חיפוש - חדשות , יזם , כד |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
שכונות מתארגנות לשינוי
2.03.11... צדק יש לומר שהם ניהלו את המאבק בזירה המשפטית בה יש יתרון מובהק ליזם. הכסף של היזמים יכול בקלות לכופף כל התארגנות של תושבים. כשיש ליזם כל כך הרבה להרוויח הוצאות כאלה אינן משמעותיות עבורו. לעומת זאת לתושבי שכונה, זו משוכה גבוהה מדי. המקום היחידי בו יכולות התארגנויות כאלה להצליח הוא בזירה הפוליטית המקומות ודרכם בגופי התכנון. לחץ על הפוליטיקאים יכול להביא להתחשבות גדולה יותר בתושבים. בית המשפט הוא מקום אליו לא כדאי להכנס אלא אם הניצחון מובטח. -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13...פש האדריכלי האולטימטיבי, תקציב פיקסלים בלתי מוגבל ולקוח שמסכים כמעט לכל דבר. נזכרתי בכך עכשיו כשקראתי את הכתבות על ביקורו של האדריכל פטריק שומאכר, שותפה של זאהה חדיד, "האדריכל והתיאורטיקן המוערך דוחף את המושג העמום 'פרמטריזם' ומשוכנע שהוא יוביל את האדריכלות" נכתב בכותרת הכתבה ב Xnet. "ה'איזם' של שומאכר מתייחס לאדריכלות הדיגיטלית, שבמסגרתה בניינים יוצאים לבנייה כפלט של פרמטרים ונתונים שהוזנו בתוכנת מחשב". מזמן לא ראיתי מרחק גדול כל כך בין ה... -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13...לות והיסטוריהאדריכלות אינה שיעור בהיסטוריה. הדבר שחסר לי יותר מכל בביקורת אדריכלות הוא המבט הבלתי אמצעי. מבטו של משתמש ברחוב, במבנה, בחדר, בקיר. המבט התמים שלא מכיר את האדריכל, לא את התיאוריות האדריכליות, לא מושגים כמו "מודרניזם" או "ברוטליזם". כשאני הולך ברחוב וכמו רבים מתרשם מיופיו של מקום ומהתחושות שהוא מעלה בי אני לא יודע מי האדריכל, לא יודע מתי הוא תכנן, בנה, זכה בפרס. אני עומד מול האובייקט עצמו וזה כל מה שיש לי.מבקרי אדריכלות רבים (וגם יעקו... -
בטון חשוף וביקורת אדריכלות
2.04.13...חוסך יעקובסון ביקורת, לא מכרמי ולא מאיתנו האדריכלים. כמה נקודת במאמר שוות דיון מיוחד כשמבנה ליידי דיוויס משמש דוגמה מעולה להדגשה.נתחיל בנקודה החשובה ביותר, זו שלדעתי מתעלמים ממנה אדריכלים רבים ולבטח התעלמו ממנה אדריכלי הברוטליזם - משמעותו של הבטון."הבטון האפור" כותב יעקובסון, "הבטון שנעשה בו שימוש מסיבי בכל רחבי הבניין, נחשב בדרך כלל בציבור לדבר מאיים. כדי להעריך אדריכלות מוצלחת – חלוקת חללים, כניסות של אור טבעי, משחקי אקוסטיקה, ביטוי קונסטרוקטיב... -
פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס
5.03.13...,יעל וטל הצביעו על העדר שיתוף הפעולה בין התושבים , העיריה וחברת עמידר המנהלת חלק נכבד מהבתים בוואדי. עוד ציינו שתי תופעות: 87% מהדירות בוואדי הן קטנות ובנות 1-3 חדרים וקיימות עשרות דירות נטושות שאינן מאוכלסות. לפי הצעתן, היזם שירכוש בניינים נטושים, יזכה בהזדמנות לשפץ אותם, לבנות דירות חדשות על גגותיהם ולהציעם במכירה לשוק החופשי או לחברת עמידר. ההכנסות ממכירת הדירות החדשות יכסו את ההוצאות ויותירו רווח יזמי. נועה, ג'ני ומעיין איתרו ש... -
תוכנית לקידום מורשת אדריכלות הבטון בבאר שבע
13.02.13"האם הברוטליזם הוא הבאוהאוס הבא?" שואלת אסתר זנדברג ב"הארץ" בכתבתה על תוכנית לקידום מורשת אדריכלות הבטון החשוף בבאר שבע. התכנית אותה יזמו האדריכלית ד"ר הרס שדר והאדריכל עמרי עוז אמר, קוראת להפוך את בירת הנגב ל"בירת הברוטליזם" של ישראל. "באר שבע המודרנית נבנתה בשני העשורים הראשונים להקמתה על ידי המדינה פשוטו כמשמעו. יש בעיר יצירות אדריכליות נועזות בסגנון הברוטליסטי שהיוזמה הפרטית לא היתה יכולה לקדם באותה עוצמה", אומרת שדר בכתבה. "קבלנים לא אהבו או... -
סדרת טלוויזיה - אדריכלות בישראל
14.01.13...ם בשכונת התימנים ממול בתי המגורים רבי ההוד של בני קהילת בוכרה. היום הוא מבכה את אובדן המבנים הארכיטקטוניים, אחרי שהשכונה הפכה לגטו חרדי ומוזנח.דן איתן בשיחה עם עמוס גיתאי על ההתיישבות האנושיתדן איתן שופך אור על התפתחות האורבניזם לאורך ההיסטוריה במקומות שונים בעולם. כיצד נולדו מודלים של ערים כתוצר של תכתיבים שלטוניים או מתוקף צרכי האוכלוסייה.ד"ר דיאנה דולר על ההשפעות שעיצבו את הקמפוסים האוניברסיטאיים ישראלד"ר דיאנה דולב חוקרת את האופי הארכיטקטוני ... -
על ממ"דים וחדרי מדרגות
22.11.12...ה להכתיב מציאות אדריכלית עצובה ולא הצליחו להציע אלטרנטיבה שתדע לתת מענה בטיחותי ובו בזמן בעל ערך אדריכלי. כמוהם, גם הממ"דים הם תוצאה של התנהלות דומה".האמת היא שהאדריכלים קובעים את צורתו של בניין המגורים רק במעט. השיקולים של היזם הם הגוברים וצורת הבניין מוכתבת על פי הדרך בה הוא מצליח לסחוט עד הטיפה האחרונה את אחוזי הבנייה ותקנות העירייה. חדרי כשהמדרגות לא נספרו בשטח הבנייה הם היו מרווחים ומוארים, זה אלמנט שמסייע למכירה. מרגע שהם נכנסו לשטחי הברוטו... -
פירצה קוראת ליזם
8.08.12...תבע נקודתית" - כל אלה ואחרים הם מנגנונים שנועדו לאפשר גמישות. אלא שהכלים האלה מנוצלים על ידי היזמים גם כדי למשוך זכויות למקסימום, לעקוף זכויות תושבים, ולהתעלם משיקולים עליהם הגנה התב"ע. בתכנון עירוני ובכסף גדול, פירצה קוראת ליזם.את תאוותם המובנת של היזמים לרווח מקסימלי אמורות לרסן הוועדה המקומית והמחוזית, הן אלה שאמונות על זכויות הציבור ועל המרחב הציבורי. אלא שהעיריות והוועדות היו מאז ומעולם חלשות מול היזמים וכך הפכו הכלים האלה לכר פעולה למאעכרים... -
של מי הבית הזה בכלל?
25.03.12האדריכל דני שוורץ שתכנן את 'בית פנורמה' באילת, זועם על תוכנית היזם לשנות את המבנה: "הדבר יפגע ביופיו ובאופיו הייחודי של הבית ויגרום לו נזק בלתי הפיך". אז של מי בעצם הבניין? למי יש זכות לשנות בו חלקים? האם לבעליו החוקיים, ליזם ששילם עליו? או לאדריכל לו זכויות יוצרים על המבנה?"אני חושב שהם לוקחים בניין שהוא אחד המיוחדים באילת והורסים ערכים ארכיטקטונים שאי אפשר להחזיר אותם ופותחים פתח לקלקול עוד יותר גדול", אמר דני שוורץ בכתבה למקומון אילתי. "אם יהי... -
בתחרות למי יש יותר גדול יש גם מפסידים
13.02.12...יכלים גם אסתר זנדברג מתייחסת לנושא בכתבתה ב"הארץ" :"רגישות היתר לקו הרקיע היא בכללה תמוהה ומסיטה את תשומת הלב מקו הרחוב, שהוא זה שעושה עיר ולא קו השמים. זהו לא מקרה. קו הרקיע עושה כסף וקו הרחוב עולה כסף. קו הרקיע מניב רווח ליזם, וקו הרחוב לעומתו ניתן לציבור ללא תמורה. לכן מה שקורה למרגלות המגדל פחות מעניין את הפיתוח העירוני, אם בכלל. לכן המרחב הציבורי הרבה פחות מטופח מהמגדל שמעליו, ולעתים עלוב ומוזנח. לכן המגדלים עושים כל שביכולתם כדי להתבדל מקו... -
סימפוזיון נוכחות נשית באדריכלות
1.02.12...וב המבוסס בשיקגו. עבודותיה של גאנג כוללות את "מגדל אקווה", גורד שחקים רב-שימושי בן 82 קומות, וכפרי הילדים SOS במרכז הקהילתי לילדים חוסים של לבזוריו שבחלקה המזרחי של שיקגו, המשתרע על פני 1,560 מ"ר.זוכת פרס מקארתור לשנת 2011.היזם ג'יימס ר. לוונברג חיפש ארכיטקט צעיר ורענן לפרויקט המגורים הרב-שימושי אקווה ליד פארק המילניום בשיקגו. אף שלא הייתה ידועה אז, ג'ין גאנג לא אכזבה כשיצרה מבנה מפוסל זכוכית שמכל צדדיו מרפסות גלים לבנות. גורד השחקים נפתח ב-20... -
המאבק בין העבר לעתיד
15.12.11שני מניפסטים שונים פורסמו השבוע על ידי אדריכלים צעירים בשני בלוגים שונים. האדריכלית נעמה ריבה פירסמה את המאמר "אדריכלות עייפה" והאדריכלית מורין בירן פירסמה את "לקראת אורבניזם". הראשונה תוקפת את האדריכלים השבעים והעייפים והשניה מציעה לצעירים לקום ולעשות. נעמה כותבת בין השאר:שוק הדיור בישראל נשלט באופן לא מבוטל בידי קבלנים, אשר להם מטרה אחת בלבד, ניחשתם נכון, להרוויח כסף. (...) אם הבית קרוב לתחבורה ציבורית, אם יש שם במקום רחובות מסחריים, אם תיו... -
הזוכים בתחרות אתר השחזור בראש פינה
14.08.11...דים החליטו יחד לגשת לתחרות. "מאד מתאים לאופי שלנו להתחיל מתחרויות" מספר אופיר, "נראה לנו שדווקא בתחרויות יש אפשרות לאמירה אישית. לדעתי המקום האידאלי שבו התכנון והאמת פוגשים את המציאות הוא בתחרות מאחר וכביכול אין לקוח או יזם שבא סגור. בתחרות אין רסן מלבד מגבלות התחרות. ברור שאחרי הזכייה דברים משתנים אבל השיפוט הוא על פי האמירה שלך כאדריכל. נותנים לך מגרש ודרישה כללית ומשם יש את הדרור ללכת לאן שתרצה. כמובן שזה גם כיף וגם המקום לאדריכלים צעירים... -
סיסמאות ומגדלים באוויר
10.04.11...ה ישנה יותר אמר "אני לא מדבר על יפה-לא יפה, אלא על העובדה שלוקחים מחוסרי עבודה ומציגים אותם כאדריכלי-על כדי שיקדמו מגדל כמותג. למשל דניאל ליבסקינד. הרי פיטרו אותו מכל מקום ואצל צבי בר הוא מקבל את הפינה הכי חשובה ברמת גן. ריצ'רד מאייר שעשה את מרכז גטי בלוס אנג'לס, אלוהים ישמור מן הפרויקט הנורא הזה, יתכנן מגדל בן 32 קומות ברוטשילד-אלנבי והוא מוצג כאל שסוגדים לו. מלעיטים אותנו בכתבות ובסיפורים." התמונה לקוחה מהבלוג בנייה לגובה ואורבניזם בישראל.







