חיפוש - תגובות , סימבולים / בלוקים , חדשות , קטלוגים , רכב פרט |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מועד אחרון להגשות - תחרות תכנון הכניסה לנתיבות
16.01.19המועד אחרון להגשת תחרות נתיבות הוא 24.01.2019 תחרות פומבית לתכנון הכניסה לעיר נתיבות בין אדריכלים ואו אדריכלי נוף בישראל, הרשומים בפנקס המהנדסים והאדריכלים ומזמינים אותם להגיש הצעותיהם חבר השופטים: מר יחיאל זהר - ראש העיר – שופט אדר' אריה קוץ – יו"ר חבר השופטים אדר' יצחק כהן - מהנדס העיר – שופט אדר' פזית שאולי - שופטת אדר' שלום דוידוביץ – שופט אדר' נוף דפנה גרינשטיין – שופטת אדר' אריה גונן – מזכיר חבר השופטים... -
תחבורה היום ומחר-מקדמים תחבורה בת קיימא
13.06.16...להכיר במרכזיות של תחנות הרכבת, לפעול להסדרה ולשיפורים תכנוניים בסביבות התחנה ולחזק את העבודה בין הרשויות המקומיות לבין שאר בעלי העניין.כל זאת כדי לשפר את הנגישות לתחנות הרכבת, ולעודד תושבים להגיע לתחנה באמצעי תחבורה חלופיים לרכב פרטי.ביום העיון ישתתפו נציגי רשויות מקומיות, מתכננים ויועצים.לחברי/עמיתי המועצה הכניסה היא ללא תשלום, אך מותנית בהרשמה מראש – לחץ כאן לבירורים ניתן לפנות למרגרט בטל' 03-7365498 או במייל [email protected]הנכם מוזמנים לכנס... -
העיר השמחה
13.02.14...אילך כל המודלים שמתוכננים בישראל הם תלויי רכב פרטי. זה נכון שבשכונות שנבנו פה בשנות החמישים והשישים יש ערכים שאין לנו היום. הן אמנם מוזנחות מאוד, אבל היו בהן איכויות פיזיות ומרחביות שאין לנו בשום שכונה אחרת: קומפקטיות, שטחים משותפים בין הבניינים, מערכת שבילים שמקשרת בין כל חלקי השכונה, מרכזים מסחריים קטנים ובניינים בני שלוש־ארבע קומות - צפוף במידה, אבל בלי האנונימיות שמייצרים מגדלים רבי־קומות". להמשך קריאה של הכתבה המעניינת והחשובה הזו ב'כלכליסט' -
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13...ע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קיימא מציג כתמונה פותחת רחוב סואן ומפויח שצולם אי-שם בשנות ה-70. התמונה מזכירה שהיו צריכים לעבור ארבעה עשורים של שימוש חסר תקנה ברכב פרטי, משנות ה-30 ועד לשיא בשנות ה-70, כדי להבין את השפעותיו ההרסניות של הרכב הפרטי על איכות חיינו. המסקנות האלה נוחתות בישראל באיחור, אבל הן מתחילות לחלחל". הפרויקט החדש, הוא אולי סנונית ראשונה ושונה מסוגה, במאבק על המרחב... -
העיר, העניים ושוק העבודה
18.06.13...חיפה או ירושלים. ובכן, השיקול של "זמן על הכביש", כלומר השיקול של נגישות לעבודה עמד על 13% בלבד.עכשיו בואו נסכם את כל זה ונחשוב בהגיון - לעובדי הייטק אין בעיה למצוא עבודה כמעט בכל מקום בארץ. המשכורות שלהם גבוהות יחסית, יש להם רכב פרטי, בדרך כלל שניים למשפחה. אין להם בעיה לנסוע בנוחות והם מוכנים גם לנסוע שעה לעבודה. עלות הנסיעה עבורם היא חלק קטן יחסית מהשכר ולכן ממש לא מפריע להם לבזבז דלק.והנה המסקנה - ככל שאתה יותר עשיר ומשכיל שיקולי הנגישות לעבוד... -
מצד שני, יכול להיות שאני צודק
11.07.12...תבויקיפדיה הגישה מוצגת כך: "עירוניות מתחדשת או עירוניות חדשה (New Urbanism) היא תנועה לתכנון עירוני שמטרתה לבצע שינויים בהיבטים רבים בעיר לכיוון קיימות, קהילתי, אנושי ונוח להולכי רגל, כחלופה למגמות הפרבור ולתכנון עירוני מוטה רכב פרטי. זוהי תפיסה דומה לזו של אקולוגיה עירונית. יסודות התנועה נמצאים עוד בשנות ה-60 וה-70, בשינויים שעברה קוריטיבה אך היא קמה כתנועה בארצות הברית בתחילת שנות ה-80. בסוף שנות ה-90 החלה התנועה לצבור תאוצה ושינויים דומים נכנס... -
קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12...כול של התכנון" כותבת זנדברג, "שבחלוף הזמן התברר שהיתה לקוריטיבה לרועץ (...) מחקרים ומאמרים שפורסמו לאחרונה מגלים סימני משבר: ירידה ניכרת נרשמה בשימוש בתחבורה הציבורית, שתעריפיה התייקרו ותחזוקתה הידרדרה; שימוש הולך וגובר בכלי רכב פרטיים, ששיעור ההחזקה בהם בעיר כיום הוא הגבוה ביותר מבין בירות המחוזות בברזיל; הזנחה של שבילי האופניים והפארקים, שנותרו ריקים ברובם; עלייה בשיעורי הפשיעה באופן יחסי לעיר שציפו ממנה לגדולות."השאלה האמיתית העולה מהכתבה היא ... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13...ים אחרות. תחנות האוטובוס הפכו עם השנים ממוקד תחבורתי ועסקי למפגע ולבסוף לפיל לבן ונטוש."הוויתור על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי לא משרת".האם העתיד של התחבורה הציבורית בארץ באמת נמצא באוטובוסים? כיום בכדי לעבור מהפריפריה למרכז רק לרכבת יש עדיפות כתחבורה ציבורית. האם לא הגיוני אם כ... -
פרויקט שער העיר של ראשון לציון
30.12.12... ב Xnet וממשיכה "אם פעם היא הייתה עיר מוגדרת עם מרכז ברור, הרי שבעשורים האחרונים היא התפשטה והלכה (...) מערב העיר הוא פרבר-שינה בממדים אמריקאיים, מפורק לפירורים. שכונות המגורים מנותקות, הקניונים והיכלות הקולנוע מחייבים הגעה ברכב פרטי"...את הבעיה הזו שמתארת נעמה לא באמת זיהו בעיריית ראשון. הם ממשיכים בכל הכח לירות לעצמם ברגל עם אותו כלי הנשק התכנוני. בתחרות סגורה לעוד פרויקט מיותר במקום הלא נכון זכה משרד האדריכלים "קנפו-כלימור" (התמודד מול המשרדים... -
היכלי הספורט של חיפה
18.10.12...ארד שקלים, שמשפחת עופר תרמה כחמישית מהם וזכתה באזכור המיליארדר המנוח. (...) אלא שהעיר עצמה לא תרוויח ממנו הרבה: הוא מרוחק ממנה, והאוהדים יגיעו ברכב הפרטי, יראו את המשחק ויתניעו הביתה (...) אצטדיון עופר וסביבתו מעודדים שימוש ברכב פרטי ומרחיקים את הולכי הרגל: המתקן החדש רחוק לא רק מהעיר אלא גם מתחנות הרכבת והאוטובוס"."במקרה של שיפוץ היכל הכדורסל ברוממה נעשתה החלטה שונה לגמרי: לא לבנות אולם חדש, אלא להשקיע בקיים, ובכך ליצור פוטנציאל לפיתוח הרחובות ו... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...בבלוג של שרון מלכי וכותב על אחת הדרכים בה עיריית תל אביב מתכננת לפעול על מנת לעודד הליכה רגלית בעיר - להגדיל את היצע החנייה. מה? סליחה?!? גם עמית לא מבין איך נבנה הקשר בין המטרה לתוצאה. " למה להגיד שאתם רוצים שנפסיק להשתמש ברכב פרטי אם אתם בעצם בונים לנו עוד חניות?" הוא שואל ועונה, "אם העירייה הייתה רוצה, היא הייתה מקדמת תשתיות ותוכניות לעידוד ההליכה ברגל שבאמת יש להן סיכוי לגרום לעוד אנשים ללכת ברגל. אבל העירייה לא רוצה. העירייה רוצה דבר אחד מא... -
קופסאות בחולות ראשון לציון
25.07.12...ולל דיונות ומעודד שימוש בזבזני ברכב פרטי? - "דרישת הקהל היא מתחם בילויים סגור עם הרבה חניה", עונה המתכנן אדריכל יוסי סיוון (יסקי מור סיוון): "הקהל נמשך למגה-קומפלקסים ואנחנו מייצרים בעבורו 'שואו' אחד גדול. זוהי קופסה סגורה ואטומה, שמגיעה באריזה שהיא מצגת".אז לכו לכתבה ב Xnet ותסתכלו על התמונות היפות (בלילה בעיקר) ועל התכניות והחזיתות. לקרוא ביקורת אדריכלית צריך אצל יאיר רווה שמנסה להיות אדיש אבל לא מצליח לו. העיר יקרה ללבו ממש כמו הבילוי בקולנוע. -
הקשר בין תכנון עירוני ושלטון
22.07.12...ות הנוצרות בעיר, לא בשכונה.כאשר מערכת הקשרים האזרחיים צריכה להיתמודד עם הניתוק השכונתי, היא נכשלת בגלל הסיבוך של הקשרים. כך הדבר עם התחבורה, הבין עירונית והתוך עירונית. מאליו מובן כי קשה לשרת יעדים מנותקים, תוך ריבוי השימוש ברכב פרטי, והפקקים הנוצרים בהכרח במערכות כאלה. כך הדבר גם בתכנון רכבות מכל הסוגים, כיוון שהשכונות יוצרות תחנות רכבת מבחוץ ואלה חייבות להיתמך בעוד מערכת סבוכה ונוספת של אוטובוסים. זוהי תוצאת הפיזור.השכונה, עם ובגלל מיגבלותיה נו... -
סופשבוע של טיולים ואירועים בעיר
2.05.11...די להתמודד טוב יותר עם האתגרים של העיר שלנו, עלינו להבין ולהכיר אותה טוב יותר. האירוע מכבד את המורשת והרעיונות של העיתונאית ומבקרת התכנון העירוני ג'יין ג'ייקובס, שהובילה את המחשבה הביקורתית על הבעיות שבתכנון עירוני מוטה רכב פרטי. ספרה "מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות" נחשב לאחד הטקסטים המשפיעים ביותר על תכנון הערים בעשורים האחרונים. במהלך סוף השבוע הראשון של מאי, מתקיימים אירועים וטיולים דומים ברחבי העולם. השנה ישתתפו באירוע כ- 70 ע...







