חיפוש - חדשות , מאמרים , רכב |1| - דף 13
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שקרים ירוקים על העיר והפריפריה
12.11.12...ת חברו מהפרוורים? וגם אם נמדוד רק מכוניות, על חשבון מי בדיוק צריך לרשום את זיהום האוויר של המשאית המביאה ירקות ופירות לעיר? על חשבון תושב הכפר (היצרן) או על חשבון תושב העיר (הצרכן)?לא פלא שמחקרים מתקדמים יותר מגלים שהתמונה מורכבת ושכנראה הטענה מופרכת. אחת הבעיות הגדולות ביותר של ערים, במיוחד באקלים כמו בארץ, היא התופעה הנקראת "אי חום" (heat island). התופעה הזו גורמת לערים גדולות, מטרופולינים של בטון בעיקר, להיות חמים יותר במספר מעלות מאשר סביבתם.... -
רכבת צעצוע ומייל התרבות בירושלים
24.10.12...תחם שנמצא מחוץ לעיר העתיקה אך יכול ליצור מרכז עיר חדש. השם נראה שנבחר כדי לעודד תרומות מיהודי ארצות הברית אבל המרחב לא הצליח להתרומם. 'המייל התרבותי' פשוט ארוך מדי ואין בו פיתוח סביבתי שתומך בהליכה לאורכו. בתמונה כאן שמקורה מרכב הצילום של גוגל, ניתן לראות את קטע הדרך מתיאטרון החאן הסמוך אל אזור התחנה. רק 150 מטרים, זה הכל, אבל המדרכות צרות מדי, חשוכות מדי וחסרות פעילות תומכת כמו בתי קפה או אפילו מסחר. נראה שלמעט באירועים כמו פסטיבל הקולנוע הבינלא... -
ננוגלאס - יישומים בענף הבניה
10.10.12ציפוי ננוגלאס על גבי זכוכית הפך בשנים האחרונות למוצר אמין ויעיל במגוון רחב של יישומים, החל משמשות לרכב ועד משטחים סולאריים. תפקידו העיקרי של ציפוי זה הוא למנוע הידבקות של אבק, משקעים ומינרלים על גבי הזכוכית כך שתישאר נקיה ושקופה לאורך זמן ולהקטין את הצורך בניקוי הזכוכית. לאחרונה התפתחו טכנולוגיות המאפשרות את יישום הננוגלאס על משטחי זכוכית גדולים בעלות סבירה ועם אחריות היצרנים לתקופות שרות ארוכות. מה זה ננוגלאס? נתחיל בסקירה קצרה על ... -
איך להרוג את באר שבע ב 55 דקות
17.08.12...דול מדכא פעילות במרחב, בכל הטווח של מרחק הטירחה. ובניסוח עירוני : עיר גדולה מדכאת פעילות כלכלית בכל הערים שנמצאות במרחק טרחה סביר. ועכשיו לבאר שבע העיר הזו הייתה במרחק של 75 דקות מתל אביב. עכשיו עם כביש 6 והרכבת המהירה היא במרחק של 55 דקות בלבד. מה זה אומר? שלמעשה באר שבע נכנסה לשטח הדיכוי של תל אביב לכל המוצרים שמרחק הטרחה שלהם גדול מ 55 דקות! אם עבור קניית חולצה לילד מרחק הטרחה הוא 30 דקות, ברור שאף באר שבעי לא יסע ל... -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12... הייחודית שבה לא שפכה מספיק כסף פנימה. כל זה השתנה כשבשנות השמונים חלה התאוששות בתעשייה ומאז היא מובילה את תל אביב.שיעורי בית - נמק הסבר ותאר את עלייתה ונפילתה של דטרוייט תוך שימוש באורבניות ואדריכלות ומבלי להזכיר את תעשיית הרכב. מדוע דטרויט הייתה עיר מעולה ורצוייה כל כך במהלך שנות ה50 ואיך עם אותה ארכיטקטורה הפכה לכישלון בשנות ה90. מי שחושב שניתן לנתק ניתוח עירוני מניתוח הכלכלה העירונית מוזמן לענות. לתל אביב יש כלכלה עירונית ייחודית בארץ. ישנו ע... -
מצד שני, יכול להיות שאני צודק
11.07.12...תבויקיפדיה הגישה מוצגת כך: "עירוניות מתחדשת או עירוניות חדשה (New Urbanism) היא תנועה לתכנון עירוני שמטרתה לבצע שינויים בהיבטים רבים בעיר לכיוון קיימות, קהילתי, אנושי ונוח להולכי רגל, כחלופה למגמות הפרבור ולתכנון עירוני מוטה רכב פרטי. זוהי תפיסה דומה לזו של אקולוגיה עירונית. יסודות התנועה נמצאים עוד בשנות ה-60 וה-70, בשינויים שעברה קוריטיבה אך היא קמה כתנועה בארצות הברית בתחילת שנות ה-80. בסוף שנות ה-90 החלה התנועה לצבור תאוצה ושינויים דומים נכנס... -
קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12...כול של התכנון" כותבת זנדברג, "שבחלוף הזמן התברר שהיתה לקוריטיבה לרועץ (...) מחקרים ומאמרים שפורסמו לאחרונה מגלים סימני משבר: ירידה ניכרת נרשמה בשימוש בתחבורה הציבורית, שתעריפיה התייקרו ותחזוקתה הידרדרה; שימוש הולך וגובר בכלי רכב פרטיים, ששיעור ההחזקה בהם בעיר כיום הוא הגבוה ביותר מבין בירות המחוזות בברזיל; הזנחה של שבילי האופניים והפארקים, שנותרו ריקים ברובם; עלייה בשיעורי הפשיעה באופן יחסי לעיר שציפו ממנה לגדולות."השאלה האמיתית העולה מהכתבה היא ... -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12...ים של הממשלה והאוצר גלויים, אבל הנה הזדמנה לנו האפשרות ולרגע אפשר להציץ מעבר לכתף של שטייניץ ולראות איך תרגיל כלכלי פשוט לוקח כסף של כל האזרחים ומשמש לחיזוק העיר תל אביב... שוב.כתבה בכלכליסט מבשרת:"המדינה מחפשת מימון לחפירת הרכבת הקלה ברחוב באבן גבירול בת"א. אחת הדרישות בפרויקט הרכבת הינה הקמת מסילות בתווי ארוך ויקר של רחוב אבן גבירול שתכלול חפירות כדי להעביר את הרכבת תחת פני מפלס הרחוב. מחיר הפרויקט יגיע להערכת המדינה לכ-2 מיליארד שקל (...) המדי... -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12רכבת ישראל עומדת לחשמל את הרכבת ולייצר מציאות של חומה של עמודים ורשת מתח חשמלית. במיוחד בעיר חיפה יצור קו זה ניתוק מוחלט בין קו החוף לבין העיר שמשמעותו לעיר היא הרס בלתי הפיך. לבעיה הנוצרת שלושה פתרונות וכפי הנראה - נבחרה החלופה הגרועה.האם יש בכלל בעיה בחשמול הרכבת בחיפה?מתכנני הרכבת מציגים הדמיות מחמיאות בהן העמודים אסתטיים ומרוחקים והקו כולו נבלע ואינו חוסם את הנוף אבל המציאות תהיה כנראה שונה. בזמנו דנה בנושא הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית ... -
תחרות הספרייה הלאומית - הוארך שלב א'
13.02.12...ה המקצועית הגבוהה ביותר, מייצרת הזדמנות שווה לאדריכלים מובילים ומוכרים בעולם ולאדריכלים פחות מוכרים שעוד יגיעו לקדמת הבמה." החברה לבניין הספרייה הלאומית מינתה את חברי ועדת השיפוט החברה לבניין הספרייה הלאומית פרסמה היום את הרכב צוות השיפוט הבינלאומי לשלב הראשון של תחרות האדריכלים. הצוות כולל חמישה אדריכלים שלושה מחו"ל ושניים מישראל. האדריכלים הישראלים נקבעו על סמך המלצה של ועדת התחרויות של עמותת האדריכלים. בשלב השני של התחרות יצטרפו לוועדת השיפו... -
אות העיצוב לתכנון עירוני 2012 - הזוכים
4.01.12... הגישו 40 עבודות.זכו באות העיצוב - 6 ערים על 8 עבודות וכן 5 ערים קיבלו ציון לשבחהזוכים באות העיצוב העירוני 2012- עירית חיפה – חזית ים עירונית וקמפוס הנמל מתכננים: שנער-מן אדריכלים ומשה צור אדריכלים - עירית ירושלים – קו הרכבת הקלה אדריכלות נוף: יאיר אשל, מילר בלום אדריכלות נוף. עיצוב תחנות: פאבליק זון טרנספורט יישן בע"מ. ליווי תכנון: עופר מנור אדריכל ראשי. קארן בלוך אדריכלית תכנית אב לתחבורה. ירושלים – מראה מקום - מתכננים: סמדר כרמ... -
צילום אדריכלי - התמודדות עם משטח מבריק
1.01.12...ול בהשתקפויות הוא שימוש בפילטר מקטב (Polarizer). הפילטר המקטב, כשמו כן הוא, הופך אור לא מקוטב לאור מקוטב. כדי להבין מהו אור לא מקוטב ואיך הוא קשור להשתקפויות צריך להבין איך האור מתנהג. אור השמש או אור ממנורת-להט מורכב מהמון גלים אלקטרומגנטים, כאשר לכל גל יש כיוון משלו, כך שנוצר ערבוב של גלים שנעים בכיוונים שונים. אור כזה נקרא אור לא-מקוטב. אור מקוטב הוא אור שבו הגלים האלקטרומגנטים נעים בכיוון אחד. הפילטר המקטב מגדיר כיוון אח... -
עשרת הכללים לעירוניות מוצלחת
26.12.11עמותת מרחב פירסמה בבלוג שלה את עשרת הכללים ליצירה של ערים אנושיות מורכבות ומשובחות. המספר 10 המדויק גורם לי תמיד להרים גבה ולגחך קצת אבל האמת היא שבכללים האלה טמונה לא מעט מחשבה. אחרי שילטון המכונית והשדירות הרחבות והריקות כדאי למתכנני ערים לקרוא ולהתייחס למסמך הזה. עמותת מרחב לא עוסקת רק בתיאוריה, להפך. עם כל חילוקי הדעות שלי איתם אני לא יכול שלא להתפעל מהדרך בה הם פועלים עם ראשי ערים, ובעבודת רגליים בשטח מנסים לשפר את הערים בארץ. הכללים שהם... -
עקב אכילס של חוק התכנון החדש
11.12.11...כלל במבט מפוקח של עורך דין אבל הפעם, אפילו במרפסת צועקים. והוא ממשיך: שלושת היסודות של חוק התכנון והבניה, הם לפיכך, תכנון, רישוי ואכיפה. אין קיום לאחד ללא האחר. גם אם יאשרו את החוק החדש על כל 600 סעיפיו, ומנגנוניו המורכבים. גם אם יעמידו בראש המועצה הארצית לתכנון ולבניה, הרכב מנצח ובלתי תלוי של אנשים מוכשרים ובעלי מוטיבציה. גם אם יפעילו את כל מוסדות התכנון ביעילות גרמנית, בלוחות הזמנים הקבועים בחוק, תוך תשלום פרמיות למצטיינים. גם אם יקימו ... -
הגשת היתר בנייה בלחיצת כפתור
8.12.11...רדים הרלוונטיים. תהיה שקיפות מלאה לגבי מידע תכנוני, ובעל קרקע יזהה את כל התוכניות שחלות עליו. חשוב מאוד שדברים יקרו מהר הרבה יותר". שימו לב לחידוש הכי חשוב במערכת - המשלוח נעשה אוטומטית לכל הגופים הנוגעים לתוכנית! כלומר אם התוכנית קרובה לחוות גז, מסילת רכבת, או שטח אש, אם התוכנית צריכה להיות מוגשת למינהל, לקק"ל, או לחברת החשמל, כל הגופים האלה מקבלים אותה בו זמנית. בנוסף אנחנו אמורים לקבל חזרה מכל הגופים האלה מיילים על כל תגובה או התנגדות.







