חיפוש - תגובות , חדשות , שונות , מאמרים , קטלוגים , דק |1| - דף 14
לא מצאת? פשוט חפש.
-
עקב אכילס של חוק התכנון החדש
11.12.11בלי תכנון אין חלוקת משאבים נכונה, אין צדק חברתי, אין צדק סביבתי, אין פיתוח, אין שימור, אין צמיחה כלכלית, אין פיתוח תשתיות, אין חברה ומדינה. יש אנרכיה וכאוס. בלי רישוי לא ניתן להשיג את יעדי התכנון. בלי אכיפה, לא ניתן לאכוף את הרישוי והתכנון גם יחד. לא ניתן להבטיח כי השטחים הפתוחים ישארו פתוחים. לא ניתן להבטיח שאזורי התעשיה ישמשו לתעשייה ולא למסחר. לא ניתן לוודא שמאגרי המים לא יזוהמו על ידי תחנות תדלוק. לא ניתן להבטיח שמקום בו ביקשו לבנות דירות קטנ... -
דשא סינטטי - המדריך לעיצוב נוף מתקדם
22.11.11...יותר וקוטר הסיב עבה יותר כך הדשא הסינטטי יחשב איכותי יותר ויחזיק מעמד יותר בפני שחיקה ודריכות. צפיפות דשא סינטטי משתנה מדגם לדגם ומיצרן ליצרן. לדוגמה: דשא סינטטי דגם קלאסיק הוא בעל צפיפות סיבים של 16,8000 סיבים ובעל קוטר סיב דק. לעומת זאת דשא סינטטי ECO הוא בעל צפיפות סיבים של 16,8000 בעל קוטר עבה (מקביל ל-24,800 סיבים דקים).במקומות בהם אנשים רבים דורכים על מרבדי הדשא הסינטטי כגון: גינות פרטיות עם חיות מחמד וילדים, מגרשי ספורט, מוסדות חינוך, שטחי... -
מוזיאון תל אביב החדש - דברי המבקרים
6.11.11...ב ולהביט שוב על מה שעכשיו אני מבין שהיה 'מפל האור'. וחשבתי שכעת, כשברשותי המלים 'מפל האור', אוכל להתייחס להיבטים ה'אוריים' של המפל, או להיבטים ה'מפליים' של האור. מה שיבוא קודם" (...) " זה נגמר ככה: במקום להגיע לציור אחרי שתי דקות של שיטוט ריק ממחשבה; במקום להגיע נקי, רעב, מוכן לאתגר; אתה מגיע לציור אחרי חצי שעה של בהייה / תהייה / התפעלות / סלידה. אתה מגיע מלא, שבע, עייף מהקרב שניהלת זה עתה. התהום היא האויב של הציור, של הפסל, של התמונה. התהום היא ... -
מקום תחת השמש הוירטואלית
25.10.11... 100, או בשמו השני עירוניקו הוא אתר המופעל עי ידי דני רכט והוא כותב כך:תל אביב חגגה בשנת 2009 מאה שנים להיווסדה ומסתבר שלחלקים גדולים של ההסטוריה העירונית אין כלל נוכחות ברשת. אז במקום לספר פעם נוספת את סיפור הולדתן של נווה צדק או אחוזת בית, אני מנסה באמצעות אתר זה להאיר פינות אחרות בעיר. לספר את סיפור השכונות, המתחמים ונקודות הישוב הקטנות שנעלמו או נשכחו, במיוחד אלה שאינן חלק מנרטיב העיר הלבנה. מקום שמור מקום שמור הוא אתר מקסים שעוסק באדריכלות... -
שיתוף הציבור על אפה וחמתה של העיריה
17.10.11...מאורגנת. נראה שהימים בהן עירייות יכלו להעביר תוכניות בשקט ומתחת לאף של התושבים הלכו ולא יחזרו. החשש של הגופים המתכננים משיתוף מידע ברור - שיתוף בתכנון מאפשר למאעכרים וסחטנים להכנס ולדרוש דברים מופרכים, לתקוע תוכניות ולעכב תרומה לכלל, עבור רווח לא מוצדק לאדם אחד. אבל הדבר הזה קורה גם כך. המאעכרים והיזמים הגדולים עם סוללות עורכי הדין שלהם כבר כאן בכל מקרה. חוסר השיתוף מנע רק מהציבור הרחב להכנס, ובימינו מניעת המידע אינה רק בלתי אפשרית אלא גם טיפשית. -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11...נים, כותבים ומלמדים מתוך ידיעה נטולת פשרה שכל האמת בידיהם, ורק שם. אלא שהעם בוחר, שוב ושוב, בכל הזדמנות, במודרניסטים. יש לכם הסבר? מדוע יזם קפיטליסט חזירי נמנע מלהציע את מה שהסטודנטים הציעו כאן, כי הוא יודע (והאמינו לי, הוא בדק) שזה לא יימכר, ומיד הוא שב למגדל בגן? הייתכן שיש גם קב אחד של בינה אצל הציבור? אותם אלה שאנו חייבים בכבודם ובשיתופם?" דרור גרשון עונה לו בשם "הטורקים הצעירים" של עמותת מרחב: "...בקשר למי שמחזיק באמת או באמת אחת – אנחנ... -
המוזיקה של החדרים
25.09.11...ך." והיא ממשיכה בביקורת יותר ממרומזת על האדריכלות בארץ כיום -"אנחנו כאן שכחנו בכלל מהמושג שכנות. הבתים האלה בספר היו שכנים טובים אחד לשני, אף בניין לא עשה מרפקים לרחוב ואף בניין לא הצהיר שהוא חשוב יותר. בקרב האנשים היה קודקס התנהגות שהשפיע על הצורה שבה הם גרו. חבל לי שזה הלך לעזאזל. אנחנו, האדריכלים שעובדים כאן - זה הרי מקום מורכב מבחינה חברתית-כלכלית ואידיאולוגית, לא חשוב איך נקרא לזה, וזה מקום שיש לו איכויות בולטות שקשורות באור שבוהק, בטופו... -
המהפכה של סלמה 60
12.09.11...ה - בואו נודה בזה ונתקדם מסמך סלמה מציג את הטיעון החזק ביותר והמהפכני ביותר שלו מיד בפתיחה "חרף מאמצים בלתי נלאים, הפרויקט הלאומי של חיזוק הפריפריה נכשל כשלון חרוץ."... "במדינת ישראל, על שטחה ואוכלוסייתה המצומצמים, אין כל הצדקה תכנונית לפיתוח מספר רב של מרכזים מטרופולינים. יש לשנות את המודל המחשבתי על פיו פועלים מוסדות התכנון, השיווק והביצוע, למודל של 'עיר-מדינה'. יש להתייחס למרחב הישראלי כמרחב מטרופוליני אחד ובו מרכז כובד אחד ברור ומובחן – זה ה... -
מינימליסטי יוקרתי ומתנשא
4.09.11...סוגננות שלנו". עם הציטוט הזה של אדולף לוס מוביל גיורא אוריין ביקורת על הבתים, הריהוט והחפצים המעוצבים של ימינו. "אצלנו כיום העיצוב המינימליסטי, של בתים ורהיטים - הוא סמל לשפע" כותב אוריין, "ככל שמסך הטלוויזיה או האייפד יותר דק, ככל שעיצוב המטבח יותר מאופק, ככל שחזות הבית יותר נקייה מרגש – כך הם מפגינים יותר יוקרה מתנשאת." המאמר קצר מאד ורובו ציטוטים אבל צרופם של הציטוטים יחד יוצר לדעתי אמירה מעניינת מאד. אוריין לוקח את אבירי המינימליזם לוס ו... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11... היוקרה הפרוסים לאורכן הוא ברור. על פניו נדמה כי ההבדלים לא יכולים להיות קוטביים יותר. סביב השדרה מתגוררים המנצחים של השיטה בטיפוס הבנין שהוא הסמל והתרגום הישיר ביותר לקפיטאליזם, המגדל. מנגד, או יותר נכון, למטה בחלל הציבורי הדקיק של השדרה, מאכלסים את האוהלים אלו שמגדירים את עצמם כמפסידיה המובהקים. יחד עם זה התשתית האירגונית של שניהם דומה להפליא. תוכנית השדרה על ציר התנועה המרכזי והמדשאות משני צידיו זהה לחלוטין לחתך גובה דרך מגדל החושף את גרעי... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...30 אלף שקל בגין עוגמת הנפש. בנוגע למגזין בנין ודיור פסקה השופטת שגם אם היו זכויות יוצרים לוילה, הרי ומאחר והכתבת הוטעתה על ידי בעל הבית, לא ניתן לצפות מהם לשמש "שופט חוקר" ולברר מעבר לכך. נראה לי שבנושא הזה השופטת צודקת אבל אני חושב שהמגזין צריך היום לנהוג בצורה הוגנת וכעת, כשידוע כבר ונפסק שצברית היא המתכננת, על מגזין בנין ודיור לתקן את המעוות. הכתבה המדוברת עדיין נמצא באתר המגזין ויש טעם לפגם בכך שגם עכשיו לא מוזכרת צברית כמתכננת המבנה. -
המציאות מאחורי אדריכלי החלומות
25.07.11...י החלומות" המפיקים יודעים עד כמה חברות מסחריות מחזרות אחרי האדריכלים והם מנצלים את זה. אדריכל שרוצה להיות מוצג בסדרה צריך לגייס חמש חסויות. לא תשיג חסות - לא תצולם. כל נותנת חסות משלמת כ 25 אלף שקל ובתמורה משולבות בפרק כשתי דקות של תוכן שיווקי של החברה. כולם יודעים שתוכן שיווקי של שתי דקות בתוכנית עם פחות מ 2% רייטינג לא שווה את הסכום הזה. הסיבה היחידה שהחברות המסחריות מסכימות לתת חסות היא שהן לא רוצות להרגיז את האדריכל באמצע ניפוח האגו שלו. ... -
האם זה שימור או איפור מצועצע?
11.07.11...אבל יעודו שונה לחלוטין, האם זה שימור? ובכלל, מה ערכה האדריכלי של התחנה למשל ומדוע יש לשמר אותה? "בארץ" כותב יובל, "בכל הנוגע לשימור במרחבים עירוניים (להבדיל ממרחבים ארכיאולוגים) נטייתם של מקבלי ההחלטות הוא של שיחזור "מדוקדק" (ואף מזויף) של אותם חמדי בניה – למרות שלרוב הערך האדריכלי שלהם מועט וזה ההיסטורי רב." ... "לכן אנו מוצאים עצמנו עם מבנים ישנים-חדשים שאינם עוד מעידים על תקופתם אך אינם חדשים בעליל. כך יוצא שכל מבנה מט ליפול מהזנחה עובר מת... -
שיטות הדפסה על חומרים
10.07.11... הדפס לימניציה הדפסה על גבי שכבת פלסטיק המשמש לחיפוי אובייקטים באמצעות דבק. ניתן להדביק את נייר הלמינציה על חומרים רבים כגון: זכוכית, קוריאן, פורניר, אלומניום, MDF, צמנטבורד, אבן וכדומה. ניתן גם להדביק את נייר הלמינציה הדקורטיבי באמצעות חום או לחץ.היתרון בהדפס למינציה הוא שניתן להסיר ולהחליף את ההדפס לאחר מספר שנים כאשר רוצים לרענן את העיצוב. החסרון הוא שלא ניתן ליישם על כל החומרים, כגון: צמנטבורד, אבן ושיש. הדפס סובלימציה ההדפסה על גב... -
אמנות עם ברקוד בכיכר המדינה
6.07.11...ברקוד כדקורציה לחזית מוכר מפרויקטים שונים וצרפתי כאן שתי תמונות בנושא אבל אני חייב לציין שהפרשנות של ניר לנושא יחודית יותר. גם הבחירה בחומרים וגם השימוש של הברקוד כמסנן תאורה הופכים את המשחק למשהו מתוחכם יותר. עצם הבחירה של ברקוד כחזית לגלריה ועוד בכיכר המדינה יש בה אפילו מעשה חתרני והומוריסטי יחד. "בואו, בואו. אתם הרי מבינים בקניות יותר מאשר באמנות אז הנה מה שאנחנו מראים לכם - תגית מחיר." אותי זה שיעשע ועל אדריכלות כזו אני בהחלט אומר - שאפו!







