חיפוש - חדשות , מכ , נוף |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
סטודנטים לאדריכלות מציגים: פארק החולות בחולון
9.07.13... אקולוגי לרווחת והנאת התושבים והמבקרים. הרעיון לפיתוח הפארק עלה עוד בשנת 2005, אך מתעכב שנים ארוכות, עקב קשיים תכנוניים רבים וריבוי בעלי קרקעות בשטח.לפי אתר עיריית חולון, השטח המיועד לפארק משתרע על פני כ- 400 דונם ומהווה חלק מכ- 1,000 דונם שטח ציבורי פתוח בעתודת קרקע בת כ-4,070 דונם, הממוקמת בדרום שטחה של העיר חולון. על עתודת קרקע זו, חלה תכנית ח/500, אשר אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ביולי 2011. אדריכלית הנוף, חוי ליבנה, שהנחתה את 12 הסטודנט... -
תחרות אות העיצוב 2013
4.09.12ההרשמה לתחרות אות העיצוב 2013 החלה והיא תסתיים ב-15 בינואר 2013. התחרות מכילה 2 מסלולים: מסלול לאדריכלים ומעצבים וכן מסלול ניפרד לעיריות ורשויות. "אות העיצוב" לאדריכלות ועיצובמשתתפים: אדריכלים, מעצבים וסטודנטים"אות העיצוב" מהווה ביטוי להערכה והוקרה להישגיו של היוצר ולתרומתו. מטרתו להעלות על נס את הישגי היוצרים המקומיים במקצועות האדריכלות והעיצוב ולהביאם למודעות ולהכרה ציבורית רחבה.התחרות בתחומים: אדריכלות, תכנון עירוני ואדריכלות נוף עיצוב פניםעיצ... -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12... לעזזאל אני משתלט פה על הבמה הזו ומקשקש לכם בשכל?ובכן ככה - השיח האדריכלי בארץ נגוע בהסכמה כללית שהתכנון של תל אביב הוא פאר היצירה, נזר הבריאה, ירד עם לוחות הברית מהר סיני אחוז בידיו של הנביא פטריק גדס המיתולוגי. הטענה הזו נתמכת בטיעון מעגלי - תל אביב היא עיר מוצלחת! תל אביב היא בתים, רחובות כלומר תכנון של גדס, מכאן נובע - התכנון של גדס מוצלח. מלבד היוהרה האדריכלית שיש בטענה הזו הרי שהיא גם מסוכנת. זו הסיבה שאני מדבר על הגורמים שגורמים לעיר להיות... -
ישראל בביאנלה לאדריכלות בוונציה
5.07.12...מסחריות שהכתה בישראל, אולם הן משיקות גם לקשר שבין המדינה לבין היזם הפרטי וכן לאיים הסגורים שהקניונים יוצרים בלב הערים. בנוסף מצליח הולצר לחשוף את המקומות בהם המודל ה"גלובלי" מקבל ספציפיקציות ישראליות מאד. התערוכה, במכוון, אינה מכריעה אם האדריכלות שכבשה את הארץ משנות ה-70 מוצלחת או בזויה. היא גם מנסה להמנע משיפוט מיידי מדי ולהחליט עבור המבקרים אם ההשפעות החיצוניות שהביאו להולדת הקניון העברי הראשון, למגדלי עזריאלי ולפרויקט תפן וכפר ורד... -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12...גים הדמיות מחמיאות בהן העמודים אסתטיים ומרוחקים והקו כולו נבלע ואינו חוסם את הנוף אבל המציאות תהיה כנראה שונה. בזמנו דנה בנושא הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) וקבעה: "תכנית החשמול מקבעת את המציאות הקיימת ויוצרת מכשול פיסי וויזואלי משמעותי. אין מקום להמשיך ולחזק את הפגיעה של הרכבת בקשר בין העיר חיפה והחוף והועדה מציעה לשוב ולדון בחלופה שתעסוק בשיקועה של מסילת הרכבת ובחיזוק הקשר של חיפה וחוף הים. הוועדה מבקשת לקדם, בתיאום עם העירייה, ... -
תגובת עמותת האדריכלים לטענות בתחרות הספרייה
2.02.12...חרות, לפי הסדר שנקבע בשיפוט, יובאו בפני הוועד המנהל של 'יד הנדיב' לא לבחירת המזמין, אלא לאשור המזמין. מעמד האדריכלים והאדריכליות בארץ הולך ומאבד מקרנו ומנוכחותו. מאבקים בנושאי קניין רוחני, תנאי שכר, תחרויות פרועות, תנאי מכרזים דרקוניים, אבדן המעמד המקצועי אל מול בעלי מקצוע רבים שמתרחבים ונוגסים בזכויותינו וחובותינו – כל אלה הופכים לחלק מהתמודדות יוםיומית של האדריכל. רק הקמת לשכה סטטורית, אשר העמותה פועלת להקמתה, תדע לעגן תקנות אתיות, תקבע כ... -
קולנוע מוגרבי - להיות אופנתי ולהפסיד הזדמנות
11.01.12בבלוג של דניאל מתפרסת היום דעתו לגבי החלטתה של עיריית תל אביב שלא לאשר מגדל במתחם קולנוע מוגרבי -"החלטה אפנתית ושגוייה". דניאל הולך שוב נגד הזרם ומראה איך "יפי הנפש העירוניים" מכתיבים אפנות ופוגעים בפיתוח של העיר.התכנית של היזמים בעלי הקרקע למקום היא לשחזר במדויק את הקולנוע עם שני אולמות גדולים להקרנות סרטים ומופעים ולבנות בחלקו האחורי מלון של חמש קומות ומעליו מגדל מגורים. התב"ע למקום מאפשרת כרגע בנייה רש של 5 קומות אולם בתכנית השימור של תל אביב ... -
ביקורת על תפאורה ותיאטרון
5.01.12...ן, אדריכל ועורך ראשי של הוצאת "סמטאות" בכתבה מרתקת ב Xnet.לדברי קון רם כרמי "סובל מתסמונת נפוצה באדריכלות הישראלית, לפי סימפטומים מובהקים. הדיאגנוזה: "עיוורון אקזוטופי" – חוסר היכולת לקרוא את העולם כמרקם (טקסטורה)... כתוצאה מכך האדריכל עשוי לנהוג בגישה "אנדוטופית": תכנון המסתכם בשרטוט צורות, בכפייה גחמנית של המערכות הצורניות על הנוף, ולצורך הממד השלישי, האנכי, במתיחה צורנית כלפי מעלה תוך דאגה למסה בלבד – גישה שהיא השלכה של המשחק הגאומטרי העיקש ש... -
כנס - העיר כמנוע לצמיחה כלכלית
9.11.11...ות חיים כזאת הוא היכולת לייצר שגשוג כלכלי מהיר ובר־קיימא. נדרשים לשם כך "מנועי צמיחה" בעלי עוצמה. במשך העשור האחרון הדיון המקצועי בפיתוח הכלכלי המקומי (Local Economic Development - LED) עבר להתמקד בערים עצמן. מומחי העולם כבר מכירים בכך שערים הן המנועים האמתיים לצמיחה כלכלית, ששגשוג כלכלי ברמה הלאומית תלוי בשגשוג הערים, ושכל אסטרטגיה המיועדת להשיג שגשוג כלכלי שלא מתמקדת בערים תתקשה מאוד להצליח. בישראל, לעומת זאת, פיתוח כלכלי נחשב סוגיה ארצית או אז... -
האם יהרס בית המכס בנמל יפו?
26.10.11כתבה של יואב מלכה ב Ynet מציגה את ההתלבטויות בעירית תל אביב ובמחלקה לשימור לגבי אחד מהבנים המכוערים והמיותרים באזור - בית המכס בנמל יפו. המבנה מוזנח, מכוער, חוסם את קו הנוף, אינו קשור לנמל יפו ההסטורי ובכל זאת מומחי השימור קמים על הרגלים האחוריות. "מדובר באתר שהיה השער לארץ ישראל", אומרת בכתבה תמר טוכלר, מנהלת מחוז תל אביב במועצה לשימור אתרים, "הבניין הזה היה המפגש של העולים והצליינים עם ארץ ישראל ויש לו חשיבות עצומה בהיבט ההיסטורי, תיירותי ו... -
תחרות דיור מחר – D3
5.09.11... קידום קישוריות פיזית רחבה יותר; קהילתית – ניצול האינטראקציה של יחידות עם שירותים משותפים; ועד פנים – בחינת את הייחוד הפנימי של היחידה, הפרט, או המשפחה בעיצוב הדיור לקידום הזהות העצמית, הבעלות, והאינטימיות. הארכיטקטורה העולה מכך תטען כי ביטוי עיצובי דורש מטרה מעבר להנחות הפורמליות ולביטוי האסתטי עצמו. בד בבד עם המחשבה ברת הקיימא, התחרות דיור מחר D3 מניחה שאדריכלות אינה משהו שפשוט נוצר, אלא מבצעת פעולות שונות מעבר לאלה הקשורות כמקובל עם בנייני... -
תגובת העמותה לביטול התחרות בבצלאל
17.08.11...ה טעות בארגון התחרות הראשונה, ובגלל זה היא נכשלה, זו אינה סיבה לארגן תחרות פרטית, אלא סיבה לתקן הטעויות ולארגן תחרות כמו מארגנים תחרויות מוצלחות אחרות בארץ. בהחלט הצענו את עזרת העמותה עם ניסיונה הרב בארגון אירועים מסוג זה." מכתבו של נשיא בצלאל לאחר הפגישה התקבל בעמותה מכתבו המסכם של נשיא בצלאל, אנו מביאים אותו כאן כלשונו: ----- ----- שלום רב, שקלנו את הצעתכם ולא נוכל לקבלה. אנחנו נמצאים בסופו של התהליך אין אנו רואים בעיה של שקיפות או התנ... -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11...פה. למי שלא עוקב אחרי המתרחש - הרכבת מתכננת מעבר לרכבות מונעות בחשמל ומהלך זה יגרור עבודות תשתית עצומות. זו ההזדמנות היחידה שתצוץ ב 50 שנה הקרובות לעיר חיפה לטפל בתוואי הבעייתי המנתק את העיר מהים ולשקע את מסילת הרכבת. עד כה תמכו במהלך השיקוע - עיריית חיפה, אגודת האדריכלים, רשות שמורות הטבע, עמותת מרחב וגופים שונים של התושבים. מהצד השני נמצאת הנהלת הרכבת ופקידי האוצר שגרים מן הסתם בתל אביב שמטרתם לבנות את הפרויקט בעלות המינימאלית האפשרית גם במחיר ... -
תחרות סטודנטים BLUE AWARD
26.05.11...ים בנושא הקיימות בתחומים האקדמיים של ארכיטקטורה, תכנון אזורי ואורבניזם. המשמעויות הכלכליות, התרבותיות וחברתיות של פיתוח בר קיימא צריך לקבל חשיבות שווה כמו הבעיות הקלאסיות של הטכניקה והתפקוד. התחרות מציגה הזמנה פתוחה לפתרונות מכווני עתיד וברי קיימא. כיצד תציג את עצמה הסביבה הבנויה שלנו בשנים הקרובות? אין גישה חד ממדית המביאה תוצאות, אלא נדרשת ראייה כוללת של המשימות שעל הפרק על מנת לספק פתרונות ולהגן על סביבה שכדאי לחיות בה. BLUE AWARD 2012 היא הפ... -
כמה מילים על העיר באר שבע
17.04.11...מהבעיות. לדעתי הכיוון שלו נכון ובחלק מהמקרים אפילו ראוי להערצה (למשל בדחיית תרומות לפרויקטים שלדעתו לא ישרתו את היעד) אבל אני חלוק לגבי חשיבות התחבורה למרכז והמינוף האפשרי שיתקבל מצה"ל. ובכל זאת, מאד מעודד לגלות ראש עיר שמוכן למהלך ארוך וקשה, שיודע שיכול להיות שהמטרה תזוז וגם לוחות הזמנים ומסיים את הראיון בהצהרה "התוכנית היא לעשר שנים, אבל גם עם בעוד שלוש או ארבע שנים נאריך אותה - זה יהיה בסדר. גם 65% מתוך 100% זה הרבה יותר טוב מכלום." אני בעדו.







