חיפוש - פרטי בנין , סימבולים / בלוקים , חדשות , רכב |1| - דף 15
לא מצאת? פשוט חפש.
-
רחוב שינקין הגוסס על שולחן הניתוחים
23.09.12...וב המיתולוגי? שני מבקרי אדריכלות מספידים אותו כבר עכשיו על שולחן הניתוחים.בכתבה ב Xnet מוצגים מאמצי ההחייאה של איש יחסי הציבור רון גרנות, הדובר של ועד סוחרי הרחוב. "הקהל של הרחוב השתנה", אומר גרנות. "אם שינקין של שנות ה-90 הורכב מצעירים שעברו לשינקין כי היה זול לגור בו ומהגרים מחוץ לתל אביב שרצו להיות חלק מההוויה התל אביבית, שינקין של היום היא שכונה בורגנית. לא תמצא פה סטודנטים, אלא אנשים שעלו לכאן לפני 15 שנה, השתקעו והקימו כאן משפחה. קח לדוגמה ... -
לאהוב ולעזוב את תל אביב
19.09.12...רסם באתר Slow ובו הוא מתייחס להשפעה של מגדלי היוקרה על העיר. "המגדלים מגיעים על חשבון העיר, שכן, מהי עיר אם לא פסיפס של אנשים, רחובות, עסקים, פארקים וגנים, אשר מתקשרים, נוגעים, משפיעים ויוצרים ביחד את החוויה האורבנית לגווניה. המגדלים, בהיותם מנותקים ומנוכרים אינם מצליחים להשתלב במרקם העירוני. הם לעד יעמדו כיחידות בודדות, נפרדות ולא מזמינות. הדיירים המועטים שלהם מגיעים עם הרכבים לחניון התת קרקעי, עולים במעלית ונכנסים לדירה אשר מספקת את כל צרכיהם". -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...בבלוג של שרון מלכי וכותב על אחת הדרכים בה עיריית תל אביב מתכננת לפעול על מנת לעודד הליכה רגלית בעיר - להגדיל את היצע החנייה. מה? סליחה?!? גם עמית לא מבין איך נבנה הקשר בין המטרה לתוצאה. " למה להגיד שאתם רוצים שנפסיק להשתמש ברכב פרטי אם אתם בעצם בונים לנו עוד חניות?" הוא שואל ועונה, "אם העירייה הייתה רוצה, היא הייתה מקדמת תשתיות ותוכניות לעידוד ההליכה ברגל שבאמת יש להן סיכוי לגרום לעוד אנשים ללכת ברגל. אבל העירייה לא רוצה. העירייה רוצה דבר אחד מא... -
קופסאות בחולות ראשון לציון
25.07.12...ולל דיונות ומעודד שימוש בזבזני ברכב פרטי? - "דרישת הקהל היא מתחם בילויים סגור עם הרבה חניה", עונה המתכנן אדריכל יוסי סיוון (יסקי מור סיוון): "הקהל נמשך למגה-קומפלקסים ואנחנו מייצרים בעבורו 'שואו' אחד גדול. זוהי קופסה סגורה ואטומה, שמגיעה באריזה שהיא מצגת".אז לכו לכתבה ב Xnet ותסתכלו על התמונות היפות (בלילה בעיקר) ועל התכניות והחזיתות. לקרוא ביקורת אדריכלית צריך אצל יאיר רווה שמנסה להיות אדיש אבל לא מצליח לו. העיר יקרה ללבו ממש כמו הבילוי בקולנוע. -
הקשר בין תכנון עירוני ושלטון
22.07.12...ות הנוצרות בעיר, לא בשכונה.כאשר מערכת הקשרים האזרחיים צריכה להיתמודד עם הניתוק השכונתי, היא נכשלת בגלל הסיבוך של הקשרים. כך הדבר עם התחבורה, הבין עירונית והתוך עירונית. מאליו מובן כי קשה לשרת יעדים מנותקים, תוך ריבוי השימוש ברכב פרטי, והפקקים הנוצרים בהכרח במערכות כאלה. כך הדבר גם בתכנון רכבות מכל הסוגים, כיוון שהשכונות יוצרות תחנות רכבת מבחוץ ואלה חייבות להיתמך בעוד מערכת סבוכה ונוספת של אוטובוסים. זוהי תוצאת הפיזור.השכונה, עם ובגלל מיגבלותיה נו... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12מיכאל יעקובסון לוקח אותנו הפעם לסיבוב בבקעת הקהילות שבקצה יד ושם. "מופע ראווה", הוא מתאר את המקום, "מופע יקר ומורכב שנראה שמטרתו היא לבלבל את המבקר יותר מאשר לטעת בו תובנות על המציאות בה הוא חי או לעצב את זיכרונו".מיכאל יעקובסון הוא כיום ללא ספק אחד ממבקרי האדריכלות הטובים ביותר בארץ. גם בביקור הזה הוא לוקח אותנו יד ביד ומוביל את הסיור בין רשמים אישיים לרקע מקצועי והיסטורי מעמיק אבל הפעם דעתו זוכה לתגובות צוננות מצד כמה וכמה אדריכלים."בחרת לקטול ... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12תחת הכותרת "מחזירים את שדרות רוטשילד לתושבים", מקדמת עיריית תל אביב את פרויקט בו בכל סוף שבוע בקיץ הקרוב תיסגר השדרה לתנועת כלי רכב. סגירת רחובות מרכזיים נהוגה גם בערים אחרות בעולם אבל התושבים חושבים שבעירייה לא חשבו על המהלך עד הסוף.בכתבה ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12...רגניים - מתוך הכתבה ב Xnetפיתוח של אדריכל שווייצרי, שבאמצעותו הוא מדפיס 2,700 פרוסות בעובי מילימטר ומשחיל אותן על עמוד פלדה. תמונות של תכנון עירוני - מתוך סרטוני הוידאו ביוטיוב המציגים מחקרים המשתמשים בכלים מתקדמים ליצירת המורכבות העירונית.סרט 1 - Parametric Urbanismסרט 2 - Associative Designאם כל זה נראה לכם מוזר ולא הגיוני? חשבו שנית, יש תחום בו אנחנו עובדים כך כבר שנים (רק שאנשים מבצעים את עבודת המחשב). יש תחום תכנוני בו האדריכל רק מגדיר חוקים... -
לכבוש את השטחים הפתוחים
7.05.12...מי שנשאר בו הם רק בני הנוער להם אין רכב ואין מקום אחר לבלות. בסביבה הומוגנית כזו צריך להוסיף לתבשיל רק קצת אלכוהול והוא הופך למטרד.יואב מסכם את המאמר כך: "תקני השטחים הפתוחים ההזויים של ימינו אלה אחראים בין השאר ליצירתם של אותם פארקים חד-גוניים, מסוכנים ורועשים ועולים באיכות חיים ירודה למתגוררים סביבם ואף עולים לעתים בחיי אדם ממש. אם אתם רוצים לישון בשקט, מומלץ לא לגור ליד פארק, בטח לא באזורים הפרבריים החדשים בישראל."המאמר מומלץ לכל מתכנן עירוני. -
נבחרו הזוכים בשלב א בתחרות לתכנון הספרייה הלאומית
1.05.12...ל תחרות האדריכלים של הספרייה הלאומית הסתיים ונבחרו ארבעת האדריכלים הישראליים שימשיכו לשלב השני. ארבעה אדריכלים נוספים צוינו לשבח.ועדת השיפוט הבינלאומית של תחרות האדריכלים של הספרייה הלאומית התכנסה בירושלים ב 17 - 19 באפריל. הרכב הוועדה כלל ארבעה אדריכלים פרופ' לואיס פרננדז גליאנו (יו"ר), פרופ' אלינער קומיסר ברזקי, פרופ' רפאל מוניאו ואדריכל גבי שוורץ. פרופ' מסימיליאנו פוקסס הודיע ברגע האחרון שלא יוכל להשתתף מסיבות שאינן תלויות בו. לפני בחינת ההצעו... -
תערוכה.01 - תחרות תכנון לעיצוב תערוכת אדריכלות
15.04.12... והעבודות המוצגות בה – וכן ליצירתה של תערוכה וחוויה בחלל הגלריה.חבר השופטים מורכב מאדריכלים ומתכננים אשר הציגו בעבר תערוכות בגלריה, וכולל את לארס ספויברוק, מנואל גוטרן, תגית כלימור, יוסי קורי, דפנה גרינשטיין, גד הלפרין ונגה לסר.התחרות פתוחה לכל משתתף, ללא מגבלת תחום עיסוק, ניסיון, מין, מקום מגורים, וכו'. ההשתתפות פתוחה גם לקבוצות.מועד אחרון להגשת הצעות 21 יוני 2012לפרטים מלאים, דרישות, צורת ההגשה, קובץ התכנון, רישום וכל השאר - היכנסו לאתר הגלריה. -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
בית אגד בתל אביב, סמל או שלט?
15.03.12...הבלוג של יעקובסון ובצילומו. "בית אגד הוא לא חלק מהשורה הראשונה וגם לא השניה של היצירות האדריכליות שנוצרו כאן בשנות הששים." אנו עונים בציטוט של מיכאל יעקובסון שסקר את המבנה ברשימה לפני שנתיים. "המבנה בחזותו הכללית מזכיר שיכון רכבת ולכן אין פלא שהנדלרים לא כל כך התפארו בפרויקט הזה. בחוברת שהוציא המשרד לפני מספר שנים, רגע לפני שקיעתו, הפרויקט לא מופיע בכלל. ככל הנראה הנדלרים לא היו מרוצים מהביצוע הסופי של הפרויקט ולכן העדיפו להצניע הן את הזכייה בתחר... -
חוק התכנון והבניה החדש - פוליטיקה ואידאולוגיה
11.03.12...ן נתניהו או של הרפורמה קל להבין שההתנגדויות הן פוליטיות. אם אנו כאן, בלי שום ארגון או השקעה, עוקבים כבר למעלה משנה אחרי הנושאים העולים לדיון בוועדה המכינה את החוק, הארגונים האלה יכלו גם הם לעשות זאת. לכולם, אבל לכולם ברור שבהרכב הנוכחי של הכנסת הצעת החוק תעבור.אז למה כולם נזכרו דווקא עכשיו להתחיל ולעשות קולות של התנגדות? פשוט, לרגע היה כאן ריח של בחירות מתקרבות. זה הזמן להצטייר כמתנגד לביבי האיום והנורא, זה מביא רייטינג.מצער לראות שעמותת האדריכלי... -
קריאה לאדריכלים לסייע בפעולה מול הרשם
27.02.12...כלל השיקולים המשפיעים על התכנון, מתוך ההקשר הסביבתי, החברתי, הפיזי והכלכלי. אז מה מנסים לבחון כאן? כיצד בוחנים את התשובות? לפי נפח הבנייה? לפי ההתייחסות למבנים לשימור? הרי מלכתחילה התכנון תלוש, סכמתי וחסר עומק. המקצוע שלנו מורכב יותר. תהליך התכנון שבו הוא תוצר של לימוד מעמיק, של חלופות תכנוניות, של תיקון והתלבטות. תהליך המשלב מספר רב של גורמים, שיקולים, יועצים, שותפים. האם זוהי הדרך לקבוע האם אדריכל יכול להיות רשוי?אנו מאמינים כי בחינת הרישוי צרי...







