חיפוש - חדשות , אבן , פח , קל |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
האבולוציה של המטבחים בארץ - המטבח יצא מהחדר
2.07.23... זוכרת שהשכנה נכנסה אז סבתא שלי יכלה לסגור את דלת המטבח כדי שהשכנה לא תראה את הבלאגן שעוד לא הספיקו לסדר.ולמרות הדלות שהייתה קיימת בעולם המטבחים, הייתה תעוזה רבה בצבעוניות: מטבחים ירוקים, כתומים, אדומים גם ראיתי, משטחי גרניט אבן טבעית ירוק גוון אזמרגד שכזה... ושלל צבעים של אנשים אמיצים.מצד אחד כל הבתים נראו בתקופה הזו אותו דבר מצד שני היה אופי בכל בית.בכל מרחב וגם במרחב הקטן של המטבח עם הסירים הקטנים שהספיקו לכולם כמו נס פח השמן. המטבחים של היום ... -
מורה נבוכים לבחירת שיש למטבח
8.04.18...יים ובפועל מגלים שהוצאתם הרבה יותר כסף... תוסיפו לכך את החריגה ממסגרת הזמן שנקבעה ותקבלו מתכון לאי נוחות במקרה הטוב ולקשיים כלכליים ואפילו בזוגיות במקרה הרע. זו הסיבה שמחקר שוק והיכרות מעמיקה עם האפשרויות שעומדות בפניכם היא אבן הפינה בשיפוץ או בניית מטבח. עוד לפני שאתם מוציאים שקל אחד, תשאלו את עצמכם מה אתם רוצים וחשוב יותר – מה מתאים לצורך שלכם. רק לאחר שתעשו שיעורי בית ותקבלו מספר הצעות מחיר, תוכלו להתקדם ולתכנן תקציב ראוי. תדאגו ללכת ע... -
איים islands – שבוע העיצוב ירושלים 2017
1.06.17...רטי העיצוב והאדריכלות של מילאנו, ובתמיכת המיזם לקולנוע ולטלויזיה של ירושלים. בעליית הגג תיפתח "אסופה" חנות פופ אפ שתציע בין השאר פרטי מרצ'נדייזנג של האירוע, ומבחר מוצרים של המעצבים המשתתפים. מוזיאון הטבע הוותיק, שוכן בבית אבן ישן, שנבנה במאה ה 19. באולמות התצוגה של מבנה היסטורי זה, יציגו האקדמיות שלוש תערוכות שישתלבו במוצגי הטבע והחי ההיסטוריים. האקדמיה בצלאל תציג את התערוכה "מדעי החיים" שאוצרים: ליאורה רוזין וטל גור. בתערוכה רב מחלקתית, יצ... -
אחד על אחד עם אוהד חיזי
19.12.16... הטאטוא האחרון של האבק. חשוב להבין שתהליך התכנון והבניה הוא תהליך בקצב משתנה, ולפעמים גם מורכב, לכן סבלנות היא מילת המפתח. המטרה בסופו של דבר היא לקבל תכנון שמותאם במיוחד עבור הלקוח.שתף אותנו בפרויקט בולט ומעניין שעשית:וילה באבן יהודה - הפרויקט תוכנן תוך הקפדה של אלמנטים מתחום הבניה הירוקה - בנייה בבלוקים מבודדים, שמירה על גשרי קור, הפניית פתחים, אוורור ותאורה טבעית ועוד. כל תהליך התכנון מול הלקוח נעשה למעשה בשלט רחוק. באותה תקופה הלקוח היה בשליח... -
הסדרה עצמית של אמנות הרחוב
3.03.16... את העיר : החוויה האורבנית בסיפורת העברית מאמצע המאה ה- 19 עד אמצע המאה ה- 20 (בני ברק : הקיבוץ המאוחד : ספרית הילל בן חיים, 2010); על קצה המקום : צדדים במרחב ובטקסט הספרותי (תל אביב : רסלינג, 2011); מיליון פחות אחת (רעננה : אבן חושן, תשע"ה 2015) - פואמה; יחד עם עדי שורק ועידן צבעוני חיבר את הספרחללים, שדות תעופה, קניון (רסלינג, 2004).>> חגי מרום // מעצב גרפי וצלם, מחבר הספר "מחתרת הגרפיטי של תל אביב"בערב דיון זה אדבר על גבולות אדומים וטריטוריות ... -
הנחת אבן הפינה להיכל הזיכרון החדש בהר הרצל
30.04.14כשבוע לפני יום הזכרון לחללי מערכות ישראל, התקיים היום טקס הנחת אבן הפינה להקמת היכל הזיכרון בהר הרצל. בטקס ישתתפו הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראשי המוסד והשב"כ ועוד, והם יחתמו על מגילת אבן שתוטמן בקרקע שעליה ייבנה היכל הזיכרון.הפרויקט הוא שיתוף פעולה משרד "קימל אשכולות אדריכלים" ביחד עם "קלוש-צ'צ'יק אדריכלים". היכל הר-הרצל, שעלותו מוערכת בכ-40 מיליון שקלים, "צפוי להיות אחד המבנים המיוחדים והמורכבים בארץ, ובמשרד הביטחון צ... -
לקראת ארכיטקטורה ורנקולרית חדשה
12.01.14.... צורת החשיבה צריכה להיות של מקל ואבן, היא צריכה לרדת לעומק אישיותו ונשמתו של האדם, אך הביצוע הטכנולוגי כיום מאפשר לנו מעט יותר. הפתרון הוא ככל הנראה סינתזה בין השניים. חומרים אקולוגים מתכלים, ליצירת מבנה המאפשר צורת חיים מתקדמת אך בעלת רבדים אקולוגיים - חברתיים - סביבתיים נרחבים. יבוא יום בו אולי נצטרך לחזור למקל והאבן כמקדם.. אך בינתיים, עלינו לקחת את המקל והאבן ולבנות מהם משהו אחר.לקריאת המאמר של אסתר זנדברג על הספר החדש והתערוכות המלוות אותו. -
פורסם התכנון של SANAA לבצלאל בירושלים
11.06.13... המרכז האורבני של ירושלים", אמרה פרופ’ אילוז, נשיאת בצלאל בראיון ב'הארץ', "לכן אני לא רואה בזה מעבר, אלא חזרה למיקום המקורי, למהות של בצלאל. זה בניין שייתן מינימליזם וטוהר יפני שיעזרו להעביר את המטען הכבד של ירושלים. בעיר של אבן, בניין שרובו זכוכית הוא הצהרה של שקיפות, אור, קלילות ואלגנטיות". יובל יסקי, ראש המחלקה לאדריכלות הוסיף: "זה אמנם פרויקט אוניברסלי בשפה שלו, אבל הוא לא יכול היה להיבנות בשום מקום אחר".אין על אדריכלים. יכולים לשמש פרקליטים ... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12... עדה כרמי עצמה, חלק מהשיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ל... -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12...רט-אפים באזור שדירות רוטשילד. לכאורה נראה שזו עוד כתבה המהללת את תל אביב ואת האורבניות החיונית שלה אבל אם קוראים בתשומת לב אפשר לגלות את התהליך שמחזק ומחליש את העיר."בשנים האחרונות" נכתב בכתבה, "נהפכו שדרות רוטשילד בתל אביב לאבן שואבת לבנייני משרדים, בנקים ועורכי דין. אחריהם באו גם מסעדות היוקרה, בתי הקפה, הברים ומבני הבאוהאוס לשימור שנהפכו לנכסי נדל"ן לוהטים. אלא שבשלוש השנים האחרונות נהפך המתחם התל אביבי התוסס לזירה לוהטת לא פחות עבור סקטור נוס... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12...אורך השנים ולא את שרידותו בשינויי התרבות.דעתי על המקום עוד פחותה מזו של מיכאל. השימוש בלוחות אבן ממש צורם לי בעיניים במפגשי הפינות ובקורות המעברים, שם ברור שיש בטון שנושא לוחות אבן. למרות העובי הרב שלהם הלוחות הופכים לדימוי של אבן, לטפט. אולי העיניים שלי מקצועיות מדי כשהמוח מפענח מיידית כל דימוי לצורת הבנייה שלו. אני מניח שמרבית הקהל לא מרגיש כמוני בתחושת הזיוף. אבל אני זה אני וביקורת אמיתית יכולה לבוא רק מתוך המקום האישי.וכך גם הביקורת של מיכאל. -
תערוכה והרצאה של ג'ורג' באלדל
29.01.12...ישומים דקורטיביים, יציג בתערוכה שידה מעוטרת באבני קריסטל סברובסקי. השידה מורכבת מפלטות זכוכית עליהן הודפסה גרפיקה השואבת השראה מהגיאומטריה הקריסטלית. גיורא בחר לעטר את ההצטלבויות של הקווים המודפסים באבני קריסטל שקופות. נבחרה אבן קריסטל בעלת גב שטוח, אידיאלית להדבקה על משטחים ומבטיחה הדבקה איכותית כיאה למוצר תעשייתי אשר עליו לעמוד בתנאים משתנים. גיורא אלקסלסי: "דלתות שידה מחופות זכוכית רפלקטיבית כסופה, בשילוב הדפס קורי משובץ אבני סברובסקי, השילוב ... -
בית ההבראה של מפא"י נפתח מחדש
15.01.12...ה בפרס ישראל על בית ההבראה הנודע בזכרון יעקב.המבנה של בית ההבראה מציג חלוקה לאגפים האופיינית לבאוהואס אך מוסיף לבטון החשוף ולקיר המסך גם שימוש באבן לקט כחומר גמר משמעותי. צד לא פחות מרתק בכתבה מציגים הצילומים החדשים של איתי סיקולסקי. איתי לקח את אופי הצילום המקורי, בו הוצג בית ההבראה עם דוגמנית במרכז התמונות וחזר על כך גם היום.צילומים מקסימים וכתבה מומלצת. הצילום המוצג כאן הינו אחד מהצילומים המקוריים - צילום: קלטר ופרקל, באדיבות ארכיון משרד רכטר. -
מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני
14.02.11... בחלקו התחתון שימוש נכון בחומר ולא בצבע. מבחינתי יש הבדל עצום בין בחירת צבע לבחירת חומר. אם בחרתי לחפות משהו בעץ אז הבחירה היא בעץ ולא בגוון חום. גם המשתמשים מרגישים "עץ" ולא "חום". אותו הדבר עם אלומיניום, זכוכית, בטון חשוף, אבן חברון, שיש ורונה, לבני שמוט, אבני בזלת - לכולם צבע אבל בכולם המשתמש מקבל את הרושם של החומר יותר מאשר את הצבע. בבנינים האחרים, כמו במרכז הלב באיכילוב השימוש בצבע האדום הוא נקודתי ונועד ליצור נקודת משיכה דווקא על רקע מו...







