חיפוש - ישן |1| - דף 6
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מצד שני, יכול להיות שאני צודק
11.07.12...ובכן כך - העירוניות הדינמית רואה את העיר כאוסף של אנשים ופעילויות. אנשים הכפופים להחלטות כלכליות, תרבותיות וכדומה. אם אני צריך להדגים את הבדלי הגישות בינה לבין העירוניות החדשה בקליפת אגוז אפשר להסתכל על המע"ר של נתניה.המע"ר הישן של נתניה נפרש ברחוב המרכזי המוביל אל הים. לכאורה, על פי "העירוניות המתחדשת", התכנון שלו מעולה. הוא במרכז העיר, נגיש ברגל לכמות גדולה של אנשים. ואכן המרכז הזה היה מוצלח מאד אבל בשנים האחרונות הוא הלך והתדרדר. אם האדריכלות ... -
ארכיון של שני אדריכלים וסיפורם של שני בנים
29.02.12... בפועל את אביו ומשרד מנספלד - קהת הוא אחד המובילים והמוכרים בארץ. הבמאי עמוס גיתאי למד אדריכלות בטכניון ובהמשך בארצות הברית וסגנונו הקולנועי מושפע מכך. לאחר פירוק השותפות בין האבות המשיך אל מנספלד לתכנן וזכה בפרס ישראל ובהכרה בעולם כולו, וינראוב לעומתו תכנן פחות והלך ונשכח.גיתאי לקח על עצמו את תיעוד מפעלו של אביו בצורה הנראית אובססיבית כמעט, כאילו בנסיון לתקן עוול ישן, אמיתי או מדומה. למרות הפשרה יש באוויר הרגשה שלא שמענו את המילה האחרונה בסיפור. -
עיצוב בית קפה עמליה
22.02.12...רהוט, סוגי עץ, גופי תאורה, אריחי קרמיקה ואפילו טקסטורת הקירות נבדקו ושוחזרו. פרטי הנגרות תוכננו על פי טכניקות נגרות ישנות ובצביעה ייחודית כמו כן גופי התאורה, הרהוט והאביזרים הנלווים נאספו בקפידה. וכל זה לא במטרה לשחזר את הישן אלה לשלבו בצורה מדויקת במשחקי קומפוזיציה מודרנים, דבר אשר יחבר את המקום לתקופה הנוכחית בה יפו מתחדשת ורוחשת פנים צעירות וצנועות עם קסם ושיק מהצפון התל אביבי. בית קפה/קונדיטוריה פרויקט מורכב ורב מערכתי. מחולק לשני אזורי... -
אות העיצוב לתכנון עירוני 2012 - הזוכים
4.01.12...עיצוב העירוני 2012- עירית חיפה – חזית ים עירונית וקמפוס הנמל מתכננים: שנער-מן אדריכלים ומשה צור אדריכלים - עירית ירושלים – קו הרכבת הקלה אדריכלות נוף: יאיר אשל, מילר בלום אדריכלות נוף. עיצוב תחנות: פאבליק זון טרנספורט יישן בע"מ. ליווי תכנון: עופר מנור אדריכל ראשי. קארן בלוך אדריכלית תכנית אב לתחבורה. ירושלים – מראה מקום - מתכננים: סמדר כרמלי, אילן וענת ברגמן, ה.קיו.איי., גוטמן-אסיף, מתן ספיר ודן חסון- עירית כרמיאל – מתחם העירה – ה... -
עיצוב לופט ברמת גן
2.01.12...שינה ושאר החלל אכלס בעצם את כל היתר. רצפת המפלס התחתון הוחלפה בבטון מוחלק, חלק מן הקירות קולפו לחשיפת לבני הסיליקט המקוריות ויחד עם התאורה המתאימה היוו בעצם את התפאורה המושלמת ויצרו קונטרסט משלים של ישן וחדש היוצר את תחושת התעשיתיות בחלל. יוצא מן הכלל הוא חדר השירותים שעוצב בסגנון אירופאי קלאסי, הכולל צנרת נחושת, חיפויי עץ וטפט מוזהב על מנת ליצור אווירה אחרת בזמן .השימוש בחדר, כך שכניסה ויציאה ממנו יוצרת תחושה של קפיצה בזמן בין תקופות וסגנונות -
עיצוב הדירה של ליאור סושרד.
1.01.12פרוייקט עיצוב הדירה של ליאור סושרד, האמן העל חושי, הסתיים לפני כחודשיים. שטח הדירה 78 מ"ר והיא ממוקמת באיזור כיכר המדינה בתל-אביב. הדירה במקור, היתה מחולקת בסגנון הישן של תל-אביב: חללים צרים וארוכים, מסדרון, מקלחת בנפרד ושירותים בנפרד , מרפסת שירות סגורה ומטבח מופרד וסגור משאר החללים. דרישותיו של הלקוח היו ליצור דירה שתזכיר לופט במבנה שלה, ז"א שיהיה חלל פתוח עם חלונות גדולים והרבה אור אך עם זאת לדאוג לכך שיהיו שני חדרים נוספים ושני חדרי רחצה מ... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11... אין ולא תהיה לעולם. למרות החשיבות העצומה שאנחנו האדריכלים מייחסים לעצמנו, אנחנו לא קובעים. גם אם נקים את כל מה שנרצה מי שיקבע הם האנשים עצמם והם רוצים להצטופף בתל אביב. עדיף במגדל מגורים ברוטשילד אבל אם זה יקר מדי - אז בבית ישן וצפוף עם דירה גרועה. לגבי המיתוג הנדרש כדי לקדם עיר, אני מסכים עם ירון שזו דרישה אבל חולק עם המסקנה האוטומטית ששכונות חדשות הן הפתרון היחיד. דווקא כאן הייתי לוקח את צורת העבודה בפינצטה המאפיינת את אנשי מרחב ובודק אילו... -
ארכיטקטורה הפיכה
28.07.11מאמר של אור אלכסנדרוביץ במגזין המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל שואל לאן בדיוק הולכים הבניינים אחרי שהם מתים? המאמר מאיר את העובדה שאנו האדריכלים, לא חושבים מה יקרה כשהבניין שהקמנו יהפוך לישן ובלוי ויהרס. וכך כותב אור: "אף אחד לא מצפה מהאדריכלים להסביר מה עומד לקרות לבניינים שהם מתכננים ביום שאחרי הסוף, לתכנן את הפירוק, להיות אחראים למעשיהם – אפילו לא האדריכלים עצמם. במקום להכריז על כניעה, על הכרה בזמניות המתחייבת של הבניינים, הם ממשיכים להתגונן מפנ... -
האם זה שימור או איפור מצועצע?
11.07.11...לוג "הרחובות שלנו" ובו הוא מציג את הבעיתיות בשימור אדריכלי כפי שהוא נעשה כיום דרך מקרה המבחן של "מתחם התחנה" בתל אביב. השאלות העולות מהמאמר נוגעות לאופי בו אנו מגדירים שימור: האם מדובר רק בערכים אסטטים? אם הכל מחודש אז איפה הישן? אם המבנה קיים אבל יעודו שונה לחלוטין, האם זה שימור? ובכלל, מה ערכה האדריכלי של התחנה למשל ומדוע יש לשמר אותה? "בארץ" כותב יובל, "בכל הנוגע לשימור במרחבים עירוניים (להבדיל ממרחבים ארכיאולוגים) נטייתם של מקבלי ההחלטות ... -
גלריה לאומנות בייקר סטרייט
14.06.11...ריכלים עולים בגרם מדרגות עשוי עץ ודרך גשר שחוצה את חלל התצוגה המרכזי ומהווה את הקשר בין הגלריה למשרד. רצינו להפריד בין תפקודי החלל תוך שמירה על זיקה בינם. סגנון העיצוב מבקש ליצור חלל יוקרתי שמנותק מן החוץ ויוצר דיאלוג בין ישן לחדש. עיצוב החלל ואפיונו נעשה באמצעות שימוש בחומרים וטקסטורות שונים שבחירתם לקחה בחשבון את ייעודו של החלל להצגה של אומנות. חלוקת החלל נעשתה באמצעות שני אלמנטים שניצבים אחד במקביל לשני, קיר קשתות המחופה באבני כורכר מקו... -
הסינמטק בתל אביב - סלו הרשמן
14.06.11באחור אלגנטי (שלוש שנים) הולכת ומסתיימת עבודת ההרחבה בסינמטק תל אביב וזו סיבה טובה למיכאל יעקובסון מ Xnet לבקר במקום עם אדריכל הפרויקט סלו הקשמן. בכתבה ובתמונות שפורסמו אפשר לראות את המבנה החדש המשולב במבנה הישן שגם אותו תכנן הרשמן ב 89. "הבעיה שעמדה לנגד עיניי הייתה כיצד לשלב לצד בניין קיים, בעל אופי כבד יחסי ומצופה באבן, בניין חדש שמייצג את המגמות הטכנולוגיות בבנייה של תחילת המאה ה-21", מסביר הרשמן. "היו שתי חלופות. הראשונה, לבנות מבנה חדש ... -
מחשבה ירוקה גם בעיצוב פנים
1.06.11מרב שדה מציגה בבלוג שלה איך שמירה על כדור הארץ יכולה להיות גם ברמה הפשוטה ביותר של העיצוב והסטיילינג. בפוסט המוקדש למיחזור של חפצים והחזרתם לשימוש היא מתקשרת בלי לשים לב לתערוכה הנוכחית במוזיאון בחולון - "הישן החדש". באופן עקרוני מדובר בדרך כלל בשלושה R העוסקים בתחום הירוק - צמצום (באנגלית – Reduce) , שימוש חוזר (באנגלית – Reuse) ומִחזּור (באנגלית – Recycle). יש כאלה שמוסיפים להם R רביעית (Recovery Energy) שלי אישית נראה קצת מאולץ. מרב מ... -
עולם חדש נקימה
28.04.11לאן הלכו כל המהפיכות האדריכליות של תחילת המאה העשרים ומה מייצרות התנועות האורבניות? אסתר זנדברג כותבת מאמר ארוך ב"הארץ" שמתחיל בהסטוריה אישית ועובר לסיכום ומבט מפוכח על הרצון התמידי במהפיכה ושינוי. עולם ישן עדי יסוד נחרימה מגב כפוף נפרוק העול את עולמנו אז נקימה לא כלום אתמול-מחר הכל! ברוח הזו כתב נביא הזעם לה-קורבוזיה על "האדריכלים הרקובים". וזנדברג הולכת בכתבה ומתארת איך המניפסטים הפכו לשיכונים ובלוקים, המינימליזם לדלות והסוציאליז... -
Masterfont / Studio Rosenberg
9.03.11...סטודנטים, ושאזור זה ישולב בטבעיות בסידור הריהוט בחלל. החצר האחורית אפשרה פגישות לא פורמאליות באוויר הפתוח ושימשה מקום להפוגה מהעבודה בחלל הפנימי. הלקוח ביקש להעביר את הריהוט, את דפנות הזכוכית ואת דלתות הזכוכית מן הסטודיו הישן שבו היו ממוקמים אל הסטודיו החדש, בקשה אשר השפיעה על קו העיצוב של הסטודיו החדש והנחתה אותו. כמו בסטודיו הישן, גם כאן גובש קונספט עיצובי של תנועה וזרימה חופשיות אל החזית המוארת והאתגר היה לארגן מחדש את הריהוט ואת מחיצות הזכ... -
רישוי עסקים למרות חריגות בניה
27.02.11...סקים הפועלים במקום עם חריגות בהיתרי הבניה ונותן רשות לרשויות לאשר, בנסיבות מסוימות וחריגות עסקים אלה על פי הפירוט הבא : 1- חריגות הבניה הינן קלות ואין בהם שום סכנה לציבור או חשד לשימוש פלילי. 2- העסק נמצא במבנה ישן שמעולם לא קיבל היתר בניה ולראשות אין עניין או יכולת להנפיקו. 3- במקרים של חריגות קלות הניתנות לשינוי, יינתן רישיון זמני עד להסדרת העניין. 4- רישיון עסק בנסיבות הנ"ל יינתן בכפוף לאישור בטיחות שיינתן על מומחה בתחו...







