חיפוש - פרטי בנין , סימבולים / בלוקים , חדשות , קטלוגים , בטו |1| - דף 13
לא מצאת? פשוט חפש.
-
קריאה לאדריכלים לסייע בפעולה מול הרשם
27.02.12...ים לבחון כאן? כיצד בוחנים את התשובות? לפי נפח הבנייה? לפי ההתייחסות למבנים לשימור? הרי מלכתחילה התכנון תלוש, סכמתי וחסר עומק. המקצוע שלנו מורכב יותר. תהליך התכנון שבו הוא תוצר של לימוד מעמיק, של חלופות תכנוניות, של תיקון והתלבטות. תהליך המשלב מספר רב של גורמים, שיקולים, יועצים, שותפים. האם זוהי הדרך לקבוע האם אדריכל יכול להיות רשוי?אנו מאמינים כי בחינת הרישוי צריכה להיות מעמיקה יותר ופחות שטחית. בחינה הבוחנת ידע מקצועי, שדנה בתקנות וחוקי התכנון ו... -
האם ישומר הבנין הכי מכוער?
5.02.12...ו כנראה יהיה להיהרס.מרכז אמיר, הידוע גם בכינוי "בניין השופרסל", הוא בית מגורים בפינת הרחובות המלך ג'ורג' ואגרון בירושלים, מול כיכר פריז. הבניין תוכנן בידי האדריכל דוד רזניק ב-1958, ובנייתו הושלמה ב-1961. הבניין ניצב על עמודי בטון בצורת וי מעל קומת מסחר ומוקף במרפסת רציפה. הבניין נבנה בשיטה שהייתה מהפכנית בזמנו, חלקיו המוכנים הונפו על ידי עגורן וקצב הבנייה היה קומה ביום.כיום גם האדריכל רזניק אומר שמצב הבניין קשה "הדיירים התחילו להוסיף מזגנים ומחסנ... -
זנדברג נגד שאר העולם... שוב
30.01.12...חיבור פשוט לאינטרנט והמידע הופך נגיש... למה בכלל לבנות? 40 אלף מטר מרובע מתוכם הפונקציה הגדולה ביותר היא... חנייה? יותר מרבע מהשטח?!? ממיקום טבעי בתוך קמפוס למיקום מבודד ויוקרתי. אולי באמת הבעיה הפעם היא בעצם הקמת המבנה החדש?בטוקבקים מגיעות כמה תשובות בנושא:"חץ הצפון" כותב:למה להשקיע 100 מיליון דולר ביציקות בטון עבור ספרים שממילא אין גישה של הציבור אליהם? למה לא לתכנן פארק ציבורי באתר הספרייה עבור העם? פשוט בושה. תנו לנו שטחים ציבוריים פתוחים עבו... -
תחרויות ואדריכלות הראווה הדועכת
25.01.12...סורבל.מהדרך בה מתנהלות התחרויות בארץ לא בטוח כלל מה הסיבה בגללה החליפו את הזוכים של בצלאל. ניתן בקלות לפתור את הבעיה של זכיה של משרד חסר ניסיון. אפשרות אחת היא לקבוע מראש שבמידה ויזכה משרד כזה, יוצמד לו משרד ותיק יותר לפיקוח. אפשרות אחרת היא לבנות את התחרויות בצורה מדורגת. זכיה בתחרות ברמה הנמוכה מאפשרת לך אוטומטית השתתפות מעתה ברמה גבוהה יותר. ארגון כזה מאפשר לאדריכל צעיר לפרוץ בזכות כשרונו, בלי טובות ובלי פרוטקציה, אל המעגל של המתכננים הבכירים. -
על שימור ועל בית צים בחיפה
25.12.11...צג השיפוץ המיועד לבניין צים שבעיר התחתית בחיפה.נועם דביר מציג בכתבה את בנין צים וסוקר את דרכו ואת הנעשה בעיר התחתית של חיפה. הבנין תוכנן על ידי האדריכלים שמואל וארי רוזוב והוקם בשנת 1970. כמו בנינים רבים מאותה תקופה הוא בנוי בטון וזכוכית ונראה כגוש מונוליטי על קומת עמודים. על חזיתות הבנין מתנוסס לוגו החברה בכחול לבן.לצד הסקירה ההיסטורית של התפתחות העיר, או ליתר דיוק דעיכתה, קובל נועם על איבוד זהותו של הבנין כפי שיקרה בעתיד הקרוב. השיפוץ מתוכנן על... -
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11... ובידי מי הפקידה אותו. צריך לחפש את האמת מתחת לפנס הנכון." כותב "אדריכל מקומי"."אני לא קולגה, אני סתם תל אביבית, ואני חייבת להגיד שכל פעם שאני עוברת ליד הבניין הזה יש איזה כיווץ של בושה בלב. הטיח המנצנץ, הבומבסטיות - קוביית הבטון הלבנה הזאת נראית כמו טנק ענק ומנצנץ באמצע העיר. הוא לא שייך לכלום, גוש בטון עיוור. (...) לאנשי כוח יש נטייה להקשיב לקומפלימנטים סביבתם ולחשוב שהם נהדרים. כנראה שזאת דוגמה נהדרת. מה יגידו לו שחקנים אחרי שהבניין כבר הושלם?... -
המוזיאון כביטוי צבאי
24.11.11..." כותב שרון, "נמצא בהתכתבות הלא-מודעת(?) עם מבנים ועם דימויים צבאיים. יאמר לזכותו שהוא מקדם את המסורת הזו אל הטכנולוגיה הצבאית של המאה ה-21. את המבנים בכיכר המוזיאון ניתן להבין בהקשר של ביצורים: האטימות הכבדה של בית-אריאלה, הבטון החשוף של מבנה בית-המשפט, ואפילו האגף המקורי של המוזיאון האטום כמעט לחלוטין לסביבתו. המוזיאון החדש מתקדם קדימה: צורתו החיצונית המזוותת והמיוסרת, שהיא אגב אסתטית מאוד בעיני, מזכירה יותר מכל את כלי הנשק החמקניים החדשים: ספי... -
שינקין כמשל
20.11.11...חת עיר ומתחמים משנים את זהותם. אזורים מנומנמים הופכים לסוהו של אמנים, סטודנטים וצעירים. רשתות האופנה הגדולות קולטות את המתרחש ונכנסות לאזור והוא הולך ומתמסד, נכבש בידי יזמים שדוחקים החוצה את אותם הצעירים בגללם הגיעו. שינקין כנראה כבר לא יחזור, בכל אופן הרוח שלו לא תחזור ברחוב שינקין. לא בטוח שזה הפסד כל כך גדול. הישגו הגדול ביותר היה יצירת הבועה של עצמו, הפצת התלבושת השחורה והדיבור המאנפף... מנופח מחשיבות עצמית, בוהמיני וסנובי ... אבל כן, גם כיף. -
מרהיב, מפואר, אבל איך מוצאים את הדרך כאן?
14.11.11...המה מול "מפל האור", הגבות מורמות עד תום נוכח יציקת בטון חדה כתער. זה אינו אגף חדש וגם לא בניין חדש אלא "זן חדש של בניין", כפי שציין מישהו באחד מאירועי הפתיחה, ובמלים אחרות - זהו אובייקט פיסולי גדול ממדים, פטיש אדריכלי שכמו בדיעבד וכאילו בעל כורחו נאלץ להיכנע לדרישות ולהתאים את עצמו לתפקידו". אגב, נקודה מעניינת... את המשפט "ומה בצע בכל זה אם אי אפשר להבין לאן צריך ללכת, אם לעלות או לרדת" כותבים שניהם בדיוק באותן המילים... זנדברג פירסמה ראשונה. -
קיבעון אנטי אורבני וקיבעון אחר
16.10.11...בת נעמה וממשיכה, "התפיסה הישראלית והקיבעון האנטי אורבני, המושרש בקרב תושביה, שאומר כי המגורים בעיר הם המוניים, צפופים, לא נעימים, מלוכלכים ואין בהם כל חיבור לטבע, היא התפיסה אשר הולידה מצב בו, לרבים מתושבי המדינה אין קורת גג בטוחה ורבים מהם לא מוצאים פרנסה הולמת במרחק נסיעה, או הליכה סביר. התפיסה כי הכפריות היא המענה הנכון למגורים, תפיסה שהופנמה בקרב תושבי המדינה איננה עומדת במבחן המציאות במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל. עיר איננה נתיבי איילון, תחנ... -
ביקורת חריפה על התנהלות בצלאל
15.09.11מיכאל יעקובסון מציג ב Xnet תחקיר רציני ומדאיג על הדרך בה פעלה הנהלת בצלאל בבחירת האדריכלים שיתכננו את הקמפוס החדש בלב ירושלים. כזכור, שיטת הבחירה עוררה מחלוקת רבה וכעת כשיעקובסון חושף עוד ועוד פרטים כבר לא בטוח שזה רק "מסריח אבל חוקי". החשיפה של מיכאל עושה את מה שהיו אמורים לעשות עמותת האדריכלים וארגונים דומים עוד לפני בחירת הזוכים. ישנן לא מעט טענות שעולות בו לגבי הסמכות שנטלה לעצמה הנהלת בצלאל בפסילת התחרות המקורית ובחירת הזוכים. אבל מכל הט... -
הבלוק והדיור הציבורי
21.08.11...כשהדרישה אליהם שבה עם משבר הדיור הנוכחי? בדומה למבנים אחרים בארץ ובעולם, מבנה "הבלוק" תוכנן על ידי אברהם יסקי ואמנון אלכסנדרוני ב-1962 בהקשר ישיר למבנה unite d'habitation של לה-קורבוזיה. למרות הרצון הטוב נראה כי שילוב של בטון חשוף, מבנה ענק ופריפריה מבטיחים הזנחה מתמשכת. לעומת המבנה הנסיוני, מזכיר בכתבה האדריכל דן איתן שכונה שתכנן עבור משרד השיכון עם שותפו המנוח יצחק ישר בדימונה, ומתגאהבמצבה גם כיום. "מרצה מאוניברסיטת תל אביב נסע לדימונה ... -
לעבוד במשרד אדריכלות גלובלי
10.08.11...פרויקטים צפופים, על עבודה במרכזי ערים ומגדלים. הוא מדבר על צפיפות ועל בניה ירוקה, על המגמה שפזרה אנשים לפרברים וכיום מצופפת אותם חזרה אל העיר הגדולה. בין השאר הוא מיג את פרויקט Roppongi Hills שתכנן המשרד בטוקיו - מגדל מגורים של שימושים מעורבים, "עיר בתוך בניין" כדבריו עם תחנת כח קטנה משלה, משרדים, קניות, מגורים, מבני חינוך, גינות פתוחות ומקורות, אמפיתיאטרון במרחב הציבורי הפתוח ואולמות תיאטרון וקולנוע. * התמונה מאתר משרד KPF של הפרויקט בטוקיו. -
הבוגרים החדשים מציגים
27.07.11...נים נחשבים עדיין אחים חורגים של בתי הספר לאדריכלות. בשונה מאדריכלות אין הכרה במקצוע הזה כמקצוע רשמי על ידי החוק ומשרד התעשייה והדבר פוגע בבוגרים ובכיוון הלימודים. למרות שנעשית עבודה בנושא, לא ידוע מתי ואם בכלל יהפוך המקצוע למוכר ומוגדר ועד אז נאלצים הבוגרים להתחרות במאות מעצבים חסרי תואר אקדמי, דבר שמקטין את יכולתם להתמקח על שכר ולהוביל צוותי תכנון. * התמונה - יעל טולדנו, המכון הטכנולוגי בחולון. כפר נופש מדברי המבוסס על אשקוביות בטון (הדמייה) -
הטרנד הירוק הבא - טורבינות רוח
11.07.11...משרד הפנים החל בדיון ציבורי אתמול (10 יולי 2011) בנוגע להסדרת התכנון, הרישוי וההקמה של טורבינות רוח כמקור לאנרגיה ירוקה. למרות ש "ירוק = טוב" יש נקודה אחת שאני מקווה שנלקחת בחשבון - טורבינת רוח זה דבר מכוער. הסדרת השימוש בטורבינות רוח להפקת חשמל ממשיך ישירות את תוכנית המתאר הארצית למתקנים סולאריים ליצור חשמל (תמ"א 10/ד/10). משרד הפנים, פועל לקידום תחום האנרגיה החלופית במטרה לממש את החלטת הממשלה לייצור אנרגיה מתחדשת בהיקף של 10% מייצור כלל החש...







