חיפוש - חדשות , #עיצוב #עץ #דקורציה #מיתוד , קורה , קיר מסך |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מה הקטע עם מגדלים בעיר?!
26.06.13יום רביעי, 3 יולי 2013, 19:30בר סטורג', דיזינגוף 98, תל אביבאורלי אראל סגנית מהנדס העיר ומנהלת אגף תכנון העיר מספרת לנו על כוס בירה מה הקטע עם מגדלים בעיר?!רוצים להבין כמה מגדלים נבנים בעיר שלנו? למה זה קורה ואיפה זה יקרה בשנים הקרובות? מי מחליט על אחוזי הבנייה ועל פי מה הם ניתנים? האם תיפסק הבנייה לגובה במרכז העיר או שמא זו רק ההתחלה?בואו לשמוע ולשאול שאלות. "מה הקטע?!" הינה סדרת מפגשים שמתקיימת בברים ובבתי קפה ביוזמת מזא"ה 9, בית הצעירים של עיר... -
האריה שאהב תות
16.02.14...ם. אך פעמים רבות, רק האדם הוא אזרח סוג א'.. ולא תמיד הטבע, גם אם הוא עירוני, או מבוית, מקבל מקום אמתי של כבוד.האדם ניכס לעצמו את הירוק, החי, הנושם, שהנם בעלי יתרונות כה רבים וערך רב כל-כך לחיי היום-יום שלנו. האם חשבתם פעם מה קורה לתהליך התכנון כשהאזרחים שאינם בהכרח הולכים על שתיים, הופכים להיות אזרח סוג א', לפחות, אם לא יותר? מרתק לקרוא בהקשר זה את כתבתה של ק. רוזנבלום. "עניין החציצה בין החיות לבני האדם הוא תורה בפני עצמה, ולעתים קשה להבחין על אי... -
תושבים הם כאב הראש של ראשי העיריות
20.02.13...ת המקומית והתושבים נהנים מתשלום מס ארנונה נמוך שלא מתקרב אפילו לכסות את ההוצאות של הרשות בגינם. בפועל, מה שבאמת קורה הוא שראשי העיריות מעדיפים (ובצדק) באופן מובהק לצמצם תוכניות למגורים ולתעדף ולהרחיב תוכניות למשרדים ולתעסוקה, ובהכרח זה גם מוביל למצוקת דיור".הבעיה אותה מציג לרמן נמצאת בתהליך של החרפה. דווקא הערים החזקות מתחזקות כאן יותר ופרוורים, בהם נצרך חינוך למשל הולכים ונחלשים. בסיומו של הפוסט לרמן לשר הפנים החדש מספר כיוונים לפתרונות אפשריים. -
מרחב ציבורי למכירה
24.04.14... של חברות הפרסום ומשכירות את המרחב לכל המרבה במחיר. אך מי חושב עלינו? מי מגן עלינו מפני המתקפה הזו של תרבות הצריכה? ינום וישן שומר ישראל על הדשא בצל הפרדס - צילום של כרמל חנני מתוך הבלוג.הבעיה העיקרית במקרים כאלה היא שהמרחב הציבורי נתפס למעשה. הדרך הוצרה, הכיכר מולאה בביתנים ועוד. שטח ציבורי המיועד להיות פתוח ונגיש לכלל האזרחים הופקע על ידי העיריה והושכר לגוף פרטי.חנני קורה לעיריות להגביל את עצמן ולהציב דרישות ברורות בפני המפרסמים... חתול ושמנת. -
סיור באנדרטת אבשלום פיינברג
10.06.12...אותנו הפעם לסיור באנדרטת אבשלום. האנדרטה בעלת המבנה הכיפתי נבנתה לפני כ-50 שנה לזכר איש מחתרת ניל"י יליד חדרה אבשלום פיינברג על-ידי בני משפחתו. לפני כשנה הועתקה האנדרטה אל פארק נחל חדרה בעקבות סלילת צומת חדשה.מעניין לראות מה קורה לאתר כשהוא מועתק ממקום אחד לאחר. במקור הייתה האנדרטה מוצבת על גבעה קטנה, מוקפת בנוף של עצי אקליפטוס, נקודת עצירה לאורך הכביש או בטיול רגלי באזור. במיקומה החדש האנדרטה ממוקמת בגובה נמוך, היא אינה עוד נקודת תצפית והנוף סבי... -
היכן זה ב"תפוצות"?
12.02.14...מבחוץ, קונטקסט עירוני מרתק של ישן מול חדש והמתח הקיים ביניהם, הירידה לפרטים והצורות המשתלבות ויוצרות את התוכן העשיר של הפנים. מ. יעקובסון מנדב פרטים מרתקים העולים מעולם האדריכלות- באשר לתפיסת היהדות בתפוצות באופן כללי, וכיצד קורה שקהילה שאינה בהכרח יהודית, שוקדת לא מעט כדי ליצור "בית" למורשת היהודית.מתוך הכתבה:"תהליך התכנון, לדברי לאראנז'יירה, החל בעבודה של צוות יועצים ומומחים לתרבות יהודית, שנרתמו לפרויקט בהזמנת העירייה, ועימם נמנתה ד"ר כרמן באל... -
תכנן לי כבשה, או מרחב ציבורי..
5.03.14הנה רעיון למחשבה.. בעידן המופלא המוזר או אם תרצו ההזוי שלנו.. בו ה-כ-ל קורה ברשת.. למה לא לתכנן ולממן פרויקט בעזרת הרשת?הצורך וההכרח בתכנית כוללת, המתכננת לטווח הרחוק, כבודו במקומו. מאידך, דברים של כאן ועכשיו, ברי ביצוע- מדוע שיתעכבו זמן כה רב בגלל נבכי ביורוקרטיה בעיות תקציביות. הנה הצעה לעידון וייעול של הליך התכנון העירוני, בו אנו הופכים כה רבות. אולי פתח ליצור מערכת שעובדת יחד בשיתוף פעולה. כאשר היתרונות של כל שיטה יוצרים אינטגרל אוטופי אחד.כנ... -
חדרה, בת 120 וגוררת רגליים
16.03.11... שיושבת ממש על הים... איך היא לא זזה לשום מקום? לכאורה חדרה הייתה צריכה כבר מזמן להיות עיר מרכזית. העיר יושבת על צומת תחבורתי, קרובה יחסית ונגישה, עם חוף ים משלה ושטחים לפיתוח שערים אחרות יכולות רק לחלום עליהם, ובכל זאת, הכל קורה בה קפוא. ואולי לא? משרד התחבורה אישר תקציב של מליוני שקלים לביצוע פרויקטים תחבורתיים שיכולים להתניע את המהלך שחדרה כל כך מחכה לו. מעבר לפתיחת פקקים ויצירת כניסות ויציאות נוחות יותר לחלק מהשכונות, הוקצב לא מעט כסף לת... -
המאבק בין העבר לעתיד
15.12.11...נות שנרקמים במוחם של הסטודנטים והאדריכלים הצעירים קיימים, אין להם שום יכולת לפרוץ את בועת הנדל"ן שנשלטת בידי יזמים, שבוודאי יעדיפו אדריכלים ותיקים, ששולטים בביצת הבירוקרטית הישראלית. מורין לוקחת את הכדור הלאה:(...) אז מה קורה? איך זה שרבים וטובים רוצים ליצור שינוי אבל שום דבר לא קורה בשטח? מהם החסמים ליצירת אורבניות משגשגת בארץ?את כל אלו אנו רוצים להעלות בקבוצה הצעירה החדשה שאנו פותחים: תב"ע א' – קבוצת תכנון אלטרנטיבית. זו תהיה קבוצה שתפסיק ל... -
על מלון ופרח וגם לאס וגאס
27.02.14...נטורי-בראון-אייזנאוור) אך מה קורה למבנה שהופך לא רלוונטי? אין כל ספק שצרכיי השעה חשובים, אך מאידך, האדריכלות מסתברת שוב ושוב כבעלת תאריך תפוגה וכך, מה ששוקק חיים אתמול, לא בהכרח יהיה כך מחר.אם כן, מה יש לעשות כדי שההיסטוריה לא תשוב ותחזור על עצמה?"וּבְחִזּוּק מוּסַר הֻרְפָּת וְנֶהֱרַס וְנִלְפַּת כֹּהֵן צְפָת . "(מתוך: פיוט "איכה ישבה חבצלת השרון" של ר' אלעזר הקליר המתאר את חורבנן של ערי הכוהנים בגליל, ביניהן גם צפת)להמשך קריאה בכתבתה של רוזנבלום. -
על הפוליטיקה של התכנון
31.07.11...ר מרפסת, ומהירות טיל בליסטי עבור יזם שרוצה להקים מגדל בן 40 קומות." בהמשך מתיחס שרון לפעולת השוק החופשי בתחום. לכאורה השוק אמור לחלק את ההזדמנויות לכולם בצורה שווה, כמו יד נעלמה המחלקת קלפים בצורה אקראית. אבל זה לא מה שבאמת קורה. היד הנעלמה של השוק "מחלקת אסים תמיד לאותם שחקנים ומציגה אגרוף קמוץ לפני השאר."..."היד הנעלמה של השוק היא הזרוע הביצועית הלא-רשמית של הכוח ובעיקר של בעלי הכוח, שלפעמים הם בעלי הבית של בעל הבית." ובעברית - היכולת של היזמי... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11...ד BIG רואה אותה בעקבות הכנסת המחשב מאחורי ההגה. מאחר ולא אדם שולט במכונית, ניתן יהיה לצופף מכוניות לשרשראות, לגרום להן לחלוף במהירויות גבוהות ולחצות זו את נתיבה של זו. אבל האדריכלים לקחו את הנושא צעד קדימה וניסו לחשוב מה היה קורה לו היינו ממחשבים גם את הדרכים עצמן. למה שהגבול בין הכביש למדרכה יהיה קבוע ולא יתחשב בשעות העומס והפקקים? את החזון הזה נראה שניתן לממש - מכוניות בנהיגה אוטומטית כבר יש, כבישים עם חיישנים ומערכת ניהול תנועה כבר קיימת. ... -
שבילי אופניים בעיר - זה לא כל כך פשוט
8.05.11עכשיו, כשעיריות הערים הגדולות מבינות סוף סוף את הנחיצות בשבילי אופניים כחלק מפתרון התחבורה, מתעוררים התושבים ומתנגדים למהלך. מי נגד מי, ולמה זה קורה - בכתבה הבאה. עיריית תל אביב ועיריית ירושלים הבינו שכדי לשחרר חלק מהעומס במרכזי הערים וכדי להפחית את זיהום האוויר צריך לאפשר לתושבים נתיבי נסיעה באופניים. בעיר הפקוקה יכולים האופניים להיות אלטרנטיבה זולה ומהירה יותר מהמכוניות. לכולם ברור היתרון בפתרון זה גם מבחינה סביבתית אבל השינוי הנדרש אינו קל... -
רכבת הפרברים
26.12.13לא אחת. יש צורך בתחבורה ציבורית כדי להימנע מהשימוש במכונית הפרטית. אבל מה קורה כשצריך מכונית פרטית כדי להגיע לתחבורה הציבורית??!תחנות הרכבת בארץ, מואשמות פעמים רבות שהן מרוחקות מלב העניינים. החכמה הגדולה היא לאו דווקא המרחקים עצמם.. אנחנו הרי מדינה קטנה סך-הכל. חכמה גדולה, גלומה במחברים האורבניים, או - התכנון מוכוון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.המחבר הוא סוד ההצלחה. מרחב עירוני מתפקד בעל קנה מידה נכון, ואסתטיקה נעימה לכל הפחות (אם לא יותר), הוא ההו... -
יוצאים מהכיתה, לומדים בשטח
16.07.13...חלק מהפרויקטים האלו היו יכולים לעבור בקלות בסטודיו רגיל, בלי לחשוף את הבעיות שגרמו להם לא להתרומם. מכיוון שאלה בעיות שהן מתוך המציאות- ושלא ניתן להבין אותן ללא פעולה בתוך המציאות. חוץ מזה, קורה שפרויקטים לא מצליחים. אלו יכולים להיות כשלונות מפוארים".טוב לדעת שיש מרצים לא מקובעים באקדמיה, שאינם חוששים להתלכלך ולהזיע בעצמם בשטח, ללמד וללמוד יחד עם הסטודנטים את הבעיות האמיתיות שיכולות להתעורר בבנייה ואת המרחק הגדול שבין התכנון וההדמיות לבין המציאות.