חיפוש - חדשות , פח , רגל |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
המציאות טפחה על פני החזון
27.05.13...ולשה וגרירת הרגליים ומפריט גם את מטרות התכנון ולא רק את הבנייה. בד"וח שיצא מטעם משרד הפנים מודים הפקידים כי אין להם יכולת להכתיב שום דבר ומכיוון שכך הם מבקשים להיענות להצעות כרישי הנדל"ן ולהפשיר קרקעות לבנייה במרכז."המציאות טפחה על פני החזון", נאמר בדו"ח, "הציבור רוצה לגור במרכז."כשמסתכלים בתכנית מגלים שהמטרה עכשיו היא להפשיר קרקעות חקלאיות באיזור נתניה - אשקלון. אין כוונה לצופף את הערים הקיימות (חס וחלילה!), גם לא לבנות לגובה (אלוהים ישמור!) או ... -
סולידריות של אדריכלים
19.03.13...לא תוכל העמותה להמליץ בפני אדריכלים מקרב חבריה להשתתף בהליך החדש לבחירת אדריכל לבנין הספרייה הלאומית.""לא תוכל העמותה להמליץ"?!? המשפט הזה גרם להרמת גבות לא מעטה. למה לכל הרוחות לא נכתב בהודעה "קוראת לאדריכלים להחרים..." או לפחות "מבקשת מחבריה להחרים...".עמותת האדריכלים לא מפספסת הזדמנות לפעול כגוף נרפה. איך תקרא העמותה לחרם אדריכלים אם פרופ' אלינער קומיסר-ברזקי, אחת משני השופטים שייצגו את העמותה ושהומלצה על ידיה, נשארה לשפוט בהליך החדש? איזה שינ... -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12...ה אפשר לשמוע בכל פינה. יובל כהן למשל בפוסט בבלוג של תנועת מרחב מאשים את "הפרברים" ומתגעגע לעיר הישנה של ילדותו שבה הנגרייה הייתה מעבר לרחוב.עיר טובה צריכה עירוב שימושים, שילוב של מגורים עם מסחר, מקומות בילוי עם תעסוקה זעירה לפחות. את זה כולנו יודעים, אלו הרחובות המועדפים עלינו בעיר. לא פרברי שינה שוממים מהולכי רגל, לא אזורי תעשייה ההופכים למפחידים בלילה, אנו מעדיפים את ה"עירוב שימושים" הזה.אבל מי לעזאזל נגד? אנחנו.לא בכובע של המתכננים, אנחנו בכוב... -
העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12...העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שואפת להטיב קודם כל עם התושבים הקיימים, ולא רק למשוך תושבים חדשים. סימן ההיכר שלה הוא השקעה בהולכי הרגל, גם על חשבון תנועת כלי הרכב, על ידי חידוש רחובות עירוניים".שווה לקרוא. הנה הקישור שנית. -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12... רוטשילד בתל אביב לאבן שואבת לבנייני משרדים, בנקים ועורכי דין. אחריהם באו גם מסעדות היוקרה, בתי הקפה, הברים ומבני הבאוהאוס לשימור שנהפכו לנכסי נדל"ן לוהטים. אלא שבשלוש השנים האחרונות נהפך המתחם התל אביבי התוסס לזירה לוהטת לא פחות עבור סקטור נוסף: חברות סטארט־אפ".המשך הכתבה מתאר החלק השני של התהליך. "בניגוד לאזורי תעשייה מוכרים כמו הרצליה פיתוח או מת"ם בחיפה, הדירות שמציעה השדרה אינן מתאימות לחברות הזקוקות לגידול משמעותי במספר העובדים. כך, עזבו את... -
היכלי הספורט של חיפה
18.10.12..."מי מהם יתרום יותר לעיר?" היא שואלת. למרות שהתשובה נראית קלה, אפשר למצוא מקרי מבחן שיוכיחו שלא הכל פשוט כל כך."בכניסה הדרומית לעיר" כותבת נעמה, "נבנה אצטדיון 'סמי עופר' (בתכנון מנספלד-קהת) עתיר התקציב – חצי מיליארד שקלים, שמשפחת עופר תרמה כחמישית מהם וזכתה באזכור המיליארדר המנוח. (...) אלא שהעיר עצמה לא תרוויח ממנו הרבה: הוא מרוחק ממנה, והאוהדים יגיעו ברכב הפרטי, יראו את המשחק ויתניעו הביתה (...) אצטדיון עופר וסביבתו מעודדים שימוש ברכב פרטי ומרחי... -
אייקונים בחיפה, הישן והחדש
15.10.12... ספר לקונסטרוקציה' (...) הגג הזהוב משדר אמנם ראוותנות מסוימת, אך ברוב הבחירות האדריכליות שנעשו בהליך התכנון ניכרת חדווה הנדסית כנה. גם הגידור ההכרחי סביב הכניסות לאצטדיון הוא מתכתי ושקוף, ולא מנסה לטשטש את הקונסטרוקציה"."אלו פחי אלומיניום פשוטים, זה יחזיק לאורך זמן וזה קל לניקוי", אומר קהת בכתבה. "זהו ניצול של מספר מצומצם של אלמנטים וגיבושם יחד לצורה האיקונית. כי רואים את זה, מזדהים עם זה. כך לאצטדיון יש חותמת".ובכן... בואו ונספור את הנסיונות הקו... -
עירוניות היא לא אופציה - היא הכרח קיומי
6.06.12...כיום מוצע במסמך ליצור מטרופולין אחד - רצף אורבני המתחיל בבאר שבע ומסתיים בנהריה. "לא מדובר ברצף בנוי בלתי פוסק" מסביר אדריכל דן סתיו מראשי הפרויקט, "אלא חוליות־חוליות על רצף של תחבורה".קשה לשפוט מסמך כזה דרך מאמר בעיתון אבל לפחות אחד מהם לא מובן במיוחד - מה בדיוק האלטרנטיבה המוצעת ובמה היא שונה מהמצב כיום? אם הממשלה מחליטה לחזק מבחינה תחבורתית את כל המרחב של מישור החוף עד באר שבע, זה הרי כמעט כל האזור המיושב כיום ממילא. הוא כולל ערים ופרברים, שטח... -
בתחרות למי יש יותר גדול יש גם מפסידים
13.02.12... האם כל המגדלים האלה והשאיפה ל"הכי גבוה" באמת תורמים לעיר או שרק ליזמים? ומחקר קובע שגורדי שחקים נבנים בדרך כלל לפני משבר כלכלי.בכתבתו ב Xnet מראיין מיכאל יעקובסון את האדריכל אמנון שוורץ, מתכנן מגדל יורוקום. הראיון עצמו חשוב פחות מההערות של יעקובסון לגבי מגדלים:"התחזיות העירוניות שעל בסיסן מתוכננים כיום מרבית המגדלים הן תחזיות אופטימיות ונאיביות, שמקורן האמיתי הוא התחרות העזה בין ערי מרכז המטרופולין על שטחי המסחר והתעסוקה, המניבים מיסי ארנונה גבו... -
קומות בנסיגה, אור וצל
22.01.12...ן לציון, את ההיגיון ביצירת קומות עליונות בנסיגה: "ברוב הערים בארץ הבנייה המרקמית היא של בניינים בני ארבע קומות. כאשר החזית לרחוב של קומות התוספת נמצאת בנסיגה, הולך הרגל שנמצא ברחוב כמעט לא יכול לראות את הקומות החדשות. הרבה פחות נעים ללכת ברחוב שדופנותיו בגובה עשרות מטרים וקשה לראות פיסת שמים. קומות בנסיגה מאפשרות ליצור עיבוי של המגורים ברחוב בלי להשפיע על התחושה הקיימת".*התמונה מתוך הכתבה, צילום - פבל וולברג קנטי מעמת את דוידוב עם הטענה שבנ... -
תגובה 8 - הטעם הישראלי הוא לגמרי חסר טעם וכיוון
10.10.11... הקהל לשניים, לאלו שאומרים "סוף סוף בית ולא מוזיאון" ואלו שאומרים "חסר טעם!". אבל הסיבה אינה רק טעם אישי. זה לא המקרה שבו על טעם אסור להתווכח. הטעם הישראלי הוא בוודאות מה שהלקוחות רוצים. בלי לנהל מחקר מעמיק, כל אחד מכיר לפחות עשרה חברים שגרים בבית בסגנון הזה לעומת אחד שבחר לעצב את הבית שלו באפור-לבן מינימאלי. לעומת זאת זה בהחלט לא מה שבדרך כלל מראים לנו במגזינים. עורכי מגזינים (ואדריכלים) אוהבים בתים שמצטלמים יפה ויוצרים קומפוזיציות מעניינות.... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11...ננים אנחנו צריכים להיות מודעים ואחראים גם לשטח הציבורי שהחזיתות שלנו יוצרות. קחו למשל קיבוץ, בצורת הישוב הזו המכוניות הורחקו מהבתים אל מגרש חנייה חיצוני. נכון, היית צריך ללכת מאתיים מטר עד לבית אבל אם תשוו את המרחב הציבורי של חלקים אלה לעומת הרחובות השוממים של ההרחבות באותו הקיבוץ... למרבה הצער אין פתרון אמיתי לבעיה ללא הפחתה משמעותית של כמות המכוניות בעיר. אופניים, תחבורה ציבורית, אגרה בכניסה לעיר - כולם פתרונות חלקיים שיכולים להטיב את המצב. -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11... ונעות בה. הבעיה בכל הפתרונות האלה היא שאנשים פשוט אוהבים את המכונית שלהם. בניסוי שנערך פעם בבריטניה לקחו קבוצה של אנשים שעבדו בלונדון וגרו בפרברים ובקשו מהם להפסיק לנסוע ברכב ובמשך חודש להגיע לעבודה ברכבת. לאחר חודש קצת פחות מחצי מהם דיווחו שאמנם הרכבת איפשרה להם להגיע לעבודה בצורה מהירה יותר וזולה יותר מאשר המכונית... אבל שנה לאחר הניסוי התגלה שפחות מ 10% מהם המשיכו לנסוע בתחבורה הציבורית. למרות שהם עצמם הודו שזוהי הדרך המועדפת, לאנשים יש י... -
שבילי האופניים ממשיכים להתגלגל
25.05.11יואב לרמן מציג בבלוג שלו סטטיסטיקה מעניינת על ההשפעה הנוספת שיש לשבילי אופניים - הפחתת מספר התאונות. על פי המאמר שלו, שבילי אופניים גורמים להצרת הרחוב והאטת תנועת המכוניות בו ובכך, לפעמים גם להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים. שינוי חתך הרחוב אינו דבר פשוט והשפעתו על התנועה בו ועל ההרגשה של הולכי רגל ומכוניות גדולה. בזמנו ה"רחובות ההולנדים" היוו נסיון לשילוב של תנועת מכוניות יחד עם הולכי רגל ללא הפרדה כלל. ברחובות קטנים מצבים אלה באמת גורמים לנהג... -
הסקר על עתיד כיכר דיזינגוף
24.03.11...יבוטלו מקומות החנייה כחול לבן ברחובות סביב הככר והמדרכות ברחובות אלה תורחבנה. דעות ורקע מרבית הבלוגים בעד חלופה 2 של הנמכת הכיכר ובכל מקרה נגד הקמת חניון. יואב לרמן כותב "להחזיר את הכיכר למפלס הקרקע כמו שהיא הייתה פעם (פחות או יותר). חלופה זו היא ההגיונית מבין השלוש המוצעות והיא עשוייה לגרום לכיכר דיזנגוף לחזור להיות מרחב עירוני תוסס ופועם כמו שחלקים גדולים ממרכז תל-אביב של פעם חזרו להיות." אליאב כותב "יש בעיני בעיה קשה בצורה שהחלופות מ...







