חיפוש - תגובות , חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , אלו , בטון |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
- 
	                
	                      הקרב על הבימה נמשך4.12.11... ובידי מי הפקידה אותו. צריך לחפש את האמת מתחת לפנס הנכון." כותב "אדריכל מקומי"."אני לא קולגה, אני סתם תל אביבית, ואני חייבת להגיד שכל פעם שאני עוברת ליד הבניין הזה יש איזה כיווץ של בושה בלב. הטיח המנצנץ, הבומבסטיות - קוביית הבטון הלבנה הזאת נראית כמו טנק ענק ומנצנץ באמצע העיר. הוא לא שייך לכלום, גוש בטון עיוור. (...) לאנשי כוח יש נטייה להקשיב לקומפלימנטים סביבתם ולחשוב שהם נהדרים. כנראה שזאת דוגמה נהדרת. מה יגידו לו שחקנים אחרי שהבניין כבר הושלם?...
- 
	                
	                      תערוכה והרצאה של ג'ורג' באלדל29.01.12...סת הקריסטלים ליציקות שרף אחרות. התוצאה המרשימה מדמה מחצב טבעי ובו אבני חן. חשוב לשמר תחושה של עומק לאבן הקריסטל לכן נבחרה אבן שיבוץ בעלת צד אחורי קוני רפלקטיבי. הרפלקטור מדגיש את החיתוכים של האבן ומגביר את הברק. נמרוד:" עץ האלון מורה לנו היכן הוא מבקש להתבקע. ערוצי הביקוע המסוקסים קולטים את הנוזל השקוף שנזרע באבני קריסטל ומתמצק יחדיו לשלמות אחידה".מעצבת: יהודית זאב | חברת דקלה שטיחים.ייחודם של השטיחים הוא בכך שאריגת השטיח נעשית באופן ידני ולא על...
- 
	                
	                      שחור זה המטבח החדש24.11.16... בעין, אך אט אט, כמו בטעם נרכש, גם "המרובעים" שבינינו הבינו ששחור גרפיט לא שונה בהרבה מהלבן הקלאסי, וכי לא מדובר בעוד טרנד חולף. ולמה בעצם? שאלה טובה. זאת בשל היותו נטרלי ובעל יכולת שילוב מופלאה עם מנעד רחב של חומרים. מאלון מבוקע, קוריאן, בטון, שיש קררה ועד לריהוט משלים בצבעים עזים שמבליטים קונטרסט. גם לא משנה באיזה סגנון תדבקו. אולטרה מודרני, קלאסי, פרובנס ועוד. הגוון השחור עם נגיעות הגרפיט ידע להתאים את עצמו לתנאי השטח ולהתמזג בה...
- 
	                
	                      ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם16.07.12...אורך השנים ולא את שרידותו בשינויי התרבות.דעתי על המקום עוד פחותה מזו של מיכאל. השימוש בלוחות אבן ממש צורם לי בעיניים במפגשי הפינות ובקורות המעברים, שם ברור שיש בטון שנושא לוחות אבן. למרות העובי הרב שלהם הלוחות הופכים לדימוי של אבן, לטפט. אולי העיניים שלי מקצועיות מדי כשהמוח מפענח מיידית כל דימוי לצורת הבנייה שלו. אני מניח שמרבית הקהל לא מרגיש כמוני בתחושת הזיוף. אבל אני זה אני וביקורת אמיתית יכולה לבוא רק מתוך המקום האישי.וכך גם הביקורת של מיכאל.
- 
	                
	                      על ממ"דים וחדרי מדרגות22.11.12...דר המדרגות. הוא לא סתם מעבר אנכי עבורם. הוא מקום מפגש. יש בו חלונות, מדרגות רחבות ומעקות ברזל מעשה ידי אמן. זהו החלל הציבורי של הבניין, חלל שלא משתמשים רק בעתות מצוקה; זאת בניגוד גמור לחדרי המדרגות הצעירים, שהם בסך הכל מגדלי בטון אטומים שעושים הכל כדי שלא יעברו דרכם. חדרי המדרגות הללו הם תוצאה של אדריכלים שלא ידעו לבצע את עבודתם נאמנה. הם נתנו לתקנות בטיחות לשעת שריפה להכתיב מציאות אדריכלית עצובה ולא הצליחו להציע אלטרנטיבה שתדע לתת מענה בטיחותי ו...
- 
	                
	                      מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני14.02.11...חינתי אינו צבוע בחום. אני רואה בחלקו התחתון שימוש נכון בחומר ולא בצבע. מבחינתי יש הבדל עצום בין בחירת צבע לבחירת חומר. אם בחרתי לחפות משהו בעץ אז הבחירה היא בעץ ולא בגוון חום. גם המשתמשים מרגישים "עץ" ולא "חום". אותו הדבר עם אלומיניום, זכוכית, בטון חשוף, אבן חברון, שיש ורונה, לבני שמוט, אבני בזלת - לכולם צבע אבל בכולם המשתמש מקבל את הרושם של החומר יותר מאשר את הצבע. בבנינים האחרים, כמו במרכז הלב באיכילוב השימוש בצבע האדום הוא נקודתי ונועד ליצ...
- 
	                
	                      על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הקרובים בישראל15.03.17...שך התכנון האזורי, ולעיתים גם המקומי והספציפי, עשויים להימשך על פני שני עשורים (ואף יותר). תכניות ההווה, המגדירות את פניה העתידיות של ישראל. את סביבות המגורים, העסקים, הפנאי והתרבות מעוצבות כיום על שולחנות השרטוט ויהפכו לשמלת בטון ומלט בה יחיו בנותינו, בנינו וילדיהם.אותה שמלת בטון ומלט אינה כה שונה מאותה שמלה ואותה אדרת אשר עטפה את המדינה בשנותיה הראשונות. עולם הבניה והתכנון ממשיך לעשות שימוש בכלים הדומים מאוד לכלי העבודה בהם נעשה שימוש לפני מספר ...
- 
	                
	                      זנדברג נגד שאר העולם... שוב30.01.12...ציה הגדולה ביותר היא... חנייה? יותר מרבע מהשטח?!? ממיקום טבעי בתוך קמפוס למיקום מבודד ויוקרתי. אולי באמת הבעיה הפעם היא בעצם הקמת המבנה החדש?בטוקבקים מגיעות כמה תשובות בנושא:"חץ הצפון" כותב:למה להשקיע 100 מיליון דולר ביציקות בטון עבור ספרים שממילא אין גישה של הציבור אליהם? למה לא לתכנן פארק ציבורי באתר הספרייה עבור העם? פשוט בושה. תנו לנו שטחים ציבוריים פתוחים עבור העם ולא מבצרים עבור האליטות !יש הבדל בין צורך לבין דחיפות קיומית. פחות מפרומיל של ...
- 
	                
	                      מועדוני לילה וגישות שונות לעיצוב31.07.11... מבקר האדריכלות וזוכה לשיר הלל של ממש מצד הבליינים. אם בתחנה המרכזית הסבו מתחם מסחרי למועדון לילה, הרי שבבת ים הפכו מועדון לילה לגלרייה לאומנות. נועם דביר מספר בכלכליסט על גלגולו של מועדון "הריווירה". גם כאן מדובר במפלצת בטון נטושה אבל בניגוד לתל אביב, כאן בהחלט היו מעורבים אדריכלים... רק שהם לא פעלו בצורה שגרתית. האדריכלים אלס ורבקל ואלי דרמן, בני זוג במשרד ובחיים, מסבירים כי מאחורי תכנון הגלריה עמד רעיון של אדריכלות "גרילה" - "באים, נכנ...
- 
	                
	                      כנס האדריכלים הבינלאומי השני בחיפה3.12.14...התכנסות והרשמה 09:00-09:30 ברכות ודברי פתיחה: · מר יונה רהב ראש העיר חיפה 09:30-10:15 הרצאת אורח: פריז: לחבר את העיר המתפוררת אדריכל ומהנדס Marc Mimram 10:15-10:30 פיץ: מתעשיית בטון לאיכות סביבה ורווחה מר אברי ולפמן, מנכ"ל, ולפמן תעשיות בע"מ הצגת החברה וחזונה כתעשייה מתפתחת ומפתחת מעל 90 שנים 10:30-11:00 הפסקת קפה 11:00-11:45 מושב ראשון : פיתוח עירוני כלכלי בר קיימא ...
- 
	                
	                      עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?7.03.12...אם סגנון אדריכלי אישי הוא רע?אין ספק שלכל האדריכלים הגדולים יש סגנון אישי מובחן. אנחנו יודעים פחות או יותר איך יראה הגשר הבא של קלטראווה, המבנה הציבורי הבא של פרנק גרי וגם, כן, המבנה שתתכנן עדה כרמי. אבל סגנון אישי מעלה שתי שאלות מהותיות ששווה לדון בהן.איך יכול להיות שאותו סגנון מתאים לכל פרוגרמה?אם Form follows function, איך יכול סגנון קבוע להתאים ללקוח משתנה? הרי בכל בניין של פרנק גרי הוא התבקש להכניס פונקציות אחרות, בגודל שונה, למגרש יחודי, עם...
- 
	                
	                      ביקורת אדריכלות ומיכאל יעקובסון10.04.13...ם. גם רכילות אדריכלית זה דבר מעניין ובהחלט נושא שאפשר לכתוב עליו.אבל אי אפשר שזה כל מה שיהיה. אנחנו צריכים מבקרי אדריכלות שיכתבו על אדריכלות. שיכתבו כמו יעקובסון - עם שטויות, שירים ומעשיות על מסעדות חומוס מצידי, עם הערצה שאני לא יכול להבין למבני בטון חשוף, אפילו עם שיעור בהיסטוריה... אבל גם עם ראייה תמימה ומפוכחת ויכולת התבטאות שמגלה לנו מקומות חדשים ומוכרים ומגישה לנו אותם דרך עיניהם.ומילה אחרונה אישית ליעקובסון - לך לעזאזל יקירי, שתהיה לי בריא.
- 
	                
	                      עבודת צוות - תערוכה5.07.13...966 סימנה התפתחות נוספת בשפה האדריכלית של המשרד. זו באה לידי ביטוי בפירוק המסות שאפיינו את עבודתם עד אותה עת. לעיסוק בחומריות המבנים הצטרפה הדגשת הטיפול בחדירת האור הטבעי, בקשרי המבט ובקשר בין הפנים והחוץ של הבניין. מאפיינים אלו משתקפים היטב בעבודות כגון הספרייה המרכזית ע"ש ארן באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בבית-הספר ליאו בק בחיפה ובמבנה בית הספר 'אורט' להנדסאים בירושלים.עבודות המשרד בשלהי המאה ה-20 ובפתח המאה ה-21 מסמנות את התמורות בחברה הישראלית ...
- 
	                
	                      שיקום קווי ביוב5.09.17...בלחץ גבוה שתשחרר את הצינור והכל ישוב למקומו בשלום, אך לעתים מדובר בנזקים גדולים יותר כדוגמת צינורות סדוקים וכדומה ואז יש צורך להשתמש באמצעים אחרים, בהתאם לסוג הבעיה. אם חדרו לצנרת עצמים גדולים וכבדים כמו ברזלים, חלקי בטון ועוד, יעשה שימוש בציוד רובוטי מתקדם שיוחדר לצינור ויסיר את המפגעים. גם אם העצמים גרמו לחורים בצנרת אין זה אומר שיש צורך להחליף אותה. החלפה של הצנרת עשויה להיות מעט מסובכת, והיא פרוצדורה שנשמרת למקרי קיצון. חשוב לצ...
- 
	                
	                      באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה10.07.16...ווית ישרה לחזית, הקיר או הבמה, בדומה לפורטרטים פיגורטיביים. בצילום המבנים בכללותם, הוא שומר מרחק במטרה לתפוס את הסביבה המקיפה אותם. "כשהבאתי למנחם את התמונות, הוא מצא ש'הירוק' חוזר בעבודות כמו מוטיב והרבה מהחיוּת של אותם מבני בטון היא הסביבה הירוקה העוטפת אותם", מספר טלמור. "העצים, השיחים והמדשאות הם מרכיב שהוא לא הכיר עד אותה עת ביחס למבנים, היות וברוב המקרים הסביבה אז הייתה חשופה מצמחיה".שורשים ליצירתו של טלמור ניתן למצוא בעבודתם של צלמים אמריקא...







