חיפוש - חדשות , כי , פח |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
לקראת ארכיטקטורה ורנקולרית חדשה
12.01.14"תעשיית הבנייה הגלובלית ושפחותיה החרופות, ארכיטקטורה והנדסה אזרחית, מנותקות לחלוטין מצורכי המגורים של שליש מאוכלוסיית העולם, ואינן בנויות לספקם", כותב פריי, וקורא לקדם אדריכלות אתית השמה בראש מעייניה את האדם, כיחיד וכחברה, ואת הסביבה.""ללמוד מוורנקולר: לקראת ארכיטקטורה ורנקולרית חדשה" // Pierre Frey - הספר"פריי קורא לצאת למאבק אדריכלי, חברתי וכלכלי ב"תעשיית האדריכלות והבנייה הגלובלית" המשחיתה כל חלקה טובה, בחסותם ההרסנית של הבנק העולמי ומוסדות דו... -
הקרב על המדרכה
6.01.14"השיפוצים של רחוב סוקולוב בהרצליה, היו צעד אמיץ – או טיפשי, תלוי איך מסתכלים על זה, ובמסגרתם נהפך הרחוב הקיים, עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון וחניה משני צדיו, לכביש חד סטרי בעל נתיב נסיעה אחד, ולצדו מדרכה רחבה שזכתה לעיצוב מחדש."קשת רוזנבלום מביאה בפנינו את הדילמות והאינטרסים, שלא מאתמול מנהלים לנו את המרחב הציבורי העירוני- ובעצם את החיים. הפזמון תמיד חוזר והפתרון שלו חייב להיות תחבורה ציבורית איכותית, לצד דרכי גישה נוחים לאופניים והולכי רגל."הדילמ... -
תחתית העיר חיפה
5.01.14כיצד מחדשים מקום, מבלי לפגוע באותנטיות שלו? כיצד מאפשרים לאוכלוסיה קיימת להמשיך להתקיים במקום שעירוניותו תופסת תאוצה ופופולריות, ומעלה את ערכו?שאלות אילו הן מהראויות ביותר שיש לשאול כשבאים לגעת ולתכנן (ב)מקום שאינו דף חלק. ומקומות, מטיבעם, אינם דף חלק. לכל מקום, חתיכות היסטוריה, העשויות מפאזל של ריחות, טעמים, מראות.. ובעיקר אנשים שחיו אותם, במקום. "מול הפיתוח המנשל שמנהיגה העירייה בעיר התחתית, ניתן וצריך להעמיד מודל של פיתוח מקיים. התחדשות עירונ... -
דיור בלתי מושג
2.01.14... נוח. אך לו היו משווים את מחיר הדירות למחירי השוק לפי מטר מרובע, הדירות האלה היו זולות בהרבה: אם לא זולות ממחירי השוק, לפחות לא יקרות יותר." "מתברר שאפשר לבנות דירות בנות השגה על אדמות ציבוריות" כותבת נעמה, "מעונות ברושים מוכיחים שפרויקט כזה רווחי אפילו לחברות נדל"ן כמו "שיכון ובינוי". אז מה עוצר את העירייה מלהוציא לדרך פרויקטים דומים?"דווקא בפונקציה של דיור עבור סטודנטים טמון פוטנציאל גדול שאינו ממומש כפי הנראה, בפרויקט הספציפי הזה וגם לא בפרוי... -
רכבת הפרברים
26.12.13...ית כדי להגיע לתחבורה הציבורית??!תחנות הרכבת בארץ, מואשמות פעמים רבות שהן מרוחקות מלב העניינים. החכמה הגדולה היא לאו דווקא המרחקים עצמם.. אנחנו הרי מדינה קטנה סך-הכל. חכמה גדולה, גלומה במחברים האורבניים, או - התכנון מוכוון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.המחבר הוא סוד ההצלחה. מרחב עירוני מתפקד בעל קנה מידה נכון, ואסתטיקה נעימה לכל הפחות (אם לא יותר), הוא ההופך לאבן דרך המדברת בעד עצמה בלוח המשחק העירוני. אם כפי שבבאר שבע השכילו לחבר את תחנת הרכבת בגשר ... -
לא לצאת למרפסות!
25.12.13...ן?צבי וילדר, דובר חברת גינדי השקעות, אמר כי "החברה הקבלנית שבנתה את הבניין בחדרה ואחראית כקבלן מבצע על איכות הבנייה היא אורתם־מליבו ...". מאורתם־מליבו נמסר בתגובה: "נציגינו וגורמים חיצוניים לחברה נמצאים בשטח ובודקים את כל האספקטים שגרמו לכשל, לרבות תכנון הפרויקט, שלא נעשה על ידינו".אנשים משקיעים את כל כספם ומשתעבדים למשכנתאות שלא ברור אם יוכלו לעמוד בהן, היזמים והקבלנים מגלגלים את הכסף וכמובן גם מגלגלים את האחריות הלאה...להמשך קריאה ב"TheMarker" -
הצד האפל של תמ"א 38
29.11.13...הפעולה המתבקשת של חפירה בצמידות לביסוס הקיים, הגדלתו והנחת העומס הנוסף עליו כוללת סיכונים משמעותיים ליציבות המבנה. היות שיציבות הקלונס היא פועל יוצא של שטח המגע שלו עם הקרקע וסוג הקרקע, הרי שבקרקעות מסוימות (בעיקר בעלות מרכיב חולי משמעותי) קיימת אפשרות לשקיעה של המבנה בעת העבודות או שקיעה מאוחרת יותר של הביסוס החדש בשל חוסר יכולת הקרקע לשאת את המשקל הנוסף שהונח עליה. בכדי לטפל בסיכונים אלה, על המהנדס לתכנן את הביסוס על גבי משטח רחב באופן כז... -
האל פוסטר, אמנות: אדריכלות, תסבוכת, ביקורת.
27.11.13...תו כראוי. הרי את אדריכלי העל כמו נורמן פוסטר, רנזו פיאנו וריצ'רד רוג'רס- פוסטר מתאר בזלזול בתור מעצבים דקורטיביים, כאלה שלא נשארים נאמנים למהות של האדריכלות, אלא מאפשרים לתרבות הפופ המודרנית להשפיע על עיצוביהם ולהכתיב להם כיצד לפעול. הביקורת שעולה מהספר היא רחבה יותר מאשר ביקורת ממוקדת כלפי עולם האדריכלות או עולם העיצוב, מדובר בביקורת כוללנית על אותה תרבות מודרנית, שהיא לדעתו של פוסטר זו שמקשרת בין האדריכלות והעיצוב ומעצבת אותם יותר מכל.... -
נוסעים במכונית הישנה...
11.11.13...נמשיך להיות מנוהלים ע"י כמויות מטורפות של רכבים פרטיים ופקקים אין קץ. אם קצב ריבוי המכוניות בארץ גדול מקצב ריבוי הכבישים, המשוואה פשוטה, מאוד. אמנם תמיד אפשר שתוסח דעתנו אל הפריפרייה המרווחת והמשופעת במקום חדש ומסודר לפקקים, אשר להם כבר אין מקום בערים הגדולות העולות על גדותיהן.. אבל בעצם, חייבים כבר עכשיו לשאול שאלות נוקבות. הרכבים הפרטיים הם אולי מלכי המסיבה היום, אך זה לא חייב להיות כך בעתיד. וכנראה גם לא רצוי..להמשך קריאה - בבלוג של יואב לרמן -
טעויות ,תיקונים ועדכונים בחוק התכנון והבניה
14.10.13מאמר מעניין מתוך בלוג "המרפסת" מדגים איך המחוקקים מסבכים את חוק התכנון והבנייה ואז מנסים לחלץ אותו חזרה. עו"ד רון צין, מסביר על תיקון מס' 102 לחוק התכנון והבניה, אשר יפתור לדבריו מספר עיכובים וסיבוכים בתהליכי התכנון בישראל. צין מספר על סעיף 83 ג' לחוק התכנון והבנייה (משנת 2008) - שמירה על עצים : "האוסר על מוסד תכנון לאשר תוכנית, אשר בתחומה מצויים עצים בוגרים (שגובהם לפחות 2 מטר וקוטר הגזע שלהם 10 ס"מ), מבלי שהתייעץ קודם לכן עם פקיד היערות, ומבלי ... -
העיר, העניים ושוק העבודה
18.06.13... גבוהה לעבודה - ניתן להגיע לעבודה ברגל ובתחבורה ציבורית בקלות רבה יותר בתל אביב מאשר בפרוור.לכאורה אלה טיעונים מנצחים אבל אני רוצה לקחת אתכם רמה אחת גבוה יותר בדיון.למי לא אכפת מזה? על מי זה לא משפיע?בסקר שנערך לא מזמן מתברר כי היעד המועדף לרכישת דירה על ידי עובדי ההיי-טק הוא אזור השרון (כפר סבא, רעננה, הוד השרון והרצליה) - 26% מבין הנסקרים ענו כך. היעדים הבאים הם תל-אביב (12.4%), פתח תקווה, קריית אונו וגבעת שמואל (10%), רחובות, נס ציונה ויבנה (9... -
פורסם התכנון של SANAA לבצלאל בירושלים
11.06.13...ושלים", אמרה פרופ’ אילוז, נשיאת בצלאל בראיון ב'הארץ', "לכן אני לא רואה בזה מעבר, אלא חזרה למיקום המקורי, למהות של בצלאל. זה בניין שייתן מינימליזם וטוהר יפני שיעזרו להעביר את המטען הכבד של ירושלים. בעיר של אבן, בניין שרובו זכוכית הוא הצהרה של שקיפות, אור, קלילות ואלגנטיות". יובל יסקי, ראש המחלקה לאדריכלות הוסיף: "זה אמנם פרויקט אוניברסלי בשפה שלו, אבל הוא לא יכול היה להיבנות בשום מקום אחר".אין על אדריכלים. יכולים לשמש פרקליטים לכל דבר ולסובב כל מב... -
זכויות בנייה אינן אמצעי תשלום
16.01.13...יין ציבורי - זכויות בניה. לחזק נגד רעידות אדמה - זכויות בנייה.אנחנו כל כך רגילים שזה כבר עד שקשה לנו לקלוט עד כמה זה אבסורדי. התכנון העירוני נועד לקבוע את איכות העיר, כלומר השיקולים לגובה של בניין מסויים, לכמות הדירות בו, צריכים להיות עירוניים. במקום זאת העיריות מתפרקות לגמרי מכוחן מול היזמים ומחריגות בתב"ע נקודתית שטחים כדי לממש זכויות בניה לכסף. השטחים הוירטואליים האלה אינם של העיריות אלא של התושבים. העיריות מוכרות את השטח ליזמים בדרך שעוקפת את... -
שקרים ירוקים על העיר והפריפריה
12.11.12"העיר ירוקה יותר מהפרוור" - את השטות הזו מפיצים ודוחפים ארגונים ירוקים כי זה יושב להם טוב על האג'נדה. שוב ושוב כיף לראות איך ארגונים מציבים טענה ואז מוצאים סטטיסטיקה עקומה כדי לגבות אותה. סטטיסטיקה היא דרך מצוינת לשקר. היא נשמעת תמיד כל כך חכמה ומושכלת. במקרה הזה ארגוני הירוקים חברו לארגונים שתומכים בעירוניות כשהאינטרס של שניהם הוא להראות ש"זה בסדר, אפשר להיות עירוני וירוק". יותר מזה, כדי להוכיח כביכול את הטענה הם אפילו אומרים "עירוני זה יותר ירו... -
תחרות פתוחה לתכנון מרכז טיפולי בבאר שבע
4.11.12...תוכנן עם השלמתו להעניק שירותים ל- 80 בוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. המרכז ייבנה בשלושה שלבים עיקריים כמפורט בפרוגראמה. שלב הבניה הראשון יכלול את פיתוח והתאמת המגרש המיועד ובנית מרכז בגודל של כ- 700 מ"ר המיועד ל- 32 חניכים. תקציב הבניה המשוער הינו 8.6 מיליון ש"ח (מתוכם כ- 3 מיליון ש"ח לפיתוח סביבתי). שלבי הבניה השני והשלישי כוללים הרחבות של כ- 830 מ"ר. מבנה התחרות התחרות הינה תחרות דו-שלבית, פתוחה ובינלאומית. שלב א' הינו אנונימי, וההשתתפ...







