חיפוש - חדשות , מכ , סל |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12שלוש כתבות מעניינות דנות השבוע באחת הצרות הגדולות שמציבה לנו המכונית הפרטית - איפה לעזאזל שמים אותה? המכונית היא הרכוש הפרטי היחיד שמותר לנו לשים בשטח ציבורי ואנחנו מצפים מהעיר לספק לנו את השטח הזה על חשבונה כמובן.לחשוב מחדש על מגרשי החנייהנועם דביר מראיין ב"הארץ" את פרופ' ערן בן-יוסף, חוקר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבות... -
תחרות Unbuilt Visions לפרויקטים רעיוניים
12.08.12...יון הצנוע של מיס ואן דר רוהה לתחרות גורד שחקים (Friedrichstrasse 1921) טיפחו את השינוי בתפיסה ובציפיות של מקום העבודה המודרני.במאה ה -21, אילו רעיונות בלתי בנויים ישקפו את המושגים הבולטים ביותר של זמננו?תחרות Unbuilt Visions מכירה במצוינותם של פרויקטים שעד כה נותרו על הנייר בלבד. פרויקטים תיאורטים, עיצוביים ואחרים ישפטו על ידי פאנל בינלאומי מכובד של אדריכלים, מעצבים, תיאורטיקנים והיסטוריונים. כל הפרויקטים שיוגשו לתחרות יהיו מועמדים לפרסום ב "Unbu... -
תכנית מתאר 3700 - עוד עיר או פרבר?
6.08.12...בכפכפים וילך לשתות כוס קפה בפינת הרחוב הקרובה".לרמן מוסיף עוד טענה שאינה קשורה למתכננים ואופיים אלא לאופי השטח "ישנו עוד חסם מהותי לעירוניות מוצלחת בתוכנית זו. הבינוי של תוכנית 3700 צפוי להישאר מנותק לאורך שנים מכל מרקם אורבני סביר מסביבו, בניגוד לשכונות מרכז העיר שגם הפחות עירוניות שבהן (כדוגמת אזור כיכר המדינה) לפחות מחוברות קצת לאזורים עירוניים ממש וביחד האזורים הללו מחזקים זה את זה".* התמונה כאן מהמצגת של קולקר קולקר אפשטיין המציגה את התכנית. -
סוכות מדברות - תחרות
3.07.12...מייצגות ארגונים ומוסדות מסלול פתוח - במסגרתו יתחרו דגמים של יוצרים ואמנים. יש לבנות את הדגמים בגודל מקסימלי של 40 ס"מ גובה, 40 ס"מ אורך, ו – 40 ס"מ עומק. סוכות החורגות מהמידות הנ"ל לא ישתתפו בתחרות. ניתן לבנות את הדגמים מכל חומר בתנאי שהוא עומד בטלטולים שגרתיים. החומרים שמהם עשוי המודל לא חייבים להיות חומרים שמהם ניתן לבנות סוכה בגודל אמיתי. סדנאות הכנה סדנת ההכנה תתקיים בתאריך 31/7/12 י"ב באב- בשעה 17:00 באודיטוריום אגף הנוער המוזיאון יש... -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12...י בציור של מעט מאד קווים. כמו מגדל אייפל בפריז, גם את מגדלי עזריאלי ניתן לצייר בשניות וכולנו נזהה אותם.הכרה ובון טוןאני מסתכל על המגדלים האלה ומחייך לעצמי בכל פעם שמופיעה כתבה שזועקת שעוד אייקון תל אביבי עומד להיכחד. נועם דביר מ"הארץ" מציע לשמר אצטדיון בטון כמו "המכתש", נטע אחיטוב ב Xnet מספרת על הריסתה של קופת החולים בזמנהוף. אני מציע להרוס את כל המבנים האלה בלי למצמץ ולהכניס מידית לרשימת השימור את האייקון התל אביבי האמיתי היחיד - מגדלי עזריאלי. -
תערוכת 40 40 ואדריכלים צעירים
21.05.12"כשעמותת האדריכלים מקיימת תערוכה שנקראת 40/40, ומכריזה על 40 אדריכלים צעירים עד גיל 40, אפשר לצפות שכולם יהיו אדריכלים עד גיל 40? זהו, שהקריטריונים הוגמשו קצת." כך מספרת לנו נעמה ריבה בכתבה ב Xnet ומנצלת את הבמה כדי לדון במעמד האדריכל הצעיר בכללותו.לגבי התערוכה הטענה העיקרית היא כי "חלק מהמציגים עברו מזמן את גיל 40 ועדיין נכנסו לרשימה, בנימוק המשונה שהגיל הקובע היה כאשר הם הגישו מועמדות, ולא כשהתערוכה עומדת." בתגובה אומר יו"ר עמותת האדריכלים, ברו... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12אדריכלות פרמטרית, או אדריכלות אסוציאטיבית, הוא השם שבו מכונה סוג חדש של תכנון ועיצוב. החל ממוצרים, כלים ומשטחי קירות ועד לתכנון בניינים, שכונות וערים. לא מדובר כאן בתכנון בעזרת מחשב כדוגמת פרנק גרי, מדובר בתכנון על ידי מחשב, בהנהגת אדריכל.בתרבות הנוכחית אנו שבויים בדימוי עבודת האדריכל של האווארד רוארק (מהספר "כמעיין המתגבר" של איאן ראנד). הספר הזה והתנועה המודרנית בכללותה מציגים את האדריכל כמי ששולט בתכנון ובביצוע עד לפרט הקטן ביותר, כי הרי "אלוה... -
מוזיאון הסובלנות, כי אין כמו הצלחה של בדיחה טובה
6.05.12...קר ב Xnet את סיפורו של מוזיאון הסובלנות. סיפור מופלא שבו התפטרו מהפרויקט שני משרדי אדריכלים (פרנק גרי, חיוטין), התערבו בתי משפט עד רמת בג"ץ, וכעת מתחילות בו עבודות בשטח כשלא ברור מי חתם על היתר הבניה ואיזו תכנית בדיוק מבוצעת.מכל הסיפורים המוזרים של מבני ציבור, וועדות מקומיות, עיריות, תורמים, יזמים, אדריכלים... באמת שלא זכור עוד סיפור כל כך מדהים. ירושלים לא יכלה להמציא לעצמה פרודיה גדולה יותר מאשר לבקש להקים מוזיאון סובלנות על שטח של בית עלמין מו... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...רה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב אינטנסיבי, קו 6 (כאן בתמונה הלקוחה מהבלוג) מתנהל במעגלים ומקושש נוסעים בשכונות הבנויות בצפיפו... -
האם ישומר הבנין הכי מכוער?
5.02.12כתבה של נועם דביר ב"הארץ" מספרת על בנין אמיר בירושלים - בית דירות שזבה בזמנו לתואר "הבניין הכי מכוער בעיר" וכעת נראה שעומד בפני הריסה בעקבות תכנית פינוי - בינוי חדשה. למרבה צערו של נועם, הבניין אינו מוכרז לשימור ודינו כנראה יהיה להיהרס.מרכז אמיר, הידוע גם בכינוי "בניין השופרסל", הוא בית מגורים בפינת הרחובות המלך ג'ורג' ואגרון בירושלים, מול כיכר פריז. הבניין תוכנן בידי האדריכל דוד רזניק ב-1958, ובנייתו הושלמה ב-1961. הבניין ניצב על עמודי בטון בצור... -
סימפוזיון נוכחות נשית באדריכלות
1.02.12...יבטים חברתיים, טכניים, משחקיים ואנושיים יחד לכדי פתרון ארכיטקטוני.היא מלמדת ארכיטקטורה באוניברסיטת דלפט מאז 1999. כמו כן, היא הרצתה באקדמיה לארכיטקטורה במנדריסיו, שוויץ בין השנים 2000-2001. ב-2001 קיבלה הובּן פרס כבוד מטעם המכון המלכותי לאדריכלות בריטית בלונדון. היא גם שימשה כמנהלת הביאנלה הבינלאומית לארכיטקטורה ברוטרדם ב-2003.פרנסין הובּן חברה במועצה המייעצת לארכיטקטורה לערים ההולנדיות אלמר ורוטרדם.עבודתה של הובּן זיכתה אותה במספר פרסים בהולנד ... -
מי מעצב בכוונה כדי לבלבל?
29.01.12...רשת" מציגה הרצאת וידאו ובה מסביר אלכס פן, פרופ’ למיחשוב ארכיטקטורה באוניברסיטת קולג’ לונדון, את ההגיון מאחורי השיגעון.חנויות איקאה מתוכננות בקפידה באופן שגורם לכך ש-60% מהרכישות של קונים בחנות לא היו מתוכננות מראש. הבלבול המכוון הזה מתסכל, אך הוא גם נועד במכוון לפתוח את ארנקי הקונים, מסביר פרופ’ פן. אלה הן מלכודות קונים מתוכננות בקפידה שלאורכן זרועות הסחות במטרה לבלבל את המבקרים ולגרום להם לשכוח את הכוונות המקוריות שלהם. באמצעות צמצום שדה הראיי... -
על שימור ועל בית צים בחיפה
25.12.11...שנעשה על ידי אדריכל גדול הוא בעל ערך שימורי לעולמי עד. צריך לקבוע סדר עדיפויות מה לשמר ומדוע".דעתם של הטוקבקיסטים ברורה יותר "הבניין מכוער!" הם קוראים."חברים" אומר סטניסלב, "צריך להודות, שהייתה בישראל תקופה אדריכלית בה נבנו בניינים מכוערים (בלשון המעטה), שהטילו את צילם המעוות על חזות העיר עשורים רבים. בניין הצים הוא אחד מהם. גם מלון דן פנורמה מאותה קוהורטה קלוקלת והלא אסטטית. את הבניין הנ'ל, לא הייתי אפילו מתאמץ לשפץ. פשוט להרוס את הכיעור הצרוף." -
ביקורות על האגף החדש של סינמטק תל אביב
19.12.11...ות שהכיכר המחודשת תתעלה על הכיכר הישנה והלא טובה, שגם אליה אין טעם להתגעגע, ובכל מקרה, להמשיך לשמור אמונים לסינמטק כבימים ימימה, יהיה מה שיהיה". אחרי הכתבה המשעשעת של זנדברג אפשר להתפנות ולקרוא גם ביקורת מנומקת וצלולה אצל יונתן קנטי. לטעמו הבעיה במבנה היא הצעקניות שבעיצוב. צינורות אדומים, אותיות מתקיפות מכל כיוון ועוד. הזדמנות חד פעמית לבחון את הבנין בעצמכם תהיה ביום שישי הבא (30 דצמבר) כשהאדריכל המתכנן, סלו הרשמן יקיים בו סיור לאדריכלים. -
המאבק בין העבר לעתיד
15.12.11...לא נשתוק כאשר ממשיכים לתכנן טעויות מודרניסטיות ברוח לה קורבוזיה בשנות האלפיים. אני מסתכל על שני המניפסטים ולא יודע בדיוק איך להגיב. השורות בהן טוענת נעמה טוענת שהאדריכלים יודעים טוב יותר מהלקוחות מה הם רוצים מפחידה אותי. מכל האדריכלים בארץ אני יכול לציין אחד, דווקא לא צעיר במיוחד שניסה מספר פעמים לשנות את מבנה הבלוק השכונתי הישראלי הטיפוסי... שמו רם כרמי. במובן הזה הוא באמת צעיר נצחי אבל התוצאה לא הצליחה והמבנים לא שוכפלו בהמוניהם על ידי לקוח...







