חיפוש - גז , ים |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
צילום בית באיזור המרכז
18.12.11צולם עבור מגזין בית ונוי ופורסם ככתבת שער בגיליון מספר 121, נובמבר-דצמבר 2011. אדריכלים: וי-סטודיו. לכאורה, הבית הזה שממוקם בשכונה פסטורלית באזור המרכז נראה כמו עוד בית מודרני רגיל, אך הוא טומן בתוכו הפתעות בדמות אלמנטים שונים שהופכים את החללים השונים של הבית למעניינים. המוטיב המרכזי של הצילומים היה הדגש על אותם אלמנטים בחללים השונים של הבית. אלמנט כמו קיר העץ האלכסוני עם פס התאורה, פינת האוכל עם המנורות העגולות, דלת הכניסה הלבנה והמרשימה,... -
הגשת היתר בנייה בלחיצת כפתור
8.12.11...רדים הרלוונטיים. תהיה שקיפות מלאה לגבי מידע תכנוני, ובעל קרקע יזהה את כל התוכניות שחלות עליו. חשוב מאוד שדברים יקרו מהר הרבה יותר". שימו לב לחידוש הכי חשוב במערכת - המשלוח נעשה אוטומטית לכל הגופים הנוגעים לתוכנית! כלומר אם התוכנית קרובה לחוות גז, מסילת רכבת, או שטח אש, אם התוכנית צריכה להיות מוגשת למינהל, לקק"ל, או לחברת החשמל, כל הגופים האלה מקבלים אותה בו זמנית. בנוסף אנחנו אמורים לקבל חזרה מכל הגופים האלה מיילים על כל תגובה או התנגדות. -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11איך זה שאדריכל מוכר ומצליח כל כך מוציא מדי פעם מתחת ידיו עבודות שהן כישלון? במסגרת הביקורות על רם כרמי ובניין הבימה נזכר מיכאל יעקובסון בפיל הלבן שבקיבוץ חולדה - בית הנעורים בתכנונו של כרמי. במגזין "הקיבוץ" הוא מפרסם רשימה מעניינת מאד שעוקבת אחר המבנה ויכולה לשמש אותנו לחקור קצת על מקורותיו של כישלון אדריכלי. באדריכלות צריך להגדיר מהו כישלון, האם "לא יפה" או "לא נוח" זה כישלון? ומי בדיוק קובע? כך או כך על דבר אחד יש הסכמה. פרוייקט שהופך לפיל ... -
פנימה או החוצה? לאן צריך לפתח את תל אביב?
7.11.11... או פנטהאוז. תכנון בנייני המגורים אחיד בגלל שהדייר הישראלי מוכן לקנות רק את זה". ואם זה המצב, מה ניתן לעשות? קולקר עונה "רוב הרחובות בתל אביב צרים מכדי לקלוט מגדלים - אי אפשר לטפס לגובה 40 קומות, ברחוב שרוחבו 12 מטר, זה יגזול את כל האור מהקומות התחתונות, יש קנה מידה עירוני, וצריך לשמור עליו, ולכן העיר צריכה להתרחב לשטחים חדשים". הדיון הזה הוא אחד הנושאים הבוערים כעת בשיח האדריכלי. ישנה תמימות דעים על הדרך בה פוגמים המגדלים בתחושת העירוניו... -
על כיכר רבין, מתוך "אדריכלות קונקרטית"
24.10.11לקראת סיום השיפוץ בכיכר רבין בתל אביב מפרסם מגזין ArcHeb פרק מתוך ספרו של שרון רוטברד "אדריכלות קונקרטית". כיכר רבין, לשעבר כיכר מלכי ישראל, תוכננה על ידי אברהם יסקי ושמעון פוזנר. השניים זכו בפרויקט ב- 1952, בהיותם ארכיטקטים שכירים במשרד שרון. התחרות היתה אחת מתוך סדרה של תחרויות ארכיטקטוניות שנערכו באותה תקופה בארץ ושעסקו בעיצובם של אנדרטאות זיכרון לחללי מלחמת העצמאות. את צורת הכיכר קבעו (הרבה יותר מאשר האדריכלים המתכננים) הפוליטיקאים, מחלקת... -
עיצוב בצבע רווי
14.09.11מינימליזם אפור - לבן, כך אפשר לכנות סגנון העיצוב השולט היום בארץ ומוצג כשיא הקידמה במגזינים לעיצוב. אבל יותר ויותר מעצבים חושבים שהסגנון הזה משדר ניכור, התנשאות ונפיחות עצמית. את האלטרנטיבה החזקה ביותר לסגנון המינימליסטי מציג בצבעים חזקים, מרובי פרטים והנאה, המעצב האמריקאי John Willey. במשך מספר כתבות אנו מנהלים כאן את הדיון ביתרונותיו ובעיקר בחסרונותיו של העיצוב המינימליסטי. "יוקרתי ומתנשא" קורא גיורא אוריין לסגנון ומשווה אותו לאייפון - סמל ... -
עם הגב לכאן, עם הראש לשם
9.09.11...ות שמבוצעות כבר שנים בלי קשר - מצעד הגאווה, "בתים מבפנים", הביאנאלה לאדריכלות בבת ים, ואירוע השיא לחשיפת אמנות ישראלית ובינאומית במסגרת "שנת האמנות 2012"... לגבי האירוע האחרון, בראשית השבוע קיימה המנהלת פרזנטציה בנושא ובמגזין ערב רב התפרסם פרוטוקול המפגש ולאחריו מספר מסקנות והערות. אימפוטנציה, אינטריגות וגבהות לב. נצטט ממנו את ביקורתם של מורן שוב וג'ק פאבר: "מה שמכונה 'שנת האמנות 2012' אינו אלה אירוע בן שלושה ימים שיתקיים בחודש מרץ. שלושה ימ... -
מינימליסטי יוקרתי ומתנשא
4.09.11...רים הטיפשים, של הפועלים העניים ושל הבתולות הזקנות. הם צדקו. הם היו מפוכחים מספיק להבחין עד כמה חלול, נפוח, מנוכר ולא הרמוני הוא המראה של הדירות המסוגננות שלנו." אוריין צודק בהחלט, הסיגנון המינימליסטי שנפוץ כל כך ומצוטט במגזינים משדר ניכור והתנשאות. הדירות ה"אפורות - לבנות" נקיות ממגע יד, ממטען היסטורי או אישיות. אנו מסתכלים על הדירות האלה ואין לנו מושג אם אנו בדלהי, תל אביב או לונדון. אין הסטוריה, אין סממן תרבות או לוקאליות - סטריליות לבנה ונ... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...אב, הבעלים שהתחמק מאז בטענות שונות מתשלום שכר הטרחה שלה. המבנה שעיצבה הפך לשם דבר ופניות רבות הגיעו מגורמים שונים המעוניינים לצלם ולבקר בוילה, לרבות תוכנית הטלוויזיה "קחי אותי שרון" שצולמה בוילה. בהמשך פורסמה כתבה על הוילה במגזין בניין ודיור ולמרבה פליאתה של צברית, התברר לה שהבעלים בחר להסתיר את תרומתה לעיצוב וטען שהוא זה שעיצב את הבית בעצמו. כשפנתה היא למגזין סרבו שם להוסיף הערה או לפרסם תיקון המבהיר שהיא זו שתכננה את הבית. בסופו של דבר נאלצה צב... -
בזיון וסיאוב בירושלים
15.08.11..., ולא באמצעות עמותת האדריכלים, איפשרה למוסד לשנות את החוקים לפי ראות עיניו בדיעבד.מיכאל יעקובסון כותב :"זהו סיפור מעורר מחלוקת ותמיהות, שבו הנהלת המוסד האקדמי החשוב אינה פועלת בשקיפות. התנהלותו של בצלאל בפרשת הקמפוס נראית כמזגזגת ולא מקצועית, ומתפרשת בעיני גורמים לא מעטים כחסרת כבוד כלפי האדריכלות הישראלית."ישראל גודוביץ' -""פניתי אל מי שעמד בזמנו בראש המחלקה לאדריכלות בבצלאל והיה בצוות השופטים של התחרות, פרופ' צבי אפרת, ושאלתי אותו 'אתם נורמליים... -
ארכיטקטורה הפיכה
28.07.11מאמר של אור אלכסנדרוביץ במגזין המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל שואל לאן בדיוק הולכים הבניינים אחרי שהם מתים? המאמר מאיר את העובדה שאנו האדריכלים, לא חושבים מה יקרה כשהבניין שהקמנו יהפוך לישן ובלוי ויהרס. וכך כותב אור: "אף אחד לא מצפה מהאדריכלים להסביר מה עומד לקרות לבניינים שהם מתכננים ביום שאחרי הסוף, לתכנן את הפירוק, להיות אחראים למעשיהם – אפילו לא האדריכלים עצמם. במקום להכריז על כניעה, על הכרה בזמניות המתחייבת של הבניינים, הם ממשיכים להתגונן מפנ... -
המציאות מאחורי אדריכלי החלומות
25.07.11...חסויות הסמויות למחצה. "אני חייב לעשות ככה כדי לייצר תוכן, אחרת הכל יהיה רכש."..."יוצא לי להתווכח הרבה עם הרגולטור, מועצת הכבלים והלוויין, ואני מכבד את מה שאומרים לי. אבל הקהל מבחינתי הוא היחיד שיכול להגיד לי ולכוון אותי מתי הגזמתי ומתי לא. יש קווים אדומים ויש גבולות, אבל הוויכוחים היומיים האלה, היחידים שיכולים לקבוע בהם זה הצופים." אחד היוצאים מהכלל הוא האדריכל בר-אוריין שהיה ישר מספיק בפני עצמו ובפני המקצוע. "סירבתי להשתתף בתוכנית 'אדריכלי ה... -
שיטות הדפסה על חומרים
10.07.11...גון: צמנטבורד, אבן ושיש. הדפס סובלימציה ההדפסה על גבי משטח נוצרת בטכנולוגיית הסובלימציה, בה חודר הצבע לתוך החומר. ההדפסה בטכנולוגיה זו מתבצעת במכבש וואקום בטמפרטורה של כ 180- מעלות, כאשר עם חימום צבעי ההדפסה הם הופכים לגז ונטמעים בתוך המשטח. לאחר החימום, מקורר החומר באמצעות מים. הצבע חודר למשטח בדומה לכתובת קעקע בעומק של כ30-40- מיקרון, כך שהחומר ניתן לליטוש עדין לאחר ההדפסה.היתרון של הדפס סובלימציה טמון בשיטה. כיוון שהצבע הופך להיות חלק א... -
תדי קיסלוב והעיר אילת
20.06.11...פתו, בין השאר במגזינים יוקרתיים ובתערוכות בארץ. עבודתו ראויה לעיון מחודש וללימוד מעמיק, בפרט כאשר בוחנים את האדריכלות העכשווית של אילת שאינה שונה במאומה מבנייה במרכז הארץ ואינה משקפת את סביבתה היחודית." תמונת בית הספר המופיעה כאן מציגה את התכנון הרגיש לאקלים, הצללות טבעיות של קומה על קומה, מגדלי קירור, המחשבה על החצר הפנימית - כל אלה מקדימים בהרבה חלק גדול מהמבנים ה"ירוקים" אותם אנו רואים כיום. * תמונת בית הספר נלקחה מאתר משרד קיסלוב-קיי. -
הכח העיצובי של הפקיד והבירוקרטיה
13.06.11...ן של המרפסת המקורה במזג האוויר הים תיכוני הישראלי; וגם פגיעה אסתטית - המרפסות הקופצות גרמו למבנים להיראות מוזרים ויצרו מראות לא חינניים וחסרי שקט." בסופו של דבר התקנה בוטלה במרץ 2008 כשאושרה תקנה חדשה שמאשרת מרפסות חופפות - "גזוזטרה ששטחה עד 14 מ"ר לא תבוא במניין השטח המותר לבנייה". אבל כל זה גורם למחשבות נוגות לגבי כוחו של האדריכל לעומת הכח של היזם והמחוקק. האם פעם תהיתם לאן נעלמו חדרי המדרגות המרווחים והמוארים שהיו נהוגים בבנינים בשנות החמי...







