חיפוש - תגובות , חדשות , משאבים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , אור , בינוי ערים |1| - דף 9
לא מצאת? פשוט חפש.
-
קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12אסתר זנדברג כותבת ב"הארץ" על ירידת קרנה של העיר קוריטיבה שבברזיל, העיר שנודעה במיוחד בזכות מערכת תחבורה ציבורית שלה כמו בזכות ז'יימה לרנר, ראש העיר המיתולוגי והכריזמתי שלה שהפך לגורו לתכנון עירוני ועירוניות חדשה."מעל הכל היתה זאת האמונה בכוחו הכל יכול של התכנון" כותבת זנדברג, "שבחלוף הזמן התברר שהיתה לקוריטיבה לרועץ (...) מחקרים ומאמרים שפורסמו לאחרונה מגלים סימני משבר: ירידה ניכרת נרשמה בשימוש בתחבורה הציבורית, שתעריפיה התייקרו ותחזוקתה הידרדרה;... -
פריז, טוקיו, תל אביב
20.05.12"מה עושה מגדל יוקרה במרכז העיר הלבנה?" שואל נועם דביר. מה באמת לעזאזל עושה מגדל בתל אביב? מגדלים זה איכס! לתל אביב מגיע שימור בפורמלין והנה ראש העיר האכזרי, היזמים החמדנים ואדריכל חסר מצפון (יסקי-מור-סיון) חוברים כולם יחד ופוגעים בעיר!... מממ כן, בטח.בכתבה ב"הארץ" מציג נועם את הבניין החדש בפינת הרחובות פרישמן ודיזינגוף וכותב "התוכנית הראשונית של המגדל אושרה עוד לפני שארגון אונסק"ו הכריז על מרכז תל אביב כאתר מורשת עולמי והגביל את הבנייה לגובה בחלק... -
פנימה או החוצה? לאן צריך לפתח את תל אביב?
7.11.11...ל אחד מן המרכיבים, תוך מתן עדיפות לאלה שהחברה בישראל תרצה ביקרם" הוא מסכם. אבל האם באמת תושבי ישראל מוכנים לשלם עבור עירוניות כזו? כנראה שלא עונה עופר קולקר בכתבה המקבילה. גם לקולקר ברור שמדובר בבעיה "ויתרנו על איכות אורבנית והקרבנו אותה על מזבח איכות הדירה, ואין ספק שבישראל היא מהגבוהות בעולם: לכל דירה פה יש חמישה כיווני אוויר (...) אלא שתרבות הדיור האיכותית הזו, באה על חשבון איכות חווית הרחוב (...) אין רצף בנוי כמו בערי אירופה וארה"ב וה... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11...תמשכה שיחתנו ירד אט-אט הערב, אורות הרחוב נדלקו בזה אחר זה, וההתרחשות באזור התחלפה מדגש מסחרי לדגש בילוי, היזם הביע את התלהבותו מהאווירה ואני אמרתי לו: אתה רואה? אותו דבר נעשה אצלך". היזם נרתע מיד, עירוניות וחוויה ברחוב זה דבר נחמד, אבל אם זה אומר בית קפה וירקן בחלק התחתון של הפרוייקט,ירד ערך הדירות. עכשיו ברור גם למה כל המגדלים שצומחו בתל אביב בשנים האחרונות לא מספקים לרחוב שום תמורה. זכוכית אטומה ובטון במפלס הולך הרגל הם השקעה טובה מסתבר. -
אדריכלות וכסף, הרבה כסף
8.04.12גוף חדש שמטרתו להתנגד לתוכנית מתאר 3700 של תל אביב הולך ומתגבש. קואליציה של שומרי טבע עם שוחרי פיתוח, אנשי נדלן ואחד ישראל גודוביץ' חוברים יחד במטרה לעצור את תוכנית הפיתוח של רובע עירוני חדש בצפון תל אביב, מצפון לשדה דב. מאמר במקומון תל אביב now מספר על התארגנות בשם "אין לי עיר אחרת"- תוכנית פעולה שהוקמה על ידי תושבים ותיקים שגרים באזור תל אביב וצפון תל אביב שהתארגנו יחד לתוכנית "להצלת הגוש הגדול" ולהקפאת תוכנית העירייה 3700. בראש התוכנית עומ... -
האם תל אביב היא מדינת אוייב?
28.11.11...מאשר בעיר קטנה, יותר הפקדות בנק פר תושב... הכל הכל מראה על תפוקה גבוהה יותר... אז איך אפשר לבוא ולטעון שהעיר אינה מנוע כלכלי? ובכן, אפשר. כשהסטטיסטיקה מציגה תפוקה גבוהה בעיר אפשר לטעון שהעיר מדכאת צמיחה במרחב שמחוץ לה. לכאורה זה הבדל סמנטי בלבד אבל יש גם השלכות תכנוניות. למי שלא מכיר את התחום הנקרא "מתמטיקה עירונית" אני אגיד שזה תחום מחקרי בו בונים מודל מתמטי של תופעות עירוניות ומנסים להבין ממנו את ההתנהגות שאנו רואים. חוקרים בתחום יכולים... -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11יואב לרמן מתמקד בפוסטים האחרונים בבלוג שלו בהרחקת המכונית הפרטית ממרכזי הערים. הפקקים, בעיות החניה וההשפעה של המכונית על האדריכלות הם נושאים ידועים ומוכרים ולמרות הבעיתיות, עדיין מקבלת המכונית את העדיפות על הולכי הרגל. בפוסט האחרון מציג יואב מערכת חנייה עירונית ממוחשבת המותקנת כנסיון בעיר סן פרנסיסקו. מערכת זו מאפשרת לנהג לגלות מקומות חנייה פנויים ואת מחירם לשעה דרך הנייד, או המחשב. אבל יותר מכך - המערכת משנה את מחירי החניות על פי העומס. המער... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11שתי כתבות סקרו לאחרונה את פרויקט גני סביון באור יהודה, פרויקט שתוכנן לפני שלושים שנה על ידי האדריכל ישראל גודוביץ' עבור היזמים האחים גינדי. מסתבר שכבר אז ידעו היזמים למכור את כל הפרויקט בשעה אחת - אירוע מכירות + "מבצע מיוחד" + דירות על הנייר = תופעת עדר. אבל הכתבות מתעסקות גם במה שחשוב באמת, בפרויקט כמו שהוא מתקיים לאורך זמן. נועם דביר מראיין בגלריה של עכבר העיר את המתכנן גודוביץ' שכיהן כממונה על התכנון הכפרי במשרד השיכון. "גני סביון" נולדו כ... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11כתבה ב Xnet מציגה חזון של משרד האדריכלים BIG ובו מכוניות ממוחשבות וכבישים דיגיטלים הופכים את העיר למשהו שונה לגמרי. אבל האם זה באמת חזון או שמדובר פשוט בפרויקט של הדמיות יפות ואחלה יחסי ציבור? כתבתה של נטע אחיטוב מציגה תמונות מסעירות וסרטון הדמיה של העיר העתידית כפי שמשרד BIG רואה אותה בעקבות הכנסת המחשב מאחורי ההגה. מאחר ולא אדם שולט במכונית, ניתן יהיה לצופף מכוניות לשרשראות, לגרום להן לחלוף במהירויות גבוהות ולחצות זו את נתיבה של זו. אבל האד... -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11...אמץ אותו כאלמנט של קבע, להנאת תושבי בת ים. לטענת ורבקל, ההצלחה של "בדרך אל הים" נובעת מההקפדה של המשרד לשלב בין מחקר לפרקטיקה: "המטרה שלנו הייתה לבנות מרחב ציבורי אינטראקטיבי, שאפשר לשנות על-פי הצורך. במבנים שהצבנו לאורך הטיילת אפשר היה לשבת בשקט ולראות את השקיעה, לעשות מסיבה או לראות סרטים. הרעיון היה להציג פרויקט ניסיוני שבוחן אפשרויות של פעולה במרחב. לפני פתיחת הביאנלה הייתה ספקנות רבה וחשש שאנשים לא ישתפו פעולה. לשמחתנו, הופתענו מאוד... -
מסלול המכשולים לרישוי בנייה
21.08.11...יא שמוקצה למגיש הבקשה זמן מוגדר להגשת תיקונים. למרות שהאינטרס לקידום התוכנית הוא שלו, אם לא עמד בזמן המוקצב, יאלץ מגיש הבקשה להתחיל את כל הליך הרישוי מחדש, כולל אגרות. הסנקציה אינה סבירה במיוחד לאור העובדה שנדרשים ממנו ומהועדה 30 יום לסיום הטיפול. אם הוועדה החליטה ביום ה 29 שחסר משהו, נותר לו יום אחד לתקן. למי שרוצה להתעמק בבעיות הצפויות ובדיונים בחוק החדש אנו ממליצים על בלוג "המרפסת" שעוקב אחרי הדיונים ומביא ניתוח לעומק של הסעיפים הבעייתיים. -
משבר הדיור - מה חלקנו? חשבון נפש
21.11.11...ב. מי נשאר מאחור? האוכלוסייה החלשה. כך, במשך שנים, למרות מדיניות שיכון חברתית יצרנו בעיה חברתית הולכת ומתעצמת שהגיעה לרתיחה עכשיו, במחאה הנוכחית. מי אשם? לדעתי, קודם כל אנחנו! המתכננים, אנשי המקצוע. אנחנו מכרנו לציבור תיאוריות מופרכות שיצרו את ברזיליה ואת ערד. אנחנו שמתכננים היום את ראשון מערב ונתניה דרום ומזרח. אנחנו שנטשנו את "שבועת הרופאים" של התכנון - החובה לשרת את האנושות על פי צרכיה ולא על פי צרכי האגו הפרטי שלנו כמבטאים את ייחודנו הפר... -
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11מרכז הירידים תל-אביב, 29 בדצמבר 2011 קהל היעד: מקבלי ההחלטות במגזר העירוני הועידה מאורגנת על ידי עמותת "אות העיצוב", המאגדת מספר גופים ציבוריים. הערים מהוות כיום את מרכז החיים והפעילות הכלכלית, החברתית והתרבותית, של יותר ממחצית האוכלוסייה בעולם ובמיוחד בארצנו, בה התחרות על משאב הקרקע המצומצם משפיעים על תהליכי עיור מואצים ולאינטנסיפיקציה של המרחב העירוני. במהלך שני העשורים האחרונים דפוסי החיים בערים עוברים תהליכי שינוי מפליגים המחייבים או... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12... בכתבה, "אבל אף אחד לא אמר שיש להם זכות לחניה. לא צריך להשתמש בשטח הציבורי דווקא בשביל חניון. אם הם רוצים להחזיק מכונית במרכז העיר אז הם צריכים כנראה לשלם על זה".ובינתיים בעיריית תל אביב...עמית אשכנזי, מומחה למדיניות סביבתית אורבנית, מתארח בבלוג של שרון מלכי וכותב על אחת הדרכים בה עיריית תל אביב מתכננת לפעול על מנת לעודד הליכה רגלית בעיר - להגדיל את היצע החנייה. מה? סליחה?!? גם עמית לא מבין איך נבנה הקשר בין המטרה לתוצאה. " למה להגיד שאתם רוצים ... -
בואו, בואו, אדריכלים הולכים מכות!
7.03.11... - מהי דמותה של העיר במאה ה-21? עולם האדריכלות בארה"ב גועש. באוניברסיטאות, בעיתונות הכתובה, בדיונים וגם במישור האישי - הויכוח בין שני הזרמים העיקריים באדריכלות העירונית כולל יצרים ואנרגיות גבוהות. בפינה האחת של הזירה - "האורבניזם החדש" המכונה גם "התנועה לעירוניות חדשה", ובפינה ממולו - "אדריכלות הנוף העירוני". (אגב, למי שלא עוקב, דווקא התנועה השנייה היא הצעירה יותר בעוד שזו המכונה "חדשה" היא האסכולה הותיקה). בכתבה אסתר סוקרת את שתי התנועות...