חיפוש - תגובות , חדשות , מאמרים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , אח , בינוי ערים |1| - דף 9
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תל אביב נגד חיפה ולהיפך
29.03.11..."ריסוק הצפון והדרום הוא תוצר של מדיניות מכוונת של ממשלת ישראל. נדידת הצעירים לתל-אביב מרוקנת אותנו" טען ראש העיר במאמר ויואב משיב לו. במאמר "תחי מדינת תל אביב" מציג לרמן את דעתו על הפרויקטים שהוביל ראש עריית חיפה בשנים האחרונות. הטענה המרכזית בכתבה היא השקעת הכספים הגדולה שכוונה למנהרות הכרמל, לקמפוס הנמל ולמתחמים אחרים בעוד שהמתחם העיקרי שהוא לב העיר - הדר הכרמל נותר מוזנח: "הדר הכרמל מונחת לה היום בעליבותה, ללא שמץ של הדר, ומחכה לראש העירי... -
למה בתל אביב מרוויחים יותר?
18.01.12...חוקרים נסמכת על תופעה מתחום המחקר הכלכלי הנקראת Knowledge spillover – גלישת ידע (או "זליגת ידע"). התופעה הזו מתייחסת לידע המועבר בין חברות, ארגונים ואנשים בדרך לא פורמאלית. למשל:חברה מסחרית מוציאה לשוק מכשיר בשם Iphone וחברה אחרת מפרקת אותו לגורמים ובונה מכשיר מתחרה, מנהל שיווק של חברה אחת עבר לעבוד בחברה המתחרה, רופאים ממרכזי מחקר שונים נפגשים ומדברים בכנס... בכל המקרים האלה יכול לעבור ידע שיגביר את היצירתיות ויקל על הפיתוח.גלישות ידע אפשריות גם... -
קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12...ות ז'יימה לרנר, ראש העיר המיתולוגי והכריזמתי שלה שהפך לגורו לתכנון עירוני ועירוניות חדשה."מעל הכל היתה זאת האמונה בכוחו הכל יכול של התכנון" כותבת זנדברג, "שבחלוף הזמן התברר שהיתה לקוריטיבה לרועץ (...) מחקרים ומאמרים שפורסמו לאחרונה מגלים סימני משבר: ירידה ניכרת נרשמה בשימוש בתחבורה הציבורית, שתעריפיה התייקרו ותחזוקתה הידרדרה; שימוש הולך וגובר בכלי רכב פרטיים, ששיעור ההחזקה בהם בעיר כיום הוא הגבוה ביותר מבין בירות המחוזות בברזיל; הזנחה של שבילי הא... -
פריז, טוקיו, תל אביב
20.05.12...בות פרישמן ודיזינגוף וכותב "התוכנית הראשונית של המגדל אושרה עוד לפני שארגון אונסק"ו הכריז על מרכז תל אביב כאתר מורשת עולמי והגביל את הבנייה לגובה בחלקים נרחבים במרכזה. משום כך הורשו היזמים להמשיך בקידום התוכניות ולבנות מגדל באחד מהאזורים הרגישים ביותר בעיר מבלי להיות מוטרדים מתקנות השימור או לטפל בהתנגדויות מטעם הציבור."האדריכל יוסי סיון עונה לו כך "תראה, יש מודל של פריז ומודל של טוקיו, זה שני צדדים הפוכים להתייחסות לבנייה לגובה ואת שניהם אני מאו... -
פנימה או החוצה? לאן צריך לפתח את תל אביב?
7.11.11...עושר, המעמד החברתי והיוקרה". מנדל מציג את המצב כמלכוד מעגלי בו האדריכלים מספקים את מה שרוצים הלקוחות והיזמים ומי שנפגעות הן העיר והעירוניות. "הדרך היחידה לצאת ממעגל הקסמים היא לנסות ולהעריך באופן מקצועי את ערכם התרבותי של כל אחד מן המרכיבים, תוך מתן עדיפות לאלה שהחברה בישראל תרצה ביקרם" הוא מסכם. אבל האם באמת תושבי ישראל מוכנים לשלם עבור עירוניות כזו? כנראה שלא עונה עופר קולקר בכתבה המקבילה. גם לקולקר ברור שמדובר בבעיה "ויתרנו על איכות או... -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11...תמשכה שיחתנו ירד אט-אט הערב, אורות הרחוב נדלקו בזה אחר זה, וההתרחשות באזור התחלפה מדגש מסחרי לדגש בילוי, היזם הביע את התלהבותו מהאווירה ואני אמרתי לו: אתה רואה? אותו דבר נעשה אצלך". היזם נרתע מיד, עירוניות וחוויה ברחוב זה דבר נחמד, אבל אם זה אומר בית קפה וירקן בחלק התחתון של הפרוייקט,ירד ערך הדירות. עכשיו ברור גם למה כל המגדלים שצומחו בתל אביב בשנים האחרונות לא מספקים לרחוב שום תמורה. זכוכית אטומה ובטון במפלס הולך הרגל הם השקעה טובה מסתבר. -
אדריכלות וכסף, הרבה כסף
8.04.12גוף חדש שמטרתו להתנגד לתוכנית מתאר 3700 של תל אביב הולך ומתגבש. קואליציה של שומרי טבע עם שוחרי פיתוח, אנשי נדלן ואחד ישראל גודוביץ' חוברים יחד במטרה לעצור את תוכנית הפיתוח של רובע עירוני חדש בצפון תל אביב, מצפון לשדה דב. מאמר במקומון תל אביב now מספר על התארגנות בשם "אין לי עיר אחרת"- תוכנית פעולה שהוקמה על ידי תושבים ותיקים שגרים באזור תל אביב וצפון תל אביב שהתארגנו יחד לתוכנית "להצלת הגוש הגדול" ולהקפאת תוכנית העירייה 3700. בראש התוכנית עומ... -
האם תל אביב היא מדינת אוייב?
28.11.11...שילד, ובזמן שאני ישבתי על הכורסה וקיטרתי הם החזיקו ראשי ערים יד ביד והעבירו אותם את הכביש. ... אבל אני חושב שהם טועים בפרשנות של מהות העיר והדרך בה היא פועלת. מאות מחקרים כבר בוצעו על ערים בארץ ובעולם וכבר הוכח שערים אחראיות למרבית התוצר הגולמי העולמי. בארץ למשל גוש דן אחראי לכמעט 60% מהתוצר בעוד ששטחו רק 7% משטח המדינה. בעיר גדולה המשכורות גבוהות יותר מאשר בעיר קטנה, בעיר גדולה נרשמים יותר פטנטים יחסית למספר התושבים, יש יותר משרות יצירתי... -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11יואב לרמן מתמקד בפוסטים האחרונים בבלוג שלו בהרחקת המכונית הפרטית ממרכזי הערים. הפקקים, בעיות החניה וההשפעה של המכונית על האדריכלות הם נושאים ידועים ומוכרים ולמרות הבעיתיות, עדיין מקבלת המכונית את העדיפות על הולכי הרגל. בפוסט האחרון מציג יואב מערכת חנייה עירונית ממוחשבת המותקנת כנסיון בעיר סן פרנסיסקו. מערכת זו מאפשרת לנהג לגלות מקומות חנייה פנויים ואת מחירם לשעה דרך הנייד, או המחשב. אבל יותר מכך - המערכת משנה את מחירי החניות על פי העומס. המער... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11שתי כתבות סקרו לאחרונה את פרויקט גני סביון באור יהודה, פרויקט שתוכנן לפני שלושים שנה על ידי האדריכל ישראל גודוביץ' עבור היזמים האחים גינדי. מסתבר שכבר אז ידעו היזמים למכור את כל הפרויקט בשעה אחת - אירוע מכירות + "מבצע מיוחד" + דירות על הנייר = תופעת עדר. אבל הכתבות מתעסקות גם במה שחשוב באמת, בפרויקט כמו שהוא מתקיים לאורך זמן. נועם דביר מראיין בגלריה של עכבר העיר את המתכנן גודוביץ' שכיהן כממונה על התכנון הכפרי במשרד השיכון. "גני סביון" נולדו כ... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11כתבה ב Xnet מציגה חזון של משרד האדריכלים BIG ובו מכוניות ממוחשבות וכבישים דיגיטלים הופכים את העיר למשהו שונה לגמרי. אבל האם זה באמת חזון או שמדובר פשוט בפרויקט של הדמיות יפות ואחלה יחסי ציבור? כתבתה של נטע אחיטוב מציגה תמונות מסעירות וסרטון הדמיה של העיר העתידית כפי שמשרד BIG רואה אותה בעקבות הכנסת המחשב מאחורי ההגה. מאחר ולא אדם שולט במכונית, ניתן יהיה לצופף מכוניות לשרשראות, לגרום להן לחלוף במהירויות גבוהות ולחצות זו את נתיבה של זו. אבל האד... -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11...כונה התיאוריה שאומרת שמשחק הוא חלק מהמציאות שלנו, ולא לוקסוס". מעניין לקרוא את דעתם של אדריכלים שהתחנכו בחו"ל והתחילו בעבודתם שם על הדרך בה עובדים בארץ. כצפוי, יש להם מה להגיד על היתרונות והחסרונות של האילתורים הרבים מצד אחד לעומת היתרונות והחסרונות של תכנון איטי, מסודר ומובנה. לטעמי האישי הפרויקט בטיילת בבת ים מסכם את יכולותיו של המשרד הרבה יותר טוב מהמלל בכתבה. החסרון העיקרי במרבית הכתבות ב Xnet הוא המנעות הכתב מדעה אישית, ביקורת או מחמ... -
מסלול המכשולים לרישוי בנייה
21.08.11... שלא ברור כלל אם אמנם נפתרת בעיית העיכובים בוועדות התכנון השונות. עמותת "במקום" טוענת שהחוק דווקא מאריך את משך הזמן להוצאת היתר. לדוגמה, על פי החוק המוצע תתוגבר המערכת על ידי מכוני רישוי פרטיים, בדומה למכונים לרישוי רכב. אך מאחר ואף אחד לא מוכן לוותר על פיקוח הוועדה המקומית, לא ברור שההפרטה הזו תקצר את התהליך. בעיה נוספת היא שמוקצה למגיש הבקשה זמן מוגדר להגשת תיקונים. למרות שהאינטרס לקידום התוכנית הוא שלו, אם לא עמד בזמן המוקצב, יאלץ מגיש הבק... -
גוננים - קהילה הקובעת את תכנון השכונה
17.04.12... לא היה משמעותי בתהליך. וועד התושבים התושבים (ברשות פרופסור קימי קפלן ובשיתוף מר יוסי סעידוב) שהוקם למען הקמת הפארק יחד עם הקהילה המקומית הם אלה שהתנהלו מול הרשויות והנהיגו את התהליך. הוועד פעל יחד עם הקהילה המקומית שהפגינה אחריות כלפי הסביבה בה היא חיה, וכן שהיה בה די הון חברתי, תרבותי וכלכלי שאפשר לה לפעול בצורה מחושבת מול הרשויות, להשפיע עליהם ועל ידי כך להשיג שינוי. שני המפתחות האחרים, החשובים לא פחות, היו מחויבות של גורמים בממסד (במקרה הנדו... -
משבר הדיור - מה חלקנו? חשבון נפש
21.11.11...מבקרים עצמם - להסתכל לעצמנו בעיניים ולהגיד באומץ איפה טעינו? מה חלקנו ביצירת הסיבות למחאה החברתית? מאת אדריכל פרופסור הלל שוקן זרעי מחאת הדיור הנוכחיים נזרעו לפני זמן רב מאוד, הרבה לפני מדיניות ההפרטה של שני העשורים האחרונים. את הזרעים הללו זרעו ממשלות "חברתיות" בהרבה. משרד הבינוי והשיכון לא רק נקרא כך אלא ובעיקר עסק בכך. ישראל בנתה בשנות החמישים והשישים "דיור בר השגה" בכמויות שלא היו מביישות שום מדינה בסקנדינביה. מה הן ערים כקריית גת, ער...







