חיפוש - סימבולים / בלוקים , חדשות , מאמרים , מכ , פח |1| - דף 15
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחרות פומבית - מוזיאון הטבע בירושלים
26.12.11... "ברירת המזמין" לתכנון מוזיאון הטבע בירושליםעיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, האוניברסיטה העברית בירושלים, הקרן לירושלים ומוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים בשיתוף עם ועדת ההתחרויות של עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל (ע"ר), מכריזים בזה על התחרות פומבית עם "ברירת המזמין" בין אדריכלים, הרשויים בארצותיהם, בעלי לפחות 5 שנות ניסיון לאחר רישום ומזמינים אותם להגיש הצעותיהם לתכנון מוזיאון הטבע ירושלים – קמפוס טבע, מדע וטכנולוגיה. פורום "ברירת המזמין" של... -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11...א נוח" זה כישלון? ומי בדיוק קובע? כך או כך על דבר אחד יש הסכמה. פרוייקט שהופך לפיל לבן וננטש על ידי המשתמשים שלו הוא כישלון. כזו היא התחנה המרכזית החדשה בתל אביב וכזה הוא "בית הנעורים" בקיבוץ חולדה. הבית נחנך ב1986 ושנה לאחר מכן ננטש. אתם מוזמנים להכנס לכתבתו של יעקובסון ולקרוא את סיפור המבנה המפורט, אנו כאן נמשיך לבחון את מקור הכישלון. בדרך כלל ניתן לאבחן מספר גישות לעבודה האדריכלית. ישנה למשל הגישה של ליבסקינד, פרנק גרי ודומיהם. אדריכלים כא... -
סביבת העבודה והאווירה בה
1.12.11.... הסביבה הפיזית והאנרגיה שלה, אמורות להוות את הרקע לכל הפעילויות הנדרשות בארגון. סביבה זו אמורה לאפשר את ההתנהלות הרלוונטית לחברה הספציפית, ולקיים בה את הדיאלוג המתוכנן והמקרי כאחד בין השוהים בה. בין אם מוקפדת או מרושלת במכוון, היא מעבירה מסרים על הארגון ומהותו, על אווירת העבודה והיחסים בה. אך כך או כך, היא אמורה לאפשר לעובדים להפיק את המרב, ואם אפשר – בהנאה מקסימאלית. ארגונים רבים דואגים בראש ובראשונה לסוגיות ארגונומיות ויצירת תנאי העבו... -
האם תל אביב היא מדינת אוייב?
28.11.11... חדרה? על השאלות האלה אני מתכוון לענות בכנס של עמותת מרחב בנושא "העיר כמנוע לצמיחה כלכלית". בהרצאה שלי אציג טענה שהעיר אינה מנוע כלכלי ושתחבורה טובה תמיד אינה הפתרון. בואו בהמוניכם ותביאו עגבניות רקובות. את אנשי מרחב אני מכיר לא מאתמול. האדריכלים החברים בעמותה הזו עושים בהתנדבות פעילויות רבות למען ערים טובות יותר. הם דיברו על מצוקת הדיור שנים לפני שהיה מודרני להפגין ברוטשילד, ובזמן שאני ישבתי על הכורסה וקיטרתי הם החזיקו ראשי ערים יד ביד והעבי... -
דשא סינטטי - המדריך לעיצוב נוף מתקדם
22.11.11...י ניקוז ראויים ושיפוע של 1% לפחות לעבר פתחי הניקוז. במקרים בהם יש בעיות ניקוז ניתן להשיג תשתית מנקזת מקצועית אשר פותרת בעיות אלו.תכנון נכון של פרישת המרבדיםדשא סינטטי מיוצר לרב ברוחב של 2 או 4 מטרים ואורך של 25 מטר בכל גליל. מכיוון שגינות אינן מגיעות תמיד בצורות סימטריות על פי בקשתנו, מומלץ להתאים את המרבדים על פי תוואי השטח בצורה כזאת שיהיו כמה שפחות חיבורים אך גם להתחשב באובדן חומר הגלם (פחת). לדוגמה: אם הגינה שלנו בגודל של 3.7 מטר על 9.8 מטר, ... -
פנימה או החוצה? לאן צריך לפתח את תל אביב?
7.11.11שני אדריכלים מכובדים מציגים השבוע את דעתם על תרבות הדיור בארץ ובתל אביב במיוחד. האדריכל סעדיה מנדל בכתבה ב Xnet והאדריכל עופר קולקר בגלובס. מעניין לעמת את שתי הגישות שיוצאות מאותה נקודת מוצא. מבין שניהם נראה שקולקר גם הולך את הצעד הנוסף ומגיע למסקנה אופרטיבית. סעדיה מנדל יוצא מתוך הנקודה שהארץ קטנה ומתמודד עם הקריאה לפתרון של מגדלים: "מדובר בהטעיה גסה: אין כל קשר בין צפיפות הבנייה (מספר היחידות לדונם) לבין גובה הבנייה. אפשר לבנות מגדלים ולהיש... -
מוזיאון תל אביב החדש - דברי המבקרים
6.11.11..., האמנות - הם כבר יישבו לבד בחושך." אז שתי מסקנות יש לנו כבר. הראשונה - המוזיאון בהחלט מעורר חלק ממה שמכונה "אפקט בילבאו" כשהוא הופך לחשוב יותר מהאמנות המוצגת בו. והמסקנה השנייה - חייבים ללכת לראות. את הבניין יהיה ניתן לשפוט רק בעוד כמה שנים ואחרי מספר תערוכות. אם בעוד חמש שנים כשתוגש התחזית של ערוץ 10 האייקון ליד המילה "תל אביב" יהיה המוזיאון הזה ולא שלושת העזריאלים, מטרת הנהלת המוזיאון הושגה במלואה. *התמונה מאתר האדריכל פרסטון סקוט כהן. -
חיוטין התפטרו מתכנון מוזיאון הסובלנות
4.10.11..."ע המקורית למקום אושרה כבר ב 2002, מחו בהמשך אירגונים איסלמיים על הכוונה לבנות את המוזיאון על השטח של בית קברות מוסלמי עתיק, והוציאו צו הקפאת בנייה מבית המשפט העליון. באוקטובר 2008 אישר בית המשפט את המשך הבנייה שגרר מיד לאחר מכן מהלך ארכיאולוגי בו פונו הקברים והשרידים המוסלמיים מהאתר. אז למה התפטרו גם גרי וגם חיוטין מפרוייקט כזה?הכתבה ב"הארץ" מצטטת גורם בעירייה שדיבר על "פערי מנטליות" בין מרכז ויזנטל בלוס אנג'לס, היוזם והמממן של המוזיאון, לבי... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11...משכות של תכנון ודיור בישראל, וכאתגר ליצירת השינוי הנדרש. ירון טוראל שהיה אחד המתכננים של תכנית המתאר של לוד, ושנמצא בצוות הליווי והעדכון של תמ"א 35 מציב בפני אנשי העמותה שאלות שמצליחות למקד את הדיון בנקודות התורפה של ההשקפה המכונה "עירוניות חדשה". אנשי עמותת מרחב ותפיסת העולם המדוברת מציגים תמיד פתרון אחד לכל תחלואי העיר - ציפוף ועירוב שימושים. למרות שכולם מסכימים ששני אלה הם קווים מנחים לעיר טובה יותר הרי שיש בעמותת מרחב קיבעון שלילי לגבי אפ... -
פרובינציאלי, קרתני וצר אופקים
21.09.11... "תביא אייקון ממותג" הוא שיקול לגיטימי בעיני לבחירת אדריכל. ישנם מקרים בהם אדריכל נדרש לפתור פרוגרמה ולמצוא פשרה מוצלחת וישנם מקרים בהם הוא נדרש פשוט לתת פסל - חוות דעת אישית על הנושא המדובר. אבל השיקול הזה שנכון לפרויקטים שנמכרים על ידי קבוצת חבס או על ידי עיר נידחת כמו בילבאו אינם משהו שירושלים או בצלאל צריכים. וזו הסיבה, פרופסור צוקרמן, שאני מכנה אותך פרובינציאלי - במוסד העיצוב הנחשב בארץ, במיקום מרכזי בעיר המוכרת בעולם, אתה חושב שצריך איי... -
המהפכה של סלמה 60
12.09.11...המסמך עצמו תוכלו לקרוא מהקישור הבא : מסמך סלמה 60 במסמך ישנן הצעות שונות שחלקן מוכרות. את ההסתייגויות אליו ניתן למצוא רחבי הרשת בכתבה "התכנית שתציל את מדיניות התכנון הישראלית" בדה-מרקר ובכתבה "מי מפחד ממסמך סלמה" בהארץ. מכל הנקודות בו אנו מתמקדים באחת, הראשונה והחשובה מכולם גם לדעת מחברי המסמך. אכלנו אותה - בואו נודה בזה ונתקדם מסמך סלמה מציג את הטיעון החזק ביותר והמהפכני ביותר שלו מיד בפתיחה "חרף מאמצים בלתי נלאים, הפרויקט הלאומי של חי... -
עם הגב לכאן, עם הראש לשם
9.09.11.... הבעיה בהגדרת עיר עולם היא כמובן שמדובר במדד סובייקטיבי לחלוטין. קבוצות חוקרים שונות מאמצות מדדים שונים כדי לדרג את הערים המדוברות וזונחות מדדים אחרים. אחת הדוגמאות הברורות לכך היא ההתעלמות של המדדים מנושא הדת. ירושלים ומכה הן דוגמה לערים שפעילות דתית ומדינית בהן יוצרות אפקט גלובלי. ערים אלה מרכזיות, משפיעות ומשמעותיות ברחבי העולם, תרבותית ופוליטית הרבה יותר מעיר העולם טורונטו למשל. בדומה לכך לא נמדדת ההשפעה של תעשיית הסלבריטאים של לוס-אנג'... -
תחרות דיור מחר – D3
5.09.11... קידום קישוריות פיזית רחבה יותר; קהילתית – ניצול האינטראקציה של יחידות עם שירותים משותפים; ועד פנים – בחינת את הייחוד הפנימי של היחידה, הפרט, או המשפחה בעיצוב הדיור לקידום הזהות העצמית, הבעלות, והאינטימיות. הארכיטקטורה העולה מכך תטען כי ביטוי עיצובי דורש מטרה מעבר להנחות הפורמליות ולביטוי האסתטי עצמו. בד בבד עם המחשבה ברת הקיימא, התחרות דיור מחר D3 מניחה שאדריכלות אינה משהו שפשוט נוצר, אלא מבצעת פעולות שונות מעבר לאלה הקשורות כמקובל עם בנייני... -
מינימליסטי יוקרתי ומתנשא
4.09.11...דלהי, תל אביב או לונדון. אין הסטוריה, אין סממן תרבות או לוקאליות - סטריליות לבנה ונטולת אישיות. יתכן שמשפחות גרות בבתים האלה, אין לדעת. אם יש להם ילדים הם בוודאי מאוחסנים עטופים בפלסטיק באחד הארונות. את הכתבה מסיים אוריין בהסתייגותו מהסגנון המנוכר לעומתו "אני מוצא משהו כובש באסתטיקה של ה'אנטי עיצוב'"..."באומץ של ה'אנטי עיצוב' לבטא רגש, בשיחרור שלו מכבלי המוסכמות החברתיות, חפשי משייכות לז'אנר או סגנון, אך בה בעת מעניין, אסתטי, מרגש ומשפיע." -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...היוצרים. גם בנקודה הזו אני חולק על השופטת. על פי הפסיקה אנו מגיעים למצב המגוחך שבו לעיצוב הוילה אין זכויות יוצרים אבל לצלם שצילם אותה יש. אם לצילום, שבו כל מה שנדרש הוא מצלמה ואצבע יש זכויות יוצרים הרי שלתכנון, גם אם הוא מכיל חלקים מוכנים בוודאי שיש. לקיחת השראה ואפילו אלמנטים ממקומות שונים אינה מורידה כהוא זה מהיצירתיות שנדרשה מצברית בכדי להתאים אותם לחלל, לקבוע את הגדלים הנכונים והפרופורציות שיוצרות את החוויה הכוללת. זכויות יוצרים לא מגינים...







