חיפוש - בד , סמל |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחרות אדריכלים פתוחה המרכז הלאומי לאיתנות ישראלית
6.04.16...ות האמור לעיל, חבר השופטים יקבע את סדרי עבודתו, וינהל פרוטוקול לגבי תהליכי הבחירה בשלבי השיפוט השונים. 2. הרשות בידי חבר השופטים, להזמין בנוסף בוחנים, יועצים או כל גורם רלוונטי אחר אשר ישתתפו בישיבות חבר השופטים, כיועצים בלבד.פרסים1. סך כל הפרסים שהוקצב לתחרות הנו 70,000 ש"ח.2. הפרסים יחולקו ל-3 הזוכים בניקוד הגבוה ביותר בתחרות:פרס לזוכה במקום הראשון –50,000 ₪. פרס לזוכה במקום השני –12,000 ₪. פרס לזוכה במקום השלישי –8,000 ₪. 3. חבר השופטים יהי... -
תערוכה - אדריכלות, תכנון ופיתוח מישראל לאפריקה
29.03.16...ווה שהיה מקובל בישראל באותה עת: תכנון על ידי גופי ממשלה. גם סוגי הפרויקטים שבהם עסקו המתכננים הישראלים והפיזור הגיאוגרפי שלהם היו מגוונים. מתכננים ישראלים פעלו במדינות רבות באפריקה שמדרום לסהרה, ותכננו כמעט הכול: מבני ממשל נכבדים בעלי חשיבות סמלית משמעותית למדינות שזה עתה השתחררו משלטון קולוניאלי, כמו בניין הפרלמנט בסיירה לאון (כרמי) ומשרד החוץ באתיופיה (ענב וטדרוס); מבני חינוך שהניחו את התשתית למודרניזציה בארצות אפריקה וסמלו אותה, כמו אוניברסיטת... -
עיצוב מסעדה - פיצריית כרמיז
21.03.16...ת המאפיינים את המוצרים המוגשים במסעדה כגון עגבניות ושום בשילוב טקסטים ורישומים חופשיים. בחזית החלונות שפונה לנוף משובח מיקמנו מספר בוטים צמודים זה לזה. הבוטים עשויים עץ סנדוויץ בחיפוי עץ אלון גושני מחורץ ואת המושב ריפדנו בבד דמוי עור לניקוי קל ומהיר. בחלק העליון של הבוטים יצרנו חלונות זכוכית ובצד הבוטים תוכננו שולחנות מלבניים גדולים עשויים מסגרת עץ אלון גושני בתוכה אריחי קרמיקה ריבועיים עם רובה אפורה. מעל הבוטים נתלתה פרגולה בגוון שחור ולבן וא... -
אדריכלות מודרנית
8.03.16...ן לא מצועצע שמדבר על בנייה בקווים נקיים, ישרים, ללא קישוטים, עם גיאומטריה פשוטה ותכליתית, פונקציונאלית ואחידה. אדריכלות מודרנית עכשווית רבים מהבתים בתל אביב, הבנויים בסגנון הבאוהאוס מעוצבים בסגנון אדריכלות מודרנית. חשוב להבדיל בין אדריכלות מודרנית שהייתה פופולארית בישראל עד שנות ה-80 וכיום הביקוש לה הולך ופוחת, לבין אדריכלות בסגנון מודרני, היא המכונה אדריכלות עכשווית. בעלי המשאבים שבינינו המוכנים להשקיע יותר זמן וכסף בעיצוב אדריכלי של ביתם יוכ... -
הסדרה עצמית של אמנות הרחוב
3.03.16...יצרת מגוון דרכי פעולה והתמודדות מאת בעלי הענין השונים - הציבור הרחב, הממסד האומנותי, אמנים, אנשי תכנון ורשויות.דיון #5: התיחום העצמי של גרפיטי ואמנות רחוב במרחב העירוניהעיר כמערכת קוהרנטית של סימנים וסמלים, המתקשרת עם תושביה בדרך זו ומשליטה סדר וארגון בתוך מערך כאוטי, חסר ארגון ושליטה, משליך על חייו של האינדיבידואל במרחב העירוני. ההשפעות העירוניות משליכות על תנודות הנפש ועל אידיאולוגיות חברתיות המובילות את היחיד וקבוצות בו, להגיב ולתקשר עם הסביבה... -
המטבח הוא לב ליבו של כל בית
10.02.16המטבח של ימינו כבר לא משמש לבישול בלבד, אלא הוא לב הבית, וככזה זוכה ליחס מיוחד ולעיצובים המשתלבים עם החללים האחרים בדירה.הרבה אנשים חולמים על המטבח שיהיה להם בבית, יש כאלו שמפנטזים על משטחים רחבי ידיים, על איחסון גדול, על אי באמצע. . .מבחינה פונקציונלית, המטבח הוא פס ייצור קטן- נכנסים אליו מצרכים, יוצא ממנו אוכל. מהיבטים אחרים, הוא סוג של סמל סטטוס, מקור גאווה לבית. בין אם מדובר באירוח , או בין אם מדובר בכוס הקפה הראשונה של היום – זה מתחיל ונגמר ... -
פורטסקייל - משרדי סטארט-אפ
14.10.15..., שביקשה חלל אחיד, רובו אופן ספייס, כאשר גם המנהלים יושבים בחלל פתוח, תחום רק על ידי מחיצות נמוכות מחומר תעשייתי -OSB , המשווה למקום, יחד עם רצפת הבטון המוחלק במסדרונות וגופי התאורה, מראה לופטי, מראה שהבעלים של החברה , אשר עובד מסן פרנסיסקו, חיפש למשרדו פה בארץ, ברמת החייל. החלל, כ-500 מ"ר, תוכנן בראייה לעתיד, כך שישנם מקומות עתידיים לצמיחה. גרפיקה מיוחדת לחברה, מעטרת את קירות ומסדרונות המשרד עם האייקונים שמסמלים את מהות המשרד. החדרים הסגורים ... -
מותחים קו
20.04.15...שות לקמפוס הטכניון. תכניות אלו נועדו לקבוע את עקרונות ומדיניות הפיתוח העתידי של קמפוס הטכניון ולהתאימו בצורה הטובה ביותר לצרכי ההשכלה הגבוהה במאה ה - 21.במשך שלושה ימים רצופים ביצע הקולקטיב פעולה אמנותית המבקשת לחבר, לחשוב ולבדוק את המרחב הטכניוני ואת האופן בו הוא נחווה ומורגש מזווית ייחודית ואחרת – הזווית האמנותית. זאת באמצעות העברת קו פיזי, אדום, לאורך שני קילומטרים, החוצה את הטכניון ממזרח למערב, ומחבר, באופן סמלי, בין חיפה ונשר. הפעולה האמנותי... -
קריאה לשינוי תנאי התחרות לתכנון הספרייה הלאומית
6.02.12...פלייה משפילה.לאור נסיונך העשיר, הן באדריכלות והן בתחום האקדמי, אתה ודאי מודע לחשיבות מעמד האדריכל, ההולך מדחי אל דחי אל דחי. אין לנו שום מליץ יושר, פרט לאינטגריטי שלנו. אם אנחנו נוותר, על כבודנו, אין לנו מה לצפות מאחרים, והעובדות מדברות בעד עצמן. התחרות הזאת, בתנאיה הנוכחיים, מעוררת תמיהות ושאלות שהעמותה חייבת לתת עליהן תשובות, בטרם היא מחליטה להצטרף להרפתקה שכזאת, ביניהן:1. חלק מהשופטים מקושר ל"קרן יד הנדיב" – עובדה מעוררת שאלות לגבי טוהר... -
המשולש הירושלמי וטליתא קומי
4.10.11נועם דביר לוקח אותנו בכתבה ב"הארץ" לסיור בירושלים עם דוד קרויאנקר לרגל יציאת ספרו. דוד קרויאנקר מכנה את עצמו "ביוגרף עירוני". כשעבד בצוות לתכנון אורבני בעיריית ירושלים, התחיל לערוך סקרים היסטוריים וב-40 השנים האחרונות הספיק לפרסם כ-25 ספרים על תולדות האדריכלות והתכנון של ירושלים. בימים אלה יצא לאור ספרו החדש, "המשולש הירושלמי - ביוגרפיה אורבנית" (בהוצאת כתר ומכון ירושלים). לקרויאנקר יש מבט הפרוש לאורך זמן. הוא מציג תופעות שאנו לפעמים לא שמים... -
עיצוב בצבע רווי
14.09.11...מליסטי. "יוקרתי ומתנשא" קורא גיורא אוריין לסגנון ומשווה אותו לאייפון - סמל סטטוס חסר אישיות. "פילים לבנים, שבסלונים שלהם לא מתרווחים, ובפינות האוכל לא מסובים" אומר המעצב אריק בן שמחון. ההערצה לסגנון הזה בעיתונות מסתירה את העובדה שיש הבדל עצום בין מה שמצטלם יפה לבין בית שנעים לחיות בו. מרבית הבתים בארץ אינם מעוצבים כך. למרביתנו הדירות ה"אפורות - לבנות" נקיות מדי מאופי אישי, ממטען היסטורי או סימן לוקאלי. אתר Saf עוסק בעיצוב ואדריכלות ישראלית ונ... -
מינימליסטי יוקרתי ומתנשא
4.09.11...ות המסוגננות שלנו." אוריין צודק בהחלט, הסיגנון המינימליסטי שנפוץ כל כך ומצוטט במגזינים משדר ניכור והתנשאות. הדירות ה"אפורות - לבנות" נקיות ממגע יד, ממטען היסטורי או אישיות. אנו מסתכלים על הדירות האלה ואין לנו מושג אם אנו בדלהי, תל אביב או לונדון. אין הסטוריה, אין סממן תרבות או לוקאליות - סטריליות לבנה ונטולת אישיות. יתכן שמשפחות גרות בבתים האלה, אין לדעת. אם יש להם ילדים הם בוודאי מאוחסנים עטופים בפלסטיק באחד הארונות. את הכתבה מסיים אוריי... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11...שניפחו וטייחו אותו למוות מנצנץ. אבל זה לא הענין. מה שאותי מרתק בשדרה זה לנסות ולתפוש את המחאה כצורה חדשה. אנסה להסביר: הקונטראסט החד בין המחאה בשדרות רוטשילד ובין מגורי היוקרה הפרוסים לאורכן הוא ברור. על פניו נדמה כי ההבדלים לא יכולים להיות קוטביים יותר. סביב השדרה מתגוררים המנצחים של השיטה בטיפוס הבנין שהוא הסמל והתרגום הישיר ביותר לקפיטאליזם, המגדל. מנגד, או יותר נכון, למטה בחלל הציבורי הדקיק של השדרה, מאכלסים את האוהלים אלו שמגדירים את ע... -
תגובת העמותה לביטול התחרות בבצלאל
17.08.11... הארץ, דרך נעם דביר.בפגישה נכחנו לדעת שתהליך בחירת האדריכלים הוא לקראת סיומו. בקשנו מפרופסור צוקרמן לעצור התהליך ולארגן תחרות פומבית חדשה, כמתחייב ומצופה ממוסד כבצלאל, שקם לחדש את את מקצועות האומנויות בארץ ומחנך אדריכלים. העובדה שבצלאל ארגנה "תחרות" למוזמנים בלבד, מונע מאדריכלים שלא הוזמנו, שחלקם חונכו בבצלאל, לחשוף את היכולות המקצועיות. במעשה שלה, בצלאל נמנעה מלקים אחת מהמטרות שלה שהוא עידוד הפיתוח הרעיוני ועידוד המצוינות התכנונית. ציינו בפני פ... -
למה האדריכלים שותקים?
7.08.11הם לא שותקים, זה אתה שמקשיב רק לעצמך. מספר כתבות פורסמו לאחרונה ברשת ובהם דובר על העובדה שהאדריכלים שותקים ולא שותפים למחאה. באחרונה בהם, כתבתו של מיכאל יעקובסון ב Xnet, נשאל האם האדריכלים איבדו את מעמדם והפכו לבלתי רלבנטיים האם אנו מסוגלים לחזור ולמלא את התפקיד המרכזי של המקצוע ולתכנן דיור ראוי ובר-השגה לאזרחי ישראל. בכתבה מרואיין ישראל גודוביץ', מי שהיה כזכור מהנדס העיר תל אביב והוא מאשים את האדריכלים ברמיסת המקצוע. קולו של גודוביץ' חד ...







