטיילת לחוף יבוטל ובמקומו ייבנו טריבונות ברוחב של כחמישה מטרים, ותחתיהן טיילת תחתונה, שביל בטון ברוחב שלושה מטרים. האם זה טוב? האם זה רע? כל הטיעונים בכתבה."התנאים היום הם עגומים ואינם עומדים בסטנדרטים שאנו רואים כמכבדים את הציבור", אומרת האדריכלית גנית מייזליץ-כסיף שמשרדה (מייזליץ - כסיף אדריכלים) מופקד על התכנון. מעבר נגיש לחוף ולכל בתי הקפה שעל החול, שיציע לציבור גדול של תושב... -
בין דוד עזריאלי ורון ארד
10.02.11האם צריך לקצר את מסלול הלימודים לאדריכלות? איך בונים קניון שלא הורס את הרקמה העירונית, האם מעצב על יכול להתעלם מדרישות הלקוח ולעשות מה שהוא רוצה? בכתבה בדה-מרקר נדלן מסכמת שני שילה ראיון עם היזם והאדריכל דוד עזריאלי ומעצב העל רון ארד. מעניין לקרוא את דעתם מול השאלות של הכתבת שלא נגררת לחנפנות אלא שואלת באמת את מה שמעניין: האם הקניונים מחליפים את המוזיאונים, והכנסיות כאייקונים וכנקודות התייחסות בעיר? האם יש דרך לתכנן קניון שיתרום לעיר? ועוד. ע... -
דיון - השפעות המחאה על התכנון והאדריכלות
27.09.11...ים למקום הנם: מתחנה מרכזית: קו 4- ירידה בתחנת אלנבי 63 פינת בלפור קו 5- ירידה בתחנת רוטשילד 78 פינת מזא"ה מרכבת מרכז: קו 18 (ממסוף 2000)- ירידה בתחנת אלנבי 80 פינת רמב"ם קו 82 (בדרך מנחם בגין 158)- ירידה בתחנת אלנבי 82 פינת רמב"ם מרידינג: קווים 4, 104, 204- ירידה בתחנת אלנבי 70 פינת בלפור מסמינר הקיבוצים: קווים 24, 25- ירידה באלנבי 80 פינת רמב"ם אנא אשרו הגעתכם בדוא"ל: [email protected] בברכת שנה טובה מלאת צדק מרחבי. -
מורה נבוכים לבחירת שיש למטבח
8.04.18שיש הוא אחד המרכיבים המרכזיים בכל בית בישראל. מגוון הסוגים גדול היום מאי פעם וטווחי המחירים מתחילים מכמה מאות שקלים עבור מטר אחד ויכולים להגיע לאלפים. מאחורי כל הנתונים הללו, עומדים מספר רב של משתנים שכל מי שמעוניין להתקין או לשדרג את השיש במטבח צריך להכיר, אחת כמה וכמה במטבח הישראלי שביחס למדינות אחרות בעולם מהווה את אחד האזורים הפעילים ביותר בכמעט כל בית. איך תבחרו שיש למטבח – כזה שישמש אתכם מצד אחד אך גם יתרום לעיצוב הכללי של המטבח ושל... -
שליטה בעלויות קירור וחימום במבנים מסחריים
22.08.22האם ניתן לשלוט על עלויות קירור וחימום במבנים מסחריים?התקורה הכרוכה בהפעלת מבנים מסחריים עלולה להיות נטל כלכלי לא קטן.מטבע הדברים קיימת שאיפה גורפת של בעלי המבנים וחברות האחזקה להתייעלות מקסימאלית כדי לייצר שליטה בעלויות.אחד מהסעיפים המשמעותיים בעלויות הוא סעיף עלות מיזוג החלל, אלא שבאופן פרדוקסאלי הוא סעיף שכמעט לא ניתן לשלוט על גובהו שכן מניעת מיזוג תשפיע באופן מיידי על חווית השהייה במקום.אילו נתונים משפיעים על עלויות המיזוג?גם כאשר נוקטים באמצע... -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13מיכאל יעקובסון עולה לי על העצבים. בעיקר כי הוא כותב ביקורת אדריכלות יותר טוב ממני. אני רוצה לנצל את הפוסט האחרון בבלוג שלו כדי להסביר מה לדעתי צריכה להיות ביקורת אדריכלות ולאחל לו שישבור את כל האצבעות ולא יוכל להקליד יותר.ביקורת אדריכלות ופוליטיקהאדריכלות אינה פוליטית. רגע, אני מבקש שוב מכל מי שהולך לקפוץ, לחכות עוד שנייה עד לסוף הטיעון (אסתי זנדברג, תעזבי את הסכין).ברור שהקמת מבנים, שכונות, כבישים, עמודים וגדרות הן מעשה פוליטי. אבל המעשה הפוליטי...







