חיפוש - פרטי בנין , חדשות , שונות , פח , קש |1| - דף 12
לא מצאת? פשוט חפש.
-
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13...וטשילד בתל אביב הן מרחב נעים ומזמין. למה הן כאלה? עזבו את כל ההסטוריה, הסביבה והתרבות. גם אם נראה תמונה שלהן למישהו מפנסילבניה הוא יסכים שזה מקום נעים. למה? מה יש בתמונה? מה במרחב הוירטואלי הזה הופך אותו למזמין יותר או פחות? בואו נתחיל עם "מה לא". זה לא חתך הרחוב. זה לא רוחב הכביש. זה לא צבע הבניינים ובמידה רבה גם לא הגובה שלהם. תחשבו רגע על שדירות רוטשילד ללא אנשים בכלל, ללא מכוניות או צמחיה. הופ! משהו נדפק במערכת. זה כבר לא רחוב מזמי... -
סולידריות של אדריכלים
19.03.13...לא תוכל העמותה להמליץ בפני אדריכלים מקרב חבריה להשתתף בהליך החדש לבחירת אדריכל לבנין הספרייה הלאומית.""לא תוכל העמותה להמליץ"?!? המשפט הזה גרם להרמת גבות לא מעטה. למה לכל הרוחות לא נכתב בהודעה "קוראת לאדריכלים להחרים..." או לפחות "מבקשת מחבריה להחרים...".עמותת האדריכלים לא מפספסת הזדמנות לפעול כגוף נרפה. איך תקרא העמותה לחרם אדריכלים אם פרופ' אלינער קומיסר-ברזקי, אחת משני השופטים שייצגו את העמותה ושהומלצה על ידיה, נשארה לשפוט בהליך החדש? איזה שינ... -
זכויות יוצרים אדריכליות
4.03.13...זכייה בתחרות פומבית חס ושלום, אלא בחלקו לפחות מתוקף זכויות היוצרים שלו מהעבר.תוקף זכויות היוצריםשאלה נוספת שטרם הוכרעה בנוגע לזכויות יוצרים באדריכלות היא תוקף הזכויות. האם הן 50 שנה מיום הפקת התכנון (כמו צילום או תקליט), או 70 שנה ממות היוצר (כמו ספר). בנק ישראל בירושלים למשל תוכנן לפני 46 שנים. בניגוד לספר, למבנה אדריכלי יש אורך חיים מוגבל. מרבית המבנים מתוכננים לשרת אותנו בסביבות 50 שנה. האם זכויות היוצרים למבנה יכולים לשרוד אל מעבר לתקופה כזו? -
שכונה ריקה
19.02.13...מו גם בארצות הברית - הזדקנות ובלייה. התהליך הזה הוא הדבר העיקרי בו אנחנו האדריכלים צריכים להתמקד.הבעיה של הזדקנות ובלייה של שכונות, מבנים ואזורים מוגברת כשצורת המגורים המוצעת אחידה מדי. בדרך כלל מדובר בצורת מגורים המתאימה למשפחות בראשית דרכן או ל"משפרי דיור". כאשר תמהיל הדירות אחיד, פרופיל המשתכנים אחיד. במקרה הזה - משפחות צעירות עם ילדים. לא נדרשות יותר מעשרים שנה עד שכל בתי הספר והגנים ננטשים וכעת נשארים בשכונה זוגות מבוגרים, עם בתים גדולים מדי... -
סדרת טלוויזיה - אדריכלות בישראל
14.01.13...ותומאנית ומהארכיטקטורה האוניברסאלית ואת האדריכלים באותה תקופה שיצרו אדריכלות המשלבת קשר למקום עם רומנטיקה.אמנון רכטר על שושלת האדריכלים אליה הוא משתייךאמנון רכטר, בנו של יעקב רכטר ונכדו של זאב רכטר, מנתח את מורכבות המורשת המשפחתית הארכיטקטונית, היחסים בין הדורות, היכולת לפיתוח יצירתיות ועל הדור הצעיר המנסה למצוא את דרכו ולהוכיח את כישוריו.הסופר דן בניה סרי מתאר את החיים בירושלים שמחוץ לחומותדן בניה סרי מתאר את חייו בילדותו סמוך לשכונת הבוכרים, את... -
לגור בבנין מיוחד כמו כולם
9.12.12...ה לכך שסביבה מעצבת תודעה. אגב, רב הבעיה נפתרת בעזרת גינון (תכנון נוף), ובין תכנון הרחוב לתכנון (או לפחות חיפוי) הבניין עצמו אין שום קשר.וכן - סטנדרט זה רע!"ועמית עונה "אף אחד לא שואל, אם אכן צורת הבניין היא המקום בו אני צריך להביע את היצירתנות המיוחדג'ת שלי, על חשבון יעילות תכנונית? זה ממשיך בכתבות בהן "אויש, יש לי אותה ספה מאיקאה כמו לשכן ", אפילו שהם בחיים לא יבקרו את השכן ההוא, זה מפריע רק לדעת שיש עוד מישהו כזה".* בתמונה - מומו של מיכאל אנדה. -
בית הקוביות בחולון
25.11.12...זנבלום כותבת ב"הארץ" על בניין Z2 שתוכנן על ידי "מן שנער" וממוקם בצמוד למוזיאון העיצוב בחולון. קשת מנצלת את ההזדמנות ובוחנת את הנעשה באזור ואת הכיוון אליו הולכת חולון, "באופן מודע, לא נעשה בה ניסיון לייצר מטרופולין אלא עיר למשפחות, עם בתים גדולים למעמד הביניים שמציעים רמת חיים העונה לדרישות קהל היעד. בניגוד למרכז העיר המוצלח והישן ברחוב ויצמן, התפשוטתה של העיר מתבצעת בתפישה יותר פרברית־אמריקאית, כאשר בתי המגורים נפרדים ממתחם מסחרי וממבני ציבור".הכ... -
אייקונים בחיפה, הישן והחדש
15.10.12... ספר לקונסטרוקציה' (...) הגג הזהוב משדר אמנם ראוותנות מסוימת, אך ברוב הבחירות האדריכליות שנעשו בהליך התכנון ניכרת חדווה הנדסית כנה. גם הגידור ההכרחי סביב הכניסות לאצטדיון הוא מתכתי ושקוף, ולא מנסה לטשטש את הקונסטרוקציה"."אלו פחי אלומיניום פשוטים, זה יחזיק לאורך זמן וזה קל לניקוי", אומר קהת בכתבה. "זהו ניצול של מספר מצומצם של אלמנטים וגיבושם יחד לצורה האיקונית. כי רואים את זה, מזדהים עם זה. כך לאצטדיון יש חותמת".ובכן... בואו ונספור את הנסיונות הקו... -
בינוניות מצוינת ואגו של אדריכלים
27.08.12...ץ ממחשב שממנו מורידים תבנית ליציקת בטון. התוצר של זה הוא תעשיית ה'מה שאתם רוצים', ואדריכלים עשויים מחומר כזה שמאוד-מאוד מקשה עליהם לרסן את עצמם ולא לעשות את מה שהם רוצים, אם הם יכולים. (...) האדריכלות החדשה מחפשת את הצורה ופחות מתייחסת למקום ולהקשר. הסטארכיטקטים כל כך מוכשרים, כל כך ממותגים וכל כך חזקים, שהם יכולים לעשות פחות או יותר ככל העולה על רוחם. אני כמובן מאוד מקנא בהם על כך, בתור אדריכל מסחרי בפרובינציה ים תיכונית, ועם זאת, חייבים להודו... -
תכנית מתאר 3700 - עוד עיר או פרבר?
6.08.12...בכפכפים וילך לשתות כוס קפה בפינת הרחוב הקרובה".לרמן מוסיף עוד טענה שאינה קשורה למתכננים ואופיים אלא לאופי השטח "ישנו עוד חסם מהותי לעירוניות מוצלחת בתוכנית זו. הבינוי של תוכנית 3700 צפוי להישאר מנותק לאורך שנים מכל מרקם אורבני סביר מסביבו, בניגוד לשכונות מרכז העיר שגם הפחות עירוניות שבהן (כדוגמת אזור כיכר המדינה) לפחות מחוברות קצת לאזורים עירוניים ממש וביחד האזורים הללו מחזקים זה את זה".* התמונה כאן מהמצגת של קולקר קולקר אפשטיין המציגה את התכנית. -
חזיתות של גרפיטי ותכנון פרמטרי
23.07.12...אותן הגדרות. פרמטרים אקלימיים הם גורם חשוב נוסף בעבודה שלנו ואנחנו משתמשים בכלים אלה יחד עם סימולציות אקלימיות כדי לקבל החלטות תפקודיות ועיצוביות שונות – כמו לדוגמה בקטע של חזית שלפי סימולציה אקלימית שביצענו למדנו שהיא מקבלת פחות שמש לאורך השנה, השתמשנו בקוד שמרכז יותר פתחים בקטע מסוים זה. מהבחינה הזאת, למרות שאין באדריכלות שלנו אלמנטים דינמיים שמשתנים, אנחנו מרגישים שהקונטקסט הדינמי שבו אנחנו פועלים כן מקבל ביטוי בתכנון –מבחינה אקלימית אבל גם מב... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12...אורך השנים ולא את שרידותו בשינויי התרבות.דעתי על המקום עוד פחותה מזו של מיכאל. השימוש בלוחות אבן ממש צורם לי בעיניים במפגשי הפינות ובקורות המעברים, שם ברור שיש בטון שנושא לוחות אבן. למרות העובי הרב שלהם הלוחות הופכים לדימוי של אבן, לטפט. אולי העיניים שלי מקצועיות מדי כשהמוח מפענח מיידית כל דימוי לצורת הבנייה שלו. אני מניח שמרבית הקהל לא מרגיש כמוני בתחושת הזיוף. אבל אני זה אני וביקורת אמיתית יכולה לבוא רק מתוך המקום האישי.וכך גם הביקורת של מיכאל. -
תחרות תכנון גשר לפארק אריאל שרון
18.06.12...פורצי הדרך. לפיכך נכונה לגשר המבוקש משמעות רבה בעיצוב פניו העתידיות של הפארק.תחרות האדריכלים פתוחה עבור משרדי אדריכלים ישראליים בעלי ותק של 4 שנות פעילות לפחות. התחרות תעניק ערך מוסף לתהליך התכנון של הפארק וכן לחשיפתו בקרב קהלים רחבים מכל שדרות העם. בסוף התחרות יוצגו עבודות נבחרות בתערוכה שתהא פתוחה לקהל הרחב ותהווה אירוע מושך קהל בפני עצמו.מועד הגשת ההצעות (במסירה בעילום שם) 31.7.12מועד פרסום הודעה על ההצעה הזוכה 9.8.12פרטים נוספים ומסמכי המכרז: -
עוד קצת על מיתוג עירוני
10.06.12...רסום או העיריה עצמה מאמינים בזה.עד כמה שזה ישמע מוזר אני מאמין גדול במיתוג לעיר, אני פשוט לא מאמין בביצוע דרך משרד פרסום. תדמית העיר חשובה רק כדרך שבה התושבים תופסים את עצמם ואת סביבתם. אם התושבים חושבים על העיר שלהם שהיא "משפחה אחת חמה וגדולה" הם יתנהגו בהתאם. אם הם מאמינים ש"לא מסתובבים פה בחוץ בלילה" הנבואה תגשים את עצמה. את הערכים האלה לא ניתן להשיג בעזרת מיתוג של משרד פרסום. הם דורשים עבודה בשטח, התעסקות בניקיון, ביוב, תשתיות, חינוך - הדברים... -
עירוניות היא לא אופציה - היא הכרח קיומי
6.06.12...כיום מוצע במסמך ליצור מטרופולין אחד - רצף אורבני המתחיל בבאר שבע ומסתיים בנהריה. "לא מדובר ברצף בנוי בלתי פוסק" מסביר אדריכל דן סתיו מראשי הפרויקט, "אלא חוליות־חוליות על רצף של תחבורה".קשה לשפוט מסמך כזה דרך מאמר בעיתון אבל לפחות אחד מהם לא מובן במיוחד - מה בדיוק האלטרנטיבה המוצעת ובמה היא שונה מהמצב כיום? אם הממשלה מחליטה לחזק מבחינה תחבורתית את כל המרחב של מישור החוף עד באר שבע, זה הרי כמעט כל האזור המיושב כיום ממילא. הוא כולל ערים ופרברים, שטח...







