חיפוש - חדשות , שונות , #עיצוב #עץ #דקורציה #מיתוד , בטון , גדר |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
האם ישומר הבנין הכי מכוער?
5.02.12...ו כנראה יהיה להיהרס.מרכז אמיר, הידוע גם בכינוי "בניין השופרסל", הוא בית מגורים בפינת הרחובות המלך ג'ורג' ואגרון בירושלים, מול כיכר פריז. הבניין תוכנן בידי האדריכל דוד רזניק ב-1958, ובנייתו הושלמה ב-1961. הבניין ניצב על עמודי בטון בצורת וי מעל קומת מסחר ומוקף במרפסת רציפה. הבניין נבנה בשיטה שהייתה מהפכנית בזמנו, חלקיו המוכנים הונפו על ידי עגורן וקצב הבנייה היה קומה ביום.כיום גם האדריכל רזניק אומר שמצב הבניין קשה "הדיירים התחילו להוסיף מזגנים ומחסנ... -
יומולדת שנתיים ל Xnet אדריכלות
29.03.13...ושיפזר חלק מתשומת הלב הציבורית למקומות רחוקים מהמערכת, כאלה שגם נסיעה באופניים לא מספיקה וצריך ממש לחצות עבורם את הירקון.אחת הבעיות הגדולות ביותר של ביקורת האדריכלות בארץ היא ריכוז הדיון בתל אביב. כל עץ ברחוב צדדי וכל קוביית בטון מתפוררת מקבלים חשיפה ודיון מעמיקים בעוד שתהליכים עצומים העוברים על מרכזי ערים כמו נתניה, באר שבע, חיפה וירושלים חולפים להם מתחת לסף הראייה של העיתונות הארצית. למרבה הצער וההפתעה גם בזירת הבלוגים המצב דומה. מספר הבלוגים ה... -
סיור מודרך בפרויקט אסותא וילג' תל אביב
10.03.16...הישן, ארבעת מפלסי החנייה למגורים יבנו בשיטת טופ-דאון תוך שמירה על תליית המבנה ואיסור עוגני קרקע בחלק מחזיתות המגרש.החניון טבול כ-6 מ' מתחת למפלס מי התהום ונמצא תחת מערכת השפלה בשיטת ההחדרה, מערכת האיטום כוללת יריעות הנדבקות לבטון, בטון עם מוסף קריסטלי ועוד. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות אלקטרה בנייה - אורתם סהר הנדסה מקבוצת מליבו, במתכונת של תכנון - ביצוע אשר רווחת בפרויקטים מורכבים ומאפשרת יצירה הנדסית מנקודת מבטו של הקבלן המבצע. קהל יעד:מהנדסים, אדר... -
יומן מסע אנגולה - ליאור בן שטרית
13.11.11...תהליך הבניה, החיפוש אחר חומרי הגלם השונים - עץ, אבן, בטון, ואגרגט – אשר היווה חלק מהרפתקאה דרכה ניתן לגלות מעט אודות דרך החיים במדינה מרתקת ומורכבת זו. ליאור בן שטרית הוא סטודנט שנה ג' במחלקה לאדריכלות, המרכז האקדמי ויצו חיפה, וזו עבודתו הראשונה. תושב רחובות. עוסק באמנות פלסטית ומתנסה בכתיבה, פעיל אקטיבי בנושאים חברתיים בגופים שונים בארץ.. השתתפות בהרצאה היא בתשלום. דמי כניסה 10 ש"ח. ההרצאה תיערך בתלות במספר מינימלי של משתתפים. להרשמה: -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12...י בציור של מעט מאד קווים. כמו מגדל אייפל בפריז, גם את מגדלי עזריאלי ניתן לצייר בשניות וכולנו נזהה אותם.הכרה ובון טוןאני מסתכל על המגדלים האלה ומחייך לעצמי בכל פעם שמופיעה כתבה שזועקת שעוד אייקון תל אביבי עומד להיכחד. נועם דביר מ"הארץ" מציע לשמר אצטדיון בטון כמו "המכתש", נטע אחיטוב ב Xnet מספרת על הריסתה של קופת החולים בזמנהוף. אני מציע להרוס את כל המבנים האלה בלי למצמץ ולהכניס מידית לרשימת השימור את האייקון התל אביבי האמיתי היחיד - מגדלי עזריאלי. -
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11... ובידי מי הפקידה אותו. צריך לחפש את האמת מתחת לפנס הנכון." כותב "אדריכל מקומי"."אני לא קולגה, אני סתם תל אביבית, ואני חייבת להגיד שכל פעם שאני עוברת ליד הבניין הזה יש איזה כיווץ של בושה בלב. הטיח המנצנץ, הבומבסטיות - קוביית הבטון הלבנה הזאת נראית כמו טנק ענק ומנצנץ באמצע העיר. הוא לא שייך לכלום, גוש בטון עיוור. (...) לאנשי כוח יש נטייה להקשיב לקומפלימנטים סביבתם ולחשוב שהם נהדרים. כנראה שזאת דוגמה נהדרת. מה יגידו לו שחקנים אחרי שהבניין כבר הושלם?... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12...אורך השנים ולא את שרידותו בשינויי התרבות.דעתי על המקום עוד פחותה מזו של מיכאל. השימוש בלוחות אבן ממש צורם לי בעיניים במפגשי הפינות ובקורות המעברים, שם ברור שיש בטון שנושא לוחות אבן. למרות העובי הרב שלהם הלוחות הופכים לדימוי של אבן, לטפט. אולי העיניים שלי מקצועיות מדי כשהמוח מפענח מיידית כל דימוי לצורת הבנייה שלו. אני מניח שמרבית הקהל לא מרגיש כמוני בתחושת הזיוף. אבל אני זה אני וביקורת אמיתית יכולה לבוא רק מתוך המקום האישי.וכך גם הביקורת של מיכאל. -
על ממ"דים וחדרי מדרגות
22.11.12...דר המדרגות. הוא לא סתם מעבר אנכי עבורם. הוא מקום מפגש. יש בו חלונות, מדרגות רחבות ומעקות ברזל מעשה ידי אמן. זהו החלל הציבורי של הבניין, חלל שלא משתמשים רק בעתות מצוקה; זאת בניגוד גמור לחדרי המדרגות הצעירים, שהם בסך הכל מגדלי בטון אטומים שעושים הכל כדי שלא יעברו דרכם. חדרי המדרגות הללו הם תוצאה של אדריכלים שלא ידעו לבצע את עבודתם נאמנה. הם נתנו לתקנות בטיחות לשעת שריפה להכתיב מציאות אדריכלית עצובה ולא הצליחו להציע אלטרנטיבה שתדע לתת מענה בטיחותי ו... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11... היא למגזין סרבו שם להוסיף הערה או לפרסם תיקון המבהיר שהיא זו שתכננה את הבית. בסופו של דבר נאלצה צברית לתבוע את המגזין ואת הבעלים על השמטת הקרדיט ואי תשלום שכר טרחה. הוילה המדוברת נבנתה על בסיס בית קיים, למעשה האנגר עשוי בטון עם גג פח גלי שיועד להיות בית ספר לפיסול. במהלך התכנון המקורי צברית התבקשה לבצע את השינויים "במינימום כסף". תחום התמחותה של צברית הוא בתים ים תיכוניים יוונים ספרדים וערבים וכדי להפוך את הבית לים תיכוני/מרוקאי היא בחרה להק... -
זנדברג נגד שאר העולם... שוב
30.01.12...ציה הגדולה ביותר היא... חנייה? יותר מרבע מהשטח?!? ממיקום טבעי בתוך קמפוס למיקום מבודד ויוקרתי. אולי באמת הבעיה הפעם היא בעצם הקמת המבנה החדש?בטוקבקים מגיעות כמה תשובות בנושא:"חץ הצפון" כותב:למה להשקיע 100 מיליון דולר ביציקות בטון עבור ספרים שממילא אין גישה של הציבור אליהם? למה לא לתכנן פארק ציבורי באתר הספרייה עבור העם? פשוט בושה. תנו לנו שטחים ציבוריים פתוחים עבור העם ולא מבצרים עבור האליטות !יש הבדל בין צורך לבין דחיפות קיומית. פחות מפרומיל של ... -
המרפסת - על צפיפות ותשתיות ציבוריות עירוניות
11.10.20...וצאה של הליך צודק ופתוח..."לטעמנו, הקצאת התשתיות הציבוריות צריך לבצע תוך ראייה כוללת של כלל הדרישות בישוב, ועל פי שיקולים וקריטריונים שוויוניים בין כלל השחקנים, בשים לב להתפתחות הישוב, ומתוך הנחה שלא כל מ"ר בישוב יולבש בשלמת בטון ומלט.(אגב – גם נתן אלתרמן בשירו "שיר בוקר" מצביע על כך ששלמת בטון ומלט, צריכה לבוא יחד עם מרבדי גנים. הנוסח המדויק של מילות השיר הוא: "נלבישך שלמת בטון ומלט ונפרוש לך מרבדי גנים").עיקרון הצדק החלוקתי בפרישת צפיפות ... -
שקרים ירוקים על העיר והפריפריה
12.11.12...(הצרכן)?לא פלא שמחקרים מתקדמים יותר מגלים שהתמונה מורכבת ושכנראה הטענה מופרכת. אחת הבעיות הגדולות ביותר של ערים, במיוחד באקלים כמו בארץ, היא התופעה הנקראת "אי חום" (heat island). התופעה הזו גורמת לערים גדולות, מטרופולינים של בטון בעיקר, להיות חמים יותר במספר מעלות מאשר סביבתם. התוצאה היא שתושב העיר, רק מבחינה זו, משקיע הרבה יותר חשמל במיזוג וקירור. אם זה לא מספיק מסתבר שאורח החיים של תושב העיר גם הוא בזבזני באנרגיה. כן, מסעדות, אירועי חוצות, מסיב... -
תאורת חוץ במרפסת
23.08.20...גוגית שקופה, חלק גדול מהתאורה "מתבזבזת" כאשר היא מאירה כלפי חוץ.תאורה לפי הריהוטאם חשוב לכם להאיר שלחן או מערכת ישיבה, אפשר לקבוע עמוד תאורה גבוה במקום המתאים.עמודי תאורה ניתן ליצור גם על ידי קביעת עמודים בתוך ״עציצים״ מלאים בטון או חצץ, ולמתוח ביניהם תאורה. בהגיע החורף הסוער, רצוי לפנות אותם.תאורה שקועה במעקהרעיון נחמד, העושה שימוש במעקה המרפסת.כמובן יש צורך במעקה ייעודי עם הכנה לפס לד שקוע.יוצר תאורה היקפית בגובה המעקה.לא מסנוור – כי שקוע... -
אחד על אחד עם אוהד חיזי
19.12.16...ן שמי שמתמיד- יהיה טוב, ומי שטוב -יצליח. חשוב כל הזמן לקרוא וקבל השראה ממקומות שונים.מה מאפיין את האדריכלות / עיצוב הפנים בישראל לדעתך?לדעתי היום אנשים מתחברים יותר לקווים נקיים תוך שילוב של חומרים מהטבע עם חמרים אמתיים (כמו בטון חשוף). מאוד קל לזהות שהאדריכלות הישראלית היום מאופיינת בפתחי בנייה מאוד גדולים ורחבים, יחסית לסטנדרט של מה שהיה נהוג בעבר. למשל, אם גובה החלק העליון של החלון היה מקובל להיות ב-2.10 , היום 2.40 זה המינימום. אפשר גם לראות ... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...רמי עצמה, חלק מהשיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ול...







