חיפוש - חדשות , אדריכלות , בטון , נוף |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחרות פארק החוף - תערוכה חדשה בגלריה בבית האדריכל
20.09.16...עה 19:00 בתערוכה מוצגות העבודות המשתתפות והזוכות בתחרות לתכנון פארק החוף בצפון תל-אביב. בערב הנעילה בתאריך 03.11.16 יוצגו העבודות הזוכות על-ידי המתכננים ויתקיים דיון בנוכחות הקהל וחבר השופטים. הזוכים:פרס ראשון:סטודיו אורבנוף אדריכלות נוף (מתל אביב-יפו) בשיתוף עם Haugen / Zohar Arkitekter (Oslo), ראש הצוות ליאור לווינגר, אדריכל נוף. יועצים: ד"ר רון פרומקין - אקולוג, סי ארק - יועץ אקולוגי ימי, סטודיו בטון. פרס שני:Topotek 1 - Landscape Architecture... -
כך "הודפסו" 10 בתים בתלת-ממד בתוך פחות מיום
9.06.14...בועיים אחרי שחברת האדריכלות ההולנדית DUS הכריזה שהיא החלה להדפיס בית באמסטרדם. נראה שהדפסת תלת-ממד היא טכנולוגיה שזמנה הגיע, והממציאים האירופים מתחילים סוף סוף לקטוף את הפירות. יום אחרי פרסום הכתבה על המיזם של WinSun הסינית באתר 3Ders.org, חברת התוכנה הבלגית Materialise הגישה בקשה להנפקת מניות אמריקניות לטכנולוגיית התלת-ממד שלה. זה היה אולי בהשראת Voxeljet, יצרנית גרמנית של מדפסות תלת-ממד שמנייתה הכפילה את עצמה ביום המסחר הראשון בה באוקטובר שעבר. -
האם ישומר הבנין הכי מכוער?
5.02.12...ן להחריב כמעט כל דבר, מכוער או יפה, זניח או חשוב היסטורית. לטעמי יש רק מעט מאד מבנים שראויים לשימור. אדריכלים ומבקרי אדריכלות רוצים לשמר כל קיר וחורבה ופוגעים בדרך שבה רקמת העיר מחדשת את עצמה. מתחמים מצועצעים כמו "מתחם הרכבת" אינם שימור אמיתי בעיני אלא אדריכלות מצועצעת מפלסטיק, מבנים כמו בית ההסתדרות צריך לדעתי להעיף.הייתי שמח אם כל אנשי השימור היו גרים במבנים אותם הם מבקשים לשמר עד שיצליחו לשפץ אותם. זה קל לצעוק שחשוב לשמר על גבם של אנשים אחרים. -
אדריכלות כפעולה חברתית בטכניון
8.05.23סטודיו 1:1 בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון מזמן לסטודנטים התנסות מעשית וקהילתית במעשה האדריכלי אדריכלות היא פעולה שיתופית הכרוכה באחריות חברתית, במשא ומתן ובפשרות. כך מסבירים האדריכלים דן פרייס ומיכל בלייכר את הרציונל של Studio 1:1 – הקורס הייחודי שהם יסדו ב-2018. לדבריהם, סטודנטים רבים בארכיטקטורה תופסים את האדריכל כגאון בתכנון וכאחראי הבלעדי לפרויקט האדריכלי. בסטודיו שלנו הם מבינים שתכנון אדריכלי הוא תהליך מורכב המבוסס על עבודת צו... -
הבלוק והדיור הציבורי
21.08.11...כשהדרישה אליהם שבה עם משבר הדיור הנוכחי? בדומה למבנים אחרים בארץ ובעולם, מבנה "הבלוק" תוכנן על ידי אברהם יסקי ואמנון אלכסנדרוני ב-1962 בהקשר ישיר למבנה unite d'habitation של לה-קורבוזיה. למרות הרצון הטוב נראה כי שילוב של בטון חשוף, מבנה ענק ופריפריה מבטיחים הזנחה מתמשכת. לעומת המבנה הנסיוני, מזכיר בכתבה האדריכל דן איתן שכונה שתכנן עבור משרד השיכון עם שותפו המנוח יצחק ישר בדימונה, ומתגאהבמצבה גם כיום. "מרצה מאוניברסיטת תל אביב נסע לדימונה ... -
מרהיב, מפואר, אבל איך מוצאים את הדרך כאן?
14.11.11האדריכל רם כרמי ומבקרת האדריכלות אסתר זנדברג כותבים גם הם על האגף החדש של מוזיאון תל אביב. שניהם מביעים למעשה את אותה הביקורת - הבנין מרשים, מעניין, מיוחד - אבל איך מציגים בו אומנות ואיך לעזזאל מבינים איפה נמצאים ולאן ללכת? רם כרמי כותב בגלובס "האגף החדש הוא בניין שהופך לאובייקט פיסולי גדול ממדים, העומד בודד יציב וגאה בפני עצמו ונאלץ להתאים עצמו לתפקיד שהוא אמור למלא. בכך הוא מסתבך שלא לצורך, כי מלוי תפקידו אינו בראש מעייניו". אסתר זנדברג... -
על תרבות ההנצחה ואנדרטאות
27.05.11...התחמושת", אך ב-1977 קרא יצחק דנציגר קריאת תיגר אמיתית נגד פעולות בנייה ופיסול לשם הנצחה. דנציגר הציע לחרוג מהפרוגרמה הפונקציונלית של אתרי הנצחה מסורתיים לטובת עיסוק בנוף עצמו ובגלגוליו בטענה, כי הנוף עצמו הוא אשר צריך להביע את מהות הזיכרון וההנצחה, ודגש על מקום המפנה חיים ונותן חיים לבאים אליו. גם אני מזדהה עם הגישה של דנציגר שמבטאת יפה את תפיסת ההנצחה והזיכרון כחלק מהנוף הטבעי. יש משהו כ"כ חזק בעוצמת הטבע שגובר על כל חלקת בטון באשר היא... -
מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני
14.02.11"הרבה שנים היתה אהבה לקובייה הלבנה, ובשנים האחרונות יש חזרה לצבע. זה נובע מתחושת רוויה ורצון ליצור משהו שונה, מיוחד ומעניין. רצון לגוון את הלבן המונוטוני, המשעמם, הצפוי והחדגוני", טוען פרופ' מיכה לוין, היסטוריון אדריכלות ואמנות מודרנית וראש המחלקה לאמנות רב־תחומית בשנקר (בכתבה של דקל גודוביץ' בכלכליסט) ואני אומר שכבר שמעתי את הדברים האלה לפני חמש עשרה שנה בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון... (15 שנה?!? שיט! אני זקן.) "האדריכלות היא משחק חכם, מד... -
על שימור ועל בית צים בחיפה
25.12.11...צג השיפוץ המיועד לבניין צים שבעיר התחתית בחיפה.נועם דביר מציג בכתבה את בנין צים וסוקר את דרכו ואת הנעשה בעיר התחתית של חיפה. הבנין תוכנן על ידי האדריכלים שמואל וארי רוזוב והוקם בשנת 1970. כמו בנינים רבים מאותה תקופה הוא בנוי בטון וזכוכית ונראה כגוש מונוליטי על קומת עמודים. על חזיתות הבנין מתנוסס לוגו החברה בכחול לבן.לצד הסקירה ההיסטורית של התפתחות העיר, או ליתר דיוק דעיכתה, קובל נועם על איבוד זהותו של הבנין כפי שיקרה בעתיד הקרוב. השיפוץ מתוכנן על... -
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11... ובידי מי הפקידה אותו. צריך לחפש את האמת מתחת לפנס הנכון." כותב "אדריכל מקומי"."אני לא קולגה, אני סתם תל אביבית, ואני חייבת להגיד שכל פעם שאני עוברת ליד הבניין הזה יש איזה כיווץ של בושה בלב. הטיח המנצנץ, הבומבסטיות - קוביית הבטון הלבנה הזאת נראית כמו טנק ענק ומנצנץ באמצע העיר. הוא לא שייך לכלום, גוש בטון עיוור. (...) לאנשי כוח יש נטייה להקשיב לקומפלימנטים סביבתם ולחשוב שהם נהדרים. כנראה שזאת דוגמה נהדרת. מה יגידו לו שחקנים אחרי שהבניין כבר הושלם?... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11...ום. תמיר כותב על הנסיון של הבניה הטורית. למרות שזהו פתרון נפוץ בעולם, בישראל הוא לא הצליח. כיום הפרויקט נמצא במצב מוזנח עם תוספות הבניה וצבע הדהוי. מעניינת הערתו של תמיר בפסקה האחרונה -"ניתן להאשים את הקבלן וגם את הדיירים, וכמובן שכולם נושאים באחריות ,אבל גם לניכור הברוטליסטי המקורי, ולתזזית הגיאומטרית המכוונת של התכנון יש לטעמי חלק בתוצאה. חשוב לזכור זאת כאשר מתמלאים בנוסטלגיה לאדריכלות של שנות השישים והשבעים." *התמונה מהבלוג ערסיטקטורה. -
יומן מסע אנגולה - ליאור בן שטרית
13.11.11יום שני, 21 נובמבר 2011, 19:00 זהזהזה גלריה לאדריכלות, מבנה 21 נמל תל אביב פרויקט הגן האקולוגי VIA CON DIOS תוכנן ע"י ליאור בן שטרית במהלך השנה החולפת, ונבנה בעת שהותו באנגולה בקיץ האחרון. הגן ממוקם בבית היתומים בעיירה וואמבו באנגולה, בשיתוף הקרן arte e cultura והקהילה המקומית. לגן האקולוגי פנים רבות. מטרתו העיקרית של הפרוייקט היתה לעצב וליצור מקום מיוחד ושונה מהסביבה של בית היתומים, אשר יכול לשמש כמקום משחק ומפלט. לגן גם תפקיד מעשי בחי... -
השיפוץ מעורר המחלוקת של טיילת החוף בתל אביב
4.02.13נעמה ריבה מדווחת ב Xnet על שיפוץ טיילת החוף בתל אביב. הקיר התומך בין הטיילת לחוף יבוטל ובמקומו ייבנו טריבונות ברוחב של כחמישה מטרים, ותחתיהן טיילת תחתונה, שביל בטון ברוחב שלושה מטרים. האם זה טוב? האם זה רע? כל הטיעונים בכתבה."התנאים היום הם עגומים ואינם עומדים בסטנדרטים שאנו רואים כמכבדים את הציבור", אומרת האדריכלית גנית מייזליץ-כסיף שמשרדה (מייזליץ - כסיף אדריכלים) מופקד על התכנון. מעבר נגיש לחוף ולכל בתי הקפה שעל החול, שיציע לציבור גדול של תושב... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12...יבוב בבקעת הקהילות שבקצה יד ושם. "מופע ראווה", הוא מתאר את המקום, "מופע יקר ומורכב שנראה שמטרתו היא לבלבל את המבקר יותר מאשר לטעת בו תובנות על המציאות בה הוא חי או לעצב את זיכרונו".מיכאל יעקובסון הוא כיום ללא ספק אחד ממבקרי האדריכלות הטובים ביותר בארץ. גם בביקור הזה הוא לוקח אותנו יד ביד ומוביל את הסיור בין רשמים אישיים לרקע מקצועי והיסטורי מעמיק אבל הפעם דעתו זוכה לתגובות צוננות מצד כמה וכמה אדריכלים."בחרת לקטול אייקון" כותבת בתגובות טלי וקסלר, ... -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12...י בציור של מעט מאד קווים. כמו מגדל אייפל בפריז, גם את מגדלי עזריאלי ניתן לצייר בשניות וכולנו נזהה אותם.הכרה ובון טוןאני מסתכל על המגדלים האלה ומחייך לעצמי בכל פעם שמופיעה כתבה שזועקת שעוד אייקון תל אביבי עומד להיכחד. נועם דביר מ"הארץ" מציע לשמר אצטדיון בטון כמו "המכתש", נטע אחיטוב ב Xnet מספרת על הריסתה של קופת החולים בזמנהוף. אני מציע להרוס את כל המבנים האלה בלי למצמץ ולהכניס מידית לרשימת השימור את האייקון התל אביבי האמיתי היחיד - מגדלי עזריאלי.