חיפוש - חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , אבן , קיר בטון |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11ועכשיו גם בכתבה מעמיקה ב"גלריה" של עיתון הארץ. האדריכל רם כרמי עונה לנועם דביר וטוען שהבניין נפלא, הציבור לא מבין והקולגות פשוט מקנאים. האדריכל צבי אפרת לעומתו מכנה את הבניין "נפיחה ענקית וחרישית" והויכוח עם דני קראוון שתכנן את הכיכר הצמודה נשאר בעינו. רם כרמי ספג לא מעט ביקורות על עבודות שלו במהלך הקריירה הארוכה. ביקורות שמחלקן לא ניתן להתעלם. מהתחנה המרכזית החדשה ועד לתוכנית המתאר לפרוייקט הולילנד, כרמי תמיד מצליח לדלג הלאה לפרויקט הגדול הב... -
תערוכה והרצאה של ג'ורג' באלדל
29.01.12...ישומים דקורטיביים, יציג בתערוכה שידה מעוטרת באבני קריסטל סברובסקי. השידה מורכבת מפלטות זכוכית עליהן הודפסה גרפיקה השואבת השראה מהגיאומטריה הקריסטלית. גיורא בחר לעטר את ההצטלבויות של הקווים המודפסים באבני קריסטל שקופות. נבחרה אבן קריסטל בעלת גב שטוח, אידיאלית להדבקה על משטחים ומבטיחה הדבקה איכותית כיאה למוצר תעשייתי אשר עליו לעמוד בתנאים משתנים. גיורא אלקסלסי: "דלתות שידה מחופות זכוכית רפלקטיבית כסופה, בשילוב הדפס קורי משובץ אבני סברובסקי, השילוב ... -
שחור זה המטבח החדש
24.11.16כבר קצת מעל שנתיים, שהוא מככב בכל מגזין עיצוב ואדריכלות, ועושה רושם שהוא כאן כדי להישאר לעוד הרבה זמן. נראה היה תחילה שהמטבח השחור מסתמן כעצם זר וגושני בעין, אך אט אט, כמו בטעם נרכש, גם "המרובעים" שבינינו הבינו ששחור גרפיט לא שונה בהרבה מהלבן הקלאסי, וכי לא מדובר בעוד טרנד חולף. ולמה בעצם? שאלה טובה. זאת בשל היותו נטרלי ובעל יכולת שילוב מופלאה עם מנעד רחב של חומרים. מאלון מבוקע, קוריאן, בטון, שיש קררה ועד לריהוט משלים בצבעים עזים שמבלי... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12...אורך השנים ולא את שרידותו בשינויי התרבות.דעתי על המקום עוד פחותה מזו של מיכאל. השימוש בלוחות אבן ממש צורם לי בעיניים במפגשי הפינות ובקורות המעברים, שם ברור שיש בטון שנושא לוחות אבן. למרות העובי הרב שלהם הלוחות הופכים לדימוי של אבן, לטפט. אולי העיניים שלי מקצועיות מדי כשהמוח מפענח מיידית כל דימוי לצורת הבנייה שלו. אני מניח שמרבית הקהל לא מרגיש כמוני בתחושת הזיוף. אבל אני זה אני וביקורת אמיתית יכולה לבוא רק מתוך המקום האישי.וכך גם הביקורת של מיכאל. -
על ממ"דים וחדרי מדרגות
22.11.12לאחר סיום המבצע אפשר להירגע ולקרוא שתי כתבות שעוסקות בארכיטקטורה שנגזרה עלינו מכוח התקנות - מרחבים מוגנים וחדר מדרגות. שני מקרים בהם החלטות של ארנונה ואחוזי בנייה שינו את העיצוב האדריכלי של מכונת המגורים הישראלית... וגם מילה על מרפסות קופצות.בכתבה ב Xnet כותבת נעמה ריבה "על אף שהמיגון משתלט על הדיור והמרחב הציבורי בישראל, האדריכלים כמעט ולא נתנו את דעתם בנושא, ואף אחד לא שאל לדעתם. מהנדסי פיקוד העורף השפיעו הרבה יותר, ללא ספק." בכתבה בוואלה מציין... -
מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני
14.02.11... בחלקו התחתון שימוש נכון בחומר ולא בצבע. מבחינתי יש הבדל עצום בין בחירת צבע לבחירת חומר. אם בחרתי לחפות משהו בעץ אז הבחירה היא בעץ ולא בגוון חום. גם המשתמשים מרגישים "עץ" ולא "חום". אותו הדבר עם אלומיניום, זכוכית, בטון חשוף, אבן חברון, שיש ורונה, לבני שמוט, אבני בזלת - לכולם צבע אבל בכולם המשתמש מקבל את הרושם של החומר יותר מאשר את הצבע. בבנינים האחרים, כמו במרכז הלב באיכילוב השימוש בצבע האדום הוא נקודתי ונועד ליצור נקודת משיכה דווקא על רקע מו... -
על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הקרובים בישראל
15.03.17הפרמטר האנושי, מפגש 3.1: על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הבאים בישראלשיחה עם מתכנן ערים ד"ר קובי יסקי ופרופ' אדריכל יאשה גרובמןבמפגש זה, ישוחחו קובי יסקי ויאשה גרובמן על פני האדריכלות, התכנון והבניה בישראל בשנים הקרובות. בשיחה זו בין שותף בכיר במשרד האדריכלים הגדול בישראל בעשורים האחרונים, לבין אחד מהקולות הבולטים של הקשר בין אדריכלות ותכנון למתודולוגיות ותפיסות תכנוניות חדשניות, ננסה לדון בכיוונים אליהם מתפתחים תחומים אלה היום, כיצד יכולות הפר... -
זנדברג נגד שאר העולם... שוב
30.01.12כתבה משעשעת כתמיד מפרי עטה של אסתר זנדברג פורסמה ב"הארץ" ודנה במחאות האדריכלים. כרגיל היה בה את כל ה"בושה, עוון, אפרטהייד, התנחלויות!" וכרגיל היא התחילה בטיעון אחד, נסחפה לאחר ומאז אבדו עקבותיה. עם זאת, למרבה ההפתעה, יש בה נקודה אחת מעניינת וכמה טוקבקים ששווה לקרוא.הכתבה המדוברת דנה בתחרות הספרייה הלאומית ובמחאות נגדה. זנדברג מתרעמת במלוא הקיטור על כל מחאה שלא מבטלת קודם כל את ההתנחלויות... אבל זה כבר שקוף ומעייף, one trick pony שהולך וממצה את עצ... -
מועדוני לילה וגישות שונות לעיצוב
31.07.11שתי כתבות עם קו מקשר ביניהן התפרסמו השבוע. בשתיהן מסופר על מבנים שעברו שינוי ועיצוב מחדש, ובשתיהן הגישה לצורה בה עובדים ומתכננים שונות לחלוטין ממה שאנו האדריכלים נוהגים לעשות. התוצאות מפתיעות ומציעות לנו דרכים חדשות לפעול. כתבה של מיכאל יעקובסון ב Xnet מציגה את "הבלוק" חלל ענק וקודר של ''הום סנטר'' בתחנה המרכזית החדשה שהוסב למועדון לילה. ירון טראקס הבעלים החליט לעצב את המקום עם חברים... ובלי אדריכל. לדבריו, הם ניסו "חמישה אדריכלים שאליהם הגענ... -
כנס האדריכלים הבינלאומי השני בחיפה
3.12.14יום שני, 15 דצמבר 2014, 8:00מלון דן כרמל חיפה.לעיר חיפה תמיד היה תפקיד מרכזי בהיסטוריה של מדינת ישראל ובהתחדשותה. דרך הנמל המודרני של העיר עוד ב-1933 הגיעו מהגרים רבים לארץ, כמו כן, הנמל היווה ציר מרכזי לפיתוח התעשייה בארץ.הנמל הוא גם המודל של הדו- קיום בארץ, עם הזהויות הרבות שחיות בו בהרמוניה, זה לצד זה.חיפה כבירת הגליל, היא העיר השלישית בגודלה בארץ והמיקום שלה סמוך לחזית הים (ווטרפרונט) מגדיר מחדש את הים התיכון כחלק בלתי נפרד מאורח החיים האורבנ... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12... עדה כרמי עצמה, חלק מהשיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ל... -
ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון
10.04.13...נות שבה. דלגו על ההתחלה. שם יש שיעור בפוליטיקה של בינוי ערים וזה לא הנושא הפעם. שימו לב איך יעקובסון מעביר בעיקר דרך התמונות את התחושות שלו ומראה שהן נוצרות מפרטים קטנים - פרט של חדירת הגפן המטפסת אל הסככה, מפגש של קיר מחופה אבן ורצפה. כמה צלמי אדריכלות וכתבות על אדריכלות יכילו תמונות כאלה? ביקורת על ביקורתיש מקום לביקורת על הפוליטיקה המסתתרת מאחורי מנגנוני התכנון, על השקפות העולם שמעצבות את המרחב העירוני שלנו. אני יודע שזה חשוב ואני אישית אפילו ... -
עבודת צוות - תערוכה
5.07.13...ה לתכנון הספרייה הלאומית בירושלים משנת 1957, פרויקט אותו ביצעו בסופו של דבר בשיתוף עם אדריכלים נוספים, כבר ניכר האימוץ המלא של השפעות מודרניסטיות פוריסטיות. אלה השתכללו לכדי שפה אדריכלית ירושלמית מקורית שהתבטאה באופן השימוש באבן החיפוי ובחלוקת מסות ייחודית. דוגמאות לתקופת יצירה זו ניתן למצוא בבניינים כמו בית אלישבע, בית קרן הביטוח לפועלי הבניין, בית תרבות העמים ובית גיורא.במקביל, באותה עת כבר באים לידי ביטוי בעבודת המשרד ניצני הברוטליזם, סגנון שה... -
שיקום קווי ביוב
5.09.17קווי הביוב הם אחד הפיתוחים החשובים ביותר בעיר המודרנית שאיננו נתקלים בו במהלך היום אך ללא ספק עושים את עבודתם נאמנה מתחת לפני השטח (תרתי משמע). כל כך טוב שאנו נוטים לשכוח בכלל שהם קיימים – עד שמתרחשת תקלה. תקלה במערכת הביוב יכולה להתרחש כתוצאה משלל גורמים – החל בסתימה שגרתית שניתן לפתור אותה באמצעות אינסטלטור או רכב ביובית במקרים קשים יותר ועד לתקלות מורכבות הרבה יותר כגון חדירת שורשים למערכת הביוב ונזקים פנימיים שעד לפני מספר שנים לא ר... -
באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה
10.07.16דפוסי החיים החדשים שיצרה התנועה הקיבוצית ייצגו אוטופיה חברתית, תרבותית וכלכלית שמצאה את ביטויה גם בהיבט האדריכלי והנופי. האדריכלות בקיבוץ לא תפקדה כתפאורה, אלא ככלי שאליו נוצק חזון מוגדר היטב.בקבוצת האדריכלים שפעלו בקיבוצים, בולטת דמותו של מנחם באר כאדריכל ברוטליסט. יכולותיו בתחום התבטאו בחומריות ובצורניות האקספרסיבית, שמודגשת ביצירתו לאורך כל דרכה. באר הוא יליד בודפשט (1925), שהחל את הכשרתו המקצועית באוניברסיטת בודפשט והשלים אותה בטכניון בחיפה. ...