חיפוש - חדשות , פח , רכב |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15... לנוף המוכר והידוע וזאת באמצעות גוף עבודות מקיף שהורכב לרוב מסדרות שהתמקדו בנושא מוגדר.מסע הצילום שערך טלמור בין הבתים של באר לצורך יצירת סדרת הצילומים, התרחש בחודשי הסתיו של שנת 2014, תקופה בה השמש מצויה בזויות נמוכה יחסית, פחות קונטרסטית. הצמחייה היתה בשיא עונת השלכת ותחושה של חום ורגש ניבט מהם. "במהלך העבודה האינטנסיבית הצלחתי בשלב מוקדם יחסית, לזהות את הבניינים שתכנן באר. יש בהם משהו מאד ישראלי, של פעם, המדרגות הרחבות או הלולייניות, הבטון החש... -
בתים לא צומחים סתם
26.07.15...פכת אוקטובר בבריה"מ, תוכנית מרשל במערב אירופה, ותרבות הנגד של שנות השישים בארה"ב. "חשוב להבין שבתים לא צומחים סתם – הם מבטאים זהויות חברתיות ומשפיעים עליהן," אמר קסטילו. "בבריה"מ, לדוגמה, ביטאה הבנייה את התפיסה לפיה המשפחה היא אויב, כלומר מבנה חברתי שמעצים שמרנות וקיפאון, והיחיד הוא הפועל הטוב. בארה"ב של שנות השישים צמחו התפיסות ההוליסטיות והאקולוגיות, שנועדו לקיום חיים אוטונומיים המבוססים על אנרגיות מתחדשות, איסוף מי גשם וסינרגיה ב... -
בתים מבפנים בתל אביב
5.05.15...ם. אין צורך ברישום מוקדם.אהבה יצוקה ריב"ל 5, על הגג. בימוי ותסריט: Maurizius Staerkle-drux. גרמניה / שווייץ 2014, 85 דקות, גרמנית, תרגום לעברית ואנגלית. בגיל 93 גוטפריד בוהם הוא עדיין "הבוס" – הוא עומד בראש משרד האדריכלים המשפחתי והרב דורי, ושלושת בניו– אדריכלים מוערכים ומצליחים מאוד בזכות עצמם– עדיין מחכים בדריכות לאישורו ומתחננים לחיבתו. התשוקה העמוקה לאמנות ויצירה, שלא דילגה על איש מבני המשפחה, היא הבסיס לעולם שהם חולקים באהבה רבה, אלא שמתחתיה... -
ביומימיקרי - תכנון בהשראת הטבע
13.05.14...פעולה של מומחים רבים אשר כל אחד מהם תורם מגוון של מיומנויות רעיוניות, תכנוניות, טכניות וביצועיות . בה בעת, שכלולם של כלי התכנון הממוחשבים, וקריאה מדוקדקת של מערכות טבעיות קיימות וברות קיימא מאפשרים לנו לתכנן ולבנות צורות ונפחים חדשניים ומורכבים גיאומטרית והנדסית, הקוראים לגיבושם של טכניקות וחומרים חדשים שיסייעו בהקמתם ובהרכבתם של מבנים כאלה באתרי הבנייה. בהקשר זה ניתן להניח שבסופו של דבר ננוטכנולוגיה והתפתחותם של מבנים מולקולאריים יאפשרו גם ... -
הנחת אבן הפינה להיכל הזיכרון החדש בהר הרצל
30.04.14...net מספר א.מעולם, ראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון: "זה פרויקט היסטורי. כיום ההנצחה במדינת ישראל נעשית באמצעות 'אתרי הנצחה חיליים' כמו אלה בלטרון (שריון) ובצומת גולני. כתוצאה מכך ישנם יותר מ-3,000 חללים שאינם מונצחים באתר ההנצחה כי לא היה להם שיוך. האתר הזה בא לתקן את העוול ויש בו אמירה של המדינה."צוות תכנון אדריכלי: איתן קימל, לירן צ'צ'יק, לימור עמרני.>> לקריאת הכתבה ב-Ynet וצפייה בסרטון לחצו כאן>> לקריאה נוספת על הפרויקט באתר Archeb לחצו כאן -
העיר השמחה
13.02.14או- כך כותבים "לא רע בכלל" על פרקטיקה שצריכה להתבצע "טוב- לכל הפחות"."מגורים לא צפופים, רחוקים מהכל, הם הרבה פחות בריאים לילדים, הרבה פחות בטוחים, בגלל דומיננטיות המכוניות, והרבה פחות טובים לחיי החברה שלנו, כי הדברים הטובים ביותר בחיים קורים כשאנשים נפגשים". כך מגדיר זאת העיתונאי הקנדי צ'ארלס מונטגומרי בכתבה של טלי שמיר בעיתון כלכליסט. מסכימה ומוסיפה על כך בכתבה, ד"ר טלי חתוקה, ראש המעבדה לתיכנון עירוני באוניברסיטת תל אביב:"בעצם משנות השבעים ואיל... -
האם ניתן לשמר את מתחם כורזין?
22.01.14...חבורה תת־קרקעי שיתחבר לקו הסגול של הרכבת הקלה בדרך אלוף שדה"....האם באמת אין דרך בה ניתן לשמר לפחות חלק ממתחם אותנטי זה?>> להמשך קריאה בהארץ לחצו כאןלפני כשנה (טרם אושרה התוכנית) נערכה תחרות סטודנטים ביוזמת פרופ' אדר' אמנון בר אור ובשיתוף עיריית גבעתיים. התחרות נועדה להראות לעיריה שיש דרכים אחרות בתקווה שיממשו את אחד הרעיונות. הזוכות בתחרות היו אדריכלית טניה אברמזון ואדריכלית דריה שקבורה, הצעתן לא תמומש אך מהווה אלטרנטיבה מעניינת (בתחתית הקישור). -
הקרב על המדרכה
6.01.14... וכן עצים, פחים ותשתיות תקשורת, חשמל וניקוז. כל אלו - עוד לפני שמביאים בחשבון גורמים ניידים שמשתלטים על שטח הולכי הרגל עצמם, כמו כלי רכב החונים על המדרכה ושולחנות בתי קפה.""המלה 'נגישות' היא מלה רעה ולא נכונה. ברגע שאתה מדבר על שתי אוכלוסיות, אתה בדרך כלל מדיר אוכלוסייה אחת. עיצוב סביבת האדם באדריכלות מביא בחשבון רק מושג של אנשים 'נורמליים' – אך האחריות של האדריכלים היא גדולה יותר: אתם מחליטים אם אנשים נכנסים לחברה או יוצאים ממנה". (איקי בר-חיים) -
רכבת הפרברים
26.12.13...דולה היא לאו דווקא המרחקים עצמם.. אנחנו הרי מדינה קטנה סך-הכל. חכמה גדולה, גלומה במחברים האורבניים, או - התכנון מוכוון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.המחבר הוא סוד ההצלחה. מרחב עירוני מתפקד בעל קנה מידה נכון, ואסתטיקה נעימה לכל הפחות (אם לא יותר), הוא ההופך לאבן דרך המדברת בעד עצמה בלוח המשחק העירוני. אם כפי שבבאר שבע השכילו לחבר את תחנת הרכבת בגשר לאוניברסיטה, לעתים קרובות זה מה שעושה את כל ההבדל בין תחנת רכבת נטושה, לאזור שלם שוקק חיים עם פוטנציאל ... -
האל פוסטר, אמנות: אדריכלות, תסבוכת, ביקורת.
27.11.13...ר נוסף בשם "עידן הפופ החדש" והשמועה אומרת שהוא מעניין ונוקב לא פחות. אם לא תרצו להמתין כמה שנים לתרגומו לעברית (אם בכלל), אנו ממליצים בחום שתנסו להשיגו באמזון.הספר מומלץ בחום לכל אדריכל שרוצה להרחיב קצת את הידיעה ולנתח את תחום עיסוקו בראייה מעט רחבה ואפילו פילוסופית יותר. אתם עשויים לסיים את הקריאה מבולבלים אך עם הרבה חומר למחשבה, בדיוק כמו שפוסטר היה רוצה.הכותבת - לובה שמוקלר, אתר שיפוצים, האתר המאפשר לכם לבחור בחוכמה קבלנים לכל שיפוץ לבית. -
נוסעים במכונית הישנה...
11.11.13ניידות, ניעות או מוביליות היא היכולת לנוע ממקום למקום או ממצב למצב. ההחלטה לאן נרצה או נוכל להגיע בעבור שרות או מטרה כלשהם, ולא פחות חשוב מכך- הבחירה באופן ההתניידות, הינן החלטות הרות גורל הנלקחות שוב ושוב ושוב - אין ספור פעמים - ביום נתון. מטריד ומרתק כאחד, לדעת שמישהו מלמעלה "מתכנן אותנו, ואת האופן בו נתנהל בעוד 5/10/20/30 שנים קדימה מהיום.." אם לא נתעורר מהר, נמשיך להיות מנוהלים ע"י כמויות מטורפות של רכבים פרטיים ופקקים אין קץ. אם קצב ריבוי ... -
העיר, העניים ושוק העבודה
18.06.13...ל של "זמן על הכביש", כלומר השיקול של נגישות לעבודה עמד על 13% בלבד.עכשיו בואו נסכם את כל זה ונחשוב בהגיון - לעובדי הייטק אין בעיה למצוא עבודה כמעט בכל מקום בארץ. המשכורות שלהם גבוהות יחסית, יש להם רכב פרטי, בדרך כלל שניים למשפחה. אין להם בעיה לנסוע בנוחות והם מוכנים גם לנסוע שעה לעבודה. עלות הנסיעה עבורם היא חלק קטן יחסית מהשכר ולכן ממש לא מפריע להם לבזבז דלק.והנה המסקנה - ככל שאתה יותר עשיר ומשכיל שיקולי הנגישות לעבודה והחלפת העבודה, פחות משמעות... -
שקרים ירוקים על העיר והפריפריה
12.11.12...זו ונחייך יחד.התמונה כאן בפוסט מציגה את הטענה הירוקה כך: אנו מודדים השפעה של פליטת גזי חממה על ידי מכוניות. בדרך כלל מציגים את הנתון של זיהום למ"ר (מפה שמאלית). אבל! אם נחלק את כמות הפליטה למספר התושבים, נגלה שתושב העיר יוצר פחות גזי חממה מתושב הפריפריה.זה גם הגיוני! תושב העיר נוסע רק מרחק קצר לעבודה בעוד שתושב הפרוורים אחראי לזיהום בפקקים.מ.ש.ל.היכן טמון השקר?אם קראתם את הפסקה הקודמת מהר או שמעתם את הטענה בהרצאה, סביר להניח שלא שמתם לב איך כמו ק... -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12...א חן בעיניך גדול יותר בחדרה מאשר בקיבוץ צרעה, וגדול יותר בתל אביב מאשר בחדרה. אבל זה לא נעצר כאן, מאחר ולתל אביב יש העדפה מסיבות נוספות, רווקים נמשכים אליה מהסביבה, וככל שיותר רווקים עוברים אליה כך המצב מחריף שכן בפריפריה יש פחות ופחות ובעיר הגדולה יש יותר ויותר.סקס, אהבה, חיזור או שידוך תקראו לשוק הזה איך שאתם רוצים, אני מבקש עכשיו להפנות את תשומת לבכם לתכונה מיוחדת שלו ואשתמש במונח שאני מציג לכם כעת לראשונה - "מרחק הטרחה". המונח הזה חשוב מאד בה... -
מצד שני, יכול להיות שאני צודק
11.07.12...של באותם מבנים, אותו רחוב ואותו מקום. בהשקפה דינמית כזו גם כלי ההתערבות יהיו רחבים יותר מאשר רק הכלים האדריכליים.מרכז ניו יורק היה בשנות השמונים מקום של פשע והלך והתדרדר. הפינה המפורסמת של ברודווי הפכה למרכז זנות גלוי, אנשים פחדו להסתובב ברחוב. ראש העיר המיתולוגי של ניו יורק, רודי ג'וליאני, הצליח לשקם את מרכז העיר בלי לשנות את חתך הרחוב או המבנים. הכלים שלו לא היו אדריכליים. הוא השתמש בכוח שיטור אגרסיבי, והזמין את חברת דיסני לפתוח חנות בדיוק במרכ...







