חיפוש - חדשות , פרויקטים , #עיצוב #עץ #דקורציה #מיתוד , אדריכלות , חלונות |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שימור ותפאורה בבית האקדמיה ללשון העברית
23.01.13...כותבת קשת, "הולך נגד אחד מעקרונות המפתח של המודרניזם, והוא אמת החומר - התאמתם של החומרים, הטכנולוגיה והצורות לצרכים המדויקים שלמענם נוצרו. יש מן האבסורד בעצם ההקפדה על פרופילי אלומיניום "דמויי" בלגי (על אף שבימנו ניתן לפתוח חלונות רחבים בהרבה מן הזכוכיות הקטנות המשובצות בחזית), מעקות "ברוח" הקודמים (למרות שאלה, כיום, לא עומדים בתקנים ונוצר צורך בשידוך פלטות זכוכית בצמוד להן) ואבן "כמו" פראית - כל זה דיון בפני עצמו. אולם נדמה שהצורך ב"שימור מח... -
'דיוק ואלתור - בנייה בישראל' - הרצאה
23.02.16במסגרת סדרת ההרצאות 'חלונות' | המחלקה לארכיטקטורה | המרכז האקדמי ויצו חיפהיתארח האדריכל שי וינשטין ממשרד וינשטין-ועדיה אדריכלים להרצאה בנושא:דיוק ואלתור – בנייה בישראל שתתקיים ביום שלישי בתאריך 1.3.2016 | בשעה 14:00 | אולם 104 הציבור מוזמן - הכניסה חופשיתדיוק ואלתור - בנייה בישראלדיון בחשיבות הדיוק מחד גיסא ואלתור מאידך גיסא, ביכולת "להפיק" בניין. תכנון ככלל ותכנון אדריכלי בפרט דורשים דיוק, אולם מציאות הבנייה והביצוע בארץ מחייבים יכולת אלתור כחל... -
איך משפצים מקדש שצריך להחזיק 300 שנה?
12.04.11...עוטר בפסיפסים, המקיף רחבה רבועה. במרכז הרחבה ניצבת הקומה השנייה והמתומנת של המבנה ומעליה ניצבים שמונה צריחים מחודדים קטנים, המחוברים זה לזה במעקה פלדה מסוגנן. מעליה שוכנת קומה שלישית בצורת גליל בגובה של 11 מטר, שבו קבועים 18 חלונות. מעל לאחרונה קבועה כיפת המבנה המוזהבת. הכיפה עשויה מ-12,000 אריחי זהב מזוגגים בחמישים צורות וגדלים, אשר יוצרו בהולנד. חמישים ושש שנה לאחר השלמתו באוקטובר 1953, נדרש למבנה המקדש טיפול יסודי, שכלל חיזוק מבני כנגד רע... -
מרכז הלב ע"ש סמי עופר
12.01.11מגדל הקרדיולוגיה החדש, שבנייתו הולכת ומסתיימת בימים אלו, מהווה פריצת דרך מהפכנית באדריכלות מוסדות רפואה, בכך שהוא מציב את ה"מטופל" וצרכיו במרכז העשייה. המגדל החדש, בשטח של כ-55,000 מ"ר ובגובה של 69 מ' יכיל 17 קומות (4 קומות מרתף שישמשו לבי"ח לשעת חרום ל-650 מיטות אשפוז ומעליהן 13 קומות רפואיות). מגדל הקרדיולוגיה תוכנן כקובייה מונוליתית לבנה ופשוטה שמוקמה במקביל לבניין איכילוב ההיסטורי, אותו תכנן אריה שרון בשנות ה-60. בפשטות האדריכלית הלבנה... -
לגור בבנין מיוחד כמו כולם
9.12.12...זהות וביטחון, שמגבירה בתורה את תחושת ההתמצאות. אני חושבת שבשכונות מגורים דומות יש משהו חיובי מאוד, בהנחה שנעשה תכנון איכותי. אם כל בניין יהיה משוגע מה אז? מה אנחנו אוהבים בטיולים בחו"ל? את הבתים היווניים שכולם צבועים בלבן עם חלונות צבועים בכחול, ואת הסמטאות האחידות בפאריס".בטוקבקים לכתבה מוצגות הגישות הסותרות בצורה חדהנעמה כותבת "זוועה. עצוב. מזכיר לי את האיור מ"מומו" ספר הילדים המופתי של מיכאל אנדה, בו מתוארת עיר חד-גונית שמשתרעת עד מעבר לאופק, ... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11...ום. תמיר כותב על הנסיון של הבניה הטורית. למרות שזהו פתרון נפוץ בעולם, בישראל הוא לא הצליח. כיום הפרויקט נמצא במצב מוזנח עם תוספות הבניה וצבע הדהוי. מעניינת הערתו של תמיר בפסקה האחרונה -"ניתן להאשים את הקבלן וגם את הדיירים, וכמובן שכולם נושאים באחריות ,אבל גם לניכור הברוטליסטי המקורי, ולתזזית הגיאומטרית המכוונת של התכנון יש לטעמי חלק בתוצאה. חשוב לזכור זאת כאשר מתמלאים בנוסטלגיה לאדריכלות של שנות השישים והשבעים." *התמונה מהבלוג ערסיטקטורה. -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...צבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ולשכפל מבנים בווריאציות שונות זה ל-א אדריכלות!! אני אוהב את העבודות של כרמי, ומעריך את תרומתה לעולם האדריכלות, אך עד כאן. עד שימוש כופל בקונספטים. חבל באמת חבל. טביעת ידה של כרמי-מלמד ניכרת כאן היטב: מצודה עם חרכי ירי. משעמם משעמם משעמם ו...צפוי. פעם אמרו שסט... -
מבנה מסחר ותצוגה גוטשטיין
5.01.14... ותחושה של מתחם אחד קוהרנטי ומזמין. בחירת החומריות המאופקת והמונוכרומטית של חללי הפנים כללה רצפה בגוון אפור בשילוב מנעד של גוונים לבנים ונועדה להיטמע ברקע ולהדגיש את המוצרים שיוצגו עליה ולא 'לגנוב את ההצגה'. שני קירות גדולים המנותקים מהתקרה מסתירים מאחוריהם אזורים פונקציונליים ותוחמים את תצוגות המוצרים השונים ואת קווי המבט. שני הקירות מחופים בדגמי קרמיקה ייחודיים ובשילוב של אימאג'ים מעולם העיצוב והאדריכלות משדרים מסר של אסתטיקה והרמוניה. -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11בית המשפט קיבל את טענותיה של צברית שפאן, הנדסאית אדריכלות כנגד הבעלים של הוילה שתכננה וחייב אותו לשלם 407 אלף שקל הכוללים את שכר הטרחה שלה, וכן פיצוי על עוגמת נפש עקב אי מתן קרדיט בפרסום הבית. פסק הדין מעניין בשל מספר סוגיות שעולות ממנו בעיקר בנושא זכויות יוצרים, קרדיט על עבודה וכן דרכי חישוב לפיצוי. צברית שפאן תכננה ב 1999 את "הוילה המרוקאית" בקיסריה עבור עודד בן זאב, הבעלים שהתחמק מאז בטענות שונות מתשלום שכר הטרחה שלה. המבנה שעיצבה הפך לשם ... -
חזיתות של גרפיטי ותכנון פרמטרי
23.07.12...בריחוק שנוצר כתוצאה מהעובדה שהחזית שמשמשת להקרנה היא לא תוצר שלנו. ההתייחסות אל החזית היא נייטרלית ועושה שימוש בעיקר במאפיינים הפורמאליים שלה, ואלה לוקחים חלק בתהליך הגיבוש של התוכן וההתאמה בין הנושא המוקרן למצע עליו מתרחש. אדריכלות זה כל כך "יצירתי" וקוד זה כל כך "שכלתני ומרובע"... איך זה מתחבר? אני ממש לא מסכים איתך שקוד זה דבר "שכלתני ומרובע" לעומת תכנון אדריכלי. אם תסתכל על כל תהליך תכנון של מבנה אז הוא גם כן תוצר של "קודים" - חוקים, תקנות... -
תכנון בית פרטי - וילה
29.03.16... שנמשכת ומתפתחת באופן ישיר מהפונקציה. בחלק הקדמי של הבית הצפון מערבי והפונה לרחוב נפתחו מעט מאוד חלונות כך יחד עם העובדה שהבית נמוך משמעותית מהכביש הוא יכול להנות מהאינטימיות של החצר והגן יחד עם חסימה לרוחות צפון מערביות חזקות מאוד באזור זה של הרי ירושלים. הפתיחה האינטנסיבית של החללים לגן יוצרת תחושה של מרחב שנמשך גם מעבר לדלתות ההזזה הגדולות, הבית כולו נשטף בשמש בוקר מהמזרח, ולדברי בעלת הבית " אני מרגישה כול יום כאילו אני קמה לצימר...". -
אירוע הגמר של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
23.11.15...ית שלה, "מושאע מושאע – פרויקט התחדשות עירונית בשכונת התקווה". העבודה, שהציגה גישה חדשנית לשיקום השכונה, זכתה במקום הראשון בשתי תחרויות נפרדות: "הפרויקט הזוכה בארכיטקטורה בפרס על שם ישראל וליאון רייסקין" ו"הפרויקט הזוכה בפרס לאדריכלות וזהות ישראלית ע"ש אבא אלחנני ז"ל". בתחרות השלישית, הפרויקט המצטיין באדריכלות נוף ע"ש אלימלך ארמוני, זכתה במקום הראשון עבודתו של ירון צלניק "מעבר הכרחי", אשר הציגה פתרון תיירותי לשימוש בשדות המוקשים ותעלות הנ"ט, המתפר... -
מרכז רפואי דימונה
15.11.10...את הקווים האופקיים על מנת ליצור קו זורם למבנה, ע\"י הדגשת הפוגות האופקיות בחיפוי האבן ובחלונות סרט צרים וארוכים לכל אורך החזיתות. פיתרון זה נבע גם מהתחשבות בתנאי מזג האוויר באזור, קריא רוחות חזקות, שמש לוהטת בקיץ וקור בחורף. חלונות הסרט הצרים מסננים את אור השמש בקיץ ולא מאפשרים חדירת קרינה ישרה אל המבנה, ואילו בחורף מתאפשרת כניסת קרני שמש מחממות לתוך המבנה. כמו כן החתך הצר של החלונות מאפשר התמודדות קלה עם הרוחות החזקות, ופתיחתם באופן חלקי ומבוקר. -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11...וגרים שאינם משתמשים ברכב אז על איזו בחירה אתה בכלל מדבר?" טיעון נוסף שעולה בתגובות נסוב על התכנון הסטודנטיאלי שתמונה ממנו מופיעה כאן (מתוך תכניתו של איליה בראון) - אין תכנון תהליך, רק תכנון מצב סופי. אדריכלים, וסטודנטים לאדריכלות אפילו יותר, מתכננים עיר במצב מוגמר, כאילו שאפשר לקפוץ ממצב א' ל ב', מהיום לעוד 20 שנה במכה אחת. זה לא עובד כך. תכנון שלא יכול להראות איך לעזזאל הוא מצליח ליצור תהליך פשוט לא יוקם. תוכנית אמיתית חייבת להציע פיתוח צנוע...







