חיפוש - בר , חוץ |1| - דף 14
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחרות תכנון הספרייה הלאומית
12.12.11...ואת ההצעות תבחן ועדת שיפוט בינלאומית. אחרי סיום התחרות יש כוונה לקיים תערוכה פתוחה לציבור שתכלול מודלים והצעות שהוגשו. הספרייה הלאומית עתידה להיבנות במקום מרכזי בקריית הלאום בירושלים בקרבת משכן הכנסת, מוזיאון ישראל והאוניברסיטה העברית, בשטח כולל של כ-40,000 מ"ר, ועל-פי תקני הבנייה הירוקה. משכנה החדש של הספרייה יאפשר לה למלא את מטרותיה ותפקידיה במאה ה-21 ויהפוך את אוצרותיה לנגישים לקהילת החוקרים ולבני כל העמים והדתות בארץ ובעולם. לוח הזמנים ... -
בית בשרון
9.12.11...י. תקרת בטון חשוף מרחפת כחצי מטר מעל הקירות ההיקפיים באמצעות עמודוני פלדה. הפרדת הזכוכית בין הקירות לתקרה יוצרת קשר בלתי אמצעי עם החוץ מכל מקום בבית, מאירה את החלל ומעניקה לו תחושת קלילות ואווריריות. תקרת הבטון בולטת החוצה מעבר לקו הבניין, וחוסמת קרינת שמש ישירה ומבטים מהבתים השכנים. הקירות הצדדיים אטומים על-מנת לשמור על הפרטיות והחלל נפתח רק כלפי חלקו האחורי של המגרש לגינה גדולה. יצירת בית שנראה קטן כלפי חוץ אך גדול מבפנים התאפשרה ע"י תכנונו... -
רם כרמי משיב לביקורת על הבימה
1.12.11...זאת כשבמקביל אסנת סקובלינסקי תוקפת את הבנין וחובטת בו "אני יכולה רק לדמיין את הגורמים בעירייה מחפשים אדריכל להבימה ואומרים לעצמם - הי, מי עשה לנו את התחנה המרכזית? זה פרויקט מוצלח, בואו נעסיק אותו שוב." הקטע המשעשע ביותר בראיון מגיע באמצעו ובו שואל יונתן קנטי הכתב את רם כרמי לגבי ההחלטה לצפות את המבנה בטיח מנצנץ. "כשהתחילה הביקורת ששמתי בומבה באמצע העיר, חשבתי להוסיף נצנצים כדי שהחזית תהיה קלילה יותר. אני לא מצטער על זה. זה אמנם לא היה במקור,... -
סביבת העבודה והאווירה בה
1.12.11סביבת העבודה הינה כלי ראשון במעלה להעברת המסר-הארגוני וחזונו, הן כלפי חוץ והן כלפי פנים. הסביבה הפיזית והאנרגיה שלה, אמורות להוות את הרקע לכל הפעילויות הנדרשות בארגון. סביבה זו אמורה לאפשר את ההתנהלות הרלוונטית לחברה הספציפית, ולקיים בה את הדיאלוג המתוכנן והמקרי כאחד בין השוהים בה. בין אם מוקפדת או מרושלת במכוון, היא מעבירה מסרים על הארגון ומהותו, על אווירת העבודה והיחסים בה. אך כך או כך, היא אמורה לאפשר לעובדים להפיק את המרב, ואם אפשר – בהנא... -
האם תל אביב היא מדינת אוייב?
28.11.11...כוון לענות בכנס של עמותת מרחב בנושא "העיר כמנוע לצמיחה כלכלית". בהרצאה שלי אציג טענה שהעיר אינה מנוע כלכלי ושתחבורה טובה תמיד אינה הפתרון. בואו בהמוניכם ותביאו עגבניות רקובות. את אנשי מרחב אני מכיר לא מאתמול. האדריכלים החברים בעמותה הזו עושים בהתנדבות פעילויות רבות למען ערים טובות יותר. הם דיברו על מצוקת הדיור שנים לפני שהיה מודרני להפגין ברוטשילד, ובזמן שאני ישבתי על הכורסה וקיטרתי הם החזיקו ראשי ערים יד ביד והעבירו אותם את הכביש. ... אב... -
פתיחת האגף החדש של מוזיאון תל אביב
30.10.11...ם מבנה חריג כזה, "חללית" הוא כונה במקום אחד, "צוללת" באחר, האם הוא מה שצריכה העיר? האם הוא יהפוך את המוזיאון למרכז לתשומת לב עולמית ובכך ישרת את האומנות הישראלית? ב Xnet מספר מיכאל יעקובסון על המבנה ובמיוחד על הסיפריה, לדבריו המקום המוצלח ביותר בו "לאחר שעולים ויורדים בעקלתון בין אולמות התצוגה, הדחוסים האחד לצד השני והאחד על גבי השני כמו מחסנים חשוכים למחצה, פוגשת זווית העין את אולם הספרייה המרווח, שנפתח צפונה אל רחוב ברקוביץ' השקט וזוכה לתאו... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11פעם בשבוע אני אוסף את זהר מהגן ואנחנו יוצאים לסיבוב בשדרה. המסלול שלנו קבוע ומתחיל בפינה של אלנבי. משם אנחנו מזדחלים לכיוון הדבר הלבן הזה שפעם היה "הבימה" עד שניפחו וטייחו אותו למוות מנצנץ. אבל זה לא הענין. מה שאותי מרתק בשדרה זה לנסות ולתפוש את המחאה כצורה חדשה. אנסה להסביר: הקונטראסט החד בין המחאה בשדרות רוטשילד ובין מגורי היוקרה הפרוסים לאורכן הוא ברור. על פניו נדמה כי ההבדלים לא יכולים להיות קוטביים יותר. סביב השדרה מתגוררים המנצחים של ... -
בזיון וסיאוב בירושלים
15.08.11...חר ומשרדים לא התבקשו להגיש הצעה אדריכלית. כתבה בהארץ מספרת על פסילתה של התחרות ועל המשרדים המועמדים לבחירה. הצוותים הם סטודיו סאנה מטוקיו (בשיתוף משרד ניר-קוץ), סטיבן הול אדריכלים מניו יורק (בשיתוף משרד א. לרמן) ו RMJM מבריטניה (בשיתוף משרד מייזליץ-כסיף). בשבועות האחרונים נפגשו המחליטים מטעם בצלאל - פרופסור ארנון צוקרמן נשיא האקדמיה ואיש העסקים הרצל חבס, יו"ר חבר הנאמנים של בצלאל - עם נציגי שלושת הצוותים. כתבה נרחבת יותר ב Xnet מגלה את ה... -
למה האדריכלים שותקים?
7.08.11הם לא שותקים, זה אתה שמקשיב רק לעצמך. מספר כתבות פורסמו לאחרונה ברשת ובהם דובר על העובדה שהאדריכלים שותקים ולא שותפים למחאה. באחרונה בהם, כתבתו של מיכאל יעקובסון ב Xnet, נשאל האם האדריכלים איבדו את מעמדם והפכו לבלתי רלבנטיים האם אנו מסוגלים לחזור ולמלא את התפקיד המרכזי של המקצוע ולתכנן דיור ראוי ובר-השגה לאזרחי ישראל. בכתבה מרואיין ישראל גודוביץ', מי שהיה כזכור מהנדס העיר תל אביב והוא מאשים את האדריכלים ברמיסת המקצוע. קולו של גודוביץ' חד ... -
האם זה שימור או איפור מצועצע?
11.07.11פוסט מענין מאד של יובל כהן פורסם בבלוג "הרחובות שלנו" ובו הוא מציג את הבעיתיות בשימור אדריכלי כפי שהוא נעשה כיום דרך מקרה המבחן של "מתחם התחנה" בתל אביב. השאלות העולות מהמאמר נוגעות לאופי בו אנו מגדירים שימור: האם מדובר רק בערכים אסטטים? אם הכל מחודש אז איפה הישן? אם המבנה קיים אבל יעודו שונה לחלוטין, האם זה שימור? ובכלל, מה ערכה האדריכלי של התחנה למשל ומדוע יש לשמר אותה? "בארץ" כותב יובל, "בכל הנוגע לשימור במרחבים עירוניים (להבדיל ממרחבים אר... -
האם יהיה תואר רשמי למעצבי פנים?
4.07.11אתר כלכליסט מפרסם ראיון משותף של ראשי המוסדות המורשים ללמד עיצוב פנים לתואר אקדמי, עם רשם האדריכלים והמהנדסים לשיחה טעונה על הסדרת הרישום. כמו בכל דבר, מעורבים כאן כבוד, כסף ופוליטיקות פנימיות ורק חבל שמי שלא מיוצג בדיון הם אלה שבאמת צריכים להיות שם - מעצבי הפנים. בכתבה מציגים הרשם ונציג עמותת האדריכלים מדוע הם מתנגדים לתואר "אדריכל פנים". התואר "אדריכל" בדומה לתואר "מהנדס" או "הנדסאי" אומר שהאדם המדובר רשאי לבצע פעולות מסוימות (כמו לחתום על ... -
גלריה לאומנות בייקר סטרייט
14.06.11...וטים, כגון תקרות גבוהות וקשתות המוסיפים למרחב רוממות מיוחדת ריצוף שיש לבן ושחור ההופכים את המרחב לסולידי יותר. בכניסה לגלריה ישנו קיר מרחף המשמש להצגת תמונות של האומנים. האור הבוקע מאחורי קיר הופך אותו לאובייקט עיצובי שמעבר לשימושו כמצע לעבודות אומנות מייחד ומאפיין את הכניסה לחלל. חדר הישיבות המשמש הן את הגלריה והן את המשרד ומוגדר באמצעות שלושה עמודים מאסיביים המחופים בלבנים ממוחזרות. מכיוון שמדובר בחלל נמוך וקטן הוחלט לסגור אותו בקיר זכו... -
מחאה נגד תנאי התחרות לעיריית נתניה
2.06.11...ת והוא מגולות הכותרת של פעילות העמותה. בזכות פעילות זו רואים ונשמעים קולות חדשים ורעננים בקרב האדריכלים בארץ. באופן חריג וחסר תקדים החליטה העמותה להציב תנאי סף לתחרות הנ“ל באופן שלא היה קיים עד כה ובאופן שאינו מקובל לא ברמה הבינלאומית ולא ברמה הארצית. אחת הדרישות למעוניינים להתמודד בתחרות הינה להוכיח כי תכננו כ- 10000 מ”ר של בניני ציבור או משרדים בפרויקט אחד או שניים לכל היותר.תנאי ספציפי זה מעמיד מספר גדול מאוד של משרדים ותיקים וצעירים כאח... -
מקלחונים
1.05.11...סת מקלחוני הפלסטיק / אלומיניום כתחליף איכותי לוילון אמבטיה ובעיקר כפתרון לחדרי רחצה בהם לא ניתן להתקין אמבטיה מגיעה היום לשיא תהילתה עת יוצא המקלחון שכבש את חדר האמבטיה החוצה, גם לחדר השינה. השכלולים הטכנולוגים והידע הרב שהצטבר בעבודות הזכוכית מאפשרים להפוך את הזכוכית לחומר שניתן לעבדו וליצור בו ממש כבכל חומר אחר. מגוון האפשרויות עצום: מקלחונים סטנדרטים או לפי מידה שנלקחת בבית הלקוח, עם מדרגה או בלי, דלת 'אקורדיון' או דלת קבועה, זכוכית שקופה, ח... -
בית הלוחם החדש בבאר שבע
11.04.11... קימל - אשכולות בשיתוף עם האדריכל שחף זית. הכתבה כוללת ראיון עם איתן קימל וכן ביקורת. מבנה בית הלוחם עשוי מסדרה של גופי בטון החובקים את הכניסה הראשית והחצר הפנימית. חומר הבנייה העיקרי הוא בטון חשוף המזכיר את בנייני האוניברסיטה ומתייחס גם לאנדרטת הנגב של דני קרוון. לא כל המשתמשים מוצאים את הרושם המאסיבי הזה נעים במיוחד. בסיום הכתבה מציג דביר את ביקורתו על הבניין: "בית הלוחם הוא שלב נוסף בהתמקצעות הציבורית של המשרד, אולם למרבה הצער הוא אינ...







