חיפוש - תגובות , חדשות , שונות , רוח |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
חזיתות של גרפיטי ותכנון פרמטרי
23.07.12...ונות של זרזירים. באמצעות שימוש בתוכנות פרמטריות של מערכות חלקיקים יצרנו אנימציות דינמיות המשתנות על גבי החזית. הפרמטרים בהם עשינו שימוש לצורך יצירת דפוסים צורניים אלה מבוססים על סימולציות של כוחות פיזיקליים כגון עוצמת וכיוון רוח, כוח משיכה, חיכוך, עירבול וכד'. שינוי של פרמטרים אלה יצר מבנים שונים ומגוונים. למה לאדריכלים כמוכם להתעסק בזה?למה? כי אנחנו רואים בהקרנות האלה המשך טבעי לחלוטין להתעסקות שלנו כאדריכלים בעיר ובמרחב הציבורי. מבחינתנו זאת ה... -
אגדה אורבנית - ספר חדש
17.07.12... שתי מטרות עיקריות. הראשונה היא להנחיל ברבים את ההכרה בכך שתל אביב, עיר בת מאה שנים בלבד, היא אחת מהצלחות התכנון הבודדות של העידן המודרני. תל אביב היא מוקד להתרחשות אורבנית אמיתית, כמעט מסביב לשעון, המקיפה את כל שטחי הישגי הרוח האנושית: בתחום התרבות, החברה, הכלכלה, ועוד. רוב רובה של הפעילות העירונית השוקקת מתקיימת ומשגשגת בזכותו של אזור קטן יחסית: המתחם אותו תכנן פטריק גדס, אנתרופולוג סקוטי ואיש חזון. אזור זה מהווה את לב לבה של האורבניות התל אבי... -
האנדרטה לחללי הצוללת דקר
24.06.12...כה. חתכי האורך והרוחב המצורפים לכתבה מוסיפים לרושם המתקבל מהתמונות ומראיין גם את מי שעבד עם ברוקוס, האדריכל נחום מלצר שאומר: "המבנה מדבר בעד עצמו. למבנה צורת צוללת, מסלול הירידה הוא טקסי ולבסוף באולם התת-קרקעי כניסת האור מתבצעת מבעד לחריץ דק בתקרה. יש כאן אזכור למבני קבורה עתיקים כמו קבר אגממנון במיקנה שבדרום יוון. יש כאן איזכור למהלך הירידה והכניסה למבנה אבל ובמקביל אזכור פורמלי של צוללת מתחת לפני הים, אלא שכאן זה מתחת לאדמה".*התמונה מתוך הבלוג. -
תחרות תכנון גשר לפארק אריאל שרון
18.06.12... על ידי אדר' הנוף פיטר לאץ', מייעדת בשטח זה כניסה ראשית לפארק שתהווה תחליף לכניסה הזמנית הקיימת דרך איגוד ערים דן לתברואה (כביש 4)הדירקטוריון, הנהלת החברה בחרה בצוות של יועצים מדיסציפלינות שונות שנבחרו לגבש תכנית פיתוח לשטח ברוח חזון וערכי הפארק , הכוללים את ערכי הקיימות – שילוב בין סביבה,חברה וכלכלה. על כל פעילות של החברה אנו מכילים עקרונות אקולוגיים מחמירים , ובוחרים לעבוד עם הצוותים החדשניים, הנועזים ופורצי הדרך. לפיכך נכונה לגשר המבוקש משמעות... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12...הראשי תכנן וביצע את הדלתות והפתחים, אמני הויטראג' את הזכוכית, פסל ראשי ריכז את עבודות הפיסול באבן וכן הלאה. האדריכל נתן הנחיות אבל לא שרטט לנגרים את פרטי העץ ולא את פרטי האבן לסתתים. הוא נתן הנחיות כלליות והם ביצעו. זה היה "ברוח האדריכל" אבל לא בתכנונו.לאחר המהפכה התעשייתית ועם היכולת לייצור המוני של פריטים זהים, נוצר מצב בו האדריכל יכול לתכנן ולבחור כמעט כל פרט במבנה. אבל ליכולת הזו יש מחיר והוא מגיע בצורה של שבלוניות וחזרתיות. אם צריך לתכנן בני... -
מוזיאון הסובלנות, כי אין כמו הצלחה של בדיחה טובה
6.05.12...ת, עיריות, תורמים, יזמים, אדריכלים... באמת שלא זכור עוד סיפור כל כך מדהים. ירושלים לא יכלה להמציא לעצמה פרודיה גדולה יותר מאשר לבקש להקים מוזיאון סובלנות על שטח של בית עלמין מוסלמי. סיפור שמתחיל בפתיחה יפה כזו לא יכול להתגלגל אחרת. קפקא לא יכל לכתוב משהו מריר ומצחיק מזה.וברוח הפארסה נסיים עם טוקבק מדהים שצמוד לכתבה: "מוזיאון הסובלנות? בירושלים? דבר מטומטם בשיא הטמטום, מיותר ומצחין. בגלל הטירוף והאלימות ברחתי מירושלים. הלוואי שייחרב לפני שייבנה." -
נבחרו הזוכים בשלב א בתחרות לתכנון הספרייה הלאומית
1.05.12...10 הוא ייסד את משרד Architecture Workshop בישראל ובניו יורק. המשרד עוסק בימים אלה בתכנון בנייני מגורים במרכז הארץ ובתכנון מוזיאון לשמן זית בעיר בולטימור בארה"ב. בשנים האחרונות הוא עוסק בפיתוח רעיונות וגישות לבתי כנסת ומרכזים רוחניים יהודיים בישראל ובארה"ב ואף כותב ספר ואוצר תערוכה בנושא.דניאל אסייג, ירושליםבוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל מדור אדריכלות וכן בוגר בית הספר לאדריכלות במכון – Pratt בניו יורק. לאחר שצבר ניסיון במספר משרדי אדריכלות בני... -
סרטים בנושאי ארכיטקטורה בפסטיבל דוקאביב
22.04.12...רחף בתוך הארכיטקטורה האורבנית והתעשייתית הנטושה של דטרויט ועוקב אחר דמויות מקומיות שונות, שעדיין מאמינות בעתידה של עיר שלא מפסיקה להתכווץ.חללים בלתי גמוריםקובה, 1961. ארכיטקטים צעירים הוזמנו לתכנן פרויקט שאפתני שנועד לבטא את רוח החופש והשוויון של המהפכה. היום, הממשל הקובני שוב מזמין את המתכננים והפעם - כדי לסיים את הפרויקט שהמציאות הפוליטית של התקופה קטעה בטרם עת.כמה שוקל הבניין שלך, מר פוסטר?סקירה מרהיבה של עבודתו של נורמן פוסטר, אחד הארכיטקטים ... -
תחרות סטודנטים - סירה מבטון
11.03.12... מתחרים, אנו רוצים להגדיל את הפרסים כך שיהיו גדולים יותר מהפרסים שנתנו בשנה שעברה. חברי האיגוד מוזמנים בזאת לעזור בגיוס תרומות לפרסים ולהציע את עצמם כמנחים לקבוצות המתחרות. תקנון התחרות כולל הגדרות של מבנה הסירה. אורך ורוחב אחידים של הסירות כדי שהמהירות לא תיקבע ע"י האורך, וע"מ להבטיח יציבות ובטיחות של הסירות. האורך שבחרנו הוא 5 מטר כדי שהסירות תהינה מהירות יותר מסירות קאנו פשוטות מפלסטיק, כדי שניתן יהיה להוביל את הסירות במשאית קטנה (עלו... -
סימפוזיון נוכחות נשית באדריכלות
1.02.12...א ייחודית איך ניתן ליצור סביבה אינדיבידואלית ייחודית באמצעות כלים טכנולוגיים עכשוויים. "התוכנית של כל אחת מ-82 הקומות שונה לחלוטין משום שהיא למעשה חתך בגוף תלת ממדי. השלב הסופי של העיצוב עסק בניצול מרבי והתאמה לכיווני השמש והרוח וגם בהתחשבות בנתיבי הנדידה של ציפורים. בתכנון הובא בחשבון האופן שבו הן רואות (או למעשה לא רואות) קירות זכוכית. אקווה מהווה אף הוא נקודת ציון בהיסטוריה המגדלית של העיר. ראשית, משום שהוא לא היה יכול להיבנות בכלים ובטכנולוגי... -
על שימור ועל בית צים בחיפה
25.12.11" להיות יפה נפש זה מצוין, לדגול בערכים גדולים זה מצוין, אבל בהרבה מקרים אתה מגיע למסקנה שחידוש עדיף על הרס, גם אם הוא לא בדיוק ברוח המקור". את המשפט הזה משמיע האדריכל מיקי מנספלד בכתבה בהארץ, כתבה בה מוצג השיפוץ המיועד לבניין צים שבעיר התחתית בחיפה.נועם דביר מציג בכתבה את בנין צים וסוקר את דרכו ואת הנעשה בעיר התחתית של חיפה. הבנין תוכנן על ידי האדריכלים שמואל וארי רוזוב והוקם בשנת 1970. כמו בנינים רבים מאותה תקופה הוא בנוי בטון וזכוכית ונראה כגו... -
המאבק בין העבר לעתיד
15.12.11...כל להציב בפניהם מראה שתשקף להם, לנו ולציבור איך הגענו למצב התכנון הבעייתי הנוכחי ומה צריך לעשות כדי לשנות את זה.(...) אין לנו כל דרך לדעת אם הניסיון יצליח, אבל אנו, הדור הצעיר, לא נשתוק כאשר ממשיכים לתכנן טעויות מודרניסטיות ברוח לה קורבוזיה בשנות האלפיים. אני מסתכל על שני המניפסטים ולא יודע בדיוק איך להגיב. השורות בהן טוענת נעמה טוענת שהאדריכלים יודעים טוב יותר מהלקוחות מה הם רוצים מפחידה אותי. מכל האדריכלים בארץ אני יכול לציין אחד, דווקא לא ... -
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11...*תמונה - איתי סיקולסקי, Xnet, שיתוף ויקיפדיה ו"דג קר" מוסיף:"לא ראיתי את הבניין, אבל הכי אהבתי את הדברים של כרמי על כך ש"בניין זה לא פסל אלא האווירה שנוצרת בחללי הפנים... בפקולטה למדעי הרוח בהר הצופים למשל, פרי יצירתו של כרמי, ה"אווירה" גורמת לסטודנטים חדשים להתייפח בייאושם כשהם מחפשים את הכיתה ומגיעים לחניה, רוצים לשירותים ומוצאים את המעלית. 4 שנים שם לא מספיקות להתמצאות במבוך הנורא הזה. והוא גם מכוער. העיקר שלא מבינים אותו ומקנאים בו. אהה." -
שינקין כמשל
20.11.11...חת עיר ומתחמים משנים את זהותם. אזורים מנומנמים הופכים לסוהו של אמנים, סטודנטים וצעירים. רשתות האופנה הגדולות קולטות את המתרחש ונכנסות לאזור והוא הולך ומתמסד, נכבש בידי יזמים שדוחקים החוצה את אותם הצעירים בגללם הגיעו. שינקין כנראה כבר לא יחזור, בכל אופן הרוח שלו לא תחזור ברחוב שינקין. לא בטוח שזה הפסד כל כך גדול. הישגו הגדול ביותר היה יצירת הבועה של עצמו, הפצת התלבושת השחורה והדיבור המאנפף... מנופח מחשיבות עצמית, בוהמיני וסנובי ... אבל כן, גם כיף. -
היכל התרבות והסובייט העליון
7.11.11...ולקר למבקרים וגם מתייחס לתחרויות בארץ, לקבוצות הרכישה ולתרבות הדיור ה"חזירית". על התכנון המקורי של היכל התרבות אומר קולקר "היכל התרבות של דב כרמי וזאב רכטר (...) הושפע מהסגנון הסובייטי. התפיסה הייתה שהאמנים צריכים להיות מרוחקים מהקהל. התכנון מתאים לכינוס מרכז המפלגה וגם לצפייה בקולנוע - אבל בקונצרטים זה צריך להיות אחרת. הקהל רוצה להיות קרוב לנגנים. המודל הסובייטי של האולמות לא צלח, ואני צריך להיכנס לבונקר כשאני אומר את זה". למבקרים הוא עו...







