חיפוש - כנס , עירוניות , פרט |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13...גליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קיימא מציג כתמונה פותחת רחוב סואן ומפויח שצולם אי-שם בשנות ה-70. התמונה מזכירה שהיו צריכים לעבור ארבעה עשורים של שימוש חסר תקנה ברכב פרטי, משנות ה-30 ועד לשיא בשנות ה-70, כדי להבין את השפעותיו ההרסניות של הרכב הפרטי על איכות חיינו. המסקנות האלה נוחתות בישראל באיחור, אבל הן מתחילות לחלחל". הפרויקט החדש, הוא אולי סנונית ראשונה ושונה מסוגה, במאבק על המרחב להו... -
צפיפות, בנייה גבוהה והמרחב הציבורי
14.10.13ד"ר אדריכל יודן רופא, רושם בבלוג "סביבות" אודות צפיפות בנייה גבוה והמרחב הציבורי: "בניינים גבוהים מעוררים בנו תחושות מעורבות. מצד אחד יש משהו מלהיב בגורדי שחקים. מי מאיתנו לא התפעם לנוכח קו הרקיע של עיר גדולה על שלל מגדליה? בניינים גבוהים מסמלים עבור רובנו קידמה ועושר. מי לא היה רוצה לגור בקומה העליונה של בניין גבוה - להנות מהנוף הנשקף מבעד לחלונות? להרגיש את תחושת ההתעלות שנלווית למבט על העולם מלמעלה? מצד שני, מי רוצה לחיות בצילו שך בניין גבוה, ... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12... ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה ברחוב, להוסיף הכנסה לבעלי העסקים ברחוב ולאפשר הפרדה טובה יותר בין הולכי הרגל שילכו בשדרה לרוכבי האופניים בסוף השבוע".לעומתו תומר שלוש בבלוג שלו מציג את הבעייתיות: " מסיבה לא ברורה תל אביב בוחרת להעתיק פרוייקטים מוצלחים בצורה עקומה, שמעקרת ... -
הנאה בזיקה* // הזמנה לדיון
23.03.14...תבה למחאה אורבנית?אדריכלית נוף טלי וקסלר נחלת הכלל // תכנון המרחב הציבורי שלנוד"ר טליה מרגלית אדריכלית ומרצה בבית ספר עזריאלי באוניברסיטת תל אביב // על זיקות הנאה והצדקות אחרותיואב לרמן אוניברסיטת תל אביב // אין כניסה לבני אדם* הנאה בזיקה - הוא משחק מילים של המושג זיקת הנאה - שטח שנועד עבור הציבור וניתן לו כ"פיצוי" וממוקם בסמוך לפרויקט פרטי.הכניסה בתשלום (15 ש"ח הרשמה מוקדמת // 30 ש"ח ביום האירוע).להרשמה מראש לאירוע יש ללחוץ כאן.(צילום: טל ניסים) -
לאהוב ולעזוב את תל אביב
19.09.12...רסם באתר Slow ובו הוא מתייחס להשפעה של מגדלי היוקרה על העיר. "המגדלים מגיעים על חשבון העיר, שכן, מהי עיר אם לא פסיפס של אנשים, רחובות, עסקים, פארקים וגנים, אשר מתקשרים, נוגעים, משפיעים ויוצרים ביחד את החוויה האורבנית לגווניה. המגדלים, בהיותם מנותקים ומנוכרים אינם מצליחים להשתלב במרקם העירוני. הם לעד יעמדו כיחידות בודדות, נפרדות ולא מזמינות. הדיירים המועטים שלהם מגיעים עם הרכבים לחניון התת קרקעי, עולים במעלית ונכנסים לדירה אשר מספקת את כל צרכיהם". -
אגדה אורבנית - ספר חדש
17.07.12ספרו החדש של האדריכל ומתכנן הערים נחום כהן, מנסה להציג לקורא את תכנית גדס בתל אביב, להסביר את ייחודה ואת סוד הצלחתה, ולהפיק ממנה לקחים הניתנים ליישום גם היום בתכנון עירוני. "אגדה אורבנית" תכנון העיר תל אביב בזמן המנדט הבריטינחום כהן, אדריכל ומתכנן עריםמתוך ההקדמה לספרלספר המונח לפניכם שתי מטרות עיקריות. הראשונה היא להנחיל ברבים את ההכרה בכך שתל אביב, עיר בת מאה שנים בלבד, היא אחת מהצלחות התכנון הבודדות של העידן המודרני. תל אביב היא מוקד להתרחשות... -
כיצד להגדיר "עיר" ? בעיה?
26.08.12...לי אורבניזם, OK?כיצד להגדיר "עיר"מבין הניסיונות הרבים להגדרת המונח הזה, אני מחפש הגדרה המאפשרת השוואה, או מדידה כלשהי. אין ענין בדעה פרטית, או רגשית. ההגדרה שאני מחפש תבוא לא כמכנה משותף להרבה ערים, אלא כאפיון ברור של תכונות עירוניות. נחפש הגדרה בערים אשר זוהי תכונתן הבולטת. ערים אלה הן בהכרח קוסמו-פוליטיות, לעיתים אף המטרופולין. אנחנו עדיין לא מחפשים תכנון טוב מהו.יש הסכמה גורפת כי העיר בולטת בכך שהיא אינטנסיבית ביותר. אך היא איננה כזו רק בגלל ה... -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12...ברובם סטארט-היפסטרים. עם כל הכישרון שיש בהן, לא תמצאו פה למשל חברות ביו-טק צעירות. ההצטופפות שלהן ברוטשילד נובעת בעיקר כי המשקיעים שלהן כאן.לך אחרי הכסףתעשיית הכסף של תל אביב היא למעשה המנוע הכלכלי של העיר. לא ההיפסטרים, לא העירוניות, לא הצעירים ולא התיירים. תל אביב מחזיקה את מרבית מרכזי הכח הכלכליים של המדינה. אתה משלם לקופת גמל לפנסיה? הניהול בתל אביב. אתה מחזיק חשבון בנק באוברדרפט? הפקידים עם המשכורות הגבוהות גרים בתל אביב. אולי תרצה ביטוח חיי... -
שקרים ירוקים על העיר והפריפריה
12.11.12...יושב להם טוב על האג'נדה. שוב ושוב כיף לראות איך ארגונים מציבים טענה ואז מוצאים סטטיסטיקה עקומה כדי לגבות אותה. סטטיסטיקה היא דרך מצוינת לשקר. היא נשמעת תמיד כל כך חכמה ומושכלת. במקרה הזה ארגוני הירוקים חברו לארגונים שתומכים בעירוניות כשהאינטרס של שניהם הוא להראות ש"זה בסדר, אפשר להיות עירוני וירוק". יותר מזה, כדי להוכיח כביכול את הטענה הם אפילו אומרים "עירוני זה יותר ירוק!".איך מוכיחים לנו שהעיר ירוקה יותר מהכפר?בקלות, מודדים רק את מה שרוצים ומצי... -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12בדרך כלל זה מוסווה, מטושטש, אין הרבה מקרים בהם התרגילים הכלכליים של הממשלה והאוצר גלויים, אבל הנה הזדמנה לנו האפשרות ולרגע אפשר להציץ מעבר לכתף של שטייניץ ולראות איך תרגיל כלכלי פשוט לוקח כסף של כל האזרחים ומשמש לחיזוק העיר תל אביב... שוב.כתבה בכלכליסט מבשרת:"המדינה מחפשת מימון לחפירת הרכבת הקלה ברחוב באבן גבירול בת"א. אחת הדרישות בפרויקט הרכבת הינה הקמת מסילות בתווי ארוך ויקר של רחוב אבן גבירול שתכלול חפירות כדי להעביר את הרכבת תחת פני מפלס הרחו... -
איך להרוג את באר שבע ב 55 דקות
17.08.12...ירוני : עיר גדולה מדכאת פעילות כלכלית בכל הערים שנמצאות במרחק טרחה סביר. ועכשיו לבאר שבע העיר הזו הייתה במרחק של 75 דקות מתל אביב. עכשיו עם כביש 6 והרכבת המהירה היא במרחק של 55 דקות בלבד. מה זה אומר? שלמעשה באר שבע נכנסה לשטח הדיכוי של תל אביב לכל המוצרים שמרחק הטרחה שלהם גדול מ 55 דקות! אם עבור קניית חולצה לילד מרחק הטרחה הוא 30 דקות, ברור שאף באר שבעי לא יסע לתל אביב בשביל זה. שרותי פרסום ארציים הן כבר מזמן מוצר תל אביבי בלב... -
העיר, העניים ושוק העבודה
18.06.13... או ירושלים. ובכן, השיקול של "זמן על הכביש", כלומר השיקול של נגישות לעבודה עמד על 13% בלבד.עכשיו בואו נסכם את כל זה ונחשוב בהגיון - לעובדי הייטק אין בעיה למצוא עבודה כמעט בכל מקום בארץ. המשכורות שלהם גבוהות יחסית, יש להם רכב פרטי, בדרך כלל שניים למשפחה. אין להם בעיה לנסוע בנוחות והם מוכנים גם לנסוע שעה לעבודה. עלות הנסיעה עבורם היא חלק קטן יחסית מהשכר ולכן ממש לא מפריע להם לבזבז דלק.והנה המסקנה - ככל שאתה יותר עשיר ומשכיל שיקולי הנגישות לעבודה וה... -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12...שולי. רק אם תהיו מוכנים לקבל את הטענה הזו תהיו מוכנים לבחון את התוכנית של גדס בעיניים פקוחות באמת, וזו כבר אדריכלות.אבל אנחנו עוד נגיע לזה, שיעורי הבית מחכים בתחתית המאמר למי שרוצה לקפוץ קדימה. כרגע אנחנו חוזרים לנושא לשמו התכנסנו הפעםמה מושך צעירים לתל אביב?כשהייתי צעיר ורווק גרתי בתל אביב, הייתה לי משכורת סבירה ו"קרעתי את העיר". הלכתי למסעדות, מועדונים, פגשתי בחורות וחברים, יצאנו, בילינו... כל החבילה. עם הזמן התחתנתי וכשנולדו הבנות כבר גרנו מחו... -
העיר התעשייתית לאן?
26.04.15העיר התעשייתית לאן? דיון על היחסים בין סביבות עבודה למגורים בהשתתפות אדר' ד"ר טלי חתוקה, אדריכליות רוני בר וחן רוזנק ופרופ' יוברט לו-יוןרב שיח בעקבות התערוכה "עירוניות מתועשת" והספרים, "המפעל" ועיר-תעשייהטלי חתוקה היא אדריכלית ומעצבת עירוניות, מלמדת בחוג לגיאוגרפיה באוניברסיטת תל-אביב ומנהלת בה את המעבדה לעיצוב עירוני. זוכת פרס רכטר לאדריכל צעיר לשנת 2012. כותבת בנושאי הקשרים בין עיצוב המרחב ואדריכלות לנושאים חברתיים ואלימות.פרופ' יוברט לו יון הו... -
אסיפה כללית של עמותת מרחב
20.07.11...מקום יש להירשם בגלריה בדוא"ל, טלפון או לאשר בדף הפייסבוק של הגלרייה. לוח זמנים 19:00 - התכנסות וכיבוד19:30 - דיווח על פעילות מרחב ואישור הדו"ח השנתי20:15 - סדרת הרצאות קצרות אודות עירוניות ישראליתמשתתפים:ד"ר צביקה וינשטיין – תוכנית צביחגית נעלי יוסף – דיור בר השגה. מגורים בתמהיל חברתייואב לרמן – התנהגות הולכי רגל במרחב הציבוריעמי שנער - פרויקט נמל חיפהאלבר אנדריא- נת 542אלס ורבקל – homo ludens. משחקים במגרש הציבוריטלי יער קוסט - סדר באי סדר.