חיפוש - @وعبلااو , ערים , תכנון ערים |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אדריכלים בעד שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
4.04.11נייר עמדה שפרסמו פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם מעמותת האדריכלים בישראל מצטרף לעיריית חיפה ולחברה להגנת הטבע במאבקן למען מעבר הרכבת לאורך חיפה בשיקוע ולא מעל פני הקרקע. הרכבת מתכננת מהלך של "חישמול", כלומר מעבר לקרונות חשמליים ומאחר והדבר כרוך בכל מקרה בעבודות תשתית נרחבות, נקבע שההזדמנות החד פעמית הזו תנוצל לשיקוע המסילה בנקודות מסוימות, למשל כדי ליצור חיבור טוב יותר של העיר חיפה אל הים, חיבור שכיום אינו קיים עקב הצורך ל... -
נקים שתי ערים בערבה... ויער... ודובים
17.03.11בועידת הנגב השלישית באילת אמר ראש ממשלתנו "בנוסף אולי נבנה עיר או שתיים בערבה.. לא אולי - נעשה את זה! כיום המגמה היא לבנות במדבר כי יש מיזוג אוויר. בארצות הברית יש שתי ערים שמאוד הצליחו במדבר - פיניקס ולאס וגאס" הבלוגרים האדריכלים לא יודעים איפה לשים את עצמם אליאב מ"הרחובות של ג'יין" מפרק את המשפט לגורמים ותוקף אותו מילה מילה "מיזוג אוויר. זו הבעיה שמנעה את פיתוח הנגב מקום המדינה. לא תכנון לקוי. לא העובדה שבאר שבע, המטרופולין לכאורה האזורי, בנ... -
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11מרכז הירידים תל-אביב, 29 בדצמבר 2011 קהל היעד: מקבלי ההחלטות במגזר העירוני הועידה מאורגנת על ידי עמותת "אות העיצוב", המאגדת מספר גופים ציבוריים. הערים מהוות כיום את מרכז החיים והפעילות הכלכלית, החברתית והתרבותית, של יותר ממחצית האוכלוסייה בעולם ובמיוחד בארצנו, בה התחרות על משאב הקרקע המצומצם משפיעים על תהליכי עיור מואצים ולאינטנסיפיקציה של המרחב העירוני. במהלך שני העשורים האחרונים דפוסי החיים בערים עוברים תהליכי שינוי מפליגים המחייבים או... -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11סדרת כתבות וידאו ב Xnet מבטיחה להציג לנו את הדור הבא של האדריכלים בארץ ומתחילה עם משרד דרמן ורבקל והפרויקט "בדרך אל הים" שהוקם במסגרת הביאנלה לאדריכלות נוף עירוני בבת ים. המיצב, שנבנה במקור כפרויקט ארעי לימי הביאנלה בלבד, זכה להצלחה ציבורית כה רבה עד שהוחלט לאמץ אותו כאלמנט של קבע, להנאת תושבי בת ים. לטענת ורבקל, ההצלחה של "בדרך אל הים" נובעת מההקפדה של המשרד לשלב בין מחקר לפרקטיקה: "המטרה שלנו הייתה לבנות מרחב ציבורי אינטראקטיבי, שאפשר ... -
מתמטיקה עירונית והסטוריה אישית
21.02.11תחת הכותרת הלא מעניינת "העיר במספרים" קראתי בכלכליסט את אחת הכתבות הכי מרתקות שפורסמו לאחרונה בנושא בינוי ערים. אבל אני זה לא חוכמה, אני נכשלתי בקורס לבינוי ערים בשנה ג'... בכוונה. ראשית אזהרה - הכתבה עליה אני מדבר עוסקת בבינוי ערים, בתכנון עיר, בהתנהגות שלה. (הופס! קהל הקוראים ירד לחצי). הכתבה גם עוסקת במודלים מתמטים שפותחו על ידי פיזיקאים (קליק! נשארו רק 10 אחוז מהקוראים). גם אין תמונות מלבד צילום מסך מ SimCity (זהו, נשארנו שנינו). ועכשיו... -
חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?
1.07.13...ם בגליל – מי שקם, עוזב את ביתו ועובר לישובים חדשים, אלה לאו דווקא אלה הגרים באזורים מרוחקים אלא אנשים שנמצאים בסביבה – כאלה שהעתקת מקום מגוריהם לא מוביל לשינויים דרסטיים בחיים. במקרה שלנו יכולים אלה להיות תושבי ערד, באר שבע וערים אחרות בנגב שמצבם הכלכלי מאפשר להם לעשות זאת.האם כך נחזק את הנגב? ומי ירוויח את הארנונות? רמז: לא ערד.יש דרכים לחזק ולהתחזק אך זאת לא אחת מהן. אנו קוראים לכם להצטרף אלינו במאבקנו נגד הקמת עשרת היישובים ובעד השקעה באוכלוסי... -
פריז, טוקיו, תל אביב
20.05.12...יותר עם השמרנים היא שהם אף פעם לא מסתפקים במה שבאמת חשוב. אם יש 3000 בניינים לשימור בתל אביב (3000! השתגעתם לגמרי!), הרי שהם עדיין יתווכחו גם על האחרים וידרשו דרישות ביורוקרטיות שימנעו פיתוח, לדוגמה - המגדל בפרישמן דיזינגוף. ערים שהגבילו את הצמיחה לגובה הפכו לערים בהם חיים רק שני הקצוות, העשירים ביותר והעניים ביותר. כשתל אביב מגבילה את כמות הדיור בצורה חריפה כל כך היא למעשה דוחפת את מעמד הביניים שלה החוצה. המנוע של תנועת הצדק החברתי גם בארץ וגם ב... -
כנס - העיר כמנוע לצמיחה כלכלית
9.11.11... לכל. מרכיב מרכזי בהשגת איכות חיים כזאת הוא היכולת לייצר שגשוג כלכלי מהיר ובר־קיימא. נדרשים לשם כך "מנועי צמיחה" בעלי עוצמה. במשך העשור האחרון הדיון המקצועי בפיתוח הכלכלי המקומי (Local Economic Development - LED) עבר להתמקד בערים עצמן. מומחי העולם כבר מכירים בכך שערים הן המנועים האמתיים לצמיחה כלכלית, ששגשוג כלכלי ברמה הלאומית תלוי בשגשוג הערים, ושכל אסטרטגיה המיועדת להשיג שגשוג כלכלי שלא מתמקדת בערים תתקשה מאוד להצליח. בישראל, לעומת זאת, פיתוח כ... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...ת העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפילו לפצל עוד. לקו (למשל) שיגיע מתחנת הרכבת במרכז הירידים לאזור עתידים יהיה ביקוש בטוח.אבל גם כך הנקודה שמעלה לרמן נכונה ובדרך כלל נזנחת. כשמתכננים את הערים לתחבורה פרטית ולא יוצרים בהן רחובות להולכי רגל, יהיה קשה מאד גם להקים בהן מערך של תחבורה ציבורית יעילה. -
פירצה קוראת ליזם
8.08.12...הגדיר מרחב עירוני שלם, לטפל ברחובות ובשכונות, בעוד שהתב"ע הנקודתית מטפלת בחלקות בודדות ללא התייחסות לסביבתן."תב"ע נקודתית הינה הכלי שנועד לפתור בעיות בתכנון מלמטה למעלה. לכאורה, דרך התכנון ההגיונית היא הפוכה - תוכניות בינוי הערים (תב"ע) פועלות בהתאם לתוכנית המחוזית ומבנים בעיר מתוכננים בהתאם לתב"ע. טוב ויפה אלא שכולם יודעים שזה לא עובד. המציאות מהירה מדי והתוכניות מגבילות מדי. "הקלה", "שימוש חורג", "תבע נקודתית" - כל אלה ואחרים הם מנגנונים שנועדו... -
פנימה או החוצה? לאן צריך לפתח את תל אביב?
7.11.11...ר (...) אלא שתרבות הדיור האיכותית הזו, באה על חשבון איכות חווית הרחוב (...) אין רצף בנוי כמו בערי אירופה וארה"ב והרחוב העירוני פחות נעים". אבל קולקר גם מעריך שלא ניתן לפתור את הבעיה במודל האירופאי המועדף כל כך על ידי מתכנני הערים. "בישראל אפשר למכור רק שני טיפוסי דירות: לפחות שלושה חדרים עם לפחות שלושה כיווני אוויר, או פנטהאוז. תכנון בנייני המגורים אחיד בגלל שהדייר הישראלי מוכן לקנות רק את זה". ואם זה המצב, מה ניתן לעשות? קולקר עונה "רוב הרחו... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11קרב אדריכלים בין תפיסות עולם מנוגדות מתחולל בין ד"ר יודן רופא ופרופסור הלל שוקן לבין האדריכל ירון טוראל בבלוג של עמותת מרחב. הויכוח ניצת בעקבות פוסט המציג את העיר לוד כמקרה מבחן, כדוגמא לבעיות הנמשכות של תכנון ודיור בישראל, וכאתגר ליצירת השינוי הנדרש. ירון טוראל שהיה אחד המתכננים של תכנית המתאר של לוד, ושנמצא בצוות הליווי והעדכון של תמ"א 35 מציב בפני אנשי העמותה שאלות שמצליחות למקד את הדיון בנקודות התורפה של ההשקפה המכונה "עירוניות חדשה". אנש... -
אדריכלות וכסף, הרבה כסף
8.04.12גוף חדש שמטרתו להתנגד לתוכנית מתאר 3700 של תל אביב הולך ומתגבש. קואליציה של שומרי טבע עם שוחרי פיתוח, אנשי נדלן ואחד ישראל גודוביץ' חוברים יחד במטרה לעצור את תוכנית הפיתוח של רובע עירוני חדש בצפון תל אביב, מצפון לשדה דב. מאמר במקומון תל אביב now מספר על התארגנות בשם "אין לי עיר אחרת"- תוכנית פעולה שהוקמה על ידי תושבים ותיקים שגרים באזור תל אביב וצפון תל אביב שהתארגנו יחד לתוכנית "להצלת הגוש הגדול" ולהקפאת תוכנית העירייה 3700. בראש התוכנית עומ... -
מעגלי תכנון ועיצוב | סדרת הרצאות בשרונה ת"א
31.07.17הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון גאה להזמין אתכם ל "מעגלי תכנון ועיצוב"6 מפגשים מרתקים במתחם שרונה תל אביבהנכם מוזמנים למפגש השלישי בסדרה - "איך בונים פה עוד ארץ?" המפגש יעסוק בשנת 2048, שנתה ה–100 למדינת ישראל, בה יוכפל השטח הבנוי למגורים ובהתאם יוכפל גם הפיתוח של תשתיות, מוסדות, שירותים ותעסוקה. האם אנחנו ערוכים למהפכה הזאת? האם נדע לבנות הכל באיכות הדרושה? ומה נשאיר לדורות הבאים?במהלך המפגש תהיה הרצאה ולאחריה מעגל שיחה על כוס יין.את הה... -
תמ"א 38 - גבעתיים
27.12.12תכנון קונסטרוקציה(מבנה וביסוס): א.י. ג'נסיס הנדסה מתקדמת בע"מ. אדריכלות: עודד פפרמן אדריכלים ובוני ערים בע"מ. פרוייקט -תכנון תמ"א 38 לשני בניינים ותוספת 2 קומות לבניין המחוזק כתובת פרוייקט - רחוב כ"ג 13,15,גבעתיים גמר תכנון - 05/2012







