חיפוש - חדשות , שונות , אדריכלות , אדריכלות-נוף , בטון |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
האם ישומר הבנין הכי מכוער?
5.02.12...ן להחריב כמעט כל דבר, מכוער או יפה, זניח או חשוב היסטורית. לטעמי יש רק מעט מאד מבנים שראויים לשימור. אדריכלים ומבקרי אדריכלות רוצים לשמר כל קיר וחורבה ופוגעים בדרך שבה רקמת העיר מחדשת את עצמה. מתחמים מצועצעים כמו "מתחם הרכבת" אינם שימור אמיתי בעיני אלא אדריכלות מצועצעת מפלסטיק, מבנים כמו בית ההסתדרות צריך לדעתי להעיף.הייתי שמח אם כל אנשי השימור היו גרים במבנים אותם הם מבקשים לשמר עד שיצליחו לשפץ אותם. זה קל לצעוק שחשוב לשמר על גבם של אנשים אחרים. -
תחרות פארק החוף - תערוכה חדשה בגלריה בבית האדריכל
20.09.16...עה 19:00 בתערוכה מוצגות העבודות המשתתפות והזוכות בתחרות לתכנון פארק החוף בצפון תל-אביב. בערב הנעילה בתאריך 03.11.16 יוצגו העבודות הזוכות על-ידי המתכננים ויתקיים דיון בנוכחות הקהל וחבר השופטים. הזוכים:פרס ראשון:סטודיו אורבנוף אדריכלות נוף (מתל אביב-יפו) בשיתוף עם Haugen / Zohar Arkitekter (Oslo), ראש הצוות ליאור לווינגר, אדריכל נוף. יועצים: ד"ר רון פרומקין - אקולוג, סי ארק - יועץ אקולוגי ימי, סטודיו בטון. פרס שני:Topotek 1 - Landscape Architecture... -
כיתת לימוד אינטראקטיבית הפתוחה למזג האוויר הישראלי
10.11.13...יס מעבר ממרפסת עמודי בטון ואבנים משתלבות לכיתת הקיץ . דרך התחשבות במערכת האילוצים התקציבית , אשר הכתיבה רבות בפרויקט זה והכריחה במתן פתרונות שונים ובהשקעה כספית מחושבת. שכן עלות כל הפרויקט שקול למחיר בנייתה של פרגולת עץ סטנדרטית". להמשך קריאה ב"ארכיבלנדר" לחצו כאן* לפני כשנתיים בדיוק המלצנו על פוסט "יומן מסע אנגולה" של ליאור בן שטרית, גם כן ב"ארכיבלנדר". אצטט שוב את א.עברי: "הלוואי ויהיו עוד הרבה אדריכלים כמוהו. אנשים של מעשה. ועוד מהסוג האסתטי". -
הבלוק והדיור הציבורי
21.08.11...כשהדרישה אליהם שבה עם משבר הדיור הנוכחי? בדומה למבנים אחרים בארץ ובעולם, מבנה "הבלוק" תוכנן על ידי אברהם יסקי ואמנון אלכסנדרוני ב-1962 בהקשר ישיר למבנה unite d'habitation של לה-קורבוזיה. למרות הרצון הטוב נראה כי שילוב של בטון חשוף, מבנה ענק ופריפריה מבטיחים הזנחה מתמשכת. לעומת המבנה הנסיוני, מזכיר בכתבה האדריכל דן איתן שכונה שתכנן עבור משרד השיכון עם שותפו המנוח יצחק ישר בדימונה, ומתגאהבמצבה גם כיום. "מרצה מאוניברסיטת תל אביב נסע לדימונה ... -
מרהיב, מפואר, אבל איך מוצאים את הדרך כאן?
14.11.11האדריכל רם כרמי ומבקרת האדריכלות אסתר זנדברג כותבים גם הם על האגף החדש של מוזיאון תל אביב. שניהם מביעים למעשה את אותה הביקורת - הבנין מרשים, מעניין, מיוחד - אבל איך מציגים בו אומנות ואיך לעזזאל מבינים איפה נמצאים ולאן ללכת? רם כרמי כותב בגלובס "האגף החדש הוא בניין שהופך לאובייקט פיסולי גדול ממדים, העומד בודד יציב וגאה בפני עצמו ונאלץ להתאים עצמו לתפקיד שהוא אמור למלא. בכך הוא מסתבך שלא לצורך, כי מלוי תפקידו אינו בראש מעייניו". אסתר זנדברג... -
כך "הודפסו" 10 בתים בתלת-ממד בתוך פחות מיום
9.06.14...בועיים אחרי שחברת האדריכלות ההולנדית DUS הכריזה שהיא החלה להדפיס בית באמסטרדם. נראה שהדפסת תלת-ממד היא טכנולוגיה שזמנה הגיע, והממציאים האירופים מתחילים סוף סוף לקטוף את הפירות. יום אחרי פרסום הכתבה על המיזם של WinSun הסינית באתר 3Ders.org, חברת התוכנה הבלגית Materialise הגישה בקשה להנפקת מניות אמריקניות לטכנולוגיית התלת-ממד שלה. זה היה אולי בהשראת Voxeljet, יצרנית גרמנית של מדפסות תלת-ממד שמנייתה הכפילה את עצמה ביום המסחר הראשון בה באוקטובר שעבר. -
מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני
14.02.11"הרבה שנים היתה אהבה לקובייה הלבנה, ובשנים האחרונות יש חזרה לצבע. זה נובע מתחושת רוויה ורצון ליצור משהו שונה, מיוחד ומעניין. רצון לגוון את הלבן המונוטוני, המשעמם, הצפוי והחדגוני", טוען פרופ' מיכה לוין, היסטוריון אדריכלות ואמנות מודרנית וראש המחלקה לאמנות רב־תחומית בשנקר (בכתבה של דקל גודוביץ' בכלכליסט) ואני אומר שכבר שמעתי את הדברים האלה לפני חמש עשרה שנה בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון... (15 שנה?!? שיט! אני זקן.) "האדריכלות היא משחק חכם, מד... -
על תרבות ההנצחה ואנדרטאות
27.05.11...התחמושת", אך ב-1977 קרא יצחק דנציגר קריאת תיגר אמיתית נגד פעולות בנייה ופיסול לשם הנצחה. דנציגר הציע לחרוג מהפרוגרמה הפונקציונלית של אתרי הנצחה מסורתיים לטובת עיסוק בנוף עצמו ובגלגוליו בטענה, כי הנוף עצמו הוא אשר צריך להביע את מהות הזיכרון וההנצחה, ודגש על מקום המפנה חיים ונותן חיים לבאים אליו. גם אני מזדהה עם הגישה של דנציגר שמבטאת יפה את תפיסת ההנצחה והזיכרון כחלק מהנוף הטבעי. יש משהו כ"כ חזק בעוצמת הטבע שגובר על כל חלקת בטון באשר היא... -
על שימור ועל בית צים בחיפה
25.12.11...צג השיפוץ המיועד לבניין צים שבעיר התחתית בחיפה.נועם דביר מציג בכתבה את בנין צים וסוקר את דרכו ואת הנעשה בעיר התחתית של חיפה. הבנין תוכנן על ידי האדריכלים שמואל וארי רוזוב והוקם בשנת 1970. כמו בנינים רבים מאותה תקופה הוא בנוי בטון וזכוכית ונראה כגוש מונוליטי על קומת עמודים. על חזיתות הבנין מתנוסס לוגו החברה בכחול לבן.לצד הסקירה ההיסטורית של התפתחות העיר, או ליתר דיוק דעיכתה, קובל נועם על איבוד זהותו של הבנין כפי שיקרה בעתיד הקרוב. השיפוץ מתוכנן על... -
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11... ובידי מי הפקידה אותו. צריך לחפש את האמת מתחת לפנס הנכון." כותב "אדריכל מקומי"."אני לא קולגה, אני סתם תל אביבית, ואני חייבת להגיד שכל פעם שאני עוברת ליד הבניין הזה יש איזה כיווץ של בושה בלב. הטיח המנצנץ, הבומבסטיות - קוביית הבטון הלבנה הזאת נראית כמו טנק ענק ומנצנץ באמצע העיר. הוא לא שייך לכלום, גוש בטון עיוור. (...) לאנשי כוח יש נטייה להקשיב לקומפלימנטים סביבתם ולחשוב שהם נהדרים. כנראה שזאת דוגמה נהדרת. מה יגידו לו שחקנים אחרי שהבניין כבר הושלם?... -
יומן מסע אנגולה - ליאור בן שטרית
13.11.11יום שני, 21 נובמבר 2011, 19:00 זהזהזה גלריה לאדריכלות, מבנה 21 נמל תל אביב פרויקט הגן האקולוגי VIA CON DIOS תוכנן ע"י ליאור בן שטרית במהלך השנה החולפת, ונבנה בעת שהותו באנגולה בקיץ האחרון. הגן ממוקם בבית היתומים בעיירה וואמבו באנגולה, בשיתוף הקרן arte e cultura והקהילה המקומית. לגן האקולוגי פנים רבות. מטרתו העיקרית של הפרוייקט היתה לעצב וליצור מקום מיוחד ושונה מהסביבה של בית היתומים, אשר יכול לשמש כמקום משחק ומפלט. לגן גם תפקיד מעשי בחי... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11...ום. תמיר כותב על הנסיון של הבניה הטורית. למרות שזהו פתרון נפוץ בעולם, בישראל הוא לא הצליח. כיום הפרויקט נמצא במצב מוזנח עם תוספות הבניה וצבע הדהוי. מעניינת הערתו של תמיר בפסקה האחרונה -"ניתן להאשים את הקבלן וגם את הדיירים, וכמובן שכולם נושאים באחריות ,אבל גם לניכור הברוטליסטי המקורי, ולתזזית הגיאומטרית המכוונת של התכנון יש לטעמי חלק בתוצאה. חשוב לזכור זאת כאשר מתמלאים בנוסטלגיה לאדריכלות של שנות השישים והשבעים." *התמונה מהבלוג ערסיטקטורה. -
מועדוני לילה וגישות שונות לעיצוב
31.07.11...יע הרבה יותר משני ביקורים." ... "אני חולם לפגוש אדריכל שיעוף יחד איתי, אבל אילו הייתי נותן לאדריכלים את המושכות, היה לי הרבה פחות סיכוי להגיע לרמה הזו."למרות (או בגלל?!) שלא לקח אדריכל או מעצב, המקום "מעורר הערכה" לדעת מבקר האדריכלות וזוכה לשיר הלל של ממש מצד הבליינים. אם בתחנה המרכזית הסבו מתחם מסחרי למועדון לילה, הרי שבבת ים הפכו מועדון לילה לגלרייה לאומנות. נועם דביר מספר בכלכליסט על גלגולו של מועדון "הריווירה". גם כאן מדובר במפלצת בטון נט... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12...יבוב בבקעת הקהילות שבקצה יד ושם. "מופע ראווה", הוא מתאר את המקום, "מופע יקר ומורכב שנראה שמטרתו היא לבלבל את המבקר יותר מאשר לטעת בו תובנות על המציאות בה הוא חי או לעצב את זיכרונו".מיכאל יעקובסון הוא כיום ללא ספק אחד ממבקרי האדריכלות הטובים ביותר בארץ. גם בביקור הזה הוא לוקח אותנו יד ביד ומוביל את הסיור בין רשמים אישיים לרקע מקצועי והיסטורי מעמיק אבל הפעם דעתו זוכה לתגובות צוננות מצד כמה וכמה אדריכלים."בחרת לקטול אייקון" כותבת בתגובות טלי וקסלר, ... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...צבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ולשכפל מבנים בווריאציות שונות זה ל-א אדריכלות!! אני אוהב את העבודות של כרמי, ומעריך את תרומתה לעולם האדריכלות, אך עד כאן. עד שימוש כופל בקונספטים. חבל באמת חבל. טביעת ידה של כרמי-מלמד ניכרת כאן היטב: מצודה עם חרכי ירי. משעמם משעמם משעמם ו...צפוי. פעם אמרו שסט...







