חיפוש - חוץ , כד |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
פרויקט השלד - שקוף שזה עיצוב
28.07.13...וכית משולבת בחללי הפנים של המבנה. חומר זכוכית כביטוי עיקרי למושג השקיפות, ניתן לראות בחזיתות המבנה, מעקות, פנלים תקרתיים, פריטי עיצוב פנים ומעלון. שימוש בחומר זכוכית מאפשר חשיפה ומעניק שקיפות למבנה, שאודותיה נוצרים מבטים מחוץ אל הפנים, ולהיפך – דבר שתורם לטשטוש הגבולות בין חוץ ופנים, פתוח וסגור. בנוסף,שימוש בזכוכית מקנה למבנה תחושת קלילות ועומק בחלל, המושגות על-ידי השתקפויות במשטחים שקופים ומבריקים במידות שונות. יצירת האמנות מזכוכית של ואצלב ... -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13...ים מאיימות, שיהיו ערים נעימות, שיהיו ערים מזמינות, כאלה שבא לך להסתובב בהן וכאלה שלא. כאלה שיכולות לשמש רקע לרומן או לרצח. אם זה לא הספיק הוא דרש שהן לא יהיו חזרתיות, שכל בניין יהיה שונה, כל רחוב אחר. כמו בעולם האמיתי שם בחוץ, החוויה הייתה צריכה להיות של עולם ענק ורבגוני. "טוב" חשבתי, "זה קל. הרי אם אני רוצה לבנות מרחב כלשהו הכי פשוט זה להעתיק דברים קיימים". ובכן... לא בדיוק. מאחר ואני צריך לבנות כמויות עצומות של רחובות ומבנים לא זהים, הח... -
מדוע כדאי לזהות ליקויי בניה עם מסירת המפתחות
21.04.13... שנתיים מסיום תקופת בדק.ריצוף וחיפויי פנים – לשנתיים.דודי שמש ודודים אחרים - 3 שנים.צנרת ,מרזבים ומערכת הסקה – 4 שנים מתקופת הבדק.מרתפים, גגות וקירות כולל איטום – שלוש שנות אחריות.בידוד תרמי – שלוש שנים מתקופת בדקליקוי בניה של החצר ,מרצפות ,חניה, שבילים ושאר שטחי הבניין - 3 שניםסדקים – עד חמש שנים תלוי בסוג.התנתקות והתפוררות של חיפוי חוץ – שבע שנים מתקופת הבדק.כל אי-התאמה שלא מוגדרת "יסודית" - שנה. -
תכנון בית עם עמוד באמצע הסלון? תקשרות בין יועצים..
21.03.13... בעצמו (גם כאשר הרשות דורשת דו"ח ממהנדס קרקע, עדיין האחריות על הביסוס היא על מהנדס הבניין - הקונסטרוקטור של המבנה). הרצפה: חשוב מאוד שהרצפה תהיה מונוליטית עם החלק החיצוני של הבית. האדריכל צריך לסמןמראש את כל נושא רצפת הבטון מחוץ לבית ולקבוע את הגובה יחסית ל 0.00 של הבית. מידע זה חשוב מאוד לקונסטרוקטור בקביעת הבטון ובמיקום הברזל.ממ"ד: אדריכל צריך לקבל מפיקוד העורף היתר זמני על תוכנית ממ"ד אדריכלית 1:50 ואז להפנות אתהחומר למהנדס לביצוע תכנון קונסטר... -
סדרת טלוויזיה - אדריכלות בישראל
14.01.13...טר, בנו של יעקב רכטר ונכדו של זאב רכטר, מנתח את מורכבות המורשת המשפחתית הארכיטקטונית, היחסים בין הדורות, היכולת לפיתוח יצירתיות ועל הדור הצעיר המנסה למצוא את דרכו ולהוכיח את כישוריו.הסופר דן בניה סרי מתאר את החיים בירושלים שמחוץ לחומותדן בניה סרי מתאר את חייו בילדותו סמוך לשכונת הבוכרים, את הבתים הצנועים בשכונת התימנים ממול בתי המגורים רבי ההוד של בני קהילת בוכרה. היום הוא מבכה את אובדן המבנים הארכיטקטוניים, אחרי שהשכונה הפכה לגטו חרדי ומוזנח.דן ... -
בית פרטי 02
14.11.12...למנט נקי (היינו, ללא תמונות תלויות) או מקושקש (היינו, דוגמה עם נוכחות). לטענת שטרית, הקיר הזה "משקיט" את שאר הקירות העמוסים אמנות ויוצר איזון בחלל. ביציאה לגינה נתלו שני וילונות, שקוף ואטום, אשר מאפשרים לשלוט על קשר פנים וחוץ, כלומר - הכנסת החוץ פנימה או יצירת הפרדה מוחלטת המתכנסת פנימה. הקשר הזה נעשה בתכנון מדוקדק, שכן היה חשוב לראות מקומות ספציפיים של החוץ מתוך הפנים, כגון פינת הנוי בחצר. במעבר שבין הסלון לפינת האוכל נתלה שנדליר קירי בצבע... -
האם אנו נפרדים מגגות הרעפים?
21.09.12...בה את שאלת המקומיות ואומרת שהגיע הזמן לקבל את גג הרעפים כמות שהוא. “אני גדלתי בילדותי בבית עם גג אדום ולא הרגשתי זרות או שעוד רגע יגיע השלג. גם אם הגג הזה הוא לא מפה ולא היה פה לפני הציונות – אותי לא מעניין לנזוף בה. ברור שהציונות הביאה דברים מחוץ לארץ, הרי היא בעצמה כזאת. זה כמו עם הצמחייה. 90 אחוז ממה שגדל פה מיובא, אז מה? זה אוקלם ומתאזרח. וגם לעברית שלנו ברקע יש ניגון של שפות זרות. מבחינתי, מרגע שהם כבר פה, גגות הרעפים הם אזרחים שווי זכויות”. -
ביקורת תערוכת בוגרי תל אביב
6.08.12...ות, וגם השנה הגן הביקורתי רדום באקדמיה עצמה ואצל הסטודנטים". זנדברג מתייחסת גם לאופן ארגון התערוכה, "הפנינג אורבני היפסטרי תל-אביבי" היא מכנה את האירוע כולו.בהכללה, זנדברג צודקת בביקורתה. מרבית הפרויקטים היו מן השפה אל החוץ וגם לי הייתה הרגשה של "הנחתה מלמעלה" של פיתרון. היוצאים מהכלל מבחינתי היו עמרי רון ונועה קידר (כאן בתמונה, הדמיה מתוך הפרויקט של נועה קידר - בין קיסריה וג'יסר א-זרקא). מעניין לציין שגם מיכאל יעקובסון בחר בהם לשישיה הנבחרת שלו. -
תכנית מתאר 3700 - עוד עיר או פרבר?
6.08.12...ושך - או בשמם המוכר יותר, מצפון לירקון ולרידינג ולשדה דב. אז האם באמת ניתן לשחזר את ההצלחה העירונית של מרכז תל אביב גם כאן?"אם זה כל-כך פשוט לעשות הצלחה כמו מרכז תל-אביב, אז איך זה שלא ממש הצלחנו לעשות את זה בשום מקום בישראל חוץ מאשר בתל-אביב שכל מרכזה נבנה ונסלל הרבה לפני שבן-גוריון הכריז על עצמאות?" שואל לרמן ועונה, "מסתבר שמערכות התכנון הישראליות לא ממש אוהבות ערים, והמתכננים שלנו פיתחו סלידה עזה מהאפשרות שמישהו ירד מהבית בכפכפים וילך לשתות כו... -
ריצוף בטון וחיפוי בטון - יתרונות
23.07.12בטון המהווה היום את אחד מחומרי הבניין העשירים בעולם מבחינת אפשרויות השימוש בו ויכולות הייצור שלו. בטון מחוזק בסיבי זכוכית משמש ליצור אריחים ומאפשר שימושים רבים לפנים ולחוץ הבית: ריצוף, חיפוי קירות – לחללים יבשים ורטובים כאחד, מדרגות, אדני חלון, רהיטים ייחודיים ועוד. מאמר זה מציג את יתרונות החיפוי במוצרי בטון.פרקטיות – אריחי הבטון מותקנים בדיוק כמו כל ריצוף אחר אך מאופיינים ביעילות ותועלת גבוהה ללקוח. בעיית השברים, הסדקים, תזוזת הקרקע והטיפול השו... -
הקשר בין תכנון עירוני ושלטון
22.07.12...ים. כך הדבר עם התחבורה, הבין עירונית והתוך עירונית. מאליו מובן כי קשה לשרת יעדים מנותקים, תוך ריבוי השימוש ברכב פרטי, והפקקים הנוצרים בהכרח במערכות כאלה. כך הדבר גם בתכנון רכבות מכל הסוגים, כיוון שהשכונות יוצרות תחנות רכבת מבחוץ ואלה חייבות להיתמך בעוד מערכת סבוכה ונוספת של אוטובוסים. זוהי תוצאת הפיזור.השכונה, עם ובגלל מיגבלותיה נותנת הרגשה של "קהילתיות", תכונה נחשקת אבל מוגבלת בהיקף הקשרים, בהשוואה ליכולות המגוונות של העיר, ועוד יותר של קונספט ה... -
עוד קצת על מיתוג עירוני
10.06.12...מיתוג לעיר, אני פשוט לא מאמין בביצוע דרך משרד פרסום. תדמית העיר חשובה רק כדרך שבה התושבים תופסים את עצמם ואת סביבתם. אם התושבים חושבים על העיר שלהם שהיא "משפחה אחת חמה וגדולה" הם יתנהגו בהתאם. אם הם מאמינים ש"לא מסתובבים פה בחוץ בלילה" הנבואה תגשים את עצמה. את הערכים האלה לא ניתן להשיג בעזרת מיתוג של משרד פרסום. הם דורשים עבודה בשטח, התעסקות בניקיון, ביוב, תשתיות, חינוך - הדברים הקטנים, המשעממים, האפורים, המייגעים וחסרי הייחוד שהם עיקר עבודתו של ... -
רוסלן סרגייב - אמנות העושה סביבה יפה יותר
20.05.12...יו. פסליו מרוצפים בשלל צבעים, לעיתם הם משלימים ותואמים האחד לשני, לעיתים הם מקבילים או מתנגדים יוצרים משאבי אנרגיה שונים. העבודות רומזות לעיתים על יצירותיו של האדריכל האמן הספרדי הגאון גאודי, שמלא את העיר ברצלונה בעבודת חוץ, חלקן מתחבר אל בתים, שכונות, כנסיות ורחובות. הדמיון אל גאודי ומשנתו מתייחס בעיקר אל אהבת האדם, הרצון לעדות טוב לאזרח, השאיפה לקיים דיאלוג יצירתי עם הצופה ביצירה, ברצון להזמינו להתעמת עמה וליהנות ממנה. גם אצל גאודי היה עצם... -
אז לאן אנחנו הולכים מכאן?
29.04.12... לישויות עצמאיות. "בחזוננו, בישראל 2050 יכריזו הערים המובילות על עצמאותן, ויתחברו ברשתות ערים שיעצימו את כוחן הפוליטי והכלכלי. אלה יהיו ערי מדינה מתמחות, חזקות ובלתי תלויות בשלטון המרכזי, שאף יקיימו יחסי גומלין עם שכנותיהן שמחוץ למדינה", נכתב בעבודה.... גם הכתב של דה-מרקר לא מתאפק ומכנה את זה "מדע בדיוני". לעומת עבודה זו, מציגה כתבה ב Ynet את האפשרות שמרכז הארץ כולו יהפוך ל"מגלופוליס" - עיר רציפה כמעט שתשתרע מחדרה ועד לאשדוד (כגודלה של לונדון רב... -
חדר מיון ממוגן בנהריה
8.04.12...לוטורי, יחידת טיפול אורטופדית ומשרדי מנהלה. עקב דרישות המיגון המחמירות, אין למבנה חלונות, אך הצורך ליצור סביבה ידידותית ואנושית עבור החולים נשאר בעדיפות עליונה, בתוך מגבלות של תכנון מבנה ממוגן. בכדי לספק את הקשר החסר עם החוץ והטבע בחר האדריכל לשלב בפרויקט תקרות שמיים וחלונות וירטואלים מוארים של ה-Sky Factory. 71 סקיילייטים וירטואלים ו- 60 חלונות וירטואלים מותקנים בכל רחבי המבנה - מאולמות האשפוז דרך תחנות האחיות ועד לאיזורים ציבוריים. אשלי...







