חיפוש - חוץ , יין |1| - דף 9
לא מצאת? פשוט חפש.
-
פנטהאוז פרטי
9.06.13... הקמין שייוצר במיוחד עבור דירה זו (ע"י חברת אורטל שעשתה עבודה ברמה גבוהה מאוד ). בנוסף מכיוון שישנו קיר מאוד ארוך שמלווה את חלל המגורים וממשיך עד למרפסת, תכננו ספסל בנוי ארוך והמשכי בשילוב עם עץ אשר יוצר קשר חזק בין הפנים לחוץ. בתמונה הראשונה ניתן לראות מבט אל חלל המגורים ואל קומת הגלריה אשר צופה אל נוף הכרמל והים. חלל פינת האוכל – שולחן פינת האוכל עוצב ותוכנן באופן שיאפשר ל-16 מוזמנים להנות מהאירוח, בנוסף מצורפת תמונה המראה פרט ייחודי של ... -
מדריך בחירת חומרי גלם לעבודות עיצוב
14.03.13...יבוד שבבי, לריתוך, לכיפוף ולצביעה. משקלו של הברזל גבוה מאוד,וללא טיפולים משלימים כגון גילוון הוא נוטה להחליד. הברזל הוא הבחירה האידיאלית לעבודות שדורשות חוזק ועמידות גבוהה לשריטות, כיפופים או אפילו ונדליזם (פיסול או ריהוט חוץ למשל, סורגים ועוד). אם נדרשים ריתוכים רבים או עבודת כיפוף רבה כדאי להשתמש בברזל. שלוש סגסוגות ברזל שונות הן הנפוצות לעבודות עיבוד שבבי או חיתוך בלייזר פח שחור - חומר הגלם הזול ביותר בברזל. כדאי להשתמש בחומר הגל... -
אולי זו סתם בהמיות
12.03.13...עקובסון ועונה, "א. היזמים לא יעזו, אלא יעדיפו משהו עם ציפוי שיש בשילוב של עץ דובדבן ובחוץ קצת חצץ דקורטיבי ובמרכזו עץ זית (כמו וילה ממוצעת של אדריכלית), או מקסימום בטון חלק אבל גם עם חצץ ועץ זית (כמו יד ושם בירושלים או מוזיאון תל אביב). ב. האדריכל גם הוא לא יעז ליצור עבודה לא שגרתית, אלא יעדיף כמו היזמים תכנית שגרתית כשאת הגגון הוא יעצב בדומה למה שראה בז'ורנל שהוא מקבל בדואר מידי חודש או חודשיים". אין על יעקובסון, כשהוא טוב הוא מעולה. רוצו לקרוא. -
זכויות בנייה אינן אמצעי תשלום
16.01.13...וקפת את חוק המכרזים, מגמישה את חוק התכנון ופוגעת בעיר.זכויות בנייה אינן שטרות כסף"אין העירייה ו/או הוועדה המקומית רשאיות להתפרק מחובותיהן הציבוריות ולהעניק זכויות בנייה תמורת ביצוע חובות אלה, המוטלות עליהן" כותבת בפסיקתה השופטת שרה גדות "אין לאפשר למוסדות התכנון להתייחס לאחוזי בנייה כאל שטרות כסף המצויים בידן, ואין לאפשר לעירייה לגייס מימון חוץ-תקציבי לפעילויותיה באמצעות קידום תוכניות נקודתיות. קבלת תוכנית שתכליתה מימונית נוגדת גם לדיני העיריות". -
גוננים - קהילה הקובעת את תכנון השכונה
17.04.12...תי, עבודה זו לא מתעסקת בנושאים פרוגרמטיים. העבודה מאמצת נקודת מבט סטרוקטורליסטית המתבוננת על המבנה החברתי המאפשר שינוי. העבודה בוחנת את אפשרויות הפעולה האזרחיות והקהילתיות המאפשרות שינוי כוללני במרחב. יותר מכך, היא מציצה אל מחוץ למבנים המוסדיים והצינורות הקיימים ומבקשת לחשוף את אפשרויות הפעולה לשינוי המתקיימים שם. העבודה מספרת את סיפורה של קהילה בשכונת גוננים בירושלים שבדומה לקהילה שהתהוותה במחאת האוהלים זועקת לשינוי. הקהילה בגוננים נאבקת מזה... -
אביב גפן, איקאה וביקורת אדריכלית
11.03.12...ת אבל חסרת כל אלטרנטיבה אמיתית לתרבות הקיימת. ההתנגדות של ההיפסטרים למיינסטרים נתפסת כהתנהגות של "דווקא" שנועדה רק להבדיל את ההיפסטר משאר העולם ולגרום לו להראות "מיוחד" ו"אותנטי". ההיפסטר למשל יעריץ להקה מסוימת כל עוד אף אחד חוץ ממנו לא מכיר אותה, אבל ברגע שהיא תתפרסם ותצליח כלכלית הוא לפתע ישנא אותה ויטען בנחרצות שהיא כבר לא רלוונטית, למרות שהצלחה כלכלית של להקה לא בהכרח מבטאת התמסחרות ובגידה בקהל שלה."אביב גפן אם כן מזהה הצלחה מסחרית ככישלון אמ... -
עיצוב הדירה של ליאור סושרד.
1.01.12...קלחון גדול (195/110) ,בתוכו נבנה ספסל ומוקם מתקן אדים עבור שימוש במקלחון כסאונה. הקירות והרצפה חופו באריחים בהזמנה מיוחדת בגוונים אפורים ושוב, גם כאן הכנסתי צבע בורדו באמצעות החיפוי על גבי עיבוי האסלה על מנת לשבור את החדגוניות. לסיכום,הפרוייקט היה מאתגר ומרתק כאחד,הבקשות המאוד ספציפיות של הלקוח דרשו חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסא" וכך ב-78 מ"ר נולדו להם שני חדרים גדולים, שני חדרי רחצה מפנקים וחלל ציבורי גדול ,פתוח ומואר ,בעיצוב מודרני חמים ומפנק. -
תחרות תכנון הספרייה הלאומית
12.12.11...ת שני שלבים. השלב הראשון של התחרות יהיה פתוח לכל אדריכל בעל רישיון בישראל. בסוף שלב זה ייבחרו עד ארבעה אדריכלים, ואלה יעלו לשלב השני. בשלב השני ישתתפו ארבעת הנבחרים וכן עד שמונה אדריכלים מוזמנים – עד ארבעה ישראלים ועד ארבעה מחוץ לארץ. שני השלבים יהיו אנונימיים ואת ההצעות תבחן ועדת שיפוט בינלאומית. אחרי סיום התחרות יש כוונה לקיים תערוכה פתוחה לציבור שתכלול מודלים והצעות שהוגשו. הספרייה הלאומית עתידה להיבנות במקום מרכזי בקריית הלאום בירושלים בק... -
בית בשרון
9.12.11...מוכה מהבתים השכנים, ורק עם הכניסה לבית מתגלה במפתיע חלל המגורים הגבוה והאוורירי בגובה קומה וחצי. תקרת בטון חשוף מרחפת כחצי מטר מעל הקירות ההיקפיים באמצעות עמודוני פלדה. הפרדת הזכוכית בין הקירות לתקרה יוצרת קשר בלתי אמצעי עם החוץ מכל מקום בבית, מאירה את החלל ומעניקה לו תחושת קלילות ואווריריות. תקרת הבטון בולטת החוצה מעבר לקו הבניין, וחוסמת קרינת שמש ישירה ומבטים מהבתים השכנים. הקירות הצדדיים אטומים על-מנת לשמור על הפרטיות והחלל נפתח רק כלפי חלקו ה... -
רם כרמי משיב לביקורת על הבימה
1.12.11...ו התנהלות סבירה ונכונה. רם כרמי מגיע לכתבה מוכן היטב לביקורת וחם על המבקרים. "שום ביקורת שנכתבה לא נכתבה על ידי מישהו שלמד את הבניין או על ידי מישהו שאני יכול להעריך מה שהוא אומר. כשהבניין סוף סוף נפתח שמעתי גם המון ביקורות טובות מהשחקנים ומהקהל. ואלו היו ביקורות מהאנשים שחיים את הבניין ולא מאלה שרואים אותו מבחוץ". נראה שמספר האנשים שרם כרמי מעריך את דעתם אינו גבוה. יש אדריכלים שמוכנים להשבע שהוא מגיע לשלושה אם כוללים גם אנשים שנפטרו כבר. -
סביבת העבודה והאווירה בה
1.12.11סביבת העבודה הינה כלי ראשון במעלה להעברת המסר-הארגוני וחזונו, הן כלפי חוץ והן כלפי פנים. הסביבה הפיזית והאנרגיה שלה, אמורות להוות את הרקע לכל הפעילויות הנדרשות בארגון. סביבה זו אמורה לאפשר את ההתנהלות הרלוונטית לחברה הספציפית, ולקיים בה את הדיאלוג המתוכנן והמקרי כאחד בין השוהים בה. בין אם מוקפדת או מרושלת במכוון, היא מעבירה מסרים על הארגון ומהותו, על אווירת העבודה והיחסים בה. אך כך או כך, היא אמורה לאפשר לעובדים להפיק את המרב, ואם אפשר – בהנא... -
פתיחת האגף החדש של מוזיאון תל אביב
30.10.11...המוצלח ביותר בו "לאחר שעולים ויורדים בעקלתון בין אולמות התצוגה, הדחוסים האחד לצד השני והאחד על גבי השני כמו מחסנים חשוכים למחצה, פוגשת זווית העין את אולם הספרייה המרווח, שנפתח צפונה אל רחוב ברקוביץ' השקט וזוכה לתאורה טבעית מבחוץ. החוויה הקרירה והאפלה של המוזיאון הופכת בן רגע לקרן אור משמחת." בכתבה ב"הארץ" מטייל נועם דביר מטייל בבנין עם האדריכל ומספר קצת על ההסטוריה של התכנון, המאבקים הזכורים עם התורמים וגם על הביקורת שכבר נמתחת על המבנה. ... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11...וחרים בתוכן - במקום למדוד כמה מהר ניתן להגיע מהלובי לדירה היינו מודדים כמה חוויות וכמה פוטנציאלים למפגש יש לנו בדרך. למה לא? דמיינו שבמקום להיכנס הביתה ולפתוח טלויזיה/מחשב שדרכם אנחנו צורכים את העולם, היינו חווים אותו באמת, בחוץ, במסגרת הקהילה שבה אנחנו חלק. האם זה פחות יעיל? אני לא בטוח. היה לי פעם חבר, אדריכל אזוטרי להדהים, שחי באיזשהוא חור בברלין וניסה ללא הצליה לזכות בתחרויות עיצוב. ההתמסרות המקצועית שלו היתה כ"כ טוטאלית שהוא פיתח שיטה לה... -
בזיון וסיאוב בירושלים
15.08.11...ק כמו שקבוצת הרצל חבס שיווקה את YOO שתוכנן על ידי פיליפ סטארק (בליווי יסקי סיוון) - על התכנון מחתימים כוכב מחו"ל כי קל יותר לדחוף את זה לפראיירים המתחלפים. אבל הפעם זה מבנה ציבורי והוא נמכר מראש. אין לכוכבים מחו"ל שום משמעות חוץ מהעובדה שהפראייר המתחלף הפעם הוא המזמין - בצלאל. אם הנהלת בצלאל אומרת שאדריכלים ישראלים לא טובים מספיק בשבילה, למה שתלמד סטודנטים לארכיטקטורה? לא פשוט יותר שתשכור בוגרים ישירות מאוניבריטאות בהודו? כל אחד מהמשרדים המתח... -
למה האדריכלים שותקים?
7.08.11...פקיד חברתי הוא מוסיף "אדריכלים הם אינדיבידואליסטים מאופיים. מעט מאוד אדריכלים כמו לה קורבוזיה אפשר למצוא, שתפסו בין השאר את הנישה החברתית. הפרויקט שלו, אוניטה ד'אביטסיון במרסיי, היה מהפך – שיכון לגובה לדיור בר השגה. אבל כאן, חוץ ממני? אני לא זוכר אף אחד שלקח על עצמו תפקיד חברתי." לדעתי הבעיה של התחום היא בדיוק ה"אני ואני ואני" שגודוביץ' מסמל כל כך טוב. אדריכלים שעם כל ההערכה והזכויות שצברו מקשיבים בעיקר לעצמם. לטעמי מרבית האדריכלים היו ותמיד ...







